Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: NGC20 on July 04, 2017, 11:38:56 AM
Quote from: NGC20 on June 08, 2017, 03:36:52 PM
Quote from: NGC20 on March 29, 2016, 06:39:54 PM
Ofertele pentru "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic : Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850":

   22.173.000,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 17.046.397,99 RON fara TVA    Asocierea NEXT LEVEL EUROPE SRL - EUROSTRADE SRL - GROMA SOCIETA DI INGEGNERIA - SOCIETA A RESPONSABILITA LIMITATA SEMPLIFICATA
2. 18.459.479,57 RON fara TVA    Asocierea TABLEROS Y PUENTES SA (TAPUSA) - CONSTRUCCIONES VERA S.A.U.- SC ERRE.VI.A RICERCA VIABILITA AMBIENTE SRL
3. 18.975.596,60 RON fara TVA    Asocierea COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA - SC COPISA CONSTRUCTII SRL - SC INFRA SISTEM PROIECT SRL
4. 19.138.445,54 RON fara TVA    Asocierea SC TRISCARI CONSTRUZIONI SRL - SC GRANCHI SRL - SC SERVIZI INTEGRATI ALL'INGEGNERIA SRL - SC INSTITUTUL DE CERCETARI IN TRANSPORTURI - INCERTRANS SA
5. 20.094.457,44 RON fara TVA    Asocierea SC ALPENSIDE SRL - SC EUROCERAD INTERNATIONAL SRL
6. 20.923.286,48 RON fara TVA    Asocierea SC TELOR INVEST SRL - SC PRO CONS XXI SRL
7. 21.346.968,63 RON fara TVA    SC DRUMURI SI PODURI GHEORGHENI SRL
8. 21.720.561,38 RON fara TVA    Asocierea SECOL SA - SECOL ROMANIA SRL - SECOL SPA

CNAIR a declarat castigator asocierea NEXT LEVEL EUROPE SRL - EUROSTRADE SRL - GROMA SOCIETA DI INGEGNERIA - SOCIETA A RESPONSABILITA LIMITATA SEMPLIFICATA, dar ALPENSIDE a contestat.

Nu a durat decat aproape 14 luni sa evalueze 8 oferte pentru nici 3 Km de DN. :lol:

"Pe surse", contestatia ALPENSIDE a fost respinsa si deocamdata a ramas castigator NEXT LEVEL EUROPE.
Mai poate urma CAB.

Exact cum am stabilit. :lol:

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000351325&id_inst=2

rocklee


NGC

MT a publicat proiectul de HG pentru exproprieri pentru VO Targu Jiu.

"Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea pe anul 2017 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 689/2014 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Târgu Jiu", precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 689/2014"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1635-hg14072017dirtac

NGC

#4788
Quote from: NGC20 on November 26, 2015, 06:02:29 PM
Noua VO Comarnic

Traseul complet il gasiti aici sau aici si a fost citat deja de un coleg mai sus, asa ca nu il mai repet.

CNADNR a lansat azi licitatia [164667] / 26.11.2015: "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic : Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850".
"Durata de implementare a contractului: 31 luni: Perioada de proiectare - 3 luni, Perioada de executie - 4 luni; Perioada de garantie - 24 luni."
Valoare estimata: 22,173,000.00 RON fara TVA
Deschidere oferte: 21.12.2015
Fonduri: "Alte fonduri"

[...]

Dupa cum observati, deocamdata nu se va face tot proiectul prevazut in traseul complet.

[...]



MT a publicat acum proiectul de HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru continuarea noii VO Comarnic cu pasaje inferioare.

"Proiectul de Hotărâre a Guvernuluipentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiții ,,Pasaje inferioare pe Varianta de Ocolire Comarnic la Magistrala CF 300 și la DN1", județul Prahova".

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1632-hg12072017dirtac

Quote
LUCRĂRI PROIECTATE

   Traseul variantei de ocolire Comarnic se desfășoară pe teritoriul Județului Prahova, oraș Comarnic: începe la intersecția cu DN1 la km 107+000, subtraversează podul existent pe un drum existent local, traseul continuă paralel cu linia de CF și DN1, traverseaza râul Bătrâioara printr-un pod,  urmând ca apoi să  subtraverseze DN1 și CF,  sfârșitul traseului realizându-se printr-o racordare la DN1.
   La proiectarea traseului în plan s-a urmărit respectarea STAS 863-85, în special amenajarea curbelor. Au fost folosite racordări cu arce de cerc dar și arce de cerc și clotoide, razele fiind cuprinse între 45m și 400m. Lungimea traseului ce face obiectul acestui proiect este de 340m și se desfășoară la vest de centrul orașului Comarnic și a DN1.
   După începutul proiectului km 2+850 cele 2 căi de circulație se despart:
      1.   Calea 1 sensul spre Brașov se desparte la dreapta de sensul spre București printr-o curbă cu raza de 80m racordată la aliniamente cu arce de clotoidă cu lungimea de 35m, iar după ieșirea din tunelul pe sub CF o curbă la stânga de rază de 45m, racordată la aliniamente cu clotoide de 35m lungime;
      2.   Calea 2 sensul spre București are o curbă la dreapta cu raza de 80m racordată la aliniamente cu arce de clotoidă cu lungimea de 35m.
   Subtraversarea CF se face prin 2 tunele cu oblicitatea de 46°.
   La km 3+000 cele două căi se unesc pe amplasamentul actual al DN1 de unde începe și rampa de racordare la existent.
   Descărcarea traficului din DN1 pe sensul spre Sinaia s-a realizat prin benzi de accelerare în lungime de 95m, fără a avea un impact major asupra construcțiilor particulare existente în vecinătate, astfel, sfârșitul  proiectului a devenit km 3+190.
   Banda de accelerare de  95m este compusă din 40m ce sunt pe lungimea unde cele două căi cu sensul spre Sinaia sunt denivelate, diferența fiind variabilă de la 1,15m până la nivelul părții carosabile a variantei de ocolire, după care banda de accelerare continuă la același nivel paralel 45m după care se va face intrarea în flux pe o pană de racordare cu lungimea de 35m.
   În construcția zidurilor de sprijin, datorită faptului că prin lărgirea DN1 cu aproximativ 5.00m spre versant, distanța între locuința particulară învecinată și zidul de sprijin s-a redus la 6.00m, obligă ca în execuție, înainte de a se demara săpătura pentru construcția zidurilor de sprijin, să se realizeze o sprijinire provizorie.

LUCRĂRI DE DRUM

Profil transversal

   Platforma drumului este de 9,00m din care:
      • 2 benzi de circulație de 3,50m
      • 2 benzi de încadrare de 0,50m
      • 2 acostamente de 0,50m
   Platforma Variantei de Ocolire și a Devierii DN1 pe bretelele unidirecționale este de 5.50 m din care:
      • 1 banda de circulație de 3,50m
      • 2 benzi de încadrare de 0,50m
      • 2 acostamente de 0,50m
   Pentru amplasarea parapeților de protecție este prevăzută lățimea de 0,65m în zonele unde este necesară poziționarea acestora, la înălțimi mai mari de 2,00m, în zona podurilor, podețelor și a rampelor acestora, precum și în curbe.

Sistem rutier

   În urma calculelor de dimensionare a sistemului rutier efectuate s-a prevăzut soluția de structură rutieră semirigidă în următoarea alcătuire:
      • 4cm uzură: mixtură asfaltică stabilizată MAS16
      • 6cm binder: beton asfaltic deschis BAD20
      • 9 cm mixtură: anrobat bituminos cu criblură AB31,5
      • 20 cm balast stabilizat cu ciment 4-6%
      • 30 cm fundație de balast
      • 20 strat de forma din balast (material granular negeliv).
   Acostamentele se prevăd a fi consolidate cu aceeași structură rutieră ca a părții carosabile acolo unde profilul drumului este încadrat de trotuare și cu pământ vegetal de 20 cm grosime în celelalte zone.
   Bordurile se vor realiza la marginea părții carosabile și la intersecții, acestea vor fi de tip 25 x 20 conform profilului transversal tip și al detaliilor. Trotuarele vor fi încadrate de borduri tip 15x10.
   Trotuarele au lațimea minimă de  1,00m și sunt aplicate pe o lungime de 347ml.

Intersecții

Intersecția la km 109+900 pe DN1, la km 3+075 pe varianta de ocolire Comarnic

   Amplasamentul intersecției este între km 109+655 până la km 109+962 ai DN1 și km 2+950 și km 3+150 ai Variantei de Ocolire Comarnic.
   Prin execuția Variantei de Ocolire Comarnic pe sensul spre Brașov va fi asigurată relația de trafic către Posada iar pe sensul spre București vor fi asigurate relația de trafic spre București prin varianta de ocolire dar și accesul spre centrul orașului Comarnic prin Banda unidirecțională a DN1.
   Toate elementele geometrice au fost proiectate cu respectarea STAS 863-85.
   Din punct de vedere geometric pe sensul spre București desprinderea din flux la dreapta a bretelei unidirecționale a DN1 se face printr-o pană de racordare cu lungimea de 45,00 m, deasemenea pe sensul spre Brașov al bretelei unidirecționale a DN1 intrarea în flux se face printr-o bandă de accelerare cu lungimea de 95m și o pană de racordare cu lungimea de 45,00 m, drumul prioritar fiind Varianta de Ocolire.
   În profil longitudinal panta de coborâre-urcare a variantei de ocolire Comarnic este de 8.00% conform pantei maxime admise pentru un drum de clasa tehnic III pe lungimea de 78m.
   Lungimea de Pasaj Inferior pe sub DN1 este de 55m iar tunelul pe sub calea ferată are lungimea de 27.00m.
   În amenajarea intersecției s-a avut în vedere asigurarea accesului riveranilor de pe strada adiacentă, pe această stradă accesul se face doar din DN1. Astfel sunt asigurate relațiile de dreapta și de stânga. Pentru relația de stânga spre centrul orașului Comarnic s-a prevăzut o lungime de stocaj de 20,00 m, pentru intrarea în fluxul de pe breteaua unidirecțională a DN1, sensul spre București.

LUCRĂRI DE PODURI/PASAJE

1) PASAJE TIP TUNEL PE SUB CF

   Din punct de vedere al tehnologiei de execuție aceste structuri subterane sunt de tip tunel,  subtraversează oblic (46˚) terasamentul căii ferate şi sunt amplasate între km 2+907 – km 2+934 pe noul traseu al variantei ocolitoare, în lungime de  L = 27 m.
   Gabaritul de trecere pentru tunelul executat va fi de 4,50m.
   Acoperirea peste structura de rezistență a tunelului este între 2.00 la intrare și 1,70 m la ieșire.
   Pentru evitarea tasărilor la nivelul căii ferate și pentru a nu afecta traficul pe calea ferată a fost adoptată soluția de execuție a structurilor cu baterea palplanșelor pe zona sliturilor corespunzătoare aripilor și țevi bătute pe conturul exterior  al viitorului tunel începând de la cheie. Excavația se realizează din interiorul  incintelor de palplanșe, treptat cu aceasta se vor monta cadrele de sprijinire a pereților palplanșelor. Captușeala exterioară se realizează din beton torcretat de 20 cm cu cintre înglobate, după care se realizează captușeala interioară din beton armat 50cm și radierul tip boltă întoarsă de 50cm grosime. Structura se prevede cu hidroizolație și sisteme de drenare și evacuare ape.

2) PASAJE KM 2+970, PE SUB DN1

   Drumul traversează sensul spre București al DN1 prin pasaje inferioare independente pentru cele două sensuri ale Variantei de Ocolire. Ambele pasaje sunt amplasate în curbe, cea de pe rampa de urcare spre Brașov cu raza de 45m, iar cea de pe rampa de coborare spre București cu raza de 45m. Oblicitatea fată de DN1 este la intrarea în pasaje de aproximativ 33°. Ieșirea din pasaje se face paralel cu axul DN.
   Pasajele sunt de tip casetat, fundat direct. Lumina casetelor este de 9.00m, iar gabaritul de liberă trecere este 5.00 m.
   Caseta din beton armat se va executa în situ. Pereții casetei au grosimea de 1.00m, iar dalele, inferioară și superioară, au înălțimea de 1,10m.
   Lățimea părții carosabile în pasaj este de 7,65m, incluzând supralărgirea. Partea carosabilă este încadrată de 2 zone pentru instalarea parapetelor direcționale, de 65cm.
   Racordarea cu terasamentele se realizează prin ziduri de sprijin monolite, în lungul rampelor și plăci de racordare.

LUCRĂRI DE CONSOLIDARE

   Se vor prevedea lucrări de consolidări constând în:
-   ziduri de debleu din beton armat, cu înălțime de 2 și 5m, cu o lungime totală de 130ml, cu tiranți ancorați de 9m de la km 3+045 – km 3+175;
-   ziduri din blocuri saltele de gabioane, pe o lungime totală de 280ml, prevăzuți la piciorul taluzului pe sensul spre București al variantei ocolitoare de la km 2+850 la km 2+910;
-   fundație adâncită tip L pentru parapete, H=2,0m, pe o lungime totală de 88m, H=2,5m, pe o lungime totală de 190m, prevăzută a se executa pe breteaua de relocare a DN1, sensul spre București către calea ferată, dar și pe zona unde breteaua de relocare a DN1 sensul spre Brașov este apropiată de proprietățile private.



alesd

Quote from: NGC on June 13, 2017, 04:34:40 PM
Ati vazut ca se poate? :lol:

10.06.2017

QuoteAutoritatea Contractanta a decis anularea procedurii de achizitie publica a contractului "Constructia variantei de ocolire Alesd: Lotul 1 Alesd Sud" in conformitate cu prevederile art. 204, alin (11) si ale art. 209, alin (1) lit c) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Avand in vedere ca prin Anuntul de tip erata nr. 92729/26.08.2016 Autoritatea Contractanta a anulat Lotul 2 Alesd Nord, intreaga procedura se anuleaza.

Asteptam si comunicatul !!!

Nu vreau sa insist prea mult, dar sa nu uitati sa ne ziceti cand aveti noutati pentru Alesd.

elcraft


perfidus

As putea pune aceeasi intrebare si pentru VO Targoviste (reabilitare), unde se fac aproape 6 luni de la deschiderea ofertelor. Si sunt doar 7 la numar (ofertele). Au estimat vreun termen de finalizare a evaluarii?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

Quote from: NGC on November 26, 2015, 07:06:18 PM
Noua VO Busteni

CNADNR a lansat azi licitatia [164668] / 26.11.2015: "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Busteni: Obiectiv 1 Busteni Sud km 0+000-km 1+020".
"Durata de implementare a contractului: 33 luni: Perioada de proiectare - 3 luni, Perioada de executie - 6 luni; Perioada de garantie - 24 luni."
Valoare estimata: 17,918,000.00 RON fara TVA
Deschidere oferte: 22.12.2015
Fonduri: "Alte fonduri"

Dupa cum observati, deocamdata nu se va face tot proiectul prevazut in traseul complet.

MT a publicat astazi "Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiții ,,Varianta de Ocolire Bușteni Nord km 1+020 – km 3+184", județul Prahova".

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1637-hg17072017dirtac-2



Este vorba despre continuarea proiectului pentru care licitatia este acum activa.

pasadia

Adica 14,5 mil euro FARA TVA si DOAR C+M. Pentru 2km de drum lat de 9m.

Ce e gresit aici?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Si o singura (1 = una bucata) "intersectiie cu DN1 tip giratie"... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Daca imi aduc bine aminte era vorba de 1 pod in lungul Prahovei, oarecum similar cu cel de la Carligu Mare de pe VO. Insa chiar si asa imi pare enorma suma.

Adevarul e, insa, ca nu stiu cum e raportul similar in alte cazuri. Adica cat e in cazul altor obiective valoarea din indicatoriii tehnico-economici, cat e valoarea estimata la licitatie si apoi, evident, cat e valoarea reala a constructiei, la final. 

Allex

#4797
Am profitat de un drum pana la Suceava azi si am reusit sa trag "pe caseta" bucata de centura finalizata. Pentru restul, iti vine sa plangi cand vezi santierul pe trei sferturi finalizat cum sta parasit. Mi-am propus intr-un viitor nu prea indepartat sa trag o fuga din nou pana in Suceava special pentru un fotoreportaj cu situatia actuala a santierului. Daca e vre-un coleg din zona care ar vrea sa imi tina de urat sa imi scrie un mesaj.

Pana atunci... vizionare placuta:



P.S.: Multumesc doamnei mele ca a tinut camera lipita de parbriz si la dus si la intors. La prima incercare s-a dezlipit ventuza de doua ori.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

carutasul

Se pare că in spatele fiecărui forumist e o doamnă înţelegătoare :)

razvanxxy

#4799
Asa cum am promis, revin cu un foto reportaj al centurii Orasului Mihailesti:
Incepem cu km 0+400:
Vedere spre Bucuresti (organizatia de santier, km 0):




Vedere spre Alexandria:






Vedere din Strada Industriei spre Bucuresti:





Vedere din Strada Industriei spre Alexandria:




Paralel cu centura este mai este un drum la care se lucreaza (poate ne ajuta cineva cu proiectul sa intelegem ce va fi aici):
Vedere din Strada industriei spre Bucurestui:


Vedere din Strada Industriei spre Alexandria:


Iar aceasta este "strada" Industriei traversata de viitoarea centura:


Km 0+700:
Vedere spre Bucuresti:


Vedere spre Alexandria:


Podet casetat (km 0+900):






Vedere spre Bucuresti:


Vedere spre Alexandria:


km 1+100:
Vedere spre Bucuresti:


Vedere spre Alexandria:




viitorul pod peste un drum agricol (km 1+200):






Vedere spre Bucuresti:


Vedere spre Alexandria:


Atat pentru astazi. Restul le voi pune maine seara.