Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am mutat discutia despre Centura Timisoara pe thread-ul dedicat, aici.
Va rog sa discutam acolo. Aici pe thread-ul de centuri putem pune stirile importante.

Ionut

Chiar, ce mai stim de Centura Mihailesti?




Lipsa unei centuri ocolitoare în Mihăileşti, Giurgiu, care deşi trebuia construită pe fonduri europene încă din 2011 însă a fost amânată inexplicabil mai bine de şase ani, duce la formarea unor coloane de maşini pe zeci de kilometri, aglomeraţie ce rivalizează cu cea de pe DN1. Lucrările au demarat într-un final anul trecut, tot pe fonduri europene, însă cu toate că este vorba de un drum de puţin peste 3 km, în şase luni lucrările au evoluat cu numai 4%, iar procentul reprezintă doar operaţiuni de pregătire, nu construcţie propriu-zisă.

Din cauza faptului că de-a lungul drumului naţional în localitatea Mihăileşti s-a dezvoltat un adevărat ,,centru comercial" cu restaurante, terase şi magazine traficul pietonal de pe o parte pe cealaltă a drumului a crescut şi odată cu acesta a scăzut şi viteza de deplasare a maşinilor din cauza pietonilor care traversează inclusiv prin locuri nepermise.

ZF

MRS

La Tecuci, nicio schimbare de luni bune, cel putin din DN24...




A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

AlexxC

vazand pozele de la Tecuci mi-am amintit ca la centura Tg-Jiu de Craciun,podul  peste calea ferata si sosea in zona Iezureni era intrun stadiu foarte avansat. Nu ma pricep la construcii dar cred ca mai au doar de pus izolatia,scurgerile si asfalt.Din pacate am fost luat prin surprindere si nu am poze.

dr4qul4

#4519
Tg Jiu se vede foarte bine pe Inspectorul Padurilor (+1 CristianSitov). Partea de vest arata foarte bine, inclusiv podul. Partea de sud-est arata mai mult lipsa (inca lipsesc multe exproprieri)

LE. am uitat sa trec si ce lipseste :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Da, pe partea de sud-est sunt lipsa porțiuni mari in dreptul DJ674A (spre Bucureasa) si DN67 datorita exproprierilor neefectuate inca.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

infraAdi_ro

La centura Mihăilesti s-a lucrat pana aproape de Crăciun,s-a lucrat la podete,s-a decopertat zona de lucru da stiiu ca sunt probleme cu terenul de fundatie si se asteapta o soluție de la Consultanta pentru stabilizare.Cred ca vor lucra intens când vine vremea buna.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Harry

Consilierii locali din comuna Valul lui Traian au votat astazi doua proiecte pentru realizarea unei sosele de centura a comunei. Denumita Centura Sud soseaua va fi paralela cu Autostrada Soarelui.

Proiectul anuntat prima data in 2015 urma sa fie finanatat din bani europeni. Acum insa se doreste realizarea sa cu fonduri de la Ministerul Dezvoltarii.

Iata cele doua hotarari:

-Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate şi a indicatorilor tehnico economici pentru  proiectul: ,,Drum Centura Sud".

Iniţiator-Viceprimar- FRĂŢILĂ IULIA-CLAUDIA
   
-Proiect de hotărâre privind aprobarea  înaintării  spre finanţare   a  Studiului  de  Fezabilitate  pentru  proiectul : ,,Drum  Centura  Sud", către MDRAP,  în  vederea  includerii  acestuia  în  PNDL.

Iniţiator-Viceprimar- FRĂŢILĂ  IULIA-CLAUDIA

dr4qul4

Ce centura isi fac ei ? Pai DN3 are 2 benzi pe sens acolo si la sud de el e CF.  iar spre Cernavoda drumul face la dreapta. Asadar as fi inteles logica unei centuri pe nord.

Nu merge nici explicatia ca centura va prelua traficul de pe DN3. imediat la Sud de Murfatlar avem canalul si podul, asa ca era acelasi lucru daca mergeau prin nord. Acelasi dar mai scurt si cu 2 treceri CF mai putine.

SIngura explicatie logica pe care o gasesc este ca vor sa faca 2 pasaje peste CF, ca sa nu mai fie atat de izolat satul. Si cum nu au bani de altceva, incearca sa-l mascheze sub forma unei centuri. Centura care in viitorul apropiat a deveni bulevard nou
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry

^^Am gasit documentatia din 2015. Asa zisa centur va lega monumentul valul de piatra de centrul cultural. nu-mi dau seama ce cum si in ce fel. Astept sa apara niste planuri pe undeva. Mi-a mai soptit o pasarica ca pe traseu ar fi cumparat de prin 2013 terenuri niste baieti destepti care asteapta rabdatori...

subway

A aparut anuntul de licitatie pentru 'ocolitoarea' Giurgiu!

Tavi

Giurgiu se poate ocoli si acum destul de usor prin Oinacu.

JohannDB

Quote from: Tavi on January 06, 2017, 10:07:02 AM
Giurgiu se poate ocoli si acum destul de usor prin Oinacu.

   În principiu, foarte corect Tavi, din DN5 în DC 94 și apoi DJ 507 până-n PTF, dar să fi numai cu ceva până la 3,5 tone MTMA și asta deja de mai bine de vreo cinci ani; situația asta este actualmente bine semnalizată și păzită (de cei de la locale, la Oinacu), drept pentru  care pentru peste 3,5 tone intrii în Giurgiu și  la giratoriul de la Kaufland faci stânga spre vamă, pe la Poliția Locală și prin mica țigănie....
   "Curios" este (deși s-au făcut sesizări la DRDP-uri) la momentul  la  care ai nevoie de AST, conform "anticului" program ce generează rutele, ți se dă AST tot pe ...Oinacu....

north

Nelămurit fiind ce este cu această centură (al cărei SF+PT+DDE a fost comandat la sfârșitul lunii trecute, cf. postare NGC20), m-am uitat în DDL de pe SEAP. Este în fapt vorba despre o centură între DN 5, DN 5B și DN 5C. În caietul de sarcini (licitația a fost lansată prin DRDP București) este inclusă următoarea hartă "ilustrativă" (nu am modificat calitatea):



Este specificat de asemenea că «prestatorul va avea în vedere conectarea [acestei centuri] cu proiectul "Drum de legătură DN 5 km 60+500 - șoseaua de centură - Pod[ul] Prieteniei km 61+400 (7 km drum nou)", proiect care se află în faza Studiului de Fezabilitate».
Este discutabilă utilitatea acestei centuri; dacă, într-adevăr, îmbunătățirea legăturii între 5B și 5 ar fi oportună (în contextul în care axa DN 61/DN5 ar putea reprezenta, amenajată corespunzător, o variantă atrăgătoare pentru traficul greu de pe relația Pitești - Giurgiu), tronsonul până la DN 5C este greu de crezut că ar aduce beneficii care să justifice măcar în mică parte investiția. De altfel nu îmi imaginez ce trafic de tranzit ar utiliza acea centură - altul decât traficul dintre Zimnicea și Oltenița/Călărași. Care Zimnicea a a ajuns la 14058 locuitori (cf. RPL 2011).

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

AlexxC

Mai degraba se folosesc ca centura str Gloriei,str Drumul Serei(4benzi) si celelalte drumuri neasfaltate care sunt paralele cu centura din ilustratie.
Avantaje:
-portiuni deja existente
-exproprieri putine datorita existentei drumurilor neasfaltate care banuiesc ca apartin domeniului public.
Dezavantaje:
-prea aproape de oras