Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#2445
@TibiV, asta era clar pentru toata lumea.
Oricine se uita pe o harta isi da seama ca prin acea intersectie se face legatura intre A1 si restul tarii: DN5-Bulgaria, DN2-Moldova, A2-Cta, A3.

Dar nici traficul "local" sau care au punct terminus acea zona nu este de neglijat! Emag-ul are cel mai mare volum de vanzari din tara; cred ca au zilnic zeci de camioane care descarca la ei si sute de "utilitare" care preiau comenzile.

Mai apoi, centrele comerciale genereaza si ele trafic intens si nu doar de autoturisme ci si de camioane!

Am venit cu precizarea aceasta pentru a se intelege importanta acestui nod.  Nici macar Sebesul nu cred ca se poate compara cu traficul de aici (daca includem tot nodul, cu tot cu iesirile de pe A1 care sunt 500 m mai la vest).

O intersectie pe 2 nivele chiar se justifica aici. Pana la urma, cat poate sa coste un pasaj cu 2 benzi pe sens urcat la 15 m?


PS. nu ne-am contrazis pentru ca amandoi suntem din Bucuresti si ne lovim de aceleasi probleme. Colegii din "Transilvania" ajung mai rar pe aici si de obicei in weekend, asa ca nu au aceleasi prioritati ca si noi. La fel cum nici noi nu intelegem  prioritatile lor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

#2446
 Sambata am trecut pe centura Brasov (Codlea-Sacele), majoritatea lucrarilor de extindere si constructie sunt la nivel de fundatie sau de terasament. Unele structuri sunt finalizate pe ambele loturi, mai putin la nodul centurii cu Dn 11, unde grinzile stateau pe margine. Se pare ca pe sectiunea de mijloc se face din metal, langa pod erau niste segmete metalice ce vor trebuii imbinate. Poze nu am facut, dar am filmat centura, viteza de redare este x1 pe zonele in lucru, iar pe restul este la viteza x2.

https://youtube.com/v/b9M9kjFEvtA

ticker

Quote from: dr4qul4 on May 24, 2015, 09:52:13 PM
Quote from: rocklee on May 24, 2015, 05:19:48 PM
In locul acesta de pe centura bucuresti N ..la iesirea de pe A1 ce va fi un sens giratoriu... ???

https://www.google.ro/maps/@44.43681,25.966874,3a,90y,289.79h,69.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1sHjSCtNlOQkoO6X0O-J-RVQ!2e0?hl=ro
https://www.google.ro/maps/@44.43681,25.966874,149m/data=!3m1!1e3?hl=ro

totusi.... nu am nici o idee ce alta solutia am putea avea aici. Este o intersectie extrem de dificila, si pe deasupra: orice lucrare se va face sub trafic... si nu cred ca exagerez cand spun ca este cea mai circulata intersectie din Romania! (exceptand centrul oraselor)

Doar ca incepator in ale infrastructurii, nu se mai pot face niste bretele la A1 (in zona de intersectie cu DNCB) astfel incat sa se reduca numarul de masini/camioane la viitorul giratoriu de sub A1?

Ma gandeam la niste benzi de coborare de genul...


Ceva de genul.

horatiu.cosma

Acolo lipita de centura e calea ferata, nu se prea pot face, asa cum le-ai desenat tu.

ticker

asta asa e, dar daca se tot fac exproprieri pe acolo ma gandeam ca se poate muta si calea ferata nitel pe un traseu de cateva sute de metri.

pe acolo parca mai circula doar din ani in pasti cate un marfar.


dr4qul4

#2450
CF-ul nu se poate muta asa usor.... Daca s-ar muta, atunci ar tb ridicat terasamentul astfel incat sa se treaca pe dedesubt.

O solutie acceptabila ar fi urmatoarea:

cu rosu: Pasaj peste A1 (sau subteran, dar cred ca e mai greu), cu 2 benzi, pt directia N-S
cu albastru: o banda la sol, separata, lipita de CF pt directia S-N
cu verde: benzi la sol si giratoriu.  Singurul conflict ramane: Sud-catre- EST (intrarea in Bucuresti)+Kika/FS/H  vs  Vest (pitesti) -catre- Nord

Ar fi 3 benzi sub pasaj pt directia S-N(1 separata, 1 pt stanga, si 1 intre cele 2, pentru cei care vin de pe A1 si merg catre Nord) + 1 pt cei care vin din Bucuresti si merg Kika/FH/H
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Pentru intersectiile DNCB avem doua solutii.

A. Cu desfiintarea caii ferate de centura sau cu departarea DNCB de aceasta.
B. Cu pastrarea in general a aliniamentelor actuale.

A. din motive pe care nu le inteleg se evita, deci trec direct la B.
B. Solutia se numeste dublu U-turn. Ceva primitiv de acest gen avem amenajat la Soimus, DN7 cu DN76. Hai sa o iau babeste, iata schita:



1. Se ia un sens giratoriu.
2. Se lungeste pe o directie.
3. Se lungeeeeste pana la 2-3 km distanta intre buclele de intoarcere.
4. Buclele de intoarcere se fac sub forma de pasaj suprateran, pentru a permite circulatia fluenta pe drumul principal. Se adapteaza situatiei din teren, cu CF foarte aproape de drum. Se fac acolo unde este loc (lipsa constructii pe partea opusa CF).

Exemplu concret la Tunari:



Avantaje:
- SE CIRCULA PERFECT FLUENT PE CENTURA, FARA INCETINIRI, CEDARI DE PRIORITATE, CONFLICTE, VIRAJE, etc...
- SE POATE CIRCULA DIN SI CATRE TOATE DIRECTIILE
- se pastreaza aliniamentul CF si al DNCB
- NU SE INFLUENTEAZA APROAPE DELOC TRAFICUL CURENT pe durata constructiei
- riveranii primesc o posibilitate de intoarcere civilizata
- SIGURANTA A TRAFICULUI COMPARABIL CU O AUTOSTRADA
- investitie acceptabila, mult mai mica decat pasaj subteran pe o directie pe centura sau alte idei
- EXCLUSA POSIBILITATEA DE A SE CREA AMBUTEIAJE, precum la un sens giratoriu clasic (la sens giratoriu sensul de mers departat de CF trebuie sa cedeze trecerea celor care fac stanga in intersectie => o situatie gen DNCB / DN1, cu ambuteiaje mari pe sensul de la A1 spre DN2)

Dezavantaje:
- se lungeste drumul celor care vireaza la stanga cu ca. 2-3 km (nesemnificativ, avand in vedere ca majoritatea se afla in tranzit, deci au de parcurs in total distante mult mai mari)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Am prezentat aceasta solutie deja de n ori. Oare e chiar asa greu de inteles? In primul rand de inteles ca dispare orice conflict de trafic?

Esential este si faptul ca parapetul median al DNCB ramâne CONTINUU, nicaieri nu trebuie intrerupt, ceea ce reprezinta o crestere importanta a sigurantei traficului.

In fine, nu pot decat sa continuu sa fiu sarcastic si ironic cu intelinghentii care proiecteaza sensuri giratorii si treceri de pietoni pe un drum care a necesitat dublarea de la 1x1 la 2x2 din motive de capacitate depasita.... Iar despre cei care proiecteaza intreruperea parapetului median pentru iesiri la stanga (vezi si pe DN1 centura Ploiesti) nu am decat un singur cuvant: CRIMINALI.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@vancouver.... solutia ta este foarte buna...dar este si foarte scumpa si are nevoie de spatiu!!

Chiar daca se fac cu 1 singura banda pe sens, fiecare pasaj are 5 m latime X2 deoarece va avea 2 rampe,  iar bucla trebuie sa fie destul de larga pentru a permite intoarcerea la 180 de grade a unui tir.

Si cum vom avea 4 benzi sub pasaje, deschiderea principala va fi destul de mare. La toate astea se adauga si benzi suplimentare de accelerare/decelerare.
CF-ul incurca enorm deoarece bucla nu va fi simetrica

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan74

Tocmai pentru ca se va construi peste 4 benzi bucla va fi suficient de mare pentru ca un tir sa poata intoarce, nu cred ca aceste bucle ar costa mai mult decat o intersectie pe 3 niveluri. In plus la circa 1.5 km distanta pe directia DN7 CF-ul se departeaza de DNCB asa ca s-ar gasi spatiu.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on May 25, 2015, 02:19:54 PM
O solutie acceptabila ar fi urmatoarea:

cu rosu: Pasaj peste A1 (sau subteran, dar cred ca e mai greu), cu 2 benzi, pt directia N-S
cu albastru: o banda la sol, separata, lipita de CF pt directia S-N
cu verde: benzi la sol si giratoriu.  Singurul conflict ramane: Sud-catre- EST (intrarea in Bucuresti)+Kika/FS/H  vs  Vest (pitesti) -catre- Nord
Ar fi 3 benzi sub pasaj pt directia S-N(1 separata, 1 pt stanga, si 1 intre cele 2, pentru cei care vin de pe A1 si merg catre Nord) + 1 pt cei care vin din Bucuresti si merg Kika/FH/H

Avantaje:
- circulatie fluenta nord spre sud pe DNCB (prin pasajul subteran)
- se poate circula din si catre toate directiile
- se pastreaza CF si DNCB pe aliniamentul actual (nu necesita exproprieri sau mutarea CF)

Dezavantaje:
- pe sensul sud spre nord apare iesire pe partea stanga (punand si drumul spre Carrefour) - pericol mediu pentru siguranta traficului, mai ales avand in vedere numarul mare de vehicule grele, care vor fi obligate sa intre pe banda 2 apoi 3, prin intercalare cu cei care merg inainte.
- conflict intre cei care ies de pe DNCB dinspre sud cu cei care ies dinspre nord (rezolvabil partial prin semaforizare). Dar cu sau fara semafor se pot crea cozi pe breteaua de iesire de pe DNCB venind din sud, cozi care sa duca la blocarea completa a sensului de mers sud->nord
- intrare din scurt de pe A1 spre nord (pentru o zona de accelerare optima probabil ar trebui prelungit pasajul subteran)
- schema nu tine cont de drumul de iesire din zona comerciala Carrefour / Brico, ceea ce duce la lungirea pasajului subteran si la existenta unei a treia intersectii
- deranj semnificativ pe perioada constructiei
- cost relativ mare
- dificil spre ilegal de intors pentru riverani (de ex. plecand de la Porsche Bucuresti Vest nu va exista nici o posibilitate legala de a intoarce pentru a merge spre nord - poate doar iesire spre centrele comerciale din zona Hornbach sau Carrefour si apoi revenire - dar daca soferul nu cunoaste exact locul, risca sa iasa pe A1 spre Pitesti - pe aceasta iesire nu are cum sa intoarca imediat, ci trebuie sa mearga pana la iesirea urmatoare de pe A1).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on May 25, 2015, 03:03:21 PM
@vancouver.... solutia ta este foarte buna...dar este si foarte scumpa si are nevoie de spatiu!!

Chiar daca se fac cu 1 singura banda pe sens, fiecare pasaj are 5 m latime X2 deoarece va avea 2 rampe,  iar bucla trebuie sa fie destul de larga pentru a permite intoarcerea la 180 de grade a unui tir.

Si cum vom avea 4 benzi sub pasaje, deschiderea principala va fi destul de mare. La toate astea se adauga si benzi suplimentare de accelerare/decelerare.
CF-ul incurca enorm deoarece bucla nu va fi simetrica

Cum sa fie scumpa. Este muuult mai ieftin decat solutia cu pasaj subteran. Sau poate nu ai idee cat poate sa coste un pasaj subteran... Discutam de milioane de euro versus zeci de milioane. Nu mai vorbim de intretinerea in timp a unui pasaj subteran (iluminare, lupta cu apa freatica).
Doua pasaje supraterane cu cate o banda de pe sens sunt la nivel cu traversarile drumurilor agricole peste autostrazi.

CF-ul incurca evident si este necesara poate o deplasare a benzilor principale cu 4-5m, dar la fel este necesar si la aproape orice alta solutie. Si la sens giratoriu si la solutia cu pasaj subteran. CU DIFERENTA MAJORA, CA LA SOLUTIA U-TURN NE PUTEM ALEGE LOCUL CEL MAI FAVORABIL, unde avem loc suficient. Pe cand la toate celelalte locul este predefinit, fara posibilitatea de a alege.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Ce imi place la solutia ta: este universal valabila. Poate fi aplicata cu succes la TOATE intersectiile de pe DNCB - ceea ce poate duce costul in jos (poate fi facuta o licitatie pentru toate intersectiile, pot fi fabricate grinzi in semicerc, avem un singur proiect).

Ce nu-mi place: 2 pasaje pt 1 intersectie.... iar cum merg lucrurile la noi, sa nu ne trezim ca ramanem doar cu 1   :lol:

Dar gata, m-ai convins. Merg pe varianta ta. Pasajul meu supra-inaltat va costa cu siguranta mai mult avand si 2 benzi, si ne raman si cateva conflicte.

PS. Banda aceea de dedicata dreapta-dreapta de la carrefour spre hornbach, pe sub pasaj A1trebuie facuta obligatoriu (dar aia e extrem de simpla, trebuie doar ....marcaj)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marisRO

Centura Tg. Mures blocata

Președintele CJ Mureș, Ciprian Dobre, a fost informat de Prefectura Mureș și de Compania Națională de Drumuri că s-a depus o cerere de suspendare a lucrărilor.
Săptămâna trecută, vineri, CNADNR a făcut recurs.
Ciprian Dobre a declarat, pentru RTM, că acest litigiu se putea soluționa fără suspendarea lucrărilor.

Sursa:http://www.punctul.ro/lucrari-amanate-nu-se-stie-pana-cand/

NGC