News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre relocarile de utilitati

Started by carutasul, December 26, 2016, 08:57:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Aici s-a aprins subiectul, intreb aici: totusi pe A10 la AB N au pus 1/4 din stalp. Cum au reusit sa il puna (si de ce nu mai mult) daca nu aveau voie?

TibiV

#16
Probabil ca terenul de sub stalp este expropriat - insa doar patratul ala de teren pe care vine stalpul.

Problema este dreptul de servitute ulterior - adica accesul la stalp dupa punerea in functiune, pentru lucrari de reparatie/intretinere.

Accesul (drumul pana la stalp) se face pe terenuri ne-expropriate, si daca proprietarul nu este de acord, Electrica/Transelectrica a cam pus-o....

Imagineaza-ti ca stai la curte, statul expropriaza o bucata de 6x6 metri fix in mijlocul curtii tale, pune acolo un stalp, dar tu nu le dai voie sa intre in curtea ta pentru eventuale reparatii. Legal, nu te pot forta sa le dai voie, cat timp terenul care inconjoara stalpul este in continuare al tau...

Probabil ca proprietarul/proprietarii terenului de la AB Nord vrea/vor sa fie expropriat/expropriati si pentru traseul drumului de acces intre noii stalpi - caci oricum nu mai pot folosi terenul ala la altceva decat culturi agricole.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#17
Ok, inteleg raspunsul asta, dar cumva ramane intrebarea: pe ce teren au ajuns ca sa pun 1/4 din stalp? Adica de ce poti sa pui (si 1/4 - deci ai un acord) si dupa nu mai ai acord / iti trebuie dreptul de servitute? Adica foloseste ce ai acum de ai pus 1/4 si in viitor. (Daca si-a dat acrodul pana la 1/4 si dupa s-a razgandit - ar fi o explicatie)
Si de ce nu l-au pus pe tot daca au ajuns acolo?

Poate ajuta pe cineva modul asta de gandire, desi in RO sunt mereu legi care se bat cap in cap sau te duc doar pana la km 40 desi tu trebuie sa ajungi la 120!


Cristi N

#18
Pentru partea de servitute de obicei se merge pe intelegeri cu fiecare propietar in parte si astea pot fi de mai multe feluri. Daca propietarul e baiat de treaba le zice de la inceput: mergeti, lucrati nu imi pasa. Mai e apoi varianta: stiti data trecuta mi-ati culcat la pamant 200mp de papusoi acu daca vreti sa lucrati mi-l platiti in avans si dupa aia va las. Sau mai poate fi varianta in care propietarul e convins cu o suma de bani sa semneze un acord cu operatorul pentru toata perioada de existenta a retelei. In cazul asta ne apropiem cel mai mult de ideea de expropiere numai ca terenul ramane la propietar dar oricand e nevoie se va putea intra pe el.

horatiu.cosma

La Alba Nord s-a ridicat o parte din stâlpi fiindcă, așa cum zicea și Tibi, terenul de sub stâlp e expropriat, se poate ridica tot stâlpul la o adică. Însă demolarea vechilor stâlpi și trecerea liniilor prin noii stâlpi presupune că toată problema se mută la Electrica, primesc în brațe noi stâlpi și e responsabilitatea lor să aibă grijă de ei, așa că solicită în prealabil acordul proprietarilor de a se intra pentru intervenții la stâlpii relocați. Da, intuiți bine că stâlpii relocați pe jumătate au fost construiți prin intrarea pe terenul oamenilor în mod abuziv, că doar nu se puteau teleporta direct pe poziția stâlpului care e relocată. Însă la Electrica nu merge cu argumente de genul "hai boss că e stâlp nou, nu o să ai treabă la el 10 ani, închide și tu ochii la lege acuma și dă ok-ul pentru relocare și vezi tu peste 10 ani cum te înțelegi cu proprietarii, poate intri la intervenții cum am intrat noi să ridicăm stâlpii (abuziv), că pe atunci nu va mai fi treaba noastră (CNAIR)".

ddfab

^ nu cunosc dedesubturi, dar la Alba Nord, stalpii noi sunt situati chiar sub firele de inalta. o cauza posibila a neridicarii lor , poate fi si acest fapt, ca nu au putut lucra cu macaraua din cauza firelor si se asteapta ridicarea, odata cu intreruperea curentului. deci intrerupere-ridicare stalpi noi-remontare fire pe noii stalpi. are lagatura mai mult cu A10, dar aici a fost discutia deschisa. daca trebuie mutat, te rog Ionut.

horatiu.cosma

Era destul de clar în cearta publică dintre Cecan și Transelectrica cu Bode prezent de pe șantier că problema nu e întreruperea curentului, ci acordurile proprietarilor pentru dreptul de uz și servitute.

ddfab

^ de acord. dar strict la discutia de ce s-a ridicat doar 1/4 din stalp, cred ca firele sunt cauza, nu acordul proprietarilor. stalpii sunt jos, pe teren. de ce acord mai vorbim? oricum i-au cotropit :) cauza neridicarii  sunt firele. aceeasi situatie este si cu stalpul de langa CF si acolo este expropriat.dar hai ca nu e aici locul. multumesc de intelegere.

dr4qul4

Nu pentru toti stalpii este nevoie de acces nou. Cateodata mai avem noroc si terenul pe care se face accesul este al statului (ori este in coridorul expropriat, ori apartine primariei sau oricarei alte institutii a statului), sau Electrica/alta compania a statului are deja drept de servitute pentru acel teren (de exemplu daca transelectrica sau transgaz au avut nevoie de acel teren pentru investitii din ultimii ani).
Asadar, poate fi si intrat abuziv, dar poate fi si noroc. Doar ca norocul poate tine la un stalp..nu la 4.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

Bravo R@du pentru reportaj!

Daca e vorba de stalpii de inalta tensiune, e o regula peste tot(si in Germania) cu dreptul la servitute pentru durata de viata a stalpilor: terenurile sunt private, drumul de servitute ramane deschis pentru lucrari, intretinere, etc..

Am gasit asta:
https://www.cez.ro/ckfinder/userfiles/files/cez/despre-noi/cezd/politici-tehnice/23.11.2015/lea-mt-rev.8.pdf   la pag.12 puteti vedea cadrul legal al stalpilor de inalta tensiune la o firma data.

johnny348

La nodul Alba Nord cauza intarzierii este al treilea stalp... de ce nu l-au pus exact pe amplasamentul vechi si nu mai aveau nevoie de exproprieri ??? E o scuza de doi lei ... intarziere cu premeditare.


panzer

Electrica (FDEE) este distribuitorul de electricitate. Joasa tensiune. Asta in Ardeal. In sud poate fi Enel as well tot pt medie tensiune.
Transelectrica este operatorul national. Ei se ocupa de LEA in principal.

E o diferenta intre ele. Cum sunt cotate la bursa, n-ar trebui pe forum sa denigram una cand de fapt ne referim la cealalta.

Fi mai atent in viitor.

silviu321

Panzer- distribuitorii autorizati din Romania au in gestiune inclusiv reteaua de 110kV. LEA este abrevierea de linie electrica aeriana si poate fi si de 6 kV dar si de 750kV...

panzer

Ai dreptate. Dar cele de joasa si medie tensiune se ingroapa/deviaza repejor. Cele de inalta tensiune sunt cele care tin lucrarile in loc. Si de obicei sunt ale Trasnelectrica.

silviu321

"Cele de inalta tensiune sunt cele care tin lucrarile in loc. Si de obicei sunt ale Trasnelectrica"   -110kV e tot inalta tensiune si Transelectrica nu are decat o mana de astfel de linii (110kV)-(probabil sub 8).  Liniile de 220-400kV sunt ale Transelectrica si sunt muuuult mai putine decat cele de 110kV. . In cazul comentat e vorba de instalatii Electrica.

https://www.transelectrica.ro/widget/web/tel/sen-harta/-/harta_WAR_SENOperareHartaportlet