News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre relocarile de utilitati

Started by carutasul, December 26, 2016, 08:57:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Merci frumos. Mea culpa. Retrag comentariul.

RaduC

110, 220 și 400 kV sunt pentru transport. De aici și Trans-electrica... Iar Transelectrica este singurul operator de transport electricitate, fiind monopol strategic.
38kv și sub sunt voltaje de distribuție iar de acest aspect se ocupă operatorii de la nivel regional.

ovicor

#32
@RaduG, Asa cum spunea foarte bine @SilviuFG, LEA 110KV sunt retele de inalta tensiune, dar nu sunt la Transelectrica, sunt considerate linii de distributie, nu de transport. Fiind de distributie, e firesc sa fie cele mai numeroase dintre retelele de inalta tensiune. Cu cat tensiunea este mai mica, cu atat retelele sunt mai numeroase, firesc, sunt mai aproape de consumator. Intr-adevar, pana acum aprox. 15 ani, LEA 110kv si mai mari faceau parte din SIT (sectii de inalta tensiune). Dar la restructurare, LEA 110kv si statiile aferente au trecut la distributie, Transelectrica pastrandu-si doar "magistralele" cu Dispecerul Energetic National.

hefaistos

" - să oblige companiile (în principal cele de stat: Transelectrica, Transgaz) la mutarea utilităților într-un interval de timp cât mai scurt de la notificare și notificarea lor cât mai urgent cu putință "

In teorie e corect in practica...
Ce inseamna o relocare:
1. Proiectare, inclusiv ridicare topo si eventual studiu geo. Nu cred ca Transelectrica ar face proiectare retea in basa unei ridicari topo facute de altii.
2. Pregatirea relocarii, in general fabricarea structurilor
3. Relocarea prpriuzisa, ceea ce se vede in teren la finalul lucrarii.

Acum, nici o companie nu-si permite sa tina colective din aceste domenii "cu arma la picior" in asteptarea unei relocari "la urgenta".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

vladioan_bv

nu stiu unde sa las acest comentariu, dar am o nelamurire. Care este procedura de relocare a retelelor de electricitate? Constructorul ia legatura cu cel care are in administratie stalpii ce sunt necesari a fi mutati? cine plateste tot derajul?

razvan96

Ai nevoie de avize de relocare la proiectul tehnic. Relocarea e plătită de CNAIR si face parte din contractul semnat cu constructorul in general. Mai sunt si exceptii, in cazul podului de la Braila de exemplu, unde nu sunt incluse in contract.

hvm

^
Dar totuși întrebarea rămâne. Cine are obligația de a contacta pe cei care se ocupa de relocare? constructorul sau beneficiarul? și cine e responsabil entru realizarea documentației pentruexproprieri? cred ca și aici trebuia clarificat în OUG fiindcă se pare ca nu e prea clar din experienta de pe A10
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Proiectul de Ordin comun pentru modificarea anexei la ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii, al ministrului energiei și al secretarului general al guvernului nr. 45/61/20/4.417/2021 privind aprobarea modelului de convenție pentru relocarea de utilități, încheiată între administratorii de infrastructură şi operatorii de transport/distribuţie a gazelor naturale/energiei electrice

Scurta descriere a reglementării:

   - propunerea de modificare a ordinului comun 45/61/20/4.417/2021 privind aprobarea modelului de convenție pentru relocarea de utilități, încheiată între administratorii de infrastructură şi operatorii de transport/distribuţie a gazelor naturale/energiei electrice, privește completarea preambulului Modelului 2 de convenție și cu normele tehnice aplicabile pentru distribuitorii de gaze naturale, respectiv a Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuție a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 18/2021, precum şi ale Procedurii de emitere a avizului în vederea autorizării executării construcțiilor amplasate în vecinătatea obiectivelor/sistemelor din sectorul petrol și gaze naturale, aprobată prin Ordinul ministrului economiei și comerțului, ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului și al ministrului administrației și internelor nr. 47/1203/509/2003."

    - prin prezentul ordin se urmărește și modificarea art. 9, punctul 9.1. unde va fi introdus și art. 109 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, articol care reglementează instituirea cu titlu gratuit, pe terenul proprietate publică a statului, a dreptului de uz și servitute pentru conductele de gaz ale unor astfel de operatori de distribuție, având în vedere faptul că în forma actuală a dispoziției legale, se face trimitere exclusiv la instituirea unui astfel de dezmembrăminte ale dreptului de proprietate doar pentru operatorii de energie electrică.

MT

hvm

Si în traducere libera în romana vorbita în mod uzual în piață nu la tribunal asta e de bine sau de rău pentru reducerea timpului necesar pentru avizarea/revocarea în vederea realizării proiectelor de infrastructura?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RazesIesean

^ In aceasta cauza, nu poate spune UMB ca perioada de executie incepe cand dispar acei frumos stalpi (Stim ca nu sunt Pizza, dar ar fi un motiv bun)? Pentru ei ar fi si mai relaxanta perioada de executie.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

razvan96

^^ Perioada de execuție nu a început niciodată din momentul in care au dispărut stâlpii, sa nu mai propagam acest neadevăr. După logica asta, cu excepția Astaldi la Podului de la Brăila (unde activitatea asta a rămas in grija CNAIR) toți constructorii ar refuza sa isi mute utilitățile de pe traseu ca sa aiba motiv sa nu muncească :) E absurd.

hvm

^
Tu acu glumesti sau vorbesti serios ca nu imi dau seama....  eu unul ma gandesc la stalpii de la Alba Nord........
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

razvan96

E bine ca nu iti dai seama, daca o sa te uiți pe cerințele beneficiarului pentru orice proiect s-ar putea sa îți dai. :)

Faptul ca e nevoie de avizele unor firme pentru relocarea unor utilități e una. Dar nu inseamna ca daca avizul e obținut stalpul sau conducta sunt mutate a doua zi. Si de cele mai multe ori, tu nu știi cand e obtinut avizul, ci doar cand dispare stâlpul.

Si in cele x luni de execuție ale unui proiect, sunt incluse câteva luni si pentru lucrările de relocari. Cum ar putea tot termenul sa curgă abia după ce relocarile sunt făcute?

alexandru_m

Dar spune-ne tu, Razvan, cand incepe sa curga perioada de executie daca nu dupa ce constructorul are 100% fron de lucru?

Oficial cu cat au depasit cele 24 de luni pizzaroti sau aktor pe A10 si ce penalitati au primit? Tu stiai ca inca nu s-a facut receptia finala pe nici unul din loturile astea?

Dar la Domnesti la pasaj unde se lucreaza de vreo 50 de luni?

pasadia

S-a scris pe forum in trecut (cred ca chiar si horatiu a scris despre asta) - se considera ca pot lucra pe alte portiuni din traseu si primesc eventuale extensii DOAR aferente valorii lucrarilor impiedicate de neefectuarea relocarii. Care e formula exacta si ce se aplica cu adevarat in cadrul contractelor nu stiu, insa nici mie nu mi s-ar parea normal sa se considere ca intregul termen sa curga doar dupa ce se finalizeaza toate relocarile.