Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

florin74

Quote from: florin74 on November 18, 2020, 10:11:20 PM

18.11.2020

PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 98,1%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 99.55%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 81.5% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 93% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 49.83%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 51.5%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 36.41%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 33.99%
Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  99%

23.12.2020
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 98,43%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 99.6%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 82.5% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 94% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 50.3%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 53.3%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 37.81%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 35.42%
Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  99.5%

Urmatoarea actualizare nu va mai cuprinde loturile Pizzarotti, Swietelsky si Arcada. Sunt cvasi finalizate.
Sper sa introduc Brasov Sighisoara in raportari.

ioandorin

Giuseppe, nu se ung cu nimica (nici teoretic,nici practic)!  Cele de metal se folosesc la joante (îmbinări) între două bucăți de șini,iar distanța lăsată dintre șini este rostul de dilatare,calculată în funcție de temperatura de montare.
   Acele "sârme" ,CONEXIUNI in termen feroviar,sunt prinse în șină ca în imagine si în niște clipsuri de cupru tocmai pentru continuitatea curentului .În schimb doar cu eclise (căci așa se numesc) datorită ruginii nu se asigură continuitatea curentului.

athosga

Nu sunt in stare sa inteleg ceva: tot vad progrese de 1-2% cam pe toate tronsoanele si in fiecare luna. Asta inseamna finalizare peste 5 ani! Si din cate imi amintesc, cam asa a fost si pe tronsoanele deja finalizate. In primul rand habar n-am care sunt termenele la contractele actuale, dar sunt sigur ca nu 5 ani (dar chiar va rog sa ma lamuriti, care sunt termenele de fapt, sau daca macar exista). Pe de alta parte, cum pot constructorii sa intarzie atat de mult fara sa aiba "probleme"?. :o

cristi5

^ Intarzieri din cauza vremii, neconcordante intre proiect si teren (cum e la Coslariu, terminat la 9 ani de la semnare), utilitati (cum a fost la tunelul Turdas, blocat de o teava de gaz). Parca si daca treburile care trec pe firul aflat in exploatare nu lasa suficiente pauze se justifica o intarziere.

Totusi 614-Simeria pare ca se misca mai bine decat Sighisoara-Simeria, cel putin pe loturile Astaldi. Sunt si mai multe trasee noi, unde pot lucra fara a fi afectati de trafic.

La semnalizare un motiv de intarziere e probabil intarzierea proiectului CF. Pe Simeria-614 semnalizarea e inclusa in proiect, vedem acolo cum se va misca.

Phenol

Ca o completare la cele enumerate de cristi5, mai apare si problema predarii cu intarziere a amplasamentului. Ca un exemplu, uite ca la 3 ani de la semnarea contractului liniile din gara Simeria inca nu au fost predate constructorului (au fost demontate 3 linii dar si astea fara sa afecteze macazele extreme). Am inteles ca motivul invocat ar fi traficul intens in zonele respective.

Se pare ca e aceeasi problema si pe Brasov - Sighisoara. Desi au inceput lucrarile in gara Brasov, in realitate tot ce au facut e ca au scos o linie.

Giuseppe

@ioandorin, faptul ca sectiile L nu mai prea ung eclisele e altceva, de aia am scris "teoretic". Prin alte parti ungerea ecliselor face parte din mentenanta anuala, dupa cum ilustreaza si pozele de aici:


https://www.lynton-rail.org.uk/files/embedded/imagesMPW110426/image006.jpg
https://www.lynton-rail.org.uk/files/embedded/imagesMPW110426/image008.jpg

Iar asta e unsoarea: https://imtram.com/imtram-products/track-maintenance/track-lubrication/all-seasons-fishplate-lubrication/

cristi5

In proiectul pe care s-a licitat (cel putin pe 614-Simeria) exista un grafic de lucrari cu ordinea operatiilor. Nu stiu in ce masura se respecta, si cat de intarziate sunt lucrarile relativ la acel grafic.

Cetatean

Asta o sa fie un post puțin mai lung legat de lucrările de pe coridor.
În primul rand as începe cu o mare problema la toate lucrările. Diferențele foarte mari între ce s-a licitat și cu cât se încheie aceste proiecte.
Practic, pot încheia un proiect pe la 80% financiar, din ce s-a licitat. Se mai fac adiționale, se mai fac lucrări suplimentare și optimizări. Trec al naibii de incet și se aproba de/prin CFR.
Oricum în limita celor 10% cred.

Graficul de lucrări - pai având în vedere ca avem deja 3 ani de la ordinul de începere și suntem cam la jumate sau chiar mai puțin, eu zic ca e total sărit din schema. Aici pe constructori ii ajuta în primul rand proiectul foarte prost, intemperiile, lipsa sau mai bine zis reacția întârziată a autorităților și orice altceva, pentru ca sunt firme specializate în 'claimuri'

Mobilizarea - dacă ar trebui sa respecte graficul asumat, ar trebui sa vedem o mobilizare mult mai buna. Dacă acum sunt 500-600 oameni din care 150-200 tesa, ca să respecte ce s-a asumat, ar trebui sa vedem de doua ori mai mulți oameni și utilaje. Minim. Pe stilul Bechtel sau UMB.

Avansul - 1-2 % din 500 de milioane de euro, reprezinta lucrări de să zicem 7.5 milioane euro pe luna. Ori 12 luni, avem aprox 90 milioane euro. Numărăm pe degete firmele de construcții din Ro care au cifra asta de afaceri, ceea ce înseamnă că hiba e și la atribuire puțin. Ceva face sa crească durata de execuție.

Subcontractori - as zice ca 70-90% din lucrări sunt făcute de subcontractori. Nu ca ar fi un lucru rău, dar atâta timp cât primează prețul cel mai mic in detrimentul calității, a lucrului bun și bineînțeles al rapiditatii.. E o problema.

Proiectul - făcut din birou, s-a studiat mult prea puțin situația din teren și sunt situații de "comedie"
As menționa doar arhicunoscutele peroane din câmp, pasaje spre nicăieri,peroanele de sute de m din stații mici, cartiere lăsate în izolare, exproprieri făcute la limita.

Consultanta - deși ar trebui sa reprezinte o forță, lasă de dorit felul cum gestionează situația din teren. Poate și din cauza prețului cel mai mic


cavver

Quote from: frunzaverde on December 18, 2020, 06:51:28 PM

Si exista in cateva tipuri de vagoane scaune unde spatarul e bidirectional, si pus pe o sina. Poti impinge sptarul, si devine "fata in fata". Sau poti sa-l tragi si devine "ca la avion". La cap de linie, nasul le intoarce pe toate in directia de mers a trenului. De exemplu astea - apuci de manerul de pe spatar si impingi in fata. Din cauza mecanismului de intoarcere si structurii bi-spatar nu sunt foarte comode, se folosesc mai ales pe trenuri locale:



Metra railcar pentru cei curiosi de cum arata la etajul superior :) .

ioandorin

Giuseppe, am 6 ani la L ('94-2000) din care 2 la revizia liniei,am schimbat sute de astfel de eclise,dar niciodată nu mi s-a cerut să fac asa ceva. Nici cei în vârstă de la echipă nu spuneau că ar fi făcut vreodată asa ceva, chiar înainte de '89 când calea ferată chiar era CALE FERATĂ.Cu asta închei căci locul discuției era la "Discuții ca-n gară" !

alinuttt

S-a început lucrul pe tronsonul Sighișoara-Brașov. Am numărat 4 foreze pe lotul Sighișoara-Cața și una pe lotul Apața-Brașov.
Îmi cer iertare pentru calitatea slabă a fotografiilor, nu s-a putut deschide geamul.

URL=https://i.imgur.com/yAkk8s9.jpg][/URL]




















Powered by API/PUM imgur uploader



Cuneo


District EA