Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ionut


Phenol

@alexV: ai raspuns singur

In general pe liniile abatute se intra cu 30, cu un astfel de macaz se poate cu o viteza mai mare, iata un exemplu la Buda (desi, nu cred ca circula cu 100).



@Ionut: asteptam cu interes raspunsul, pe mine ma intereseaza mai mult punctul 2.

Phenol

Quote from: Ionut on December 19, 2017, 09:48:49 PM
Quote from: TibiV on December 19, 2017, 09:37:45 PM
Ba ti-au raspuns: circulatia pe 2 fire abia in T4 2018... :(

Da. Dar de ce? Din cauza semnalizarii? Sunt praf la domeniul feroviar. Ma rog, nici nu trebuie sa inteleg eu acum, atat timp cat voi intelegeti si raspunsul e decent.

Din raspunsul lor eu inteleg ca devina este managementul reabilitarii.

Reabilitarea se face astfel: termina lucrarile la un fir intre doua statii si se pune inapoi semnalizarea veche. Cand termina si al doilea fir, aia deja se echipeaza cu semnalizarea noua care se cere in caietul de sarcini dupa care se schimba semnalizare veche si pe primul fir.

Astfel pe tronsoanele amintite mai sus ma astept sa avem sistemele de siguranta noi gata instalate pe ambele fire doar ca nu exista centru de comanda (lipsesc atat din garile de pe traseu cat si cel central din Simeria). Se circula tot pe un singur fir folosind comanda sistemului vechi din gari legat la semnalele si sistemele de siguranta noi.

Caz conret, vezi trecerea de CF de langa Blaj, unde in vechea configuratie nu erau semnale luminoase, astfel cele noi vor intra in functiune doar dupa ce pornesc sistemul nou.

Macazele extreme din gari sunt cheia in momentul de fata. Astea pe sistemul vechi sunt controlate din garile de care apartin, nu cred ca mut comnada lor la centru (Simeria). Ori e o problema serioasa de incompatibilitate intre sisteme, ori nepasare la momentul definirii cerintelor pentru asigurarea traficului in contracte pe perioada lucrarilor. Adica, in momentul de fata, chiar daca noile macaze extreme sunt instalate pe teren, ele nu pot fi actionate din gari automat fiindca astea nu sunt legate la sistemul vechi. Doar cele 2-4 macaze care sunt necesare pentru asigurarea incrucisarilor pot fi manevrate de personalul din gari. Cel mai probabil de aia sunt toate blocate fizic intr-o parte si poate ca de asta de aproape un an, la iesirea din Vintu de Jos (Cap X) fiecare tren de pe firul I (linia 4) trece pe firul II dupa care revine pe firul I.

Nu cunosc sistemele de siguranta, dar dupa parerea mea cu putina vointa puteau sa rezolve destul de simplu problema prin asigurarea comandei pentru inca 2 macaze in fiecare gara.

PS: am incercat sa explic asa sa fie usor de inteles pentru oricine

cristi5

Daca inteleg bine exista doua feluri de semnale: in engleza se cheama absolute, si intermediare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Centralized_traffic_control
Quote
Signals in CTC territory are one of two types: an absolute signal, which is directly controlled by the train dispatcher and helps design the limits of a control point, or an intermediate signal, which is automatically controlled by the conditions of the track in that signal's block and by the condition of the following signal. Train dispatchers cannot directly control intermediate signals and so are almost always excluded from the dispatcher's control display except as an inert reference.

Semnalele intermediare vor fi deocamdata asigurate de semnalizarea veche (BLA).  Sunt semnale de protectie, sa nu intre un tren pe un bloc de linie ocupat. Sunt automate si in mod normal nu umbla nimeni manual la ele. Sunt pt siguranta circulatiei... In viitor, ca parte a unui alt contract, vor fi inlocuite cu ERTMS.

Semnale absolute sunt numai in gari, controlate de impiegatul de miscare ("train dispatcher", prin centralizare), sunt acum pe instalatia de centralizare veche (electrodinamica), care functioneaza partial (sau deloc?) pe timpul reconstructiei. Peste aia se implementeaza centralizarea noua, electronica, tot la nivel de statie, sau la nivel mai mare.

Daca asta e corect, din textul CFR inteleg ca nu are sens economic (si poate nici nu e posibil tehnic) sa se conecteze macazurile noi la instalatia de centralizare veche, ca dupa aia sa le deconecteze si sa le lege la centralizarea noua.

Phenol

@cristi5: acuma imi dau seama ca aceasta diferentiere m-ar fi ajutat enorm sa descriu ce vroiam sa zic.
Mersi

Cu o singura chestie: BLA (bloc linie automat) va fi si in viitor, asta va functiona in paralel cu ERMTS-2. Sau altfel spus, centrul de comanda va avea doua modalitati de dirijare si asigurare a sigurantei in trafic. Unul prin BLA iar celalalt prin localizare folosind sistemul ERMTS. Eu asa am inteles in mesajele lui @frunzaverde.

Sa revin la raspunsul primit:
Intermediat signals - toate sunt gata
absolute signals - functioneaza partiala operat prin sistemul vechi la care nu sunt legate macazurile extreme.

Vice33

Am trimis și eu la CNCF CFR SA o solicitare de lămurire cu privire la timpii de mers care din noul mers de trenuri 2017-2018 S-AU MĂRIT (pe secțiuni din magistrale aproape finalizate unde trebuia să fie invers) venind cu câteva exemple ale trenurilor internaționale, care pe unele porțiuni, au ajuns mai repede cu 10-22 de minute.

Pentru exemplele cu timpii de mers, aveți poza atasată (click pentru a mări).



Al doilea subiect a fost legat de lucrările la culeea de la Tărtăria de la acel pod peste râul Cioara.

Atașez cererea mea și sub ea, răspunsul primit acum 10 minute.

CEREREA:

Întrebarea 1: Începând cu primăvara anului 2018 și în decursul a 4-5 ani de acum încolo vor fi lucrări între KM614-Simeria. Majorarea timpilor de mers de la an la an, cu toate că pe relația Vințu de Jos-Simeria lucrările sunt avansate într-un procent fizic de 87% urmând a fi finalizate la finalul anului 2018, are legătură cu aceste lucrări între km614-Simeria?

Întrebarea 2:
De ce nu au fost micșorați timpii de mers pe tronsoanele finalizate, inclusiv semnalizarea cu BLA/ERTMS, unde se poate circula pe ambele fire, între Simeria-Sighișoara?

De ex. pe tronsoanele duble finalizate, inclusiv semnalizarea cu BLA, unde de luni bune sunt terminate lucrările dar se circulă încă pe un singur fir:

a) Valea Lungă-Coșlariu Gr. Mureș;
b) Mediaș-Copșa Mică;
c) Alba Iulia-Vințu de Jos-Blandiana;
d) Șibot-Orăștie;


Întrebarea 3: Din răspunsul anterior privind întrebările puse de mine legate de acele podețe metalice provizorii între Blandiana-Șibot (zonele Tărtăria, Balomiru de Câmp) mi-ați comunicat că "în anul 2014 Comisia de Cultură a oprit lucrările datorită descoperirii a 6 situri arheologice."

De asemenea care este situația acestui pod metalic, în zona pârâului Cioara (puțin mai sus de halta Tărtăria) unde s-a descoperit cărămidă din vechea culee a firului construit pe vremea Austro-Ungariei și unde, bănuiesc, că acolo au fost oprite lucrările de către Comisia de Cultură în anul 2014? Un pasionat de infrastructură a fost la fața locului pe data de 25 Noiembrie 2017 de unde a fotografiat acea zonă (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg177234#msg177234) și unde pare că lucrările sunt încă oprite.

Între timp care mai este situația acestor situri și ale lucrările oprite? Când se vor relua și când preconizați o dată reală pentru finalizarea firului II (spre Vințu de Jos) pe acest tronson: Șibot-Orăștie?



RĂSPUNS CFR SA:


Andi

Pe Arad-Simeria sunt timpii mariti din cauza lucrarilor care vor incepe (daca vor incepe...), momentan nu prea au facut nimic astfel incat sa scada vitezele intre statii.

florin74

Quote from: florin74 on October 31, 2017, 01:58:23 PM
25.10.2017
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-83,40%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 81,64%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 98,4%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 81,24%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 82,61%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96,5%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 91%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 50% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 62% pe Coslariu Sighisoara
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :89,4%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 2 : SIEMENS :51%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 1 : SIEMENS :56,05%
Centralizare electronica in statia Videle : THALES SYSTEM  92%

Au accelerat spaniolii. Motivul sa fie cel de mai jos:  :lol:

New entries
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 1%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 1%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astladi 0%

Cu ceva intarziere
28.11.2017

FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-84,90%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 82,23%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 98,6%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 82,25%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 85,49%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96,5%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 93%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 60% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 70% pe Coslariu Sighisoara
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :89,4%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 2 : SIEMENS :52.85%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 1 : SIEMENS :64,5%
Centralizare electronica in statia Videle : THALES SYSTEM  95%
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 1%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 1%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astladi 0%

S-a deblocat reabiltarea poduri peste dunare. De mai bine de un an era blocat la 91%
Semnalizarea ERTMS a progresat frumos.


JohannDB

GabiHd..., de când cu A1 în zonă, n-am mai trecut pe DN7, de lungă vreme pe acest sector... Mulțumesc și eu pentru filmare, însă vezi că îți apare o mică greșeală de tastă, pe imagine stânga-mijloc partea de sus Pasaje DN 7 peste CF-Turdas dec 2018... ai  vrut să scrii dec. 2017....

GabiHd


rio tinto

E interesant cat de mult s-a alocat pentru indulcirea a doua curbe in zona Turdas: tunel + 2 pasaje peste calea ferata ale DN (unul enorm). Acestea sunt lucrari in plus iar la intrare in Medias nu au reusit sa faca ceva cu acea trecere peste un DN serios circulat. E un pic disturbing.

Sunt zone intre Sighisoara si Simeria la care s-a lucrat pana la os iar altele unde au lasat exact asa cum era fara nici o interventie, desi era mai mult decat necesara

cristi5

De asta zici la Medias?

http://www.openstreetmap.org/#map=18/46.16959/24.37639

Deci au lasat trecere la nivel cu un DN? Nici nu mi-am inchipuit asa ceva... Daca ar fi sa speculez, cred ca au construit traversare DN/CF doar acolo unde au schimbat traseul (Sighisoara, Turdas, DJ107C la Vintu de Jos, pasajul vad ca e lipsa si pe OSM si pe Google). Dar la Curtici n-au schimbat traseul si e tot aproape de statie (si prost gandit). Greu de inteles.

De obicei motivele pentru care sunt alese diferite solutii sunt explicate in proiectul din documentatia de licitatie. Din pacate, cred ca la lotul Atel-Micasasa a fost documentatie pe DVD

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg173812#msg173812

Merita trimisa o intrebare la CFR sa ne explice cum au gandit.

Phenol

Quote from: cristi5 on January 03, 2018, 04:26:38 PM
De asta zici la Medias?

http://www.openstreetmap.org/#map=18/46.16959/24.37639

Deci au lasat trecere la nivel cu un DN? Nici nu mi-am inchipuit asa ceva... Daca ar fi sa speculez, cred ca au construit traversare DN/CF doar acolo unde au schimbat traseul (Sighisoara, Turdas, DJ107C la Vintu de Jos, pasajul vad ca e lipsa si pe OSM si pe Google). Dar la Curtici n-au schimbat traseul si e tot aproape de statie (si prost gandit). Greu de inteles.


Cunoaste cineva viteza maxima pe acolo conform proiectului?
Ma gandesc ca poate fi din cauza unei limitari viteza?

Asta ar explica si Blajul, insa nu explica si Valea Lunga unde nu se face supratraversare. In ambele cazuri e vorba de DN 14B.