Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: vancouver on November 24, 2017, 01:22:27 AM
Intre Sighisoara si Deva avem 190 km. Cu 160 km/h max si comercial cu un 110 km/h inseamna ca. 1:43 (o ora si 43 de minute) [..] cu 6 opriri

Nici teoretic nu se pot obtine 110 km/h pe o linie de 160 km/h cu 6 opriri intermediare in 190 km; chiar si un automotor usor, gen Hyperion sau Regina, cu 0.6-0.8 m/s2 acceleratie la pornire. Plus ca linia are limitari permanente (unele foarte severe, de 50-70 km/h, de exemplu intrarea in Sighisoara), trece prin destule gari mari (unde indiferent daca se poate trece cu 160 km/h, vei avea nevoie sa lasi ceva spatiu de manevra pentru chestii gen macazuri cazute, aglomeratie etc.).

Ma indoiesc ca un astfel de tren poate scoate o viteza comerciala de 90-95 km/h, si asta inainte sa intram in conservatorismul extrem al CFR-ului cand vine vorba de reglementari. Conservatorism care are sens in conditiile in care restul retelei este si va ramane complet cazuta, si nu este ok sa ai doua seturi de reglementari pe acelasi sistem. Pe 220 km (Bucuresti - Constanta), cu 5 opriri intermediare, linie mult mai simpla si mai lipsita de noduri ca Deva - Sighisoara, 150 km/h v.max., trenul scoate 96 km/h.

Este foarte, foarte greu sa asiguri un tren profitabil la ora sau chiar la doua ore care sa lege exclusiv orase cu 20-50 mii de locuitori (fara sa serveasca vreun centru urban mare).

Si legaturi spre Cluj sau spre Sibiu sunt utopice pe reteaua prabusita a CFR. Cluj - Alba Iulia vor fi 2h15-2h30 fata de 1h20 cand s-o deschide ST3 si ST4 (saptamani sau luni) si 1h cand s-o deschide tot ST in 2 ani. Chiar si azi se merge mai repede pe sosea (DN1) decat pe CF la orice ora. Alba Iulia/Vintu - Sibiu ia 2h fara oprire pe CF, fata de 50 minute - 1h pe autostrada (45 cand o fi gata ST1). Tot ce e in afara "coridorului magic" nu e competitiv nici macar cu carutele... efect al unei strategii de rahat, si al unei implementari si mai de rahat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Cateva fotografii de duminica trecuta (19 nov) de la Tunelul Turdas. Camera este Panasonic/Leica Lumix DMC LX3, nu ma pricep dar inteleg ca e o camera buna.

Am aflat cu ocazia asta ca la Turdas proiectul a fost schimbat, ca nu a fost prevazut initial cut&cover dar din cauza terenului moale s-a ales aceasta varianta. Interesant ca e posibil asa ceva la CFR pe FIDIC rosu. Oare la Coslariu de ce nu e posibil? Sau depinde cu cine se negociaza?

Un festival al naturii si infrastructurii. De la dreapta la stanga: Uroiul, Muresul, A1, elegantul pasaj proiectat de SSF peste noul traseu, DN7 deviat si gura vestica a tunelului Turdas.



Pasajul, se vede rampa spre Orastie


Intrarea in tunel dinspre vest


Aceeasi poza cu mobilul, pt comparatie... (GPS)




intrarea dinspre est, vedere spre vest (spre Simeria)


intrarea dinspre est, vedere spre est (Orastie)


dincolo de traseul CF se vede relocarea unor conducte de gaz care erau prea aproape de proiect. Dincolo de conducte, in centru-stanga se vede un mic muzeu al satului


detaliu cu relocarea conductei, urca spre vest peste dealul prin care trece tunelul


detaliu cu relocarea, capatul estic al tunelului este sub stalpul GSM-R


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Tot de la Turdas, poze cu mobilul (GPS)


Nu ne-am putut apropia prea tare din cauza acestui utilaj (GPS)


(GPS)


Vedere luata mai spre mijlocul tunelului, spre vest. Se vede pana unde e gata cofrarea tubului, acolo unde e s-au scos acei piloti metalici transversali. (GPS)


Ca vorbim de cofrat tunelul... (GPS)


Aici se vede ceva mai bine iesirea din debleu spre Orastie, si in zare pasajul DN din est, care e aproape gata. (GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

Vice33

Cât au mai cofrat din septembrie? Se văd ceva progrese? Ai pozat și partea cofrată? Cam cât mai au de făcut, în procente...?

cristi5

^ nu stiu de progrese pentru ca nu am fost acolo in septembrie si nici nu o sa ma mai duc probabil pe acolo decat cu trenul prin tunel :). Mai au destul de putin de cofrat la iesirea spre vest. Poti vedea dupa pilotii transversali care sunt scosi acolo unde e gata tubul.

Se vede tubul in ceva poze. Nu ne-am apropiat pt ca se lucra (duminica) si... uita-te la noroiul de langa tunel.

cristi5

Cateva poze in vestul tunelului si pasajului. CF dinspre Simeria. In spatele fotografului e pasajul. (GPS)


pasajul vazut dinspre Simeria (GPS)


(GPS)


rampa pasajului spre Simeria (GPS)


capatul culeii spre Simeria (GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Pasajul rutier de la Vintu de Jos, fotografiat pe fuga

(GPS)




Coborarea de pe pasaj in DN7 (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Unul din podurile la care s-a gasit caramida in culeea austro-ungara (firul din plan apropiat), ceea ce a blocat lucrarile. In plan indepartat, podul provizoriu si culeea comunista imbracata la reconstructie. E vorba de culeile dinspre Simeria ale podului.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


CF spre Vintu de Jos (GPS)


CF spre Simeria (GPS)


Aici se vede numele paraului (Cioara) de pe drumeagul care ne duce pe terasamentul CF. In stanga pozei e podul-problema. (GPS)


Culeile spre Vintu de Jos (GPS)


De pe partea nordica a caii ferate, firul comunist in plan apropiat, cel austro-ungar in plan indepartat. Culeile spre Simeria. (GPS)


Culeile spre Vintu de Jos vazute de la nord. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Vice33

Ce solutie a găsit antreprenorul/proiectantul...? Lucrările la Turdaș sunt oprite la 2 podete de 1 an si ceva...aici ce urmează să facă? Vine COmisia de la Cultură sau de la Arheologie?

cristi5

E FIDIC rosu. Cineva din CFR trebuie sa admita ca proiectul e gresit. Parca a raspuns CFR despre caramida la o solicitare mai sus pe topic... Credeam ca despre podul asta e vorba...

Ionut

S-a dat startul celor mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din România

Cei 10 km de cale ferată sunt parte din cele două contracte de modernizare a căii ferate, secţiunile Km 614 - Bârzava şi Bârzava - Ilteu, în lungime totală de aproximativ 78 km. După obţinerea avizelor şi autorizaţiilor, constructorii au început lucrările între trei staţii de cale ferată. Mai mult, cele două organizări de şantier sunt aproape finalizate.

Între timp, asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y)(2b), tronsoane situate între Simeria şi Arad, au angajat peste 100 de muncitori. ,,Am scos şina de cale ferată între staţiile în staţiile Ghioroc, Păluiş şi Bârzava. Muncitorii au scos aproximativ 10 km de cale ferată. Aşteptăm celelalte avize şi autorizaţii pentru a extinde şantierul. Pe lângă şina de cale ferată veche, muncitorii scot piatra şi tot ce înseamnă terasament", ne-a declarat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA. Acesta ne-a explicat că sunt mobilizate diverse utilaje pentru lucrările de scoatere a şinei de cale ferată. ,,Sunt excavatoare multifuncţionale, echipamente trasiere, gredere şi alte utilaje grele specifice acestor lucrări. Dacă nu ninge şi nu este ger se poate interveni, muncitorii nu opresc lucrările", ne-a precizat Cristian Becheru.

,,În trei ani trebuie predat acest proiect, în funcţie de terenul expropiat, muncitorii se apucă de lucru, se opreşte curentul şi încep să dărâme tot", menţionau reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL.

Capital

Teo

La pasajul de CF  de la Vintu de Jos - Lutsch 2000 am vazut ca s-au montat toti parapetii. Mai excavau un sant, cred ca il pregatesc pentru rigole.

Vice33

Quote from: cristi5 on November 26, 2017, 10:11:08 PM
E FIDIC rosu. Cineva din CFR trebuie sa admita ca proiectul e gresit. Parca a raspuns CFR despre caramida la o solicitare mai sus pe topic... Credeam ca despre podul asta e vorba...

Răspunsul lor  a fost astfel, pentru zona Turdaș:

"În cazul primei zone - Tărtăria,  interval Blandiana Șibot - lucrările au fost suspendate în anul 2014 de către Direcția Județeană de Cultură Alba, datorită descoperirii a 6 situri arheologice.
Referitor la zona halta Tărtăria, în data de 06.09.2017, a fost aprobat în CTE al CNCF 'CFR' SA menținerea PO Tărtăria, la solicitarea Autorităților locale.
Podul de pe firul l a fost reabilitat conform proiectului. Podețele provizorii de pe firul I asigură protecția lucrărilor de la podul de pe firul II."

Oare și culeea acestui podeț se referă la unul dintre cele 6 situri arheologice...?

Phenol

multumesc de poze @crsiti5

Dupa tunelul Turdas, urmeaza situatia de la tunelele de la Sighisoara.

Podul nou construit:



Mai deaproape:



Directia spre gara: