Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

alexV

alecu, au fost in toamna/iarna putin mai incolo spre alba-iulia, la pasajul dn14b peste calea ferata. daca au lucrat ceva nu pot spune, ca nu am vazut semne. acum sunt la podul mures, si sunt decopertari si excavatii recente pentru a face platforma de lucru pentru foreze.

e prea mult timp pentru o cale ferata decenta. dupa ce am vazut in europa, in olanda de exemplu sau pe riviera franceza, cheia sucesului unei cf e cadenta trenurilor, nu viteza. un tren la fiecare 30 de minute, care circula cu 80 - 140 kmph. nu doua trenuri: unu noaptea si unu ziua. indiferent de viteza. si pretul corect pentru astfel de serviciu.

de cand urmaresc threadul feroviar am trecut de 30 de ani, mi-e lehamite si nu mai am pasiunea pentru transportul feroviar in ro. accept viziunea colegului de pe forum care zice ca reconstructia totala a fost o idee neinspirata, mai bine aduceau la parametrii initiali toate caile ferate din ro. cine foloseste trenul la noi? vagabonzii care schimba orasul pentru a cersi. cine foloseste trenul in europa? navetistii si middle-class-ul pentru lucru sau turism.

Andi

http://www.aifr.ro/?p=8913

Directorul Marius Chiper explica ca terenul este mlastinos si de aceea nu s-a mai lucrat de mult timp. A spus ca s-a schimbat solutia tehnica si ca lucrarile vor fi deblocate, dar a precizat ca nu se va grabi sa taie panglica pana nu va fi totul in regula. De asemenea avem promisi 100 km finalizati pana la sfarsitul anului intre Sighisoara si Simeria.

Ionut

Da mă proștilor nu stiti voi idiotilor cum e cu terenul mlastinos. D-aia nu lucram noi.
Si da bă fraierilor, va promitem 100 km anul ăsta ca să scăpăm de gura voastră acum.
Da' nu vă bucurați prea tare ca nu vor fi chiar 100. 'rați ai dracu' de simpatici cu presa voastră și societatea civilă.

Xenos

100 km dupa 7 ani de lucru.. :-[

Oricum pe Predeal Brasov e suficient un RK simplu - ei inca se incapataneaza sa sparga un miliard de euro acolo cu nush ce tuneluri fantasmagorice?!

Vice33

QuoteUn tronson de patru kilometri, între Podul Mureș și Coşlariu, se află pe un teren mlăștinos și sunt probleme de stabilitate a solului. Pânza freatică este foarte sus. Au apărut situații neprevăzute, care nu fuseseră identificate la momentul efectuării studiilor geodezice

Eu inteleg ca situatiile neprevazute mai apar intr-un proiect, dar asemenea grosolanii nu se accepta(u) (mai demult). Da-o naibii de treaba, nu cred ca de 4 ani se tot cauta solutii cu lupa in birourile de proiectare de la CFR Infra...si nici nu cred ca acel studiu geodezic geotehnic a fost facut asa cum trebuie, daca intrebau cei ce l-au intocmit pe ingineri din zona sau mai vechi sau daca ar fi analizat situatia mai bine cu siguranta si-ar fi dat seama ca acea zona este mlastinoasa, nu de cand se fac aceste lucrari CF ci de multi ani dinainte...problemele de stabilitate au solutii ingineresti, nu asta e problema, ci fondurile (cine plateste pentru prostia unora din etapa de proiectare??) si bineinteles punerea in acord a partilor implicate.

In fiecare an aveam speranta ca se va debloca aceasta situatie...dar,  ce pot spune este ca am ramas cu un gust amar fata de logica si daruirea de implicare a mai marilor care conduc aceste companii de stat.

Unde esti tu Tepes Voda...?

Vice33

Quote from: Xenos on August 17, 2017, 02:25:19 PM
100 km dupa 7 ani de lucru.. :-[

Oricum pe Predeal Brasov e suficient un RK simplu - ei inca se incapataneaza sa sparga un miliard de euro acolo cu nush ce tuneluri fantasmagorice?!

Sunt de acord cu tine, si eu merg pe ideea de un RK bine facut. Stai linistit ca nu se fac tuneluri...se repara/modernizeaza linia fara modificare de traseu...

Ionut

Pfuai deci iti vine sa urli.

Quote"Un tronson de patru kilometri, între Podul Mureș și Coşlariu, se află pe un teren mlăștinos și sunt probleme de stabilitate a solului. Pânza freatică este foarte sus. Au apărut situații neprevăzute, care nu fuseseră identificate la momentul efectuării studiilor geodezice", a declarat pentru "România liberă" directorul general al CFR SA, Marius Chiper.

Deci nu sunt studii geodezice, sunt geotehnice in mama ei de treaba. Ca geodezia este altceva. Seamana cu geotehnica, dar mama naibii, e cu totul altceva! Evident se referea la foraje si la studierea solului in declaratie, deci la studii geotehnice, nu geodezice! Dar deh, directorul CFR e mai elevat ca astia prosti care scriu pe forumuri, geodezie suna mai fancy, mai je ne sais quoi.

Si evident ca acum toata lumea/presa o sa preia ineptia lui Chiper!

TibiV

DEXONLINE:

GEODEZÍE s.f. Știință aplicată care studiază forma și dimensiunile Pământului și întocmirea hărților cu ajutorul unor operații geometrice și trigonometrice. [Gen. -iei. / < fr. géodésie, cf. gr. ge – pământ, daiein – a împărți].

GEOTÉHNICĂ s. f. 1. Știință aplicată care studiază comportarea terenurilor din punctul de vedere al stabilității și al rezistenței lor. [Pr.: ge-o-] – Din fr. géotechnique.

Incepe cu "GEO", tot un drac...
Pe princpiul asta poti face studii Geoagiu Bai sau Georgica... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#3053
[troll]
Pai posibil ca ministrul sa creada ca proiectul Simeria - Sighisoara include o retea de sateliti de remote sensing si un nou model geodezic al pamantului (CFR intarziat) care, prin tehnica geo-spatio-temporala patentata si numita "inclus intarzieri" va permite printre altele calcule spatio-temporale non-liniare extrem de complexe si va inlocui complet WGS84. Sa vedeti voi cand n-o sa mai spuneti "mi-am luat GPS" ci "porneste CFR-ul"... Transportul feroviar e doar o acoperire pentru activitatile secrete, militare, ale CFR. Altfel nu se explica de ce o nenorocita de reparatie a caii ferate costa 6 milioane de euro pe kilometru si ia un deceniu. Si de ce calitatea serviciilor CFR este atat de... la misto. Luati de cititi material documentar : https://nemira.ro/arhanghelul-raul
[/troll]
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Intotdeauana mi s-a parut ceva ciudat la gara Teius...
Acum imi dau seama care era ciudatenia: gaura spatio-temporala...

:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Andi

Salutare. Revin cu un reportaj foto, de data aceasta vorbim despre tronsonul Sighisoara-Danes luat la pas ieri :)

Sincer eu ma asteptam la un progres mai bun, insa mai este de lucru.

Sa incepem cu controversatul pod peste raul Tarnava de la iesirea din Sighisoara, pod la care s-a inceput lucrul abia in acest an





Se lucreaza, dar sambata probabil nu asa mult.



Noul traseu in stanga si vechiul traseu in dreapta



Acum o luna abia era o grinda superioara montata de aproximativ 5-10 metri, acum erau complet montate pe ambele parti



Vedere de pe tunelul mic spre Sighisoara, observam podul si antena GSM-R





[/url


nenea_hartia


Andi

Pe cealalta parte a tunelului mic avem podul DN 13 ce traverseaza noul traseu iar in departare portalul tunelului mare







Aici un mic depozit si doua utilaje





Portalul tunelului mic dinspre Danes



De pe DN13 asa arata traseul caii ferate









Continuam spre varful dealului



Podet la intrarea in tunel





Ne mutam privirea spre Sighisoara si tunelul mic





Andi

De cealalta parte a dealului vedem noul traseu ce incepe de la Danes si vine spre tunelul mare



Gasim ceva miscare



Se lucreaza la zidurile de sprijin, dupa aceea va fi nevoie sa excaveze tot acest pamant pentru a fi nivelat terenul cand vor veni cu linia





Spre Danes lucrurile arata asa



..si spre tunel



Dam de un podet care pare gata in mare parte



Iar de aici incepe linia, ambele linii sunt puse, pe firul 2 chiar au venit cu balast si profilator



Avem si niste sine aduse care vor fi puse spre tunel si poate si in interior (nu-mi dadeam seama cam cat ar ajunge)









Si continuam spre Danes, firul 2 e gata daca excludem semnalizarea si catenara pe o mica bucata de drum



Viitoarea zona neutra





Spre Danes




Andi

Ne apropiem de Danes si ne intalnim cu firul 1 al vechiului traseu, inca in folosinta







Ajungem la intrare unde gasim doua macazuri montate doar pe firul 2, pe firul 1 se vor monta abia atunci cand vor deschide noul traseu spre Sighisoara si vor muta traficul pe firul 2. De mentionat ca la fiecare zona unde s-a sudat linia au scris diverse zile din iulie, probabil atunci au lucrat (13.07.17 / 14.07.17 / 15.07.17 etc)

















Aici se desprind liniile abatute, configuratia statiei va fi 4 linii, liniile 2-3 directe cu peroane late intre directe si abatute plus un peron mai mic in fata cladirii de calatori. De asemenea din linia 1 se va desprinde o linie industriala











La linia 1 mai este nevoie de ceva balast plus catenara





Totusi, la ce ne trebuie atatia stalpi de iluminat?



Ajungem pe peron, pot spune ca nu mai este foarte mult de lucru in aceasta statie. Cand eram acolo am observat pe cineva care stropea cu un furtun betonul de la peronul cladirii de calatori, probabil in curand vor veni si cu asfaltarea. Mai necesita montarea placajelor la copertina, sistemul de iluminat si finisarea pasajului subteran. A, si miile de stalpisori de iluminat... dupa cum vedeti in prima poza de jos, vor fi 3 stalpi pe 10-15m, unul era suficient.





Spre Dumbraveni







Iar aici inchei reportajul, conform pancartei din statie termenul de finalizare este octombrie 2017, asadar mai au la dispozitie 2 luni sa finalizeze doua peroane, o copertina si o linie.



Cel mai probabil urmatorul reportaj foto va fi traditionalul Sighisoara-Teius de sfarsit de an, sper sa vad progrese si tronsoane finalizate atunci..

Multumesc de vizionare !  :)