Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

CFR Infrastructura anunta ridicarea vitezelor de circulatie la 140km/h pe noi portiuni din Coridorul IV, chiar incepand cu luna decembrie 2016:

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-viteza-trenurilor-va-creste-de-la-50-la-120-kmh-pe-coridorul-iv-589394

In prezent, pe ruta Sighisoara-Curtici,cu viteze de 140km/h se circula doar intre Curtici si km.614(Ghioroc)

Prima faza ,,de doar'' 140km/h, este conditionata de lipsa semnalizarii corespunzatoare.

planiolro

Mie imi este putin neclar anuntul CFR. Banuiesc ca vb de ridicarea vitezei pe tronsonul Sighisoara - Simeria care insumeaza aprox 200 km. Din cate stiu lucrarile pe tronsonul in cauza sunt avansate dar nu finalizate si presupun ca cresterea vitezei va fi doar pe anumite tronsoane deja finalizate.

Care este situatia la zi pe tronasoanele in lucru?

Plus de asta ar trebui sa inceapa lucrarile la Brasov-Sighisoara, Simeria - KM 614 si Brasov Predeal? Ca atare in urmatorii 5 ani tot incet se va circula. La ora asta imi este neclar cand vor incepe lucrarile pe tronsoanele sus mentionate?

Nu stiu daca noul mers al trenurilor va aduce si imbunatatirea timpilor de parcurs pe Bucuresti - Brasov? Actualmente sunt doar 2 trenuri care parcurg distanta in 2 ore si 30 min restul trenurilor IR parcurg distanta in aprox 3 ore, asta poate si datorita faptului ca pe Predeal - Brasov se fac 40 min in loc de 30 min. Sper ca in sfarist mersul cadentat pe relatia Brasov- Bucuresti sa fie deasemenea introdus pt ca in special in weekend DN1 este un calvar iar un drum Brasov Bucuresti dureaza aprox 3-4 ore daca nu mai mult.

mr.L

Nu vor fi imbunatatiri mari de timpi inca din decembrie, probabil pe un tronson mai mic se vor reduce timpii, dar pe parcursul anului 2017 asteptam finalizarea mai multor tronsoane.

teocharis

^^

ce tronsoane vor fin finalizate in 2017, e vorba de intreg traseul Sighisoara-Simeria?  asta ar imbunatati substantial timpii de calatorie pe coridor facand cf-ul competitiv cu atostrada.

cristi5

Nu sunt de meserie dar dupa ce vedem in poze, sigur nu pe tot traseul... Unde e aliniament complet nou, acolo poate va fi max 120 pt ca... nefiind gata (sunt lucrari de arta majore care probabil vor mai dura ceva), se va folosi traseul vechi :). 100-120 pe acolo combinat cu 140 sau mai mult pe sectoare adiacente reabilitate, se va reduce timpul de calatorie, dar pana la concurat autostrada mai e ceva... Adica nu cred ca Simeria-Sighisoara e suficient de lung pt concurat... Pe Arad-Simeria sunt in procedura de atribuire de luni intregi, daca nu ani deja. La Sighisoara-Brasov nici n-au scos la licitatie (cred ca exista finantare numai pe Apata-Cata, partea grea cu tuneluri de lungimi nemaivazute la noi). La Brasov-Predeal nu exista inca SF (?) sau proiect, dar parca e ceva in master plan...


mr.L

Eu zic altceva. Exact ca in cazul Curtici-Arad-km.614, doar cateva trenuri vor circula cu 140km/h, foarte probabil Dacia, Ister, 1538/1539, iar restul cu 120, ca asa au masinile si trasele pentru intreg traseul. Normal ca inca se va circula pe ruta veche (vezi Sighisoara -Danes si altele) , dar nu la asta s-a referit Chiper cand a zis 120. Practic el s-a referit la vitezele maxime de circulatie de pe portiunile noi ,ca alea vechi oricum intra mai devreme sau mai tarziu in lucru.

Deci nu se va limita la 120 din motive de linie, ci din motive de material rulant, ca in prezent trenurile de 120 tot cu 120 vor merge pana ce se achizitioneaza material rulant nou.


frunzaverde

Quote from: mr.L on October 17, 2016, 05:49:16 PMDeci nu se va limita la 120 din motive de linie, ci din motive de material rulant, ca in prezent trenurile de 120 tot cu 120 vor merge pana ce se achizitioneaza material rulant nou.

Cum naiba nu exista material rulant de 140? Inteleg de 160, dar a secat balta de masini clasa 41? Sunt atat de prost intretinute/uzate incat nu mai pot 140? Pe-aici trag Rc-uri de varsta similara cu 41-urile CFR-ului cu 160 fara probleme, 12-14 h/zi, si nu iau foc (una si luna) ca la CFR Calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Exista, dar intra greu pe trase de 140, din motive economice stiute doar de cei de la CFR Calatori. De exemplu Traxx-ul face Arad-Curtici cu 120.

Pe de alta parte, intre Lokoshaza si Budapesta tot cu 120 merge, desi e linie de 120-140-160

Ionut

CE a aprobat 226,6 milioane de euro pentru reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti - Constanţa

Comisia Europeană a aprobat recent alocarea a 226,6 milioane de euro din Fondul de coeziune pentru proiectul retrospectiv 'Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti - Constanţa, tronsoanele Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasa şi Feteşti - Constanţa', potrivit unui comunicat al CE, remis, luni, AGERPRES.

'Proiectul face parte din Programul Operaţional Transport perioada 2007 - 2013, axa prioritară 'Modernizarea şi dezvoltarea reţelei TEN-T de bază în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene'. Lucrările de reabilitare a celor peste 80 de kilometri de cale ferată între Bucureşti şi Constanţa, pe cele două tronsoane Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasa, respectiv Feteşti - Constanţa, au fost finanţate iniţial de statul român, valoarea totală a proiectului fiind de aproape 475 de milioane de euro', se arată în document.

Potrivit comisarului european, Corina Creţu, CE preia o parte din cheltuielile iniţiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală şi Constanţa.

'Această decizie se înscrie în linia asumată de Comisia Europeană în ceea ce priveşte cofinanţarea proiectelor retrospective, cu scopul de a creşte absorbţia fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană preia o parte din cheltuielile iniţiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală şi Constanţa. De altfel, ca urmare a muncii comune a experţilor din cadrul DG REGIO şi autorităţilor naţionale, în cadrul Grupului de lucru pentru o mai bună implementare, au fost aprobate proiecte retrospective în domeniul infrastructurii de transport din România în valoare de aproximativ 450 de milioane de euro din Fondul de coeziune şi Fondul european de dezvoltare regională', a spus Creţu.

Prin proiectul de reabilitare a căii ferate între Bucureşti şi Constanţa s-a urmărit în principal reducerea duratei de călătorie între cele două localităţi, precum şi trecerea de la transportul preponderent rutier între Capitală şi litoral spre un transport sigur şi modern cu trenul, precum şi reducerea poluării aerului.

'În urma lucrărilor de reabilitare a acestei porţiuni de cale ferată, se estimează că, până în anul 2030, aproximativ 3,7 milioane de pasageri vor folosi anual trenul pentru a parcurge distanţa între Bucureşti şi Constanţa, iar transportul feroviar de marfă pe această rută este estimată să ajungă până la 21 de milioane de tone anual. În prezent, trenurile de pasageri pot circula pe ruta Bucureşti - Constanţa cu viteze de până la 160 de km/oră, iar cele de marfă cu maximum 120 de km/oră', menţionează sursa citată.

Economica.net

Andi

Se misca greu baietii pe loturile Sighisoara-Atel si Atel-Micasasa dar se poate ridica viteza la 100-120 pe urmatoarele portiuni:
Danes-Dumbraveni fir 1 (actualmente e cu 80)
Dumbraveni-Atel fir 1 insa nu pe tot traseul
Medias-Copsa Mica fir 1 desi inca nu e dat in exploatare dar nici mult nu mai e, lucrau baietii destul de bine alaltaieri
Copa Mica-Micasasa deja e cu 100 km/h dar cu o limitare de 30 unde e inca traseul vechi
Pe lotul Micasasa-Coslariu lucrurile stau ceva mai bine, in sensul ca aproape toata infrastructura e noua cu exceptia catorva puncte cum ar fi intrarea in Valea Lunga, firul 1 Campu Libertatii-Blaj si intrarea in Craciunel.
Se poate ridica viteza la 120 de la Micasasa pe firul 2 pana la Campu Libertatii
Blaj-Craciunel firul 2
Craciunel-Coslariu Pod Mures ambele fire sunt finalizate, aici s-ar putea chiar 140.
In decembrie voi veni cu un ultim reportaj foto pe anul 2016  :)

vancouver

Quote from: Andi on October 18, 2016, 12:14:48 AM
Craciunel-Coslariu Pod Mures ambele fire sunt finalizate, aici s-ar putea chiar 140.

Adica discutam de max. 12km cu 140. Bun si asa. Mai ales daca va fi pe ambele fire (dupa parcurgerea timpilor de asteptare - pentru cei care nu stiu, nu se trece imediat la viteze mari, ci treptat, dupa ce trenurile care trec pe linie acumuleaza anumite tonaje).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Probabil în vreo 2-3 ani se va putea circula pe toată zona Simeria - Sighișoara cu hai sa zicem viteza proiectata. Adică undeva intre 100 și 140.
Tunelul de la Turdas unde se vede din pozele de pe paginile anterioare e mult în spate. Acolo e punctul critic.
Și contractul lui Alstom pentru semnalizare e la fel de în spate. Poate pe la 10%.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

District EA

Datorita unei alte tehnologii de realizare a caii ferate, firul 1 km 614 - Curtici  a fost deschis  direct la vitezele stabilite in livret adica cele care sunt si pe firul 2 aflat in circulatie (exceptie perioada de testari a sistemului de semnalizare)

alecu26

Ce mai știi de licitațiile km 614- Simeria?  E vreun contract bătut în cuie?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).