Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TVlad

Fiind primul meu mesaj pe acest forum, mai intii va salut pe toti.
Referitor la tipul acesta de halta va pot spune din proprie experienta ca se poate si mai rau, spre exemplu in nou reabilitata halta Posada (M300). Nu exista nici macar acele adaposturi (in afara de un foisor de lemn alaturat vechii cladiri, inchis si pazit de un caine) iar sistemul de iluminat nu functioneaza deloc. Corpurile de iluminat sint toate intregi dar nealimentate. Am avut de asteptat doua ore acolo in picioare, in frig si obscuritate totala. Nu e deloc comic, te poti trezi oricind "salutat" de urs sau de vreun maidanez.

nenea_hartia

@frunzaverde: mulțumesc pentru susținere :D! Argumentată, ca de obicei.
Vreau să te întreb: cât de viabilă ar fi fost o semiîngropare a liniilor în astfel de halte, ca în Belgia? Sau, de ce nu, și în localități mai mari? Înțeleg costurile totale cu excavația pe kilometri buni pentru a asigura declivitățile, costurile exproprierilor suplimentare pentru deblee sau costurile pentru ziduri de sprijin, dar poate că beneficiile erau pe măsura: amortizarea zgomotului, o mai ușoară realizare a unor pasaje superioare pentru drumuri sau a pasarelelor de acces la linii, etc. Aici ar fi un exemplu. Sau aici, o gară semiîngropată cu doar două linii și două pasaje auto la nivelul solului, dar pe care se poate traversa și pietonal pentru a schimba linia.

dr4qul4

Vise...la noi e greu pt un proiectant sa faca o groapa cu capac in camp.... Asteapta intai sa se faca o canalizare, ceva fire ingropate si chiar o conducta de gaze.... Mai apoi se apuca si pt pasaj....si au surprize.

Si cand ma gandesc ca cfr-ul are experiente similare: la iesirea din bucuresti, in triaj, avem o linie care se ingroapa incet pt a merge spre ploiesti
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: nenea_hartia on December 26, 2015, 11:29:12 PM
Vreau să te întreb: cât de viabilă ar fi fost o semiîngropare a liniilor în astfel de halte, ca în Belgia? Sau, de ce nu, și în localități mai mari?

Înțeleg costurile totale cu excavația pe kilometri buni pentru a asigura declivitățile, costurile exproprierilor suplimentare pentru deblee sau costurile pentru ziduri de sprijin, dar poate că beneficiile erau pe măsura: amortizarea zgomotului, o mai ușoară realizare a unor pasaje superioare pentru drumuri sau a pasarelelor de acces la linii

In Belgia, motivele principale au fost doua:

- istoria foarte timpurie a cailor ferate (prima CF din Europa continentala si cea mai veche industrie feroviara din Europa continentala si a doua din lume). Din cauza puterilor foarte mici ale locomotivelor si tehnologiei de inceput, declivitatile posibile erau extrem de mici, fiind preferate ramblee si debelee pentru a evita orice panta, oricat de mica. Acelasi lucru il vezi si in Anglia, poti vedea lucrari impresionante facute, de exemplu de Isambard Kingdom Brunel, tocmai pentru a indulci la extrem pante. Initial, recomandarile erau ca pantele sa nu depaseasca 0.5 la mie (astazi 15 la mie este considerat rezonabil pentru marfa, si 40 la mie este acceptabil pentru HSR, de exemplu, unde puterile sunt mari si tonajele mici).

- densitatea imensa a populatiei, facand orice teren extrem de valoros. Combinat asta cu o situatie inacceptabila in Brussels (mahalale si jeg) care cer atentie imediata dupa al doilea razboi mondial, a rezultat un proiect imens de resistematizare si refacere urbana.

Costurile sunt bineinteles imense.

Pentru Romania, ingroparea sau semi-ingroparea e tocmai, fezabila in orase mari sau foarte mari. Unde terenurile sunt scumpe, aspectul conteaza, si ingroparea poate face gari centrale fezabile. Timisoara ar beneficia instant de ingroparea M900, care trece prin centru; pe un traseu schimbat un pic, linia, dublata, ar putea servi ca metrou-tren-suburban excelent. Bucurestiul ar putea, la fel, beneficia de o linie centrala ingropata. Poate si Brasovul, intre Bartolomeu si Gara.

In rest, in camp, regula "calea ferata pe traseu optim, tot restul in jur se adapteaza" e o idee de urmat; pur si simplu costurile sunt prea mari si pierderile de tonaj si viteza prea dure pentru a justifica adaptarea caii ferate. Mai degraba ingropam un DJ, care e si mai ingust si mai modest, si pe care chiar si un camion duce 10% decat CF, unde 1% dubleaza puterea si injumatateste tonajul fata de aliniament. E mult mai simplu si mai ieftin sa sapam o groapa de 150 m lungime si 10 latime (DJ, pasaj subteran etc.) decat una de 5 km lungime si 20 latime.

Eu cam asa vad solutia pentru zone rurale (cu exceptia copertinei mizerabile): https://goo.gl/maps/NzhJH2UqXSG2

E vorba de Vattholma, o halta a unui satuc din Suedia, parte a unei serii de halte intre Uppsala si Gävle. Este construita in jurul unei linii functionale, magistrale (satucul a avut odinioara gara pe un alt amplasament, la refacerea liniei pe alt amplasament in anii '50 s-au suprimat foarte multe gari si halte, care au fost construite la loc in anii '90, cu linia la 100% din capacitate).

Se observa:

1. Pasaj subteran accesibil pentru carucioare si bagaje pe sub linii. Este construit ca parte a infrastructurii stradale, nu ca obiect arhitectonic, combinatie pista biciclisti, alee si strada de trafic usor, tocmai pentru a preveni vandalismul si criminalitatea (fiind in continuare un spatiu deschis, nu semi-inchis).

2. Peroane foarte inalte (800 mm) pentru a preveni saritul peste linii. Exista si un gard pe mijloc ca sa faca cursa cu obstacole imposibila si s-o iei prin pasaj.

3. Corpuri de iluminat anti-vandalism pe peroane. Nu prea ai cum sa furi/spargi becuri la 10 m inaltime.

4. Asfalt pana la peron, pe ambele parti.

5. Statie de autobuz integrata cu cea de tren.

Costurile unei astfel de solutii ar fi fost marginal mai mari fata de cele din Romania. De altfel, solutia suedeza a fost facuta "on the cheap" in conditii de circulatie restrictionata doar 4h pe noapte, constructia fiind facuta de agentia de trafic regional care dorea sa-si infiinteze propria linie de tren in anii '90. De-aici adaposturile stil autobuz usor de vandalizat (au ramas fara bani), care azi sunt inlocuite cu copertine "platform-length".

Zgomotul ar fi singura problema; dar Romania are densitati reduse, si aproape toate CF-urile au ghinionul/norocul de a nu trece prin sate, ci pe la margini, ca in mare parte din Ungaria sau Suedia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

Pentru traversarea de catre persoane a CF, in Ungaria am vazut acele garduri care te forteaza sa te intorci cu fata in ambele sensuri. Cred ca sunt ideale pentru halte in lipsa unor bariere sau semnale acustice/optice.

cristi5

Pai si in noua gara Arad, cea mai moderna etc, sunt traversari pietonale la nivel... Par a fi in curs de modernizare! Si grupuri maricele de calatori le folosesc. Vezi filmarea lui mishu88 pe la minutul 24... OK acolo majoritatea trenurilor vor incetini ca sa opreasca dar conceptul pare a fi in continuare pe deplin acceptabil la CFR. Probabil asteptam primele nenorociri cu 140-160 sa vedem pe cate sute de metri se vor pulveriza victimele.

Banuiesc ca o subtraversare odata asezat terasamentul nou e ceva foarte complicat si scump?

Dar pentru inaltarea peroanelor si amplasarea unui gard intre linii, si limitarea traversarii la un singur loc, special amenajat, nu vad nicio scuza...

Si ca sa luam macar o parte din modelul suedez, putem scrie pe peretele vertical al peronului (vizibil de pe celalalt peron) "INTERZIS sa traversezi liniile!" :)

nenea_hartia

#1401
Quote from: frunzaverde on December 27, 2015, 02:19:05 AM
Pentru Romania, ingroparea sau semi-ingroparea e tocmai, fezabila in orase mari sau foarte mari. Unde terenurile sunt scumpe, aspectul conteaza, si ingroparea poate face gari centrale fezabile. Timisoara ar beneficia instant de ingroparea M900, care trece prin centru; pe un traseu schimbat un pic, linia, dublata, ar putea servi ca metrou-tren-suburban excelent. Bucurestiul ar putea, la fel, beneficia de o linie centrala ingropata. Poate si Brasovul, intre Bartolomeu si Gara.
Legat de asta, am mai văzut ceva interesant în Belgia, liniile de premetrou. Am fost acum vreo două săptămâni la un concert Amorphis/Arch Enemy/Nightwish în Antwerpen și am rămas uimit să circul cu tramvaiul pe trasee de metrou complet operaționale. Bun, tramvai îngropat există și în Bruxelles, dar acolo mi se pare că e vorba mai mult despre coborârea în subteran a liniilor în anumite zone, nu de un traseu perfect pregătit pentru o linie de metrou.

În particular fie spus, mă uimește încăpățânarea autorităților de a se opune oricăror încercări de creare a unei rețele de tip S-Bahn în București. Mă lasă perplex, pur și simplu nu înțeleg motivele care stau în spatele opoziției față de acest proiect (ca și motivele pentru care nimeni nu pare să dorească începerea construcției A0 cât mai repede, evident, pe bucăți).

@cristi5: acum mai bine de 10 ani am fost oarecum martorul construcției acestei subtraversări. A durat peste un an, dar s-a lucrat non-stop, pentru că vechea traversare la nivel era una din cele mai periculoase din jurul Parisului.

cristi5

Quote from: nenea_hartia on December 27, 2015, 12:51:56 PM

În particular fie spus, mă uimește încăpățânarea autorităților de a se opune oricăror încercări de creare a unei rețele de tip S-Bahn în București. Mă lasă perplex, pur și simplu nu înțeleg motivele care stau în spatele opoziției față de acest proiect

Asta tine de Primaria generala banuiesc? Am  vazut care a focus-ul acolo.

In plus, cred ca trenul a cam disparut din modelul mental al claselor sociale de la mijloc in sus si mai ales a clasei politice. Se vede asta si pe forumuri, numarul de mesaje pe rutier vs CF (insumat pe toate forumurile)

Vorba actualului vicepremier, avem o clasa de politicieni crescuti la bloc, care acum fac orice, legal sau nu, ca sa-si ridice vile. Limuzina de lux e o extensie a acestui principiu; probabil aceiasi politicieni au calatorit in copilarie cu trenuri supraaglomerate, neincalzite si intarziate si au ramas cu sechele.

Iar trenul urban nu prea exista la noi. Cand politicienii se duc in Europa probabil se duc cu masina asa ca de unde sa iasa majoritatea pt un astfel de proiect? Si cate voturi ar aduce? Lucrarile ar fi in zone periferice, prea putin vizibile. Oamenii "muncii" care s-au indatorat sa-si ia masina vor continua probabil sa se inghesuie in trafic. Pensionarii eu nu stiu cat ar beneficia.

Am vazut acum cativa ani un reportaj cu jurnalistul traversand/ocolind Bucurestiul in cabina locomotivei unui marfar (cred) si obtinand timp mai bun decat pe rutier.

Stiu ca la Timisoara cand s-a construit City Business Centre s-a prevazut in viitor o gara de tren urban. Inca n-am ajuns in viitor :)

iuli

@nenea_hartia Nu vei vedea pea curand S-Bhan in Romania pentru ca pur si simplu nu e rentabil. Romanii sunt obisnuiti sa mearga cu masina din fata casei pana in fata usii destinatiei. Nu vor misca niciun picior nici sa mearga 100 de metri pana la statie/gara sau de unde sa ia un mijloc de transport, oricat de civilizat, rapid si comod ar fi! Numai daca vezi traficul zilnic din ORICE oras din Romania ai sa vezi masini oprite in cele mai ciudate locuri puse pe avarie chiar daca e spatiu de parcare 50/100 de metri mai incolo. Ai sa vezi cum toti se ighesuie cu masina in centrele comerciale mai mici sau mai mari pana in usa chiar si pe locurile de handicapti desi parcarea e pe jumatate goala.

Despre ce vorbim aici?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


daniel_avram

Pentru ca nu exista un topic dedicat incidentelor/accidentelor feroviare am sa pun aici stirea iar moderatorii vor decide mai departe daca e cazul.

http://www.gandul.info/stiri/sase-calatori-dintr-un-tren-din-arad-au-fost-raniti-dupa-ce-locomotiva-a-lovit-vagoanele-14935879

iuli

O putem lasa aici si nu cred ca e nevoie de un topic doar despre accidente, evenimente sau alte incidente pentru ca din fericire sunt destul de rare.

Ce e de discutat aici e faptul ca in gara proaspat inaugurata si renovata si reabilitata au trebuit sa vina cei de la descarcerari pentru a taia gardul pentru a transporta 6 raniti usor! Asta e grav! Daca ar fi fost (bat in lemn!) un incident mai grav? Oare cum interveneau ambulantele? Sau ISU ca tot e la moda?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dorum


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)