News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenurile in lume

Started by Ionut, December 09, 2016, 08:08:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Un nou studiu indică o cerere ridicată pentru transportul cu trenuri de mare viteză în Texas

Cu o creștere semnificativă față de acum doi ani, acum 16 milioane de oameni călătoresc între Houston și North Texas anual, și o majoritate covârșitoare din Texans spune că ar dori să folosească un tren de mare viteză ca un mod de transport sigur și de încredere pentru aceste rute. Acestea sunt printre principalele concluzii ale unui studiu actualizat privind tendințele de călătorie, Transforming Travel in Texas, care a analizat piața pe care o va servi trenul de mare viteză din Texas.

Studiul, conținând noi cercetări și analize efectuate de L.E.K., raportează că trenul de mare viteză ar putea reduce timpul de călătorie cu 60-90 de minute în medie, făcând conexiunea globală între Houston și Texas de Nord mai rapidă decât cu avioanele sau călătoriile auto. Texas Central, dezvoltatorii serviciului de trenuri de mare viteză, a lansat studiul actualizat, care indică faptul că prognoza ridershipului a crescut în ultimii doi ani. Studiul estimează că aproape 6 milioane de pasageri vor utiliza trenul anual până în 2029 și că va ajunge la peste 13 milioane de pasageri anual până în 2050. Trenul de 300 km/h va conecta regiunile în 90 de minute, cu o oprire în Valea Brazos.

Detalii pe Mobilitate.eu

Mamutu

Primul tren cu energie solară!
A fost construit in vestul Australiei, pe o distanță scurta și plana, energia o primește de la panourile de pe acoperișul trenului și a stațiilor. Excesul de energie merge in rețea.
Bateria are 77kWh (cât un Tesla3) și duce 100pasageri.
Ma gândesc de ce nu se pun panouri și pe autobuzele electrice?!


Ionut

Alstom va livra ultimele trei locomotive AZ4A Cailor Ferate din Azerbaidjan



Compania Alstom a livrat ultimele trei locomotive Prima M4 (AZ4A) produse in Franta care vor intra in curand in serviciu pentru transportul feroviar de calatori din Azerbaidjan. In octombrie 2017, Alstom a prezentat in Belfort, Franta, prima locomotiva pentru transportul de pasageri Prima M4 construita pentru Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY). 10 astfel de locomotive de pasageri Prima M4 au fost produse in Belfort. Vehiculele fac parte dintr-un contract in valoare de 300 de milioane de euro acordat in 2014 de ADY care a inclus livrarea a 50 de locomotive de marfa KZ8A. Comanda a fost insa modificata la 40 de locomotive de marfa si la 10 locomotive de pasageri.

Locomotivele pot opera atat pe retele de 25 kV in curent alternativ pe coridorul Est-Vest, dar si pe retele de 3 kV in curent direct pe coridorul Nord-Sud. Locomotiva pentru transport de pasageri AZ4A are la baza platforma modulara a locomotivelor Prima dezvoltate de Alstom si construite pentru a oferi operatorilor cele mai potrivite solutii pentru transportul de pasageri si de marfa. Locomotiva Prima AZ4A poate atinge o viteza de pana la 160 km/h pentru serviciile de transport de pasageri si are perioade mai indelungate intre serviciile de intretinere si cele de reparatii, un consum redus de energie, dar si costuri de intretinere reduse si o eficienta imbunatatita a managementului parcului de vehicule. Locomotiva AZ4A este o locomotiva Prima M4 construita in functie de cerintele tehnice ale Cailor Ferate din Azerbaidjan si in conformitate cu standardele si specificatiile GOST (normele CSI). Vehiculele au un sistem de tractiune de ultima generatie bazat pe tehnologia Alstom. Locomotivele au nevoie de servicii minime de intretinere si ofera un nivel ridicat de fiabilitate si costuri scazute pe intreaga durata de viata datorita designului modular.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Wabtec a livrat a 1000a locomotivă Evolution Series Tier 4 pentru Canadian Național



Wabtec anunță că a livrat cea de-a 1000-a locomotivă Evolution Series Tier 4 de la uzina din Fort Worth, TX. Livrarea de referință pentru Canadian Național arata succesul comercial al locomotivei, care a stabilit standardul pentru performanța de mediu în industria de transport feroviar. Capacitățile, valoarea, fiabilitatea și performanța ecologică dovedită a locomotivei au determinat-o ca fiind alegerea preferată în rândul căilor ferate de transport de marfă nord-americane.

Seria Evolution Series Tier 4 a fost prima locomotivă de transport marfa care îndeplinește standardele de emisie ale Agenției de Protecție a Mediului din SUA (EPA) Tier 4. Ea a scazut emisiile cu mai mult de 70% fata de locomotiva de rangul 3 fara a fi nevoie de alte modificări. Acest nivel 4 a economisit operatorilor căilor ferate peste 1,5 miliarde de dolari în infrastructura ureei și costurile operaționale. Atunci când sunt combinate cu soluțiile digitale Wabtec, cum ar fi Trip Optimizer, funcționalitatea adăugată permite locomotivei să realizeze economii de 3-17% din costurile de combustibil și reduceri ulterioare ale emisiilor.

De la lansarea primului model de producție la BNSF Railway, Evolution Series Tier 4 Locomotive s-a alăturat la 6 operatori de clasă 1 și două companii miniere din America de Nord. Flota din ce în ce mai mare a rulat deja mai mult de 100 de milioane de kilometri de serviciul comercial, echivalentul transportului de marfă de la Seattle la Miami de aproximativ 30.000 de ori. De asemenea, au acumulat mai mult de 2500 de ani de operare.

Mobilitate.eu

Ionut

Transportatorul Eurosib achiziționează 400 de vagoane pentru containere United Wagon Company



Eurosib SPb – Sisteme de Transport și Compania United Wagon (UWC) au semnat un contract pentru producerea și furnizarea a 400 de platforme de containere de nouă generație la cea de-a 24-a Expoziție Internațională de Transport și Logistică "TransRussia". Modelul 13-6903 va fi fabricat la sediul UWC, fabricantul de vagoane Tikhvin, iar vagoanele care vor fi livrate lunar operatorului feroviar, în perioada iunie 2019 – februarie 2020.

Platformele de containere montate pe boghiuri de 25 tf au performanțe avansate. Cu o capacitate de încărcare utilă de 74,5 t și o lungime de încărcare de 80 ft, acestea pot transporta containere de mare capacitate, inclusiv containere frigorifice și containere cisternă cu o masă brută de până la 36 tone. Un kilometraj mărit, de până la 1 milion km (sau 8 ani) între revizii, reduce semnificativ costurile de întreținere a ciclului de viață ale platformei containerului.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler a câștigat contractul pentru livrarea a 7 rame diesel optimizate pentru climă rece în Canada



Orașul Ottawa și Grupul SNC Lavalin au declarat Stadler câștigător al contractului pentru 7 trenuri FLIRT diesel-electrice cu patru vagoane, ca parte a proiectului de extensie O-Train Trillium Line. Contractul este evaluat la aproximativ 80 de milioane de franci elvețieni (106 milioane de dolari canadieni). Canada este acum a 18-a țară care a achiziționat trenuri Stadler FLIRT. Conform contractului, Stadler va livra vehiculele, începând cu mijlocul lui 2021, în Ottawa, unde vor fi supuse unor teste extinse. Acesta este al doilea contract al lui Stadler din Canada. Stadler construieste in prezent rame etajate pentru Rocky Mountaineer, care vor transporta pasagerii pe scenicele rute de la nord-est de Vancouver.

Cele 7 trenuri cu patru vagoane pentru Ottawa sunt echipate cu patru motoare diesel de 480 kW. Cu designul actual trenurile se conformează standardului de emisii Tier4 final, în clasa IV pentru cale ferată din America de Nord, cu ADA și sunt pe deplin în conformitate cu standardele AODA (Accesibilitate pentru călătorii cu dizabilități), precum și Standardul american de siguranță împotriva incendiilor NFPA 130. Cu viteze de până la 120 de kilometri pe oră, trenurile Stadler FLIRT vor deservi linia extinsă Trillium. Etapa 2 pentru Extinderea liniei Trillium este un proiect de parteneriat public-privat care va extinde traseul existent prin adăugarea a 16 kilometri de cale ferată și 8 stații noi, inclusiv o legătură cu Ottawa Macdonald-Cartier Aeroport internațional. TransitNEXT, o filială deținută în totalitate de SNC-Lavalin, va proiecta, construi, finanța și opera extinderea liniei Trillium în faza 2.

Uzina Stadler din Bussnang, Elveția, construiește și asamblează trenurile FLIRT pentru Ottawa. Aici, Stadler are o vastă experiență în proiecte pentru țările cu cerințe privind vremea extremă ce aduce condiții de iarnă. În Estonia, Norvegia, Finlanda și Suedia trenurile Stadler FLIRT sunt deja în funcțiune cu înaltă disponibilitate operațională, chiar și în condiții dificile de vreme rece.

Mobilitate.eu

Ionut

MBTA modernizează 27 de locomotive F40 pentru trenurile Rail Commuter



Massachusetts Bay Transportation Authority a votat să exercite o opțiune contractuală pentru inițierea modernizării a 27 de locomotive suplimentare Commuter Rail. În conformitate cu un contract existent, MBTA are în curs de modernizare 10 modele F40 ale așa-numitei "flote moștenite" a locomotivelor Rail Commuter. Reparațiile adiționale fac parte dintr-o strategie de îmbunătățire a fiabilității locomotivelor pe termen scurt, în timp ce studiază în același timp modurile în care întreaga rețea Rail Commuter poate funcționa în viitor prin Rail Vision.

Inițial, a fost aprobat în iunie 2017, contractul în curs de desfășurare cu Motive Power, Inc. a adus prima locomotivă F40 revizuită serviciului de pasageri în martie 2019. Al doilea F40 este programat să revină pe șine în această săptămână, în timp ce restul de opt se vor întoarce în mod continuu cu toate cele 10 care se așteaptă să revină până la sfârșitul lunii august 2019. Programul constă în reconstruirea și recondiționarea completă a modelelor F40 cu upgrade-uri suplimentare, inclusiv monitorizare și diagnoză la distanță, camere cu imagine orientată spre față și cabină, precum și sisteme moderne de frânare și control.

Opțiunea de revizuire a celor 27 de locomotive suplimentare este de așteptat să coste aproximativ 78,3 milioane de dolari. Se preconizează că prima dintre unitățile opționale va fi returnată în MBTA până în noiembrie 2020, iar ultima dintre cele 27 fiind finalizată până la sfârșitul anului 2021. MBTA inițial a achiziționat F40 în două etape: prima a inclus 25 de locomotive care au fost puse în funcțiune între 1987 și 1988; și a doua de 12 locomotive în 1991.

Mobilitate.eu

Ionut

Japonia testează vineri cel mai rapid tren din lume, care va atinge o viteză operaţională de 360 de kilometri pe oră



Japonia împinge în sus limitele vitezei pe căile ferate pe măsură ce testează cel mai rapid tren, capabil să atingă o viteză maximă de 400 de kilometri pe oră (249 de mile pe oră), potrivit Bloomberg. Numit Alfa-X, trenul ar urma să intre în funcţiune pe căile ferate japoneze în anul 2030. Compania feroviară JR East planifică ca trenul să circule cu o viteză de 360 de kilometri pe oră. Acesta ar fi cu 10 km/h mai rapid decât China's Fuxing Hao, care leagă capitala Beijing de Shanghai şi care atinge o viteză operaţională de 350 de kilometri pe oră.

ZF

Ionut

Stadler a deschis prima fabrică de material rulant din SUA

Stadler US Inc. a inaugurat noul complex de producție a trenurilor din cvadrantul nord-vest, în Utah. Ca parte a celebrării, Stadler a reafirmat întâlnirea istorică a trenurilor de la punctul Promontory cu trenurile electrice și diesel ale companiei pentru CalTrain și TEXRail. După aproximativ 18 luni de construcție, noua uzină de producție, localizată lângă aeroport, a fost finalizată în acest an. Toate operațiunile au fost transferate de la site-ul închiriat Warm Springs la noua uzină încă de luna trecută. Actuala clădire, cu o suprafață de 230.000 de metri pătrați, este situată pe o suprafață de 62 de acri din Quadrantul de Nord-Vest și constă din multiple hale de producție, fiecare având o suprafață de 45.000 de metri pătrați.

Mobilitate.eu

Ionut

RZD va achizitiona 1000 de locomotive electrice

Caile Ferate Ruse intentioneaza sa achizitioneze 1000 de locomotive electrice noi in urmatorii trei ani, in valoare de 2 miliarde de euro. In plus, compania isi va extinde parcul de trenuri Lastochka de la 183 de trenuri in prezent in serviciu la 270 de trenuri pana in 2021. Cele doua proiecte fac parte din strategia extinsa a companiei de electrificare si reducere a emisiilor. Noile locomotive electrice si cresterea numarului de trenuri Lastochka formeaza pilonul procesului de electrificare din cadrul companiei. RZD se concentreaza pe electrificarea celor mai aglomerate linii ale sale si pe scoaterea din uz a locomotivelor diesel. In prezent, peste jumatate din reteaua feroviara a Rusiei de 85.500 km este electrificata si peste 85% din calatoriile din transportul de pasageri din Rusia se efectueaza pe reteaua electrificata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Russian Railways și Japonia au ajuns la un acord pentru trenuri de containere Japonia – Rusia – Europa

Russian Railways, Ministerul Transporturilor din Federația Rusă, Ministerul Terenului, Infrastructurii, Transportului și Turismului din Japonia și Asociația Operatorilor Intermodali Transsiberieni din Japonia au încheiat un acord privind organizarea traficului feroviar de containere între Japonia și Rusia – Europa. Acordul a fost semnat la Tokyo la 24 mai 2019 de către adjunctul Ministrului Transporturilor al Federației Ruse, Vladimir Tokarev, prim-adjunct al Directoratului Căilor Ferate Ruse, Alexander Misharin, primul ministru adjunct al landului, infrastructurii, transportului și turismului din Japonia (MLIT) Yasuhiro Sinohara și președintele Asociației Trans-Siberice a Operatorilor Intermodali din Japonia (TSIOAJ) Massoud Kenjiro.

Scopul memorandumului este de a dezvolta un serviciu sigur, fără pauze, rapid și convenabil pentru containere și de a mări volumul de transporturi de mărfuri pentru containere, folosind calea ferată trans-Siberian între Japonia-Rusia-Europa. Părțile au convenit să dezvolte împreună infrastructura necesară transportului și logisticii, inclusiv o creștere a capacității de transport și a capacității de transport feroviar transsiberiene, a porturilor și a terminalelor terestre și asigurarea unui număr suficient de material rulant și containere.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

United Wagon Company ocupă primul loc în Rusia și locul al treilea mondial în producția de vagoane de marfă în 2018



Conform clasamentului producătorilor de material rulant din Rusia în anul 2018, realizat de INFOLINE-Analytics, United Wagon Company a ocupat locul întâi pe numărul de vagoane de marfă produse în Rusia (19.700 de vagoane de marfă) și locul al treilea în rândul principalilor producători mondiali, după CRRC și American-European Greenbrier Companies. United Wagon Company intenționează să își extindă în continuare producția de vagoane specializate în 2019 și să-și mențină volumele de producție la un nivel de 19-20.000 de vagoane.

Mobilitate.eu

Ionut

Alstom a început producția de locomotive de călători Prima M4 "KZ4AT" în Kazahstan

Alstom a început producția de locomotive electrice de călători Prima M4 "KZ4AT" în compania comună EKZ din Nur-Sultan (Astana), Kazahstan. Aceste locomotive fac parte din contractul semnat cu KTZ (Căile Ferate Kazahstan) pentru livrarea și întreținerea a 302 locomotive electrice Prima T8 "KZ8A" și 119 de locomotive electrice Prima M4 "KZ4AT". Alstom intenționează să angajeze încă 35 de persoane pentru noua linie de producție.

Alstom extinde liniile de producție la EKZ, inclusiv construcția locomotivelor T8 de marfă "KZ8A" pentru Kazahstan și "AZ8A" pentru exportul în Azerbaidjan, producția de transformatoare și demararea ansamblului de locomotive de călători Prima M4.

Această locomotivă multifuncțională se bazează pe platforma modulară Alstom Prima, concepută pentru a oferi operatorilor soluțiile cele mai potrivite pentru serviciile de pasageri. Este una dintre cele mai versatile, din punct de vedere aplicativ, locomotive electrice din lume. Această locomotivă este capabilă să ruleze la 200 km / h în servicii de pasageri și a fost proiectată să funcționeze cu succes în condiții meteorologice extreme de la -50C până la + 50C. Dezvoltată pe baza cerințelor tehnice KTZ (Căile Ferate Kazahstan) și în conformitate cu standardele și specificațiile GOST, locomotiva dispune de un sistem de tracțiune de vârf, bazat pe tehnologia și componentele Alstom produse de Alstom și Transmashholding.

EKZ, un joint venture între Alstom și Transmashholding (TMH), are peste 550 de angajați și lucrează la furnizarea și întreținerea locomotivelor electrice Prima comandate de KTZ. Astăzi, 50 de locomotive de marfă și 20 de locomotive de pasageri sunt deja în exploatare comercială pe liniile ferate din Kazahstan.

Mobilitate.eu

Ionut

Canadian Pacific își modernizează flota cu 5900 vagoane pentru cereale



Noua generație de vagoane pentru transportul cerealelor comandată de CP – Canadian Pacific începe să își facă debutul în rețeaua feroviară din nordul americii. Cu scopul de a înlocui întreaga flotă moștenită, care a operat peste 40 de ani, cele 5.900 vagoane noi vor îmbunătăți oferta de cereale oferită de CP în toată America de Nord.

Construite de National Steel Steel din Hamilton, Ont., vagoanele au început să iasă din fabrică în octombrie 2018 și sunt rapid integrate în flota CP pentru a servi mai bine fermierilor, clienților și economiei nord-americane. Noul design al vagoanelor de înaltă capacitate este mai scurt, mai ușor și poate transporta mai multe cereale. Cadrul mai scurt permite mai multor vagoane să compună un tren de aceeași lungime. Folosind noile vagoane se pot compune 118 vagoane pe tren, față de 112, ceea ce a generat cu aproximativ 16% mai multă capacitate pe tren. Achiziționarea se face pe măsură ce CP se deplasează la un model de putere de înaltă eficiență (HEP) pentru trenurile sale de cereale dedicate. În cadrul acestui model, trenurile dedicate de înaltă eficiență CP vor putea în cele din urmă să se compună cu 147 de vagoane noi, fiecare transportând mai multe cereale decât vagoanelor retrase.

Viitorul transporturilor cerealelor la CP este unul de creștere a eficienței care va aduce beneficii expeditorilor de cereale, fermierilor, terminalelor portuare și rețelei CP. În timp ce CP este deja un lider în industria de transport a cerealelor, această investiție de peste 500 de milioane de dolari va contribui la asigurarea solidă a lanțului de aprovizionare cu cereale.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler va livra 8 trenuri DMU Flirt în Texas



Dallas Area Rapid Transit (DART) a acordat companiei Stadler contractul de asamblare și construire a 8 rame Flirt și de proiectare a unei facilități de întreținere a echipamentelor (EMF) pentru proiectul Regional Rail Rail Belt. Contractul pentru trenurile DMU este evaluat la aproximativ 119 milioane USD. Conform contractului, DART anticipează că trenurile vor intra în serviciul de călători până la sfârșitul anului 2022. Acesta este al patrulea contract pentru Stadler din Texas până acum.

Mobilitate.eu