News:

.

Main Menu

Trenurile in lume

Started by Ionut, December 09, 2016, 08:08:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

VIDEO Cum și de ce sunt folosite în Australia trenuri de marfă uriașe care nu au nevoie de mecanici

Dacă unele țări discută posibilitatea lansării unor trenuri de marfă de mare viteză, altele au trecut la trenuri care nu mai au nevoie de mecanici și străbat sute de kilometri. Una dintre cele mai mari companii miniere folosește în Australia trenuri uriașe care transportă minereu de fier fără a fi nevoie de mecanic în locomotivă. Australia oferă condiții prielnice pentru astfel de teste și compania care face testele le va extinde și spune că reușește să facă economii importante.



Hotnews

Ionut

​VIDEO Cel mai rapid tren indian a atins 180 km/h și va intra curând în circulație

​În India, țară celebră pentru trenurile sale aglomerate și lente, a fost testat cu succes un tren construit local care a atins 180 km/h și va intra curând în circulație între două dintre cele mai mari orașe ale țării. Cei 770 km dintre New Delhi și Varanasi vor fi parcurși în opt ore de trenul premium construit la Chennai, oraș unde în trecut a fost construit și modelul auto Logan. India are 115.000 km de cale ferată și zilnic se fac 22 de milioane de călătorii. Anual mor peste 20.000 de oameni pe calea ferată.



Hotnews

Ionut

RZD va investi circa doua miliarde de euro in servicii digitale pana in 2025

"Suma pe care ne dorim sa o investim in dezvoltarea digitalizarii, pana in 2025, se situeaza in jur de 150 miliarde ruble (circa 2 miliarde de euro)", a precizat Oleg Belozerov. Astfel, prin noile investitii se preconizeaza ca ponderea de transport feroviar de marfa care va putea fi rezervata electronic va creste la 75%, iar in transportul de calatori, ponderea achizitionarii biletelor electronice de calatorie, pentru trenurile de lung-parcurs, va creste la 70%.

Dintre proiectele implementate deja, in domeniul digitalizarii, presedintele RZD a reamintit piata electronica pentru transportul de marfa (State Owned Electronic Trading Platform), unde sunt inregistrati peste 3,200 de participanti. Pe segmentul transportului feroviar de pasageri, RZD implementeaza proiectul "Mobilitate Inovatoare", iar acesta presupune combinarea a diferite servicii electronice pentru pasageri, precum planificarea si sustinerea calatoriilor door-to-door, rezervarea si achizitionarea tuturor tipurilor de bilete pentru organizarea unor calatorii multi-modale, dar si a altor servicii suplimentare. Presedintele RZD este de parere ca acest proiect va permite operatorului rus sa ofere posibilitatea procesarii unui singur document de calatorie, pe viitor, atunci cand baza legislativa va putea sustine acest lucru.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Prima locomotiva pentru Azerbaidjan, livrata de Alstom



Compania Alstom a livrat prima locomotiva de marfa Prima T8 ,,AZ8A" din cele 40 de astfel de vehicule care vor circula pe ruta regionala Baku-Tbilisi-Kars pentru Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY). Locomotiva a fost fabricata de joint-venture-ul EKZ in Astana, Kazahstan. Alstom va efectua testele de validare pe reteaua de cale ferata din Azerbaidjan in urmatoarele luni.

Clasa Prima, dezvoltata de Alstom, acopera toate segmentele pietei de locomotive de la transport de mare tonaj, transport marfuri, transport pasageri, la locomotive de manevra si utilaje de lucru. AZ8A este o locomotiva Prima de mare tonaj dezvoltata pentru Azerbaidjan. Aceasta are la baza locomotivele KZ8A aflate in prezent in serviciu in Kazahstan, dar si specificatiile tehnice solicitate de ADY. In plus, locomotiva este in conformitate cu standardele si specificatiile GOST. Pana in prezent, au fost vandute peste 3.000 de locomotive Prima (peste 4.200 de sectiuni) in intreaga lume incepand cu anii 90.

Avand opt osii, locomotiva Prima T8 este cea mai puternica locomotiva electrica din lume. Acest model este o locomotiva de marfa cu doua sectiuni capabila sa tracteze pana la 9.000 de tone si sa atinga o viteza de 120 de km/h, cu o putere continua de 8,8 Megawatt. Locomotiva AZ8A este proiectata sa circule la intervale de temperatura de -25°C pana la 50°C. Necesita intretinere minima si ofera un nivel ridicat de fiabilitate si costuri scazute pe intreaga durata de viata datorita designului sau modular.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens Mobility castiga un nou contract important in SUA



Operatorul de transport feroviar de pasageri din SUA, Amtrak, a acordat Siemens Mobility un contract in valoare de 744 de milioane de euro pentru proiectarea si constructia a 75 de locomotive diesel-electrice Charger care vor inlocui si suplimenta parcul de locomotive diesel vechi care opereaza pe reteaua nationala. In cadrul contractului, care include si un Acord de Furnizare Piese de Schimb si Suport Tehnic pe mai multi ani, livrarea va incepe in vara lui 2021, iar serviciul va incepe in toamna aceluiasi an. Conform estimarilor, toate locomotivele vor intra in serviciu pana in 2024.

Aceste locomotive Charger vor tracta trenurile care circula pe liniile din Statele Unite, atat de la nord la sud, cat si de la est la vest. Vehiculele sunt dotate cu cele mai noi sisteme de siguranta, inclusiv sistemul de gestionare a energiei in caz de coliziune si sistemul de control al trenurilor specific Statelor Unite, care este un sistem de control al trenurilor bazat pe telecomunicatii cu eficienta sporita. Capabila sa atinga o viteza de pana la 200 km/h, noua locomotiva este dotata cu un motor QSK95 Cummins in 16 cilindri cu 4.400 de cai putere, de mare capacitate si care rezulta intr-o disponibilitate ridicata a locomotivei.

Locomotiva Charger este mai putin zgomotoasa decat vehiculele diesel pe care le inlocuieste si are un design simplu si un control mai bun al tractiunii. Astfel, calatoriile devin mai silentioase si mai linistite atat pentru operatori, cat si pentru pasageri. In plus, noile locomotive sunt mai prietenoase cu mediul decat predecesorii lor datorita celei mai noi tehnologii referitoare la emisii Tier 4 care reduce oxidul de azot cu peste 89% si pulberile sedimentabile cu pana la 95%, cpmparativ cu standardul Tier 0. Locomotivele vor fi realizate la fabrica Siemens Mobility din Sacramento, America de Nord. Motoarele vor fi fabricate de Cummins in centrul din Seymour, Indiana.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Transmashholding va livra locomotive in Cuba



Producatorul rus Transmashholding si Tradex, Agentia Cubaneza pentru importul de material rulant, au semnat un contract pentru livrarea a 23 de locomotive electrice din seria LDE 2500. Acestea vor fi fabricate in cadrul Bryansk Locomotive Works, o divizie a companiei Transmashholding. Livrarea va avea loc in termen de 45 de luni de la semnarea contractului. Producatorul rus de material rulant va asigura o perioada de garantie de 36 de luni sau echivalentul a 440,000 de kilometri parcursi.

Locomotivele vor fi livrate din portul Sankt Petersburg catre Havana, capitala Cubei. Potrivit contractului, inginerii rusi vor oferi sprijin pentru introducerea locomotivelor in operare pe reteaua cubaneza. Acestea vor fi utilizate atat in transportul de marfa cat si in transportul de pasageri, pe ecartament standard de 1435 mm. Transmashholding a precizat ca locomotivele vor dispune de protectie speciala importiva coroziunii, pentru a face fata conditiilor de umiditate, prezent in climatul Insulelor Caraibe. Producatorul rus de material rulant garanteaza pentru aceste locomotive o durata de viata de 30 de ani.

ClubFeroviar.ro

voicul

#36
Ce sunet !!!

https://twitter.com/i/status/1094920838753763329

Si daca tot suntem la viteza:


Ionut

Federal Passenger Company, din Rusia, cumpara vagoane in valoare de 3,6 miliarde de dolari

Tver Carriage Works (TVZ), subsidiara a Transmashholding, si Federal Passenger Company, subsidiara a Cailor Ferate Ruse, au semnat un contract pe termen lung pentru livrarea a 3,730 de vagoane pentru pasageri. Acestea vor fi atat simple cat si etajate. Prima comanda ferma a fost exprimata pentru 2,644 de vagoane, cu optiunea suplimentarii cu 1,086 de vagoane. Valoarea intregului acord-cadru este de 237 miliarde ruble (3,6 miliarde de dolari), fara TVA. Contractul se va derula in perioada 2019-2025 si vizeaza dezvoltarea, proiectarea, fabricarea, testarea si omologarea materialului rulant. "Vom moderniza astfel aproximativ o patrime din actual parc de material rulant. Prin intermediul acestui contract pe sapte ani vom imbunatati calitatea serviciului de pasageri", a precizat Peter Ivanov, directorul general al Federal Passenger Company, subsidiara a RZD, responsabila de transportul de lung parcus pe rute nationale si internationale.

Noile vagoane, de diferite tipuri, vor fi compartimentate, open-space sau vagon restaurant si vor fi dotate cu locuri speciale pentru personalul feroviar. Noile trenuri din care vor face parte aceste vagoane vor fi trenuri push-pull. "Contractul semnat este extrem de important pentru TVZ si pentru industria feroviara in egala masura", a spus Andrey Solovey, directorul general al Tver Carriage Works (TVZ). Cele doua companii au mai semnat in 2018 un contract pentru livrarea a 293 de vagoane si, in 2017, un alt contract, in valoare de 10,6 miliarde ruble (161 milioane dolari) pentru livrarea a 106 vagoane etajate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

TVZ incepe testarea noului tip de vagoane



Compania Tver Carriage Works (TVZ) testeaza noul model de vagoane cu un singur nivel care sunt construite pentru un concept de cuplare cu doua vagoane. Acest lucru permite organizarea interiorului vagonului in functie de cerintele clientului. Inainte de lansarea productiei in serie, noile vagoane vor fi supuse mai multor teste inclusiv celor pentru verificarea sistemului de franare si puterii de tractiune, dar si a sistemului de climatizare. Structura vagoanelor cu un singur nivel si a celor supraetajate este stipulata in acordul dintre Tver Carriage Works si Federal Passenger Company in perioada pana in 2025. Timp de sapte ani, vor fi construite 3.730 de vagoane in cadrul unui contract de 3,6 miliarde de dolari (237 de miliarde de ruble). Primele livrari pentru noile vagoane cu un singur nivel sunt programate anul acesta.

Productia in serie a noilor vagoane va influenta semnificativ sistemul de transport de pasageri pe distante lungi si va imbunatati calitatea serviciilor. Datorita noilor solutii de planificare si pentru interior, trenurilor vor beneficia de spatii comune suplimentare. Noul design utilizeaza spatii comune inchise intre vagoane care permit crearea unui microclimat in tren si reduc semnificativ nivelul zgomotului. Temperatura poate fi reglata independent in fiecare vagon, iar ferestrele pot fi deschise, chiar si pe coridor, daca este necesar. Pentru prima data, noile vagoane au cabine de dus, dar si spatii pentru catering, si pot fi dotate cu automate de bilete.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler castiga cel mai mare contract de trenuri de pana acum



Autoritatea de Tranzit Metropolitan Rapid din Atlanta (MARTA) a acordat companiei Stadler un contract in valoare de 600 de milioane de dolari pentru livrarea a 127 de trenuri, cu doua optiuni, fiecare pentru 25 de trenuri suplimentare. Conform contractului, Stadler planuieste sa livreze 127 de seturi de tren, astfel incat primele trenuri sa intre in serviciu in Atlanta incepand cu 2023.

MARTA intentioneaza sa numeasca noile vehicule, care extind linia de productia actuala Stadler Metro, CQ400. Parcul de vehicule eficiente din punct de vedere energetic al MARTA opereaza in sisteme de tractiune multipla cu pana la patru vehicule si o viteza de pana la 113 km/h. Aceste vehicule sunt alimentare cu o tensiune directa de 750 volti printr-un sistem de tip sina a treia. Fiecare tren are 128 de scaune si un spatiu generos pentru pasagerii care calatoresc in picioare, este in conformitate cu legislatia americana privind Persoanele cu Dizabilitati (ADA) si este usor accesibil persoanelor cu mobilitate redusa. Vehiculele sunt dotate cu WiFi.

Stadler planuieste sa asambleze vehiculele pentru Atlanta la noua sa fabrica din Salt Lake City. Conform contractului, Stadler trebuie sa creeze cel putin 60% din valoarea proiectului in Statele Unite. La nivelul intregului grup, Stadler are mai multe proiecte METRO in productie. Trenurile METRO produse pentru aceste proiecte vor intra in serviciu in Minsk, Barcelona, Berlin, Glasgow si Liverpool, printre altele. Pentru Stadler, acesta este cel mai mare contract METRO in SUA si cea mai mare comanda de vehicule din istoria companiei. Noile trenuri vor deservi cel mai mare aeroport din lume, Aeroportul International Hartsfield-Jackson din Atlanta.

Ionut

United Wagon Company a construit primele vagoane articulate pentru GPL



Compania de cercetare și producție "United Wagon Company" și grupul TEXOL, unul dintre cei mai mari operatori de transport feroviar din Kazahstan și cei mai mari proprietari de parcuri de vagoane, au semnat un contract privind furnizarea a 400 de vagoan articulate cisternă pentru transportul gazului petrolier lichefiat (GPL). Acest design al vagoanelor cu rezervoare articulate este revoluționar, fără ca un alt model pe piața CSI să poată corespunde standardelor sale tehnice și operaționale.

Modelele de vagoane 15-9541-01 vor fi supuse unei testări pentru performanțele lor monitorizate continuă în flota TEXOL. Vagoanele vor transporta mărfuri din Irkutsk Oil Company printre cei mai mari producători independenți de petrol și gaze din Rusia. Caracteristicile de design ale vagoanelor articulate vor permite economii semnificative în transportul mărfurilor, în special pe rutele lungi fără depozite. Cazanul are un volum de boiler de 163,1 m3 și o încărcătură utilă de 90 t, ceea ce permite reducerea dimensiunii flotei cu mai mult de jumătate față de vagoanele standard GPL. Designul unic al vagonului este compus din două cazane conectate printr-o îmbinare articulată capabilă să susțină sarcini laterale și verticale crescute. Cu o lungime de 24 de metri, designul cuplajului asigură o trecere fără de-a lungul secțiunilor drepte și curbe, inclusiv cele cu raze mici.

Mobilitate.eu

Ionut

Bombardier semnează un contract de modernizare a trenurilor pentru proiectul Queensland New Generation Rollingstock din Australia



Bombardier Transportation a anunțat o comandă din partea autorităților din Queensland de a efectua modificări la trenurile pentru proiectul New Rollingstock (NGR) care sunt exploatate în prezent în rețeaua feroviară sud-estică Queensland. Contractul a fost semnat pe 29 martie. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 228 milioane euro, care include proiectarea și livrarea, precum și întreținerea continuă, pe durata parteneriatului public-privat.

Bombardier conduce consorțiul Qtectic contractat pentru a realiza proiectul NGR și va întreprinde lucrările de modificare a trenurilor în conformitate cu specificațiile revizuite de proiect ale autorităților cu partenerul industrial Downer EDI. Acordul dintre Bombardier și Departamentul de Transporturi și Drumuri Principale din Queensland (TMR) va include modulele de toaletă aprobate anterior, actualizate pentru acces îmbunătățit la dizabilități. Modificările vor include, de asemenea, un modul suplimentar adăugat la fiecare tren de șase vagoane pentru a oferi un acces îmbunătățit pasagerilor cu mobilitate limitată. Caracteristicile noilor trenuri includ o capacitate de 964 de pasageri în fiecare tren, instalarea la bord de WiFi, CCTV în întregul tren, afișaje infotainment LCD, module de toaletă noi, 12 spații alocate pentru mijloace de mobilitate și mai multe îmbunătățiri ale experienței pasagerilor.

Proiectul NGR de 4.4 miliarde de dolari este realizat sub parteneriatul public-privat cu guvernul Queensland și a fost acordat companiei Qtectic, care cuprinde Bombardier Transportation, John Laing, Itochu și Aberdeen Standard Investments. Proiectul include proiectarea și livrarea a 75 de trenuri noi de pasageri, construirea unui nou centru de întreținere la Wulkuraka, Ipswich și 32 de ani de întreținere a flotei.

Mobilitate.eu

Ionut

Căile Ferate Ruse și URAL Locomotives vor dezvolta rame electrice etajate



Căile Ferate Ruse (RZD) și Ural Locomotives au anunțat semnarea unui parteneriat pentru dezvoltarea unor rame electrice etajate, EMU, pentru a crește capacitatea de modernizare a flotei RZD. Ural Locomotives este un joint venture dintre Sinara și Siemens, bazat pe construcția și dezvoltarea materialului rulant feroviar. Contractul prevede ca 80% din operațiunile de construcție și proiectare a noilor EMU să aibă loc în Rusia. În prima etapă, proiectul prevede un studiu de fezabilitate împreună cu realizarea proiectului tehnic preliminar, pentru a realiza planul operațional. Primele rame ar putea fi realizate în anul 2022.

Mobilitate.eu

Ionut

UWC a prezentat un nou model de vagon



United Wagon Company a anuntat introducerea unui vagon autodescarcator pentru transportul si descarcarea automata ale agregatelor pentru constructii si minereurilor. In prezent, prototipurile de vagoane autodescarcatoare sunt supuse unor teste preliminare de certificare si garantie a calitatii pentru a obtine certificatul eliberat de Agentia Federala Rusa pentru Transport Feroviar. Compania planuieste sa lanseze productia in serie la sfarsitul lui 2019. UWC va livra 25 de vagoane autodescarcatoare TC cu livrare rapida si 20 de unitati companiei de transport RPC BrIK.

Exista doua modele de astfel de vagoane autodescarcatoare. Modelul 32-6982-01, proiectat pentru marfurile en gros, nu are podea autodescarcatoare si are un volum de 42 m3 si o capacitate de 72 de tone ceea ce face transportul de marfuri mai eficient comparativ cu modelele similare. Acest vagon poate transporta cu pana la 10 tone mai multa marfa si poate reduce numarul necesar de vagoane cu pana la 15%. Modelul 32-6982, proiectat pentru minereuri bulgari, are podea autodescarcatoare, o capacitate de 71 de tone si un volum de 42 m3. Structura vagonului suporta impactul unor incarcaturi mai mari in timpul procesului de incarcare.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom prezintă noile X'Trapolis Mega produse în Africa de Sud ce vor fi livrate ca serie de 600 unități



Alstom anunță că Gibela, filiala sa din Africa de Sud, a prezentat două dintre trenurile sale X'Trapolis Mega, construite pentru Passenger Rail Agency of South Africa (PRASA), locuitorilor orașului Cape Town, capitala legislativă a țării.

Aceste trenuri fac parte din seria de 600 de noi trenuri de ultimă generație, construite de Gibela pentru Passenger Rail Agency of South Africa (PRASA). Primele 18 trenuri, care funcționează în prezent în Pretoria, la nord de Johannesburg, au fost fabricate la uzina Alstom din Lapa din Brazilia. Apoi, Gibela, noua unitate modernă de producție a trenurilor situată în Dunnottar (provincia Gauteng) a început producția primelor trenuri fabricate în Africa de Sud, primele trei astfel de trenuri fiind livrate către PRASA între decembrie 2018 și martie 2019.

Fabrica Gibela, inaugurată în octombrie anul trecut de președintele Africii de Sud, a fost construită cu capacitatea de a produce 62 de trenuri pe an la producția de vârf (fiecare garnitură cuprinde șase vagoane). Furnizorii locali implicați în lanțul de aprovizionare, în conformitate cu angajamentele contractuale privind conținutul local, vor câștiga expertiză în fabricație care le va permite să concureze pe piețele globale, deschizând un potențial real pentru exporturi semnificative și câștiguri de schimb valutar pentru Africa de Sud.

Mobilitate.eu