Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MHN

Quote from: Ionut on April 20, 2012, 06:58:13 PM
Excelente vesti MHN, merci! Stii cumva stadiul negocierilor pentru acest Coridor XI? Vad ca sarbii fac rost de bani de la azeri sau mai stiu eu de pe unde. La noi e mai greu. :) Asa ca trag nadejde ca sarbii fac si ei lobby pentru coridor.
Nu prea am alte informatii in acest moment.

MHN

Cum sarbii sunt constienti ca nu e vreme de pierdut sau de asteptat dupa fondurile UE, pe thread-ul international sarbesc de pe SSC suntem informati ca la sfarsitul lunii Decembrie 2012 a fost semnat un pre-contract cu o companie chineza pentru construirea a inca doua segmente din asa numitul coridor XI, insa nu intre Belgrad si Timisoara, ci in directia cealalta.

Din pacate, noi, cu fonduri UE cu tot, ne miscam mult mai lent.

radutm

Un senator de Timis propune lipirea de fondurile Serbiei de aderare pentru realizarea autostrazii Timisoara-Belgrad
QuoteSenatorul PNL de Timiş Ben-Oni Ardelean vede în Serbia şansa României de a realiza o autostradă care să lege Timişoara de Belgrad. Proiectul este unul mai vechi şi, deşi este considerat o prioritate pentru oficialii de la Bruxelles, pare încă uitat într-un sertar.
............
Sursa: http://www.tion.ro/un-senator-de-timis-propune-lipirea-de-fondurile-serbiei-de-aderare-pentru-realizarea-autostrazii-timisoara-belgrad/1437552
cont inchis

pasadia

Cat optimism...

Si aceeasi dilema veche: de ce acest traseu: Timisoara - Vrsac - Pancevo - Belgrad (ok, Pancevo l-am adugat de la mine, dar oricum e destul de probabil).

Mi s-ar parea mai ieftin dar si mai folositor un traseu de genul Timisoara - Zrenjanin - Novi Sad (in partea de sud a acestuia, chiar la nord de podul peste Dunare). Ar servi mult mai bine traficul spre vest, spre Croatia si Italia.

Drumul intre Vrsak si Pancevo e drept, e prin campie si nu e totusi atat de circulat. Nu cred ca sarbii simt nevoia unui upgrade pe acel drum. Dar daca vor neaparat as putea spune ca ar fi mai interesant o ruta dinspre Vrsak spre Kovin care sa foloseasca podul peste Dunare de acolo si sa intre in autosrada la sud de Belgrad.

radutm

#19
Cred ca sunt in primul rand motive ce tin de politica interna a Serbiei, pe de-o parte, dar si de strategie internationala, pe de alta parte. In primul rand Serbia are nevoie sa isi dezvolte zona Banatului sarbesc, una din cele mai slab dezvoltate din tara. In al doilea rand, in Serbia "toate drumurile duc la Belgrad", deci din punct de vedere al transporturilor interne, autostrada Varset - Novi Sad nu s-ar justifica.

Din punct de vedere international, Serbia are o alta abordare fata de Romania. Ei nu sunt interesati doar de dimensiunea est-vest, cum suntem noi (suntem chiar obsedati de asta), ci sunt foarte orientati si catre axa nord-sud, fiind tara de tranzit pe ambele directii. O autostrada spre Timisoara are pentru ei poate mai multe avantaje decat pentru noi: ii leaga de toata partea de nord-vest, nu doar de Romania, pentru ca ei sunt foarte interesati si de Ucraina si Rusia, cu care fac schimburi comerciale semnificative.

Nu in ultimul rand, chiar daca nu este o prioritate pentru ei, pot profita de conjunctura favorabila, pentru ca pot accesa fonduri europene pe relatia cu Romania iar costurile sunt in principiu mici. Au si sprijin consistent din partea Greciei care ii ajuta cu bani sa isi construiasca partea lipsa din A1, in sudul tarii (Grecia este exasperata sa ajunga mai usor pe pietele din europa de est, unde Turcia i-a luat-o de mult inainte).

Ar mai fi multe de spus despre acest proiect...asta nu inseamna ca se va materializa cu una cu doua. Totusi, daca sarbii vor intra intr-o perioada de crestere economica sustinuta (si se pare ca sunt semne ca se intampla), s-ar putea sa ne trezim cu autostrada la granitele noastre indiferent daca noi credem in proiect sau nu.
cont inchis

chr

Adevarul este ca aceasta autostrada nu e o prioritate. Odata ce ai iesit din TM mergi absolut decent pana la granita si apoi pana la Belgrad.
Problema mare este ca tot tranzitul Arad-Moravita si Lugoj-Moravita o ia prin Timisoara, facand viata grea atat timisorenilor cat si camionagiilor.
Deci eu vad de o mie de ori mai importanta centura sud a TM decat A9.

Archi

Eventual ar merge sa fie facuta prima parte din A9 din Izvin pana prin zona Jebelului. Ar servi ca o centura.

radutm

Cand vom avea Autostrada de 100 de kilometri intre Timisoara si Belgrad?
Premierii Romaniei si Serbiei, Victor Ponta si Alexander Vucic, au convenit, joi, la Belgrad, ca ministrii de resort din cele doua tari sa stabileasca cele mai bune modalitati de finantare a unei autostrazi de circa 100 kilometri intre Belgrad si Timisoara.
......
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/cand-vom-avea-autostrada-de-100-de-kilometri-intre-timisoara-si-belgrad/17/07/2014/
cont inchis

izibizi

Drumul de la Vrsac la Beograd este cel mai plicticos si urat drum din cate exista! Va spun din experienta, pentru ca fac des acest drum. Este un drum destul de ingust, cu multe linii continue, cu militieni ascunsi, cu multe localitati traversate si limitari drastice de viteza. Pana la iesirea din Pancevo iti mananci nervii si adormi in acelasi timp. Partea dintre Pancevo si podul peste Dunare de la Beograd este singura adevarata, iar aceasta aproape sigur va fi imbunatatita, o buna bucata fiind parte din acea noua autostrada. Este vorba de aproximativ 160 de kilometri de autostrada, nicidecum 100 asa cum au anuntat cei de la Mediafax, informatia fiind preluata fara verificare de aproape toata presa. Pentru sarbi este un proiect extrem de important, pe vremurile cand acolo erau bani se dorea chiar finantarea din fonduri proprii (surse din ministerul lor al transporturilor). Din pacate, acest coridor nu este unul important, poate mai mult pentru cele doua tari, Romania si Serbia, mai precis pentru Banat. In consecinta, nici fondurile europene nu vor veni prea curand.....

MNU

Drumul dintre Pancevo si Beograd nu va fi parte din acea autostrada pentru ca planul e sa se faca pod nou mai la S de Pancevo, la Vinča. Adica exact in partea opusa.

Vlad94

Salut,
Studiez de mult tronsonul de autostrada Timișoara-Moravița-Belgrad și am propus un traseu pentru partea românească a autostrăzii,care ar deservi cel mai bine municipiul Timișoara și județul Timiș, și anume,construirea autostrăzii prin vestul orașului,nu prin est. Autostrada ar porni dintr-un nod la nord de Giarmata,și va merge pe direcția vestică a orașului.Autostrada va avea 79,76 de kilometrii,eu am împărțit-o în 4 loturi.
-Lotul 1 de 23,27 km,între Nod Giarmata și Nod Utvin(DJ591) va funcționa ca o centură a orașului,traficul greu fiind mutat pe acolo,acesta venind dinspre Izvin,Giarmata și Arad spre Moravița(traficul fiind scos definitiv din oraș).De asemenea,se va creea o nouă rută rapidă între nordul,estul și sudul orașului.Acest lot este prioritar celorlalte.Mai mult decât atât, 3 zone industriale importante vor fi deservite de autostrăzi (Giarmata,PITT,Freidorf)
Lotul va avea 4 noduri,3 pasaje CF+rutier și 3 poduri
-Lotul 2 de 20,4km între nodul Utvin și nodul Jebel(1 nod,1 pasaj CF,1 pasaj rutier și un pod)
-Lotul 3 de 17,3km între nodul Jebel și nodul Deta(1 nod,2 pasaje CF+rutier)
-Lotul 4 de 21,63km între nodul Deta și frontieră(1 nod,1 pod râu+pasaj rutier,3 pasaje rutiere,construcția unui punct de frontieră)
Deși varianta prin vestul Timișoarei este mai lungă kilometric și necesită lucrări de artă mai multe decât traseul prin est,aceasta deservește municipiul Timișoara cel mai bine,autostrada fiind mult mai aproape de oraș,nemaifiind necesară construcția unui drum de centură în jurul orașului deoarece aproape toate ieșirile vor fi racordate la autostradă(excepție făcând Giroc și Moșnița Nouă,dar odată cu reabilitarea totală a DJ595 (Chișoda-Urseni-Moșnița Veche-Remetea Mare,și aceste localități vor putea evita orașul)

dorum

Ideea este buna si suna frumos... insa va mai trece multa apa pe Bega pana la realizarea acestui vis... sa nu uitam ca sarbii sunt totusi conectati spre Vest prin autostrada Belgrad-Szeged... si nu stiu cat sunt dispusi sa investeasca pt Belgrad-Moravita-TM... pe de alta parte la noi nici macar nu se pune problema vreunui SPF, din cunostintele mele...

pasadia

Eu in continuare nu inteleg de ce voi, banatenii, v-ati dori o autostrada care sa urmeze intocmai traseul actual. Am mai zis, cred ca pe SSC, ca traseul mai firesc mi s-ar parea spre Zrenjanin, cu legara in A1 sarbesc in zona de la sud de Kovilj, intre aceasta localitate si podul peste Dunare.

Costurile de constructie ar fi mai mici (pentru ambele parti), s-ar uni astfel localitati importante pe traseu (nu pe partea romana, caci in Timis oricum nu exista vreo localitate importanta pentru care sa fie necesara legatura pe autostrada, insa pe partea sarbeasca Zrenjanin e un oras mai mare decat Vrsac) si dispare presiunea de a mai construi un nou por peste Dunare (chit ca in privinta asta stiu ca exista deja proiecte demarate, necesare pentru a decongestiona podul existent intre Belgrad si Pancevo).

Ok, vorba lui doru, nu exista nici macar SPF. Dar cand se va face acesta sper sa nu fie studiata numai dublarea traseului deja existent (un traseu deservit si in prezent de un DN decent de ambele parti, si mai ales incredibil de lipsit de trafic pe 75% din lungime).

radutm

#28
Din cunostintele mele exista un traseu vechi care apare cu titlu de "drum expres" si care vine din zona de vest a Timisoarei si duce cate sud. Planurile urbanistice generale ale comunelor traversate tin cont de acest proiect (sunt documente oficiale care inseamna, printre altele, ca pe acele terenuri nu se mai poate construi).

Despre traseul A9 am aauzit ca este prevazut in studiile oficiale de la drumuri si poduri insa nu l-am vazut niciodata in detaliu. In mare este acelasi cu cel care apare in Planul de Amenajare Teritoriala a Judetului Timis, care poate fi gasit aici:

http://www.cjtimis.ro/galerie-de-imagini/patj-timis--actualizarea-planului-de-amenajare-a-teritoriului-judetean-timis%289%29.html#main-menu





In ce priveste varianta pe la vest de Timisoara, se vede si din plansa de mai sus ca sunt studiate alte solutii de perspectiva, A9 urmand sa o ia pe la est. Este foarte probabil ca traseul final sa nu devieze semnificativ de la cel vehiculat deja.

Cat despre oportunitatea sau viteza cu care se va face acest proiect, nu trebuie sa fim asa de neincrezatori, pentru ca tocmai asta e esenta forumului, faptul ca se poate discuta liber despre planuri si proiecte. Sa ne adunam aici doar ca sa ne spunem unii altora ca "numai nepotii nostri" vor vedea una sau alta, ca "nu se va intampla prea curand", ar fi o pierdere de timp.
cont inchis

MNU

Din cate stiu, ambele variante au fost luate, pe rand, in calcul si de catre autoritatile sarbe si romane deopotriva. Referitor la varianta prin Zrenijanin, aceasta a fost prima varianta de care am auzit vreodata. Era prin anii '90 cand se discuta despre o autostrada Zrenijanin-Timisoara cu nod pe langa comunele locuite cu preponderenta de  sarbi din vestul judetului: Uivar, Dinias, Sanmartinul Sarbesc, etc. La un moment dat, parca am vazut si un PUG al municipiului Timisoara cu autostrada terminandu-se in partea de vest a orasului in zona fostului Combinat Solventul.

Iar despre varianta care ocoleste pe la vest orasul, deja de cateva ori Titu Bojin a mentionat ca fiind varianta de lucru. Nu stiu cat e certitudine in toata treaba asta si cat e dorinta lui de "a da bine pe sticla".