Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura

Started by dumbravaandrei, November 22, 2016, 11:05:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Ca de exemplu.... ce te intereseaza pe tine ANPM ce straturi de asfalt aplic si cat de groase? Cel mult te-ar interesa aspecte volumetrice ale structurii, nu detalii de compozitie. Am ajuns pe la pagina 240 din AM-ul pe A1 si sunt efectiv ingrozit de detaliile tehnice de constructie pentru un AM. Ca sa nu mai zic ca ANPM cu siguranta nu au oameni specializati sa si poata lucra cu datele respective. Ma apuca zuzaniile, nu alta :bash:

TibiV

@eurocopter & @dumbravaandrei

Absolut corect !!!
Am citit si eu (evident pe sarite) documentatia respectiva...
Ti se ingalbeneste ficatul...  >:(

Ce ii intereseaza pe cei de la ANPM din ce material este fundatia ? Daca este prea tare, nu mai traverseaza ramele ?
Sau cate straturi de asfalt are soseaua si ce diferente tehnice exista intre straturile astea ?
Cat timp nu sunt materiale toxice (nu am auzit de balast sau beton-asfalt pe baza de... cianuri !) nu trebuie sa aiba nici o relevanta pentru AM.

Ei trebuie sa stie doar cat de inalt este rambleul / cat de adanc este debleul, cate viadutce/podete exista si cat sunt de late ca sa aiba loc sa treaca si soarecele de camp, si broasca si vulpea...

Cred ca nici ISC-ul nu primeste dosare asa stufoase...

Si exact cum spune dumbravaandrei: ce competente au cei de la ANPM sa "analizeze" tehnologii si materiale de constructie ?!
Daca sunt "de mediu", ar trebui sa se ocupe naibii de ceea ce afecteaza mediul, adica vietuitoarele. Adica ar trebui sa fie de meserie biologi/botanisti - in general chestii care incep cu "bio"... Deci nu ingineri.
Daca cerbul si ursul nu pot sa treaca de un rambleu/debleu prea abrupt, nu cred ca ii va interesa din ce este facut si ce tehnologie s-a folosit...
Ii va interesa doar daca au de ocolit 1 km pana ajunge la izvor (sau la ursoaica/ciuta) sau daca au de ocolit 15 km...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Si inca un thread nou: despre obtinerea autorizatiilor (de orice fel) pentru proiectele de infrastructura (rutiera, feroviara, aviatie, domenii strategice precum energia).

Avem acum thread-uri pentru:
- discutii juridice (legi de orice fel cu impact in infrastructura)
- discutii despre concesiune si PPP
- discutii despre contractele FIDIC
- discutii despre licitatii (despre procesul in sine, caiete de sarcini, contestatii etc.)
- discutii despre exproprieri
- discutii despre obtinerea autorizatiilor (acest thread)
- discutii despre constructori si proiectanti

Va rog sa le folositi corect, multumesc! :cheers:

NGC

Nu stiu unde se potriveste mai bine, asa ca pun aici.

Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură strategice din domeniul transporturilor

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1372-oug25112016dtr

NGC

^^^

Quote
Art.II  In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, se declară proiecte de de utilitate publică şi de interes public major următoarele proiecte de infrastructură de transport :
a)   Autostrada Sibiu – Piteşti cu  o lungime de 116 km şi o valoare estimată de 1,6 mld euro, fără TVA;
b)   Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (inclusiv Podul Ungheni) cu o lungime de 318 Km şi o valoare estimată de 4,07 mld euro;
c)   Autostrada Piteşti – Craiova cu o lungime de 124 km şi o valoare estimată de 0,89 Mld euro;
d)   Autostrada Borş – Suplacu de Barcău – Mihăieşti – Nădăşelu – Gilău cu o lungime de 167 Km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
e)   Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş cu o lungime de 56 Km şi o valoare estimată de 0,2 mld euro;
f)   Autostrada A0 – Inel Bucureşti cu o lungime de 102 Km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
g)   Drum expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani cu o lungime de 327 km şi o valoare estimată de 1,3 mld euro;
h)   Modernizare cale ferată Predeal – Braşov cu o lungime de 33 km şi o valoare estimată de 0,4 mld;
i)   Modernizare cale ferată - Centura Bucureşti cu o lungime de 72 km şi o valoare estimată de 0,02 mld;
j)   Construcţie şi modernizare cale ferată Bucureşti – Aeroport Henri Coandă cu o lungime de 19,6 km şi o valoare estimată de 0,12 mld.

Oare nu stie MT ce face CNADNR ("drum de mare viteza")? :lol:

TibiV

Oare nu stie MT ca a aprobat un traseu de 123,035 km ?....  O:-)

Aia 7,035 km suplimentari vor fi de "dez-interes public major" ?!?!... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

esendy

Quote from: Liviu_udr on November 28, 2016, 10:30:26 PM
Trebuie însă urgentat totul, pt că să nu uităm, termenul de finalizare era mai 2016 pt Lugoj-Deva și nu a fost respectat. Justificări de genul urși, tuneluri, ecoducte, autorizații sunt povești.

Cum poti sa spui ca sunt povesti? Cand constructorul nu are front de lucru, Autorizatie de mediu si Autorizatie de construire. Termenul nu e corect spus: mai 2016 ci ar trebui sa fie un numar de luni de la emiterea Autorizatiei de construire.

Liviu_udr

Quote from: ciprebbe on November 29, 2016, 09:22:36 AM
^S-a dovedit ca nu sunt chiar povesti.
S-a ajuns in situatia aceasta exact datorita unor persoane care au considerat problemele de mai sus "povesti"
Eu când am zis că sunt povești nu m-am referit la faptul că nu sunt probleme serioase. Sunt chiar foarte serioase! Dar nu poți să justifici astfel nerespectarea termenului de finalizare a autostrăzii. Când și-au asumat deschiderea în mai 2016 știau deja de toate problemele. Să vii acum și să spui că toate au făcut ca să nu poată fi respectat termenul de finalizare pare o poveste. De exemplu, pt Sibiu -Pitesti, dacă se stabilește un termen pentru finalizare, nici nu contează care va fi, să zicem 2025, nu poți să vii cu justificări de genul că nu ai AC, AM, că sunt nu știu ce animale. Faci o analiză corectă, și respecți termenul pe care l-ai asumat.

vancouver

Ce prostii vorbesti acolo, liviu_udr? Cine "nu poti sa vii cu justificari de genul AC si AM"? Constuctorul sau CNADNR?

NIMENI in lumea asta nu poate fi vinovat pentru ceva pe care nu-l poate controla. Atat AM si AC depind de alte institutii ale statului roman, nu depind de CNADNR. Nu exista parghii legale de a urgenta obtinerea lor. Si in nici un caz nu poate fi de vina constructorul.

Si tu daca ai de construit o cladire si semnezi cu o firma ca o face intr-un termen X, dar apoi dureaza pana vin aprobarile de la primarie, evident nici tu nici constructorul nu sunteti vinovati pentru asta. Cel mult, daca asa v-ati inteles, constructorul poate sa-ti ceara tie niste despagubiri ca a stat si a asteptat. Dar tu, ca beneficiar, niciodata nu poti sa ceri constructorului despagubiri sau penaliatati atunci cand el a facut tot posibilul sa se incadreze, dar a fost impiedicat de lipsa unor autorizatii.

Chiar vrei sa inceapa constructorii cu claim-uri ca au stat pe tusa si nu au putut sa lucreze?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on November 29, 2016, 02:08:45 PM
tu daca ai de construit o cladire si semnezi cu o firma ca o face intr-un termen X, dar apoi dureaza pana vin aprobarile de la primarie, evident nici tu nici constructorul nu sunteti vinovati pentru asta. Cel mult, daca asa v-ati inteles, constructorul poate sa-ti ceara tie niste despagubiri ca a stat si a asteptat. Dar tu, ca beneficiar, niciodata nu poti sa ceri constructorului despagubiri sau penaliatati atunci cand el a facut tot posibilul sa se incadreze, dar a fost impiedicat de lipsa unor autorizatii.
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Intrebare de om confuz: exista vreo regula in privinta lungimii / dimensiunii unui proiect (rutier, dar nu numai) pentru care se poate da AM?

De exemplu, NGC spune ca in curnad vine AM pe Ogra - Bors. Ceea ce inseamna o lungime enorma, mi se pare aberant sa dai AM pe un proiect atat de lung. La fel, stiu ca a mai fost o discutie pentru loturile din A7, Ploiesti - Pascani. E nevoie de un singur AM pe intreaga lungime, sau se poate sparge pe segmente si vom avea AM-uri pe lungimi mai mici. Si care e dimensiunea legala pentru aceste lungimi.

De exemplu pentru Sibiu - Fagaras, AM-ul va fi de sine statator, nu? Sau se va gasi cineva sa ceara AM pentru intregul Sibiu  - Bacau? Mi se pare prea haotica intreaga situatie si am senzatia ca lungimea proiectului pentru care se da AM e scoasa efectiv din burta. Adica daca unuia i s-a nazarit sa depuna documentatie pe 300 de km ramane AM pe 300 de km, daca altuia i s-a nazarit ca vrea AM pe 50 de km i se da pe 50 de km. Fara sa existe nici o regula, nici o procedura, nimic. Gresesc eu in aceasta perceptie?

horatiu.cosma

^
Conform legislatiei in vigoare, acordul de mediu se obtine pe proiecte (ex: Proiectul autostrazii Orastie-Sibiu, Deva-Orastie, Brasov-Bors, Bucuresti-Brasov). Nu stiu exact cum au reusit sa sparga acordul de mediu de la Brasov-Bors in 2. In teorie, proiectul pentru care se solicita acord de mediu ar putea fi impartit in sectiuni pe care sa se obtina AM separat, daca acestea fac sens pentru cei de la mediu, adica o sectiune e intre Valea Muresului si Valea Oltului, alta e in zona Carpatilor Orientali, alta in Campia Romana, alta in Podisul Tarnavelor etc. Pentru Ogra-Bors cred ca s-ar putea identifica cateva sectiuni pe ideea asta: Bors-Meses, Meses-Turda, Turda-Ungheni, Ungheni-Brasov. Oricum, e o impartire subiectiva, nu se va pupa niciodata cu impartirea loturilor, asa cum e gandita de CNAIR.

NGC

Explicatia este destul de simpla.
Totul are legatura cu primul acord de mediu, cel din 16.06.2004. Acesta a fost solicitat pentru "autostrada Brasov - Oradea, sector 2: Targu Mures - Cluj, sector 3 Cluj - Oradea", deci practic pentru Ogra - Bors.
Toate modificarile determina de fapt revizuirea acestui acord de mediu din 2004.

In rest e cum ai zis, adica AM se obtine pe proiect.

La A7 avem 4 proiecte diferite.

Ionut

Morala este sa facem proiecte mai mici, sa nu stam dupa AM pentru 300 de km. Logic sau nu?
Ideea e sa invatam din greseli. Invatam ceva? Si daca da, ce?

pentium10

Astazi din clarificarea redactata si trimisa catre SpecialConsulting/CNAIR de Consiliul Judetean Cluj referitor la certificate de urbanism pt sectiunea 2A Ogra->Campia Turzii. Nu am putut face poze, dar este destul de lunga, 3 pagini.

Ceea ce am aflat e ca nu se poate discuta de nici un fel de daune pricinuite de Consiliul Judetean Cluj (cineva a cerut ceva daune aici, nu era acest aspect cunoscut pana acuma), atata timp cat CNAIR a solicitat CJCj emiterea acestui certificat de urbanism, iar CJCj a procedat la emiterea acestuia conform competentelor legale ce ii revin.

Iar un alt aspect, ca CJCj considera CU emis in 2014 ca nu si-a incetat valabilitatea, ci din contra is mentine pana la finalizarea executarii lucrariilor pentru care au fost eliberate si drept urmare poate sta la baza emiterii autorizatiei de constructii, confirm legii, facand referire la ceva legi, care nu le stiu pe de rost ceva din 50 si una alta 7/2016.
Era un alt aspect ca pentru acelasi amplasament pot fi emise mai multe Certificate de Urbanism si nu exista nici o interdictie in acest sens si drept urmare nu inteleg cei din CJCj de ce CNAIR a cerut una noua, si de ce CNAIR cere anularea lor. (deci CNAIR a cerut o anulare CU nu stiu care).

Este o alta clarificare redactata si pentru zona Sardu, despre aia nu stiu nici un amanunt fata de cele spuse anterior, doar ca lumea zice ca exista clarificare, si ca se cere doar PUZ si nu schimbare de traseu.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures