DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

BUCURESTENI sau alti romani!

Daca sunteti plecati in concedii si va e dor de traficul bara la bara va recomandam sa ajungeti pe "Transfagarasan".

Oferta limitata: aveti timp sa numarati si firele de iarba!

#roadtrip - #staystilltrip

Vice33

Sunt șanse sa se deschidă mai repede Transfăgărășanul? Nu putem cere schimbarea datei de deschidere? Dacă e frumos, de ce sa nu se deschidă mai repede?

pasadia

Pentru ca a nins su acum 2 saptamani si inca e strat gros de zapada?

Io

Sa nu confundam Poiana Brasov cu Balea. Doriti Transfagarasan? Poftiti. E de duminica

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Eu am impresia ca unii confunda Transfagarasanul cu Transalpina. Si exista diferente mari.
Da, Transalpina ajunge la o altitudine mai mare, insa traseul Transalpinei la peste 1600 de metri se desfasoare pe culmi sau versanti, nu pe funduri de caldare in care se asumuleaza toate avalansele precum e cazul Transfagarasanului. In plus deasupra Transalpinei se inalta varfuri cu maxim 100 de metri mai sus - in Fagaras drumul trece pe sub culmi lungi ce au in zona superioara peste 2300 - 2400 de metri altitudine. Asta inseamna ca peste Transfagarasan aluneca zapada acumulata de pe suprafete mult mai mari si aflate la altitudini mai mari.

Asa ca NICIODATA nu va fi deschis Transfagarasanul deodata sau inaintea Transalpinei. 

Vice33

Parțial sunt de acord, însă cum naiba în alte tari se poate, vezi Franța, Elveția, Italia, unde drumurile  lor de munte sunt din timp deszăpezit și în iunie se poate circula. Avem utilaje sa scapam în bucățile de zăpadă, de acum vremea va fi calda, un asfalt negru va accelera topirea zăpezii, eu vad ca nu se vrea. Drdp Sibiu are baza SDN la Bâlea cascada, cu utilaje dar nu fac nimic pentru ca le este mai comod sa muncească în ultimele 2 săptămâni din iunie ca să deschidă. Ah, ca nu e operabila încă  parcarea de la Bâlea lac, și acest lucru e un motiv de a nu da drumul încă, repet, cu mobilizare asa cum se poate cu 2 săptămâni înainte, asa se poate și acum.

Io

Nici pomeneala. Degeaba se curata la negru drumul cind in jur sint straturi de 2 metri de zapada care sta sa cada de pe versanti de sute de metri inaltime. Aducind eventual si bolovani si copaci. Nimeni intreg la minte nu-si asuma riscul sa deschida traficul in asemenea conditii. Despre parcarea de linga tunel, asisderea, nu se poate pune problema sa fie deschisa pina cind mare parte din zapada de pe muchia Balea-Valea Doamnei nu e topita in mare parte.
Daca nu realizati ce se poate intimpla aflati ca in anii '80 a avut loc o avalansa de primavara (zapada uda si grea) cauzata de ruperea unor cornise la ~ 300-400 m diferenta de nivel mai sus, pe Muchia Tarata. A surprins JOS IN PADURE in zona Cabanei Turnuri un grup de montaniarzi experimentati. Au murit alpinisti grei in tragedia aia si un Saint Bernard specializat in salvare din avalanse, cine vrea sa convinga ca poate fi deschis de la Balea Cascada in sus cu versantii incarcati de zapada atirnind ar face bine sa nu confunde realitatea muntelui cu ce vede pe Youtube.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

rota

Transfăgărășanul se deschide circulației mâine, 29 iunie, ora 08:00

Mâine, 29 iunie 2019, începând cu ora 08:00, circulația rutieră pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800), se va deschide pentru toate categoriile de autovehicule.

Sursa

Vice33

Ce bine, ar fi trebuit deschis chiar de la 15 iunie.

Io

Am dat peste un documentar facut de Armata despre constructia Transfagarasanului.
La minutul 6:48 se vede ceva care arata a fi un drum DEASUPRA si la VEST de Cascada Balea (!!!), versantul Vestic al Vaii Balea e taiat cvasiorizontal (linia alba prin padure in plan departat).
Imi inchipui ca va fi fost un drum de acces facut pentru utilajele de constructie? Acel drum nu exista azi, Trasfagarasanul trece pe versantul Estic cu vreun kilometru mai sus
Rog inginerii constructori sa confirme sau nu ca asta e ce se vede in filmare.

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul


cezar-mario2012

#281
 ^Aici am stat cam două ore... Se stătea atâta pentru a se putea intra în cele două parcări, ieșea o mașină, intra alta. Cea mai mare dezamăgire este ca toată zona a ajuns un bâlci cu tarabe și grătare.






















Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

Poate să intre în Guiness Book la capitolul ,,parcarea cu cel mai frumos peisaj din lume".  :lol: :lol: :lol:

Io

^^^ +1
Este si cea mai lunga parcare din lume, uneori are citiva kilometri! (Nu stiu cu altitudinea c-or fi altele mai sus prin lume). Situatia e valabila incepind de la mijlocul lui iulie si tine haaat pina prin 15 septembrie. Si nu doar in weekend-uri, am "patit-o" si intr-o zi de luni in septembrie, e drept ca am scapat doar cu tiris/exersat pornirea de pe loc si strecurat masina pe citeva sute de metri.
Spre surpriza mea locul inca nu s-a degradat/murdarit foarte tare, asta daca exceptam harmalaia, kitch-ul si mincarea proasta.
Poate ca o solutie ar fi constructia unei gondole moderne si limitarea accesului autoturismelor de la Balea Cascada in sus printr-o taxare agresiva pe ora. Doar ca asta nu ar limita numarul masinilor dinspre Sud si nici nu ar asigura accesul turistilor spre Cascadele Capra si mai apoi spre tunel. Poate o parcare la Piscu Negru + taxarea la ora a masinilor care doresc sa urce + un kikicar de la Piscul Negru la lac si inapoi, 2,3  curse dus intors pe ora? Toate astea in ideea ca majoritatea turistilor vin pentru citeva ore peisaj, poze, mincat si apoi dat jos de-acolo iar numarul lor nu poate decit sa creasca.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

+1
Bune idei... :)

As merge un pic mai departe... Sa facem din DN7C primul DN cu taxare!
Si asta s-ar putea face cu o taxare progresiva, nu cum vrea sa faca papusica blonda la Bucuresti...

Facem doua imense P&R de o parte si de alta a crestei, cu acces controlat (ca la Fetesti sau ca la malluri).
Luam durata "normala" de traversare intre cele doua puncte. Adaugam 1-2 ore "pauza pentru selfie si mancat bulz si alte specialitati locale" (daca tot a ajuns omul in creierul muntilor, sa-i dam sansa sa marcheze evenimentul pe FB...) si pentru asta punem o taxa zero (gratuit!) - sau una simbolica, pana in 5 lei (RON).

Dupa aia taxa suplimentara de 3-4 lei pe ora.
Daca esti montaniard adevarat, nu ai nevoie de masina ca sa urci la Balea Lac.
Daca doar te rupi in fite, bravo! Fitele costa....

Adica badea Gheorghita de la Cavnic (sau de la Mahmudia...) sa aiba timp sa opreasca, sa faca poze, sa manace ceva bun in varf de munte si sa isi vada de drumul peste Carpati.

Cine vrea sa isi arate muschii financiari poate sa stea o luna, dar pe banii lui (la taxa despre care vorbesc se va adauga, evident, taxa in parcarile private de la Balea Lac...  :lol: )

In felul asta se pot obtine doua avantaje majore:
- soseaua nu va blocata in permanenta de catre cei disperati ca nu gasesc loc de parcare langa Balea Lac din cauza celor care au pantofi in picioare, dar vor sa petreaca o zi intreaga in varf de munte...
- un eventual SDN independent Vidraru-Cartisoara ar strange in 3-4 luni bani pentru restul de 9 luni. Si poate ca atunci ar depune mai mult interes in deschiderea cat mai timpurie si inchiderea cat mai tarzie a Transfagarasanului, ca sa nu mai fie deschis doar 3/12 luni, ci poate 4/12, spre 5/12...

Nu ma injurati... Dar se pare ca romanii reactioneaza foarte puternic (evident, impotriva...) la orice taxa de cativa lei, dar pe care nu o stie nimeni, si fac orice ca sa o evite.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)