DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

^ Pai e foehn asta? Asta cu rafalele lui e intr-adevar cald (citeva grade cu +) dar bate la 2500 si mai sus, doar pe-acolo, nu a ajuns la altitudini mici, nu? Foehn nu e ala care vine pe Valea Cernei si pe Jiul de Vest de topeste intr-o zi zapada de pe versantii sudici ai Retezatului si curata peretele muntelui Carja?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

florians

Nu exista nici un plan de reabilitare/ modernizare a DN7C? Totusi, e o "carte de vizita" a turismului (montan) romanesc in fata  strainilor...

Xenos

Asta m-am întrebat și eu acum 4 ani, dar dacă stăm și ne gândim bine, nu e o prioritate.

Ăla nu e turism, e un fel de mă dau cu mașina și îmi fac selfiuri într-o curbă, situație prin definiție periculoasă. Sau mănânc ceva grătar/pufuleți în aglomerația de la Bâlea, care nu face cinste turismului montan.

Montaniarzii oricum vor merge, pentru ei acela e doar un drum de acces asfaltat la traseele înainte și atât. Și mi se pare singurul gen de turism care trebuie încurajat în zonă, micăraia poate rămâne la poalele muntelui.

Sigur, ar fi frumos să se reabiliteze, dar e clar că avem alte priorități în infrastructura rutieră.

voicul

A început de câteva zile operațiunea de deszăpezire a DN7C Transfăgărășan, pe tronsonul Bâlea Cascadă - Bâlea Lac. Deocamdata se lucrează la eliberarea unui sens de circulație pentru a permite mai ușor accesul utilajelor în zonele unde stratul de zăpada depășește chiar și 5-6 metri.
Menționăm că în conformitate cu normativele în vigoare circulația pe toată lungimea DN7C - Transfăgărășan se deschide în data de 1 iulie. Până atunci circulația pe tronsonul cuprins între Bâlea Cascadă (județul Sibiu) și Piscul Negru (județul Argeș) este strict interzisă și extrem de periculoasă din cauza căderilor de pietre și a avalanșelor. Cei care doresc sa viziteze zona Bâlea Lac până atunci pot circula cu mașina până la Bâlea Cascadă și de acolo pot folosi telecabina.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=719770982129744

voicul

Transfăgărășanul se deschide circulației, însă cu o restricție importantă

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat, marți, că circulația pe Transfăgărășan va fi deschisă începând din 1 iulie, de la ora 8.00, potrivit Mediafax.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, circulația rutieră pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800), se va deschide pentru toate categoriile de autovehicule, între orele 7.00-21.00.

Pentru siguranța participanților la trafic, CNAIR precizează că circulația rutieră este interzisă pe timpul nopții.

Șoferii sunt sfătuiți să circule prudent și să adapteze viteza la condițiile de trafic.

De asemenea, CNAIR atenționează că, în ultima perioadă, în zonă este semnalată prezența urșilor, iar șoferilor le este recomandat să nu se apropie de animale, să nu le hrănească și să informeze imediat autoritățile de prezența acestora.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/transfagarasanul-se-deschide-circulatiei-insa-cu-o-restrictie-importanta-1331145

pasadia

Care o fi restrictia aia importanta? Circulatia noaptea era "interzisa" si in alti ani (si oricum nu o impune nimeni, am circulat si eu noaptea pe acolo cand urcam vinerea seara spre Balea sau la Piscu Negru pentru turele de sambata?
Iar daca se refera la ursi, apoi numai restrictie nu e aia. Auzi, "importanta"!  :lol:

manead

Salut,
as vrea sa merg joi  si as dori sa stiu care mai este starea carosabilului. PArca era rau pe langa lac. Dar eu nu am mai fost de ceva ani.

Thx all,
Dan.

pasadia

Parcarea pare plina de la Bâlea Cascadă până la Bâlea Lac. Și dacă țin cont de vremea de aici de jos din Brașov, toți oamenii aia sunt "cu capul în nori". Efectiv, în sensul că e ceață, ploaie și aproape zero vizibilitate.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 02, 2018, 06:49:55 PM
Quote from: NGC on April 28, 2018, 09:35:37 AM
CNAIR a lansat astazi licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 - km 117+000 (TRANSFAGARASAN)".

Valoarea estimata: 4,891,563.30 RON fara TVA

Obiectul contractului de servicii ce urmeaza a fi atribuit consta in realizarea Expertizei Tehnice, a Studiului de Fezabilitate si Elaborarea Proiectului Tehnic pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 44+000 - km 117+000 (TRANSFAGARASAN), in conformitate cu prevederile legale si respectarea standardelor si normativelor tehnice in vigoare.

Stare procedura: Anulata (In SEAP la data 02.07.2018 16:00)

Observatii: Aceasta procedura a fost trecuta in starea In asteptare anulare in mod automat deoarece la data limita de depunere oferta nu exista nici un ofertant inscris care a depus oferta de pret.

Nu se lasă cu proiectul ăsta de a ține deschis Transfăgărășanul tot timpul anului:

Anunt de participare: [CN1025425] Elaborare Expertiza Tehnica pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 44+000 – km 117 + 000 (TRANSFĂGĂRĂȘAN)

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 1.202.766,78  si 1.421.451,65 lei
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 19.11.2020

Hercule

 :lol: :lol: :lol:
Cel/cei ce tot insista la deschiderea Transfagarasanului pe timp de iarna ar trebui trimis acolo (pe jos) ca sa se lamureasca:

Intrarea in tunel dinspre Sibiu:


In tunel:






Tunelul dinspre Arges:




Dugheana comercianti:


Q.E.D.
Deșteaptă-te române!

voicul

Astea par in mijloc de iarna, dar sa nu uitam ca prin mai (adevarat mai la inceput) intra escavatorul de 3.5 m in troiana si nu se mai vede.

Mai simplu ar fi sa dam foc la bani decat sa facem asta.

mihaimai


hvm

^
Exista variante de a dezapezi. Tineti minte ca exista tari in Europa noastra mica care au mult mai multi munti si mult mai sus decat noi, si au A&DX prin acele zone si chiar strazi care sunt circulate toata iarna cu mici perioade de pauza in cazul ninsorilor puternice.

Am prins o vacanta de vis in Livigno (la intersectie intre Elvetia,Italia si Austria) cu o ninsoare de 2.5m (da metri) intr-o singura noapte. Pana la ora 5 cand s-a oprit ninsoarea nu a fost nici o miscare. Dupa ce s-a oprit ninsoarea pana la ora 11 toate strazile principale din localitate erau niste canale de 2.5 pana la 3.5 metri facute cu freza de zapada. Pana seara a fost deszapezit si iar pana seara a fost deschisa circulatia peste munte pana la Bormio (35km din care aprox 25 intre 2000 si 2300m). Din pacate fotografii nu am ca mi-am pierdut telefonul cu care am facut poze la intoarcerea acasa :(

Cand m-am trezit dimineatza si am vazut ca nu se vede nici o masina in parcare, ma gandeam ca nu o sa putem pleca 3 zile mai tarziu. Ca sa va inchipuiti cat de bine a fost dezapezit, eu aveam un Alfa Romeo Jiulieta, fara cauciururi de iarna, doar cu lanturi (cam aceeasi treaba cu un Peugeot 206 sau un Golf 3 ca dimensiuni pentru cei care nu cunosc, doar ca mai joasa) si n-am avut nici o problema. Am trecut muntele fara lanturi. Adevarul e ca alea 2 zile cat am mai stat nu a mai nins, iar a 3-a zi am plecat fara probleme.

La noi pe Transfagarasan nu e mare diferenta. As zice ca s-ar putea sa fie mai putina zapada......

Ca sa va faceti totusi o idee, cam asa arata. Ma refer la alea inalte cat tractorul. Nu alea de doua ori mai inalte :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

stangabriel

Binenteles ca se poate , dar fiind drum doar de importanta turistica zic eu, nu se merita mentinerea lui deschis tot anul.

Hercule

Deșteaptă-te române!