[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

#375
Sunt 3 motive:
1- un viaduct de 900 m
2- pentru ca acolo nu vorbim doar de tranzit. Vorbim de trafic local. Trafic care creste in fiecare zi. Aceasta strapungere va deservi 250-300.000 de locuitori! Cam atati sunt, sau vor fi in Chiajna-Rosu-Militari Nord in cativa ani. Poate si mai multi!
3. Legatura cu A1 nu mai poate fi facuta mai pe la nord, fara un ocol semnificativ.

Eu vad acelasi traseu, dar cu 3 benzi pe sens, de o parte si de cealalta a canalului si cu 3 intersectii denivelate.
3 benzi pe sens ar fi continue, dar la intersectii si in locurile unde NU avem constructii, se pot amenaja benzi suplimentare sau chiar parcari.
Exproprierile ar fi mult mai mici. Nu cred ca ar fi mai mult de 20-30 de case de expropriat. Majoritatea cu 1 singur nivel!

Nu mai ascultati ce spune USB-ul. Nicusor nu doar ca s-a alaturat "grupului" el l-a constituit si sprijinit. Din grupul acela face parte si Danes. Si multe case noi de pe traseul strapungerii au autorizatii obtinute cum doar ei stiu cum. Vorbim de case construite pe malul lacului sau pe terenuri considerate nu de mult "agricole"

PS. As fi curios care e parerea lui cutter.  2 benzi? 3 benzi? 5 benzi? 0 benzi?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

+1

(Ca m-ai scutit pe mine de comentarii... care ar fost identice :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Eu am propus această variantă, dintr-un motiv simplu. Am impresia că pe locuitori zonei nu prea îi interesează proiectul, le place situația actuală. Din ce am văzut pe afară când se construiesc zone rezidențiale noi se construiește întâi infrastructura și apoi casele, la noi este pe dos și nu cumva să cedăm teren pentru infrastructură că am dat o droaie de bani pe el, așa că ma bine mergem pe drum de pământ   :bash:

AdrianB1

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PM
Daca s-ar expropia 54-73m latime pe partea sectorului 6, asta ar presupune costuri de expropriere foarte mari, proiectul devenind nefezabil (ar trebui demolate blocuri din cartierul Rosu (sau cum s-o numi cartierul din spatele restaurantului Cocosul Rosu).
Deci mai bine murim de cancer de plamani de la poluarea creata de ambuteiajele continue din Militari decat sa demolam un bloc. Nu vrei sa incepi tu?

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PMLegat de decongestionarea cartierelor noi si a Militariului Cartierul este congestionat de traficul de tranzit (din orice directie), traficul local fiind suportabil. Cu o centura moderna + strapungeri ca Preciziei, Giulesti, Timisoara si prelungirea Ghencea, Militariul s-ar decongestiona vizibil (de ex. Str. Valea Cascadelor care se varsa in Iuliu Maniu - cei care vin dinspre Drumul Taberei si vor sa iasa spre A1, utilizeaza aceasta ruta, neavand alternativa gen strapungere prin bd. Timisoara sau Preciziei sa iasa in CB apoi A1) .
Si marmota aplauda din umbra. Tocmai am venit la 6 seara dinspre Pitesti spre Militari-Bd Timisoara, ruta era obligatorie: autostrada era aproape pustie, apoi complet blocata de la nodul de Ciorogarla si pana la Lujerului. Preciziei era blocat, centura blocata, dar chiar dupa intersectiile respective era blocat, chiar si dupa Valea Cascadelor unde, dupa tine, ar fi facut dreapta toti cei care merg spre Drumul Taberei pe penetratia propusa pentru Bd. Timisoara. Deci, penetratia aia nu ajuta, mai ales ca pe VC si Timisoara era trafic foarte lejer cu tot ce se aduna din Valea Cascadelor si Preciziei.

Daca e blocat pana la Lujerului si o parte semnificativa de masini fac stanga acolo ce concluzii tragem? Ca penetratia spre Virtutii e inutila pentru ca automobile.

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PM
O solutie pentru decongestionarea zonei ar fi construirea unor linii de metrou usor, dupa modelul Paris, Madrid, etc. Nu este normal ca unora sa li se darame casele pentru ca orasul se dezvolta haotic. Daca trebuie sa sufere ar trebui despagubiti inzecit, daca se tot sacrifica pentru binele tuturor. My 2 cents.
Sigur, cei 2 centi e tot ce valoreaza din ideea aia: construirea unor linii de metrou usor o sa rezolve si parcarea masinilor celor care vin dinspre autostrada spre Bucuresti? Iti aduc masina in fata blocului? Sau lasi masina acasa, iei metroul usor pana la centura si de acolo faci autostopul pana unde ai nevoie sa ajungi? Sau teleportorul, il chemi pe Picard si te duce cu Enterprise cu max warp, pentru ca metrou.

Eu ma intreb daca inainte de a veni cu asemenea idei ti-a spus cineva ca aici pe forum sunt niste tampiti care o sa creada orice scrii. Nu de alta, mie au uitat sa imi spuna ca trebuie sa te cred si dupa ce a aparut indoiala era prea tarziu.

GDPR

Daca tot ati dat-o in politica, personal ma bucur ca domnul @cutter s-a inscris in USB/USR, poate o sa le destupe mintea vis-a-vis de infrastructura si dezvoltare, asa ca in urmatorii 4 ani exista oarece sanse sa devina un partid frecventabil. Momentan au atitudine de oengisti de mediu gen Agent Green, adica negativisti si chiar blockeri. Asa ca acum le zic pas, dar le voi urmari (sper) maturizarea.

voicul

#380
In primul rand: "pentru ca nu ai cum sa ii pui pe bucuresteni sa mearga 1.5 km peste apa!" (sa adaptez vorbele unui fost primar).

Dupa care: mediu - probabil ca o sa se gaseasca 100 ONG - ca de fapt e fauna, ca de fapt e peisaj, ca de fapt ... cine stie ce se descopera dintr-o data in lacul ala.

Si evident problema reala: chiar ar costa mult + 4 benzi pe partea dreapta + trecere peste calea ferata. Cam 7km ar fi cu intepare in rond la LukOil pe DNCB - totul de la 0.

dr4qul4

Oricum nu are rost un traseu mai nordic. Nu ajuta pe nimeni. Acolo avem doar Giulesti-ul, legat bine de oras si fara sanse de dezvoltare: este incorsetat de CF si Dambovita. Iar langa DNCB avem o groapa de gunoi. Daca acolo se va face ceva, atunci va fi alt proiect: Strapungerea Giulesti.

Pentru Strapungerea Splai, am putea sa spargem proiectul in 2: intai facem PUZ si FACEM bucata DNCB-Ciurel. Asta e clar doar pentru trafic local. Dar pot sa garantez ca in acel moment Iuliu Maniu va fi de 2 ori mai liber.



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

irirat

#382
Salutare,

Penetratia ajuta in primul rand traficul local, o sa incerc sa va sumarizez ce observ eu in fiecare dimineata / seara, locuind in zona veche din Rosu din 2007, de pe vremea cand nu era nici un bloc in zona Militari Residence, iar strada Rezervelor sau Apeductului erau drumuri de carute de 4-6m.
Ganditi-va ca in com. Chiajna erau inregistrate aprox. 36.000 locuinte individuale (apartamente sau case, cf. ultima discutie in Consiliul Local) si din pacate se construieste in continuare haotic.
Am atasat si o harta a zonei in care am marcat posibilitatile de iesire din com. Chiajna, in numar de fix 5, dintre care nr. 2 cu o capacitate foarte mica si inca in proces de pavare ...in zona respectiva + zona noua a Militarilor exista 2 mari obstacole care au putine puncte de trecere, respectiv Canalul Arges si Linia 41, iar toti care sunt localnici sau tranziteaza zona si vor sa ajunga in partea de N si NE a orasului trec printr-o singura intersectie,  B-dul Uverturii / Sos. Virtutii.



Dimineata:
intre 07:20 - 08:10 traficul blocat la iesirea din Rosu catre Bucuresti, cozi de 1.5km de la padurea Rosu catre Bucuresti (iesirile 4 - 5 de pe harta) - motivul il banuiti- se transporta copiii la scoala / gradinita. Coada continuua pana la intersectie B-dul Uverturii / Sos. Virtutii.
intre 08:10-08:50 trafic mai redus, coada cam de 300m la iesirile 4 si 5, aglomeratie la intersectia B-dul Uverturii / Sos. Virtutii, cei care nu au copii de dus la scoala merg la birou
intre 9-16 se iese relativ rezonabil din zona, inclusiv la intersectia B-dul Uverturii / Sos. Virtutii.
Seara
traficul in sens invers este moderat, la semaforul de la B-dul Uverturii / Str. Apusului se sta rezonabil, aprox. 3-4 cicluri de semafor.
trafic blocat pe traseul B-dul Iuliu Maniu, Sos. Osiei -> Str. Rezervelor din cauza Militari Residence si a lucrarilor vesnice in zona, iti ia cam 15 minute sa faci 1km.

O particularitate este traficul de vineri seara, unde dupa ora 17:00 al semaforul de la B-dul Uverturii / Str. Apusului se sta cam 7 cicluri de semafor, iar sa iesi de pe Str. Rezervelor pe B-dul Maniu o vesnicie...

Avand in vedere ca varfurile de trafic se suprapun cu orele de incepere a scolii sau a serviciului, concluzia rezonabila pe care o trag este ca traficul este generat 90% de localnici, nicidecum de cel de tranzit.

AdrianB1

Quote from: irirat on November 19, 2016, 08:17:43 AM
traficul in sens invers este moderat, la semaforul de la B-dul Uverturii / Str. Apusului se sta rezonabil, aprox. 3-4 cicluri de semafor.
Avand in vedere ca varfurile de trafic se suprapun cu orele de incepere a scolii sau a serviciului, concluzia rezonabila pe care o trag este ca traficul este generat 90% de localnici, nicidecum de cel de tranzit.
Cercetatorii au concluzionat ca daca ii tai picioarele puricelui, acesta nu mai aude. Si 3-4 cicluri de asteptare la un semafor nu are nimic rezonabil, calculeaza nu doar timpul pierdut ci si poluarea produsa.

Acum 10 ani nu existau nici centrele logistice de dupa centura. Nu erau nici atatia oameni care sa lucreze in Bucuresti venind din localitatile din jur. Nu existau nici atatia bucuresteni care s-au mutat in afara orasului dorind o casa cu curte in loc de un bloc de beton. Toti oamenii astia genereaza trafic.

Daca vrei sa il cataloghezi ca trafic local sau de tranzit: cei care traverseaza cartierul Militari nu sunt localnici care se deplaseaza in interiorul cartierului, ci in cea mai mare parte cei care doar il tranziteaza. Nu TIR-uri de la Constanta la Arad, ci masini care intra pe o parte (dinspre A1 sau centura, de pilda) si il traverseaza ca sa ajunga in alta parte, de exemplu in Crangasi, Splai, Unirii sau unde au treaba sau locuiesc.

Indiferent de tipul de trafic, daca Iuliu Maniu e blocat incat sa faci peste 30 de minute pentru 4km in fiecare zi, atunci orice masura care ajuta trebuie luata in calcul. O penetratie pe Timisoarei se pare ca nu are efect intrucat blocajul de dupa Valea Cascadelor nu are treaba cu Bd. Timisoara decat daca sugerezi ca cineva care vine dinspre Pitesti spre Crangasi o sa mearga pe Timisoara si o sa faca stanga: in nici un caz, semaforul de stanga de acolo e atat de scurt incat abia trec 4-5 masini odata.

Chiar si cu centura largita la 4 benzi, ca sa ajungi in Unirii dinspre Pitesti nu ai ce cauta nici la Chitila si nici pe o alta penetrare daca Iuliu Maniu si penetrarea directa in Splai sunt de departe cele mai directe si cele mai eficiente. Vrei sa accepti sau nu, nu poti sa ai un oras modern cu trafic infernal si cu strazi facute pentru de 10 ori mai putine masini. Daca vrei sa rezolvi problema trebuie sa modernizezi artere si sa creezi unele noi chiar cu masuri complementare precum park & ride, transport mai eficient (in Militari e metrou; de ce nu rezolva problema?), biciclete si utopii usebiste (btw: merg cu bicicleta oricat de mult pot, dar nu sunt absurd).


irirat

#384
3 poze de dimineata
sudare grinzi pod, in rest mobilizare destul de slabuta mai erau 10-15 muncitori sub pod, cred ca cofrau ceva


vedere dinspre str. Strada Amilcar C. Săndulescu spre podul hobanat, lucrari in acelasi stadiu ca acum 2 saptamani


scaietii nederanjat din zona opusa podului unde ar trebui sa se descarce traficul

architengi

#385


Proiectul initial  si actual, pe care Firea vrea sa il distruga, este de 3 benzi rapide pe sens + 2 benzi de trafic local, autobuze si trafic mai lent. Sunt si 3 benzi de spatiu verde separator de cate 3 m fiecare (deci se mai poate reduce ceva, nu zic nu). In total cu benzile de bicla si pietoni sunt prevazuti 54 m, adica 27 m pe sens.
Firea vrea doar 3.5m * 2 adica 7 m pe sens. Sau chiar nimic. Zero.

TibiV

Noutati de pe MetrouUsor...
3 vederi aeriene de ieri ale userului nope, in care se vede ca s-au mai pus doua segmente peste Dambovita






Si doua poze de la sol, de astazi, ale userului shoppy


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#387
Proiectul asta a fost deja distrus (hotarare judecatoreasca definitiva prin care s-a anulat PUZ-ul) de catre USB si Nicusor Dan.

Si cred ca tocmai aceasta decizie face imposibila continuarea proiectului initial. Ca sa il poata continua trebuie sa schimbe ceva. In cazul acestui proiect, Oprescu s-a batut cat a putut pentru realizarea lui (stimulat sau nu, momentan nu avem cum sa stim...)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

architengi

#388
PUZ-ul anulat in instanta , nu stiu daca primaria de dinaintea lui Fireaa a atacat sau nu la o instanta superioara.
Nu numarul de benzi a fost criteriul pentru care s-a atacat PUZ-ul initial, ci bazinele de apa, unde solutia ar fi:
1. Taxa mare pentru auto poluante, adica non-electric, non-hibrid, sub Euro 4 - Asta doar pe portiunea  cu bazinele de apa, Centura-exit Uverturii, zic eu o taxa de 5 lei la trecere, prin fotografiere numarului de inmatriculare si scrisoare la sfarsit de luna la soferii care au folosit expresul in zona bazinelor
2. Zid inalt intre drumul expres si bazinele de apa
sau tunel pe portiunea cu bazinele de apa

AdrianB1

Mai degraba se pot acoperi bazinele de apa cu o structura usoara, cu un zid nu scapi de poluare. Deasupra Bucurestiului in majoritatea timpului e un nor de praf in suspensie de la sol la peste 500 de metri inaltime, e vizibil din avion de la marginea orasului. Din cauza asta o acoperire a bazinelor ar avea efect antipoluare, zidul nu ar avea nici un efect. Poluarea nu e doar in lungul soselelor, e generalizata, imagineaza-ti un cilindru de 500 de metri inaltime peste oras, aproape omogen.