Transportul public de suprafata in lume

Started by Ionut, November 16, 2016, 07:06:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Stadler a livrat primul tramvai modern în Bolivia



Primul tramvai modern METELITSA-Light-Rail-Vehicle a ajuns în Bolivia la începutul acestei săptămâni. În curând, vor începe testele pentru cele 12 LRV-uri pe care Stadler le livrează în America de Sud. Noile tramvaie moderne vor transporta peste un milion de oameni și vor conecta comunitățile Sacaba, Cercado, Colcapirua, Quillacollo, Vinto și Sipe Sipe.

Mobilitate.eu

Neufunk

Oare de ce au ales 1,435mm avand in vedere ca atat caile lor ferate cat si metroul Almaty (la fel ca tramvaiul din Astana) sunt pe ecartament rusesc?

Ionut

BERD ajută la dezvoltarea rețelei de troleibuze din Dushanbe

Populația capitalei Dushanbe va beneficia de un serviciu de troleibuz mai eficient în urma implementării celui mai recent proiect de transport municipal finanțat de BERD. BERD organizează un pachet de finanțare de 8 milioane USD pentru reabilitarea infrastructurii de troleibuz din oraș. Acesta va acoperi reabilitarea stațiilor de alimentare existente și instalarea cablurilor de alimentare, precum și a firelor și stâlpilor de alimentare a troleibuzului. Pachetul constă dintr-un credit suveran garantat de 5,2 milioane USD și o subvenție de investiții de 2,8 milioane USD de la BERD.

Dushanbe este cea mai mare municipalitate din Tadjikistan cu o populație de peste 800.000 de locuitori. Întreprinderea comună unitară de stat ,,Troleibuz" servește 7 rute de troleibuz, care transportă anual peste 11 milioane de pasageri. Mai puțin de jumătate din materialul rulant existent este utilizat și doar 28 la sută din autobuze oferă acces la podea joasă. Investiția se adresează infrastructurii de troleibuz municipal învechită a lui Dushanbe și este concepută pentru a o face mai durabilă. Acesta continuă eforturile Băncii de a reînvia serviciile de troleibuz în Dushanbe ca o alternativă redusă în carbon la transportul public în oraș.

Mobilitate.eu

Ionut

Tata Motors livrează 300 de autobuze electrice în India



După ce a livrat peste 200 de autobuze electrice cu o cotă de piață de peste 60% în cadrul FAME I, consolidându-și poziția de prim rang în unitatea de electrificare, brandul principal de autobuze din India, Tata Motors a anunțat că a contractat 300 de autobuze electronice de către Ahmedabad Janmarg Limited (AJL). Acest contract către Tata Motors este cel mai mare din țară, făcând Tata Motors să fie singurul OEM indian care să pună la dispoziție cea mai mare comandă care susține unitatea de mobilitate electronică a Guvernului din țară. Compania va furniza modelul Urban 9/9 electric de autobuze care vor circula pe coridorul BRTS al lui Ahmedabad. Aceste autobuze vor fi implementate sub modelul OPEX, iar Tata Motors va pune la punct infrastructura necesară, inclusiv sistemul de încărcare și asistență rapidă.

Mobilitate.eu

b1

Tramvaiele din Irkutsk, Siberia:

QuoteSo many famous KTM-5s in this city of 600,000. Trams in Irkutsk form the main surface transport network in Irkutsk, the capital of Irkutsk Oblast, Russia. The tramway was founded in 1947 and currently operates 7 lines.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

The LightRail System in Houston, Texas:

QuoteMETRORail is the 22.7-mile (36.5 km) light rail system in Houston, Texas (United States). As of 2015, the METRORail has an average weekday ridership of 56,600 and total annual ridership of 18.335 million. After Dallas's DART Light Rail, METRORail ranks as the second most-traveled light rail system in the Southern United States and the 12th most-traveled light rail system in the United States. METRORail is operated by the Metropolitan Transit Authority of Harris County (METRO).
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

Misto comparatia Irkusk vs, Houston...  :lol:

Iar bariera de la minutul 2 din Houston este... "jos palaria" !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Alstom a inaugurat prima linie de tramvai fără catenară în Qatar



Alstom anunță că primul tramvai Alstom din Qatar a intrat în serviciul comercial, pe o rețea construită total fără alimentare la catenara aeriană. Cu o lungime a rețelei de 28 km, acesta este cel mai mare proiect de sistem de tramvaie din regiunea Golfului, care include și 7 km subteran. Noul sistem de transport va deservi Lusail, un nou oraș situat la nord de Doha, oferind o opțiune de mobilitate ecologică pentru rezidenți. Are 25 de stații în Lusail și se conectează la metroul Doha.

Rețeaua este operațională cu 28 de tramvaie Citadis X05 de nouă generație care au o capacitate de 209 pasageri fiecare.

În 2014, Alstom, ca parte a consorțiului LRTC împreună cu QDVC, a primit un contract de către Qatar Railways Company pentru a dezvolta un sistem de tramvaie la cheie, fără catenare deasupra solului.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.


rizzuh

Prin sina a treia aflata intre cele 2 sine, cu o gramada de senzori, antene, relee si electronica, ca sa energizeze doar segmentul de sina aflat sub tramvai, astfel nu se poate curenta nimeni. Sistemul se numeste APS (Alimentation Par le Sol), disponibil doar la Alstom. Este folosit in Bordeaux, Reims, Orleans, Dubai, pe langa alte orase.

b1

The Citadis tram for the city of Lusail consists of five cars in a single unit at a length of 33 metres. Each vehicle can accommodate 207 passengers in "common" and "family" classes. It can be coupled to double its capacity. The tram features the latest technologies such as the permanent magnet motors which reduces energy consumption. The Lusail tramway will be powered via APS Ground Power Supply for catenary-free operation.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

pe zapada sigur nu va merge, dar pe o ploaie torentiala? Sau acolo ies afara si danseaza cand ploua, nu au nevoie de transport public?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

Din cate stiu in Franta ploua si ninge si iata ca functioneaza

rizzuh

Totusi Bordeaux (unde a fost prima instalatie a sistemului APS) nu este Maldive, mai ploua, mai ninge. Tours, Orleans si Reims sunt mai la nord, ploua si ninge mai mult acolo.

nirolf

În Orléans pot să vă zic ca tramvaiele nu prea circulă de fel când ninge (destul de rar). Asta se întâmpla oricum și înainte de inaugurarea liniei fără fir de contact.