Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 16 Guests are viewing this topic.

north

Quote from: cricric on July 02, 2014, 11:35:24 PM
Sibiu-Fagaras de ce nu a fost inghesuita tot acolo?

Pentru ca nu este pe TEN-T Core (a se vedea harta cu rosu, nu cea cu verde) (conditie necesara pentru a fi finantata prin POS-T AP 1).
Singurele alte tronsoane din retea care ar fi avut SF/documente practic gata ar fi fost cele de pe Targu Mures - Iasi. Problema este ca obiectivul de investitii nu are HG cu Indicatori Tehnico-Economici (desi, in fine, daca vrei, treci un asemenea HG intr-o saptamana). Inca o problema era cu acordul de mediu... desi nu neaparat o problema.
Cred insa ca trebuia lansata (minim bun simt) portiunea Leordeni - Acatari, de doar 12 km (4 apartinand proiectului Bors - Brasov + 8 apartinand proiectului Tg. Mures - Iasi - Ungheni) (cu gri in imaginea de mai jos... semnul arata gresit "Sighisoara", aceasta este pe directia neagra, nu gri).



Altfel, din pacate, ne vom mai chinui multi ani pe pitoreasca sosea Ungheni - Acatari (aka DJ 151D)...

(in fine, cu si mai multa vointa, se putea include si tronsonul de 36 km pana la Sovata... astfel am fi scapat si de grozavia de aglomeratie de pe DN 13 Acatari - Balauseri, care este cocosat atat de trafic vest - est cat si nord - sud... Iar DN 13A pana la Sovata este de asemenea departe de a fi pustiu...)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cricric

Multumesc. Stiam ca nu e in TEN-T Core, dar ma gandeam ca la cat ping-pong s-a facut cu proiecte care au fost bagate la alta categorie de finantare, am zis ca aici e un proiect mai avansat si poate accepta UE (probabil exasperati de autoritatile romane incompetente) doar doar sa mai atragem niste bani.

Da, pana la Sovata ar fi fost ideal. Sau macar peste munti, o portiune prin Moldova. Chiar si numai pana in DN 13 ajuta mult.

north

#3392
Quote from: cricric on July 03, 2014, 01:07:04 AM
am zis ca aici e un proiect mai avansat si poate accepta UE (probabil exasperati de autoritatile romane incompetente) doar doar sa mai atragem niste bani.

Corect, era la fel de matur ca Turda - Sebes (pentru ambele CNADNR a elaborat studii de fezabilitate cu liste de cantitati in perioada 2007 - 2008... mult-hulitele drumuri expres, dar fara de care nu am fi avut noi astazi Turda - Sebes sau licitatie pentru concesiune pe Craiova - Pitesti). Dar...

:)
Dvs. credeti ca interesul "UE" (mai exact CE) este ca Romania sa "mai atraga niste bani" (as opposed "sa nu mai atraga niste bani")?
(Hint: banii bugetati pentru Politica de Coeziune a Uniunii Europene 2007 - 2013 in perioada antecriza sunt - intr-o anumita masura - doar "pe hartie").
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

asta cu Craiova-Pitesti este buna. Si acea autostrada a fost tot timpul pe hartie. Nu observati ca a fost o liniste completa, completa de multe, multe luni?

Dar...sunt sigur ca daca-l intrebam pe Sova sau Neaga...in cateva luni intra in santier. Cred ca daca e sa analizam ultimile declaratii....cam acolo ar trebui sa fim. Chiar...le mai gaseste cineva?

PS: chiar mi-e frica de Ogra-Tgm...la Ogra a fost tot timpul splitul intre Search Corp-Iptana in proiectare pt Bechtel.

Iptana a avut sigur contract in 2010-2011 pentru actualizare SF in acea zona. Sa nu se fi gandit nimeni sa-l faca de fapt pana la Ungheni?

Poate gasim pe site la CNADNR sau pe SEAP exact care a fost scopul licitatiei/contractului de atunci.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

#3394
@NGC20

avand in vedere ca anul trecut CNADR spunea ca "se actualizeaza" pot pune pariu ca si acum daca intreaba cineva, dupa  7 luni, raspunsul va fi acelasi....
din pacate sunt cam neincrezator in Ogra TgM

road_66

Using Tapatalk

jalemare

@road_66
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/main.jsp
asta e harta interactiva, aici vezi mult mai bine proiectele: autostrazi, feroviar, naval...

florin74

http://www.mediafax.ro/economic/cnadnr-nu-mai-da-un-termen-pentru-finalizarea-autostrazii-comarnic-brasov-obtinerea-finantarii-este-un-proces-laborios-12882221

Ha,ha,ha, din categoria nici usturoi nu am mancat, nici gura nu ne miroase. Daca pana la sfarsitul anului o sa fie vreun contract semnat, mare minune. Cred ca sanse mai mari sunt sa se renunte la intelegere.  :bash:. Pe unde esti Sova, iti cauti cumva locatia pt cort ?

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

adiarc,
dar este normal sa fie asa. Gandeste-te ca cineva isi cumpara o casa(are un salariu bun-f.bun) si doreste un credit fara sa aiba 25% din suma. Daca banca ii da creditul(vedem in cazul nostru PPP ce greu este pentru cateva firme-premium de constructie sa primeasca toata suma de la cateva banci.....), va trebui sa-l inapoieze bancii in 30 de ani, iar suma totala se acumuleaza undeva la de trei ori suma incasata(si nu se stie daca dupa 30 de ani omul nostru a platit intreaga suma inapoi!!)
La un PPP pentru o autostrada prin Romania riscurile sunt ceva mai mari...(lipsa traficului, prea scumpa pentru utilizatorii virtuali, explozia pretului initial din cauza factorilor obiectivi din cauza terenului, mediului, scumpiri de preturi la manopera si materiale, etc.)
Parerea mea este ca pretul pe care il propun acum firmele pentru a construi A3 Comarnic-Brasov va fi cu mult depasit(se intampla in Germania mereu!) Cat va costa atunci km de autostrada?
PPP? Un mare risc, o catastrofa financiara, dupa parerea mea. De ce nu recurge statul la un imprumut(cu o dobanda normala, azi cand dobanzile sunt atat de mici incat se refinanteaza si vechile datorii...) si o licitatie cu pretul convenabil? - si la treaba, baieti, fara surprize, fara a astepta un veac

adiarc

din acelasi motiv pt care se fac greu autostrazile cu bani europeni si din acelasi motiv pt care , chipurile , a disparut ctr cu Bechtel
pe acest gen de ctr se pot face comisioane grase
cu toate acestea , beneficiile facerii ( cu cele aprox 70 de mil/km in 29 de ani ) , sunt mult peste tergiversari si nerealizarea acestui sector si a altor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

dar de ce in Turcia merg concesiunile de duduie...si in Anglia la fel?

Atata vreme când suntem dispusi sa platim bani grei pe combustibil si nu scade niciodata traficul când creste prestul, cat suntem printre cei mai mari fumatori din Europa (asta suprapus ca combustibilul si tigarile sunt foarte foarte scumpe relativ la salarii) si atata vreme cat mergem ca o turma de oi la aceleasi 2-3 statiuni de rahat sa facem tot timpul aceleasi 3-4 lucruri pe valea prahovei...vom merge si pe autostrada si eu as zice ca chiar 20-30/tronson de lei e zona in care se vor realiza incasari maxime din taxe pe auatostrada.

Mergeti la orice ora pe Deva-Orastie-Sebes sa vedeti trafic...si trafic de camioane ca pe orice autostrada in Europa. As vrea sa vad niste statistici. De multe ori sunt efectiv 10-20 de camioane consecutive la distante mici.

Nivelul de trai si de cheltuieli este enorm in Bucuresti fata de restul tarii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: alecu26 on July 03, 2014, 08:54:01 AM
PS: chiar mi-e frica de Ogra-Tgm...la Ogra a fost tot timpul splitul intre Search Corp-Iptana in proiectare pt Bechtel.

Iptana a avut sigur contract in 2010-2011 pentru actualizare SF in acea zona. Sa nu se fi gandit nimeni sa-l faca de fapt pana la Ungheni?

Poate gasim pe site la CNADNR sau pe SEAP exact care a fost scopul licitatiei/contractului de atunci.

Esti sigur de ceea ce am trecut cu bold?
Nu de alta, dar am cautat azi in SEAP toate anunturile de intentie, toate anunturile de participare si toate cererile de oferta din 2007 si pina azi si nu am gasit nimic referitor la acest contract.
De altfel, nu am gasit nici macar anuntul pentru SF-ul initial, desi CNADNR zice ca a fost finalizat in 2009 si ar trebui sa fie acolo.  :o
Oare unde e sau cum s-a atribuit acel contract initial? Am observat ca sint multe anunturi de atribuire fara anunt de participare, deci atribuite prin negociere.  ;)

alecu26

http://www.cnadnr.ro/proiect_pf.php?id=333

aici e anuntul de atribuire. Din pacate ca atasament e una din ultimile smecherii ale lui Romstrade, când a fost Basulescu adus sef cateva zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AFC

Am spus-o si o mai spun, catastrofa e putin spus, dezastru financiar total. Comarnic - Brasov in PPP a pornit ca o promisiune electorala asumata de niste baieti care nu stiu nimic despre economie si nici atat despre finantari. Ganditi-va ca astia ( asta ca sa-i alint) n-au produs un leu in viata lor, de unde sa stie ce inseamna sa cauti finantari rezonabile sau sa investesti rational. Autostrada este mai mult decat necesara dar trebuie construita ori cu finantare de la buget ori pe FDR/POR. Daca o porneau acum 10 ani, etapizat,  cu alocare bugetara anuala de 50 mil euro ( sa zicem) acum era in stadiu avansat de executie.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell