Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 39 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Oare insolventa cerută in Italia de Astaldi a avut ca efect  încetinirea lucrărilor . Să sperăm că nu se va lucra in fluctuații :de la plata unei facturi la alta.
Din păcate pasajul dn peste autostradă și  cf se va termina mai târziu decât tot restul.

pentium10

in ce stadiu se afla supratraversarea de la nodul Iernut
s-a suprabetonat, hidroizolat? vad ca au inceput sa finalizeze rambleul
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ciprebbe

NU se termina supratraversarea anul acesta. Singura sansa de deschidere circulatie(si putin probabila) e cu o giratie din bidoane in capat unde au deviat DN-ul. La mai putin de 100m de CF !!!
Insolventa i-a afectat ft mult, ritmul a scazut, au plecat ft multi din subcontractori( de frica) insa MaxBogl e acolo si da asigurari ca preiau ei si duc totul la sfarsit. Decembrie 2019 e deja "la limita"
La Straco e "praf si pulbere", mai lucreaza doar ei(greu s amai gasesti subcontractori) si doar dintr-o factura in alta....

Horatiu e in teren si va veni cu "noutatile"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rekul

Normal ca nu gasesti subcontractori daca nu ii platesti.....Ce subcontractor ar merge sa lucreze si sa nu fie sigur ca va incasa banii lunar? Cu taraita nu merge sau sa asteapte pana incaseaza facturi peste cateva luni. Daca antreprenorul nu este serios mai ales la plati este greu sa gasesti subcontractori de calitate. Sunt lucrari multe in piata, nu se poticnesc sa stea undeva unde nu sunt platiti. In plus li se duce vorba in piata si se feresc firmele de ei. Cam aceeasi treaba e si la Aktor pe A10. Si Straco si Aktor lucreaza mai mult cu partea mecanizata la terasamente si sistem rutier, dar cu mana de lucru stau foarte prost. La viaducte, pasaje, poduri, podete, drenuri, sisteme de scurgere a apelor care necesita multa manopera au intarzieri mari.
Seriozitatea subcontractorului este direct proprtionala cu seriozitatea contractorului.

horatiu.cosma

Astaldi a redus mult motoarele, greu cand nu mai are incredere banca sa iti dea un credit sa poti lua fier, agregate etc. Noroc cu Max Boegl care incearca sa redreseze situatia. Nu se mai prea poate termina la anul. Se doreste deschidere temporara la Iernut printr un giratoriu cu bidoane la intersectia A cu DN-ul pentru a pune in valoare Geiger ul si Strabag ul. Va fi cam urat ca e trecerea la nivel cu CF unde bariera sta mult jos la fiecare trecere, plus ca se vor apuca si de overpass ul pe DN peste A si CF si tot traficul va fi un haos. Daca pica Astaldi, se pare ca Max Boegl ar fi interesati sa preia tot. Urmarim cu atentie.

La straco e nasol. Banca are dificultati de a da garantii bancare ca sa poata plati straco fier etc cu scadenta de 60-90 de zile. Asa ca totul merge cu taraita, din aproape in aproape, din banii veniti de la cnair. Sunt vreo 13 basculante, 30-40 de oameni la structuri, slab de tot. Subcontractorii au disparut, doar unul micut la structuri a mai ramas. CNAIR nu prea ajuta, banii pentru arheologie nu i a platit, pentru ASR nu, pentru conectarea cu Bechtel nu, Straco are peste 30 de revendicari, toate in pom fiindca nici pana acum cnair nu a stabilit componenta CAD. Asta e, la televizor cnair se bate in piept ca sprijina constructorii romani, dar de fapt cand trebuie sa munceasca putin ca sa ii ajute efectiv, ii lasa balta. Nu vreau sa fiu din nou pesimistul de servici, dar se profileaza o reziliere chinuita din pacate. Si ce e si mai nasol e ca nodul Chetani e pe lotul asta...

voicul

"Se doreste deschidere temporara la Iernut" - asta vrea constructorul (presupun), dar e posibil legal (CNAIR vrea si poate adica?) si politia vrea si poate?

Deci sanse sa se termine lotul Astaldi sunt (chit ca de Max Boegl).

La Straco ramane cum am stabilit: mare noroc sa termine lotul.

+1 Pentru poze si efort-ul din teren.

horatiu.cosma

Nu e clar inca cu deschiderea, dar se lucreaza in directia asta. Asteptam si urmarim.

marinul

cum sa vrea asta constructorul? Pe el mai degraba il incurca

rekul

Mai adaug ceva în legătură cu A3 (toate loturile) și în general despre construcția autostrăzilor, în continuare la ce a zis Horațiu.
Luam un exemplu concret(mixtura asfaltic) , sa se înțelegem ce înseamnă un contract de felul acesta și ce presupune:
-când s-au licitat loturile A3 de la Mureș la Câmpia Turzii s-a oferit un preț la mixtura
-ulterior s-a semnat contractul și s-a dat ordin de începere pt proiectare
-din cauza întârzierii emiterii acordului de mediu s-a întârziat foarte mult emiterea AC (Cred ca cel puțin un an din câte îmi aduc aminte)
- de la oferta financiara și pana la începerea efectiva a lucrarilor prețurile la materiale a crescut f mult, la care se mai adaugă și perioada de execuție de 18-24 luni în care preturile probabil vor crește
- prețul bitumului este cu cel puțin 50% mai mare fata de acuma 2-3 ani și care are o pondere foarte mare la prețul pe unitate de măsură
Acuma intrebare: nu ar fi îndreptățiți constructorii sa ceara bani în plus având în vedere ca ei și-au planficat sa execute o lucrare în x luni și din cauza neemiterii AC se prelungește perioada cu x+12 luni? Eu zic ca DA sunt foarte îndreptățiți.
În continuare la ce a zis Horațiu este faptul ca beneficiarul trebuie sa ofere sprijin antreprenorilor. Asumarea răspunderii este foarte importanta. Ceea ce mai vreau sa zic este faptul ca o construcție a unei autostrăzi este un proces complex în care sunt implicate foarte foarte multe entități pe mai multe specializări și necesita o pregătire speciala, mai ales în preintampinarea riscurilor și problemelor ce ar putea sa apară.

alinuttt

Straco ar face un mare bine să se focalizeze în totalitate pe nodul Chețani și să îl deschidă pe noua lege, iar dacă nu vor putea continua pe autostradă să plece după ce termină nodul Chețani. Din păcate nu știu în ce măsură va reuși MAX BOEGL să lucreze la structuri.. La terasamente sunt buni, dar mai e mult de lucru și la structuri..

adiarc

#18520
cred ca avem noroc cu Max Boegl...daca sunt cei pe care ii cunosc eu demuuuuuullltt ( din 2007-2010 de la centura Sibiu unde s-au miscat cu talent,pe un santier abandonat/relicitat cu nenumarate necunoscute aparute fata de acte ),atunci nu vor fii probleme.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

laszlo.robert

Mulțumim de poze și efort. Oameni buni dacă ar depune și autoritățile măcar jumătate din dedicația și  pasiunea colegilor "aflați la datorie" , lucrurile ar evolua mult mai bine,in toate domeniile.
Țineți minte că un an in urmă Ionuț și Ciprian spuneau că există toate premizele pentru a avea la sfârșitul lui 2019 Aeroport Tg.Mures-Nadaselu deschis circulației.Astaldi bănuiesc că într-un mod sau altul va termina lotul chiar dacă in 2020,lotul lui Straco dacă trebuie relicitat ne va apuca minim 2022 pentru finalizare.
Visăm noi căi verzi pe pereți  :A 8,13, PISI,COBRA, Să mulțumim celui de sus dacă peste 10 ani vom  avea A3 Tg Mureș-Bors, Nădlac-Boita A0 și măcar citeva loturi pe A7.
Uitați cît ne chinuim pe loturi de cimpie și delusoare .

stangabriel

Multumim de poze.
Intrebari:

Capatul A3 , Suplacu de Barcau,  tot in giratoriu se opreste ?

A3 Bucuresti : sensul de mers de pe strada Gherghitei spre oras va trece prin giratoriu de pe autostrada ? A3 urbana o prevad  ca urmatoarea zona de testat masini. Zona e perfecta. Lata cu locuri de intors, noaptea putin circulata. Ce limita de viteza va avea? 100 km/ h ? Si intre Gherghitei si Petricani ?


marinul

la Suplacu de Barcau, da tot in gigatoriu se termina. Defapt se termina in comuna Marca din jud Salaj

Quote from: laszlo.robert on November 02, 2018, 05:57:20 PM
Să mulțumim celui de sus dacă peste 10 ani vom  avea A3 Tg Mureș-Bors, .

Probabil in 10 ani, dar fara tunelul Meses

voicul

^Are 100km/h A3.
Intre Petricani si Gherghitei ar fi decent un 70 (nu stiu daca e diferita viteza acolo - eu doar de 100 am auzit pe autostrada urbana), oricum la unele ore se va sta in coloana.

A3 are bretea speciala spre Petricani (nu treci prin giratoriu).