Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Tavi

Raman la parerea mea ca saracia aia de fir electric care trece peste rampa Pipera a pasajului peste DNCB trebuie relocat de urgenta.

CornelB

Quote from: panda80 on May 17, 2013, 03:13:55 PM
Probabil se grabesc cu pasajul A3 peste CB pentru a putea trece pe acolo peste centura cu utilajele si grinzile pe care le vor aduce dinspre Stefanesti. Dupa terminarea acestui pasaj probabil vor incepe serios lucrarile si spre Popasului si, speram noi, si mai departe spre Bucuresti.

Da, e logica ideea ta, ma tot intrebam de ce mai tin acel utilaj de transport grinzi pe pasaj.
N-ai pasaj si continuitate spre Popaslui, nu ai pe unde cara grinzile depozitate la iesirea de pe autostrada.

cutter

Așa cum spune colegul Baiazid de pe SSC (care pare că are niște surse din moment ce afirmă că nodul Moara Vlăsiei va fi definitivat pînă în toamnă) cheia cred că este alocarea bugetară. Citez dintr-un articol Hotnews din ultimele zile ale lui 2012 (care la rîndul lui citează din declarațiile oficialilor CNADNR):

In ceea ce priveste portiunea de 6,5 km de autostrada A3 dintre Bucuresti si Centur Capitalei, potrivit CNADNR "termenul initial de finalizare era 5.10.2012 ", insa "lucrarile au fost suspendate din 18.09.2012 din cauza terminarii alocatiei bugetare. Programul de lucrari va fi revizuit in functie de bugetul alocat in 2013".

Recent, seful CNADNR, Mircea Pop, declara pentru Agerpres ca lucrarile la portiunea de 6,5 km de autostrada ar putea fi gata "in doi-trei ani".

"In martie 2013 vom avea toate terenurile predate, stiti ca au fost probleme mari, litigii, legate de exproprieri. De la momentul predarii terenurilor, undeva in doi ani - trei ani va fi gata si aceasta portiune", a declarat seful CNADNR.


Eu nu cunosc exact alocarea bugetară, dar înclin să-l cred pe colegul Baiazid cînd afirmă că pentru anul acesta au fost prevăzute fonduri doar pentru: "pasajul peste Centură și nodul Moara Vlăsiei".

---

E revoltător oricum că nu se pot aloca ultimii 25 de milioane de euro care ar pune în valoare o investiție de mai mult de 400 de milioane de euro pînă acum (dacă-mi aduc aminte costul total București-Ploiești este de 450 de milioane de euro).

Ca să nu mai spun că ar trebui neapărat făcut nodul Dumbrava și cei 10km de autostradă (măcar half-profile) pînă la DN1B Ploiești-Buzău. Cred că ar costa cel mult 25 de milioane de euro, half-profile + nodul, fiind o zonă plată fără dificultăți majore.

Deci cu încă 50 de milioane de euro, adică încă 10-15% față ce s-a cheltuit pînă acum, s-ar putea lega și Bucureștiul cu adevărat de această autostradă și Moldova.

DanCld

Parca au circulat pe SSC niste statistici oficiale de la ultimul recensamant al traficului de unde reiesea ca DN1B are un trafic de camioane mai intens decat portiunea din DN2 dintre Urziceni si Buzau. O jumatate de solutie cu nod la Dumbrava si derivatie pana la Valea Calugareasca sau Albesti-Paleologu va trimite si mai mult trafic pe o banda pe sens, transformand Mizilul intr-un nou Sebes (exagerez, dar calea e batuta...).

O solutie minimal-rezonabila ar fi o autostrada completa intre Dumbrava pana la Buzau, incluzand ocolirea completa a orasului; se va face in 10 ani probabil.

cutter

Chiar mă gîndisem la asta: se poate face cu prioritate (și simultan cu lotul Dumbrava-Albești-Paleologu) porțiunea din autostradă care reprezintă ocolirea Mizilului. E vorba de 4-5km de autostradă cred.

stangabriel

Azi dimineata se lucra la Pasajul peste centura Bucuresti.

stangabriel

http://www.gandul.info/stiri/autoritatile-se-asteapta-la-probleme-privind-exproprierile-pentru-construirea-autostrazii-comarnic-brasov-pe-terenul-cui-trece-proiectul-10886461

Şeful Consiliului Judeţean Prahova a precizat că tarlalele sunt identificate, iar cele mai multe dintre cadastrele terenurilor care urmează a fi expropriate sunt făcute. Cosma a mai spus că proprietarii terenurilor pe care va fi construită autostrada Comarnic - Braşov vor fi expropriaţi conform legii şi dacă aceştia nu vor fi de acord cu sumele pe care le vor primi pentru terenuri pot cere în instanţa de judecată sume mai mari.

Preşedintele CJ Prahova a adăugat că pe traseul actual al autostrăzii Comarnic - Braşov nu sunt identificate construcţii care trebuie demolate.

Potrivit lui Mircea Cosma, construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov va începe în trimestrul patru al acestui an, aranjamentele fiind făcute astfel încât cu 1 octombrie să înceapă amenajarea şantierului, Consiliul Judeţean Prahova identificând, împreună cu primarii din zonă, posibilităţile de amplasare a organizării de şantier.

Mircea Cosma a afirmat că la acest tronson de autostradă vor lucra cel puţin 800 de autobasculante, 200 de excavatoare, 30 - 40 de macarale, mai multe buldozere, cilindri compactori, dar şi şapte maşini care vor lucra la galeriile pentru tuneluri. Organizarea de şantier pentru acest tronson de autostradă va fi mai mare decât pentru construcţia unei autostrăzi la câmpie.

Conform şefului Consiliului Judeţean Prahova, autostrada Comarnic - Braşov este o lucrare care se află pe planşele proiectanţilor de drumuri din România încă din anul 1984, iar soluţia iniţială s-a schimbat foarte puţin.

Ionut

#1522
Ce bine suna pe hartie... Q4 2013... hai sa nu fiu pesimist, sa inceapa odata! :)
Se aude ceva de urmatorul pas? Era vorba sa inceapa dialogul competitiv... stiti ceva din interior sau din presa macar?

cricric

Nu a inceput acum cateva zile?

nenea_hartia

Quote from: stangabriel on May 18, 2013, 07:45:19 PM
Mircea Cosma a afirmat că la acest tronson de autostradă vor lucra cel puţin 800 de autobasculante, 200 de excavatoare, 30 - 40 de macarale, mai multe buldozere, cilindri compactori, dar şi şapte maşini care vor lucra la galeriile pentru tuneluri.
De unde Dumnezeu știe ăsta ce va fi, când nici măcar nu cunoaștem concesionarul? Iar faza cu proiectul care s-a schimbat prea puțin... Păi data trecută se zvonea că asocierea Vinci-Aktor ar fi redus traseul cu 1-2 km prin proiectarea mai multor tuneluri. Cosma să își vadă mai bine de proiectele lui de pe centura Ploiești. Din păcate, atunci când de astfel de investiții mari se ocupă un incompetent (Șova), își dau cu părerea toți neaveniții.

stangabriel

#1525
Fiind din zona,imi aduc aminte de declaratiile lui Cosma in legatura cu Ploiesti-Bucuresti si a avut dreptate mereu in interventiile lui in presa locala,poate cu mici intarzieri. El are si o firma de constructii si cam ce se construieste in zona trece in vreun fel pe la el prin birou sau portofel. Poate chiar stie ceva.

Dar intrebarea e: sunt indeajuns atatea utilaje cat prezinta el?

Mi se pare ciudata faza cu lipsa demolarilor,inseamna ca vor avea doar de defrisat,in afara de tunel.

nenea_hartia

Quote from: stangabriel on May 18, 2013, 09:30:54 PM
El are si o firma de constructii [...]
Adevărat. El cam are firme pentru orice și e greu să intri cu o investiție medie sau mare fără să te lovești cumva de el.
Cât despre utilaje, greu de estimat fără să vedem proiectul. Cred totuși că nici măcar Cosma n-are de unde să știe amănunte, pentru că teoretic nu se cunoaște încă cine va construi.

sebba

Quote from: stangabriel on May 18, 2013, 07:45:19 PM
[...]

Conform şefului Consiliului Judeţean Prahova, autostrada Comarnic - Braşov este o lucrare care se află pe planşele proiectanţilor de drumuri din România încă din anul 1984, iar soluţia iniţială s-a schimbat foarte puţin.

ce-mi dau astia apa la moara  :lol:

pai daca ei zic/vo sa inceapa anu asta... sa inteleg ca s-au inteles la comisioane :)
incepem sa avem hotii nostrii, si asta e de bine, totusi  8)
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

#1528
Contractul pentru construcţia autostrăzii Transilvania încheiat cu americanii de la Bechtel va fi reziliat la începutul săptămânii viitoare, a declarat Dan Şova, ministru delegat pentru marile proiecte de infrastructură după un eveniment organizat de Camera de Comerţ Britanico-Română.

"Luni se încheie (contractul cu Bechtel – n.red.) cu totul. O să aveţi mesaj oficial şi comunicat de presă", a spus Şova.

Întrebat care vor fi despăgubirile pe care statul român le va plăti americanilor pentru rezilierea contractului, Şova a spus că suma a fost deja stabilită însă nu poate să o comunice încă.

Cu alte cuvinte oficial A3 dupa Centura Bucuresti si pana la Bors e santier inchis.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe