Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 28 Guests are viewing this topic.

NGC


NGC

#11146
CNAIR a lansat astazi licitatia pentru "Finalizarea lucrarilor la Nodul Gilau si conexiunea dintre Sectiunea 2B cu Subsectiunea 3A1, Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj - Oradea".

Quote
Criterii de atribuire
   
Cel mai bun raport calitate-pret
1. Pretul ofertei 70 %
2. Perioada de notificare a defectiunilor acordata lucrarilor 24 %
3. Perioada de garantie a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie 6 %

Valoare estimata: 48,566,561.23 RON fara TVA
Deschidere oferte: 05.12.2016

FIDIC: Rosu
Termen de executie: 10 luni

NGC

#11147
CNAIR a lansat astazi licitatia pentru "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare".

Quote
Criterii de atribuire
   
Cel mai bun raport calitate-pret
1. Pretul ofertei 70 %
2. Perioada de notificare a defectiunilor acordata lucrarilor 24 %
3. Perioada de garantie a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie 6 %

Valoare estimata: 284,915,969.74 RON fara TVA
Deschidere oferte: 07.12.2016

FIDIC: Rosu
Termen de executie: 18 luni

TibiV

Quote from: bridge on October 20, 2016, 09:29:10 PM
multa vreme li s-a dat de inteles c-ar fi valabile AC-urile vechi.
Pai si nu sunt ?!
Pe un FIDIC rosu ?
Ce mama-masii de modificari au aparut ?!...

Sa nu imi spuneti ca intre timp a aparut in zona o familie de castori, si pana nu termina ala mic "cresa" sau "grupa pregatitoare" nu putem sapa/inalta nici macar un metru de A1 ?!?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: NGC20 on October 21, 2016, 02:05:45 AM
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Quote
Criterii de atribuire
(...)   
3. Perioada de garantie a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie 6 %
Si asta cum se traduce?...
6% sau  6 luni ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^
QuoteAutoritatea contractanta acorda punctaj pentru ofertele care prezinta o perioada de notificare a defectiunilor suplimentara (pana la maxim 108 luni) fata de perioada de notificare a defectiunilor minim acceptata de 60 de luni. Perioada de notificare a defectiunilor suplimentara se va prezenta obligatoriu in numar de luni.
QuoteAutoritatea contractanta acorda pentru dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatatie punctaj pentru ofertele care prezinta o garantie suplimentara (pana la maxim 20 ani) fata de garantia minim acceptata de 10 ani. Perioada de garantie a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie se va prezenta obligatoriu in numar de ani.

laszlo.robert

In sfirsit.Stia Cipri ce stia !Sunt curios cine va licita dar ar fii ideal un UMB la Gilau si Strabag la Mures .Au totul la indemina ,sa speram  ca nu se vor lungii timpii de evaluare a ofertelor si cele de contestatii .Ar trebuii sa avem cistigatorii pina in August anul viitor, daca nu chiar sfirsit de 2018 va fii optimist pentru autostrada continua Tg. Mures -Mihaiesti.

bridge

#11152
Quote from: TibiV on October 21, 2016, 02:06:36 AM

Pai si nu sunt ?!
Pe un FIDIC rosu ?

Nu-i rosu(cum ar fi fost normal).Pe zonele pe care n-au aparut modificari substantiale(fata de proiectul Bechtel) AC-urile din 2011 trebuie "reconfirmate" in baza unei DATC noi.

Ionut

^ DTAC = Documentatia Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Construire
(Evident brigde stie asta, doar a facut typo.)

alecu26

cu dus intors....perioada de garantie pentru rosturi. Intretinere e CNAIR. Daca ei nu vor face ce scrie in manualul de intretinere, furnizorul isi va declina orice responsabilitate.

Si pentru restul autostrazii, e nebunie sa acorde cineva peste 60 de luni garantie. Cam peste tot in lume, durata de viata a uzurii este de 5 ani. Sper ca nu vor accepta foarte usor firme de buzunar si apartament (care pot sa liciteze avand in vedere marimea loturilor), si care dau garantii 108 luni. A se vedea cate firme mari au disparut de pe piata romaneasca, nu in 10 ani...ci in doar 2-3 (Straco, Paco, Tehnologica Radion, SCT, CCCF si atatea altele mai mici).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

API ia pozitie fata de intarzierile si termenele asumate pe contractele de autostrazi!

Legat de A3, din scrisoare:

1. Re-licitarea Centurii Comarnic, parte a autostrăzii Comarnic-Brașov, în cel mai scurt timp posibil. Vă rugăm lansați în spațiul public un termen realist în acest sens.

2. Anunțarea unui câștigător pentru segmentul dintre Centura Râșnov și orașul Cristian, tot parte a autostrăzii Comarnic-Brașov. Un al doilea termen asumat public în acest moment de Dl. Director General Cătălin Homor este depășit (15.09.2016). Vă rugăm insistent să clarificați motivele pentru care se tergiversează acest proiect. Este total inacceptabil să dureze mai bine de 13 luni evaluarea ofertelor pentru un lot de autostradă de doar 6 km (ofertele s-au depus la începutul lunii septembrie 2015)!

3. Emiterea autorizațiilor de construire pentru cele 3 contracte dintre Câmpia Turzii și Târgu Mureș. Vă rugăm să vă asumați public termene realiste pentru emiterea autorizațiilor.

4. Asumarea unui termen realist pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru segmentul Mihăiești-Suplacu de Barcău și a Tunelului Meseș. Vă rugăm insistent să comunicați în spațiul public și motivele pentru care se tergiversează aceste contracte.

5. Rezilierea sau continuarea contractului cu asocierea Corsan-Corviam pentru lucrările pe segmentul Suplacu de Barcău-Borș. Vă cerem să dispuneți urgent măsuri pentru clarificarea situației acestui contract de lucrări și să comunicați public decizia în cel mai scurt timp!

terraignis

Un termen realist pentru Mihăiești-Suplacu de Barcău, sau pentru orice alt nou tronson de autostradă construit  în Transilvania afară de de cele începute și de Sibiu-Pitești, este după ce vor fi construiți în Moldova 500km de autostradă ;acum aici nu  este nici măcar 1km de autostradă, în timp ce în Transivania vor fi după finalizarea tronsoanelor începute ,și fără  de Sibiu-Pitești , în jur de 600km de autostrsdă.

alecu26

nu e chiar asa. In caz de disperare se liciteaza si ce proiecte sunt mai mature. Cum s-a facut cu Sebes Turda si TgM-Ogra-Campia. Si parca vad ca la un moment dat va trebui sa zicem sarumana Bechtel ca avem cat de cat proiectare in anumite zone si putem si noi licita ceva, sa nu returnam din bani la greu, la fel ca in exercitiul financiar anterior.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

s2002

#11158
Criteriul de construire a segmentelor de autostrada este in principal traficul auto, masurat pe baza de recensaminte de circulatie si anchete origine destinatie. Degeaba construiesti unde nu ai trafic pentru ca nu se genereaza venituri de intretinere a autostrazii respective (vezi cazul Spaniei).

dr4qul4

Incredibil! Avem cea mai proasta legislatie posibila.
Cum sa nu mai fie valabile autorizatiile de constructie pe Suplacu-Bors? Maxim ar fi fost nevoie de o semnatura de la MT sau CNADNR pentru prelungirea lor. Acolo lucrarile sunt deja incepute si expertizate. Acolo avem aproape toate structurile incepute si ar trebui continuate. Iar lucrarile la terasamente nu au nevoie de cine stie ce proiectare.
Presimt ca vom pati la fel si cu podul de la Gilau.

Dupa atat timp si nu s-a schimbat nimic in tara asta. Ne impiedicam de o birocratie excesiva. Avem neaparat nevoie de o lege bine facuta, prin care avizele de mediu si AC, odata obtinute, sa fie valabile pe termen nelimitat daca nu au aparut modificari majore in proiectul tehnic.  Si sa includa si posibilitatea mutarii aliniamentului cu pana la 100m, atat timp cat NU trece printr-o zona protejata.

M-am saturat sa pierdem luni si chiar ani pentru ca autostrada trebuie mutata 20 m mai la nord pe unde avem grau, nu porumb sau ca mai avem nevoie de 2 rabe de piatra sparta, ca dupa 3 ani s-a mai lasat terasamentul putin. Toate modificarile minore ar trebui aprobate de CNADNR (sau cum ii cheama) fara nici un aviz de la altii.

Nu m-ar mira ca aici sa fie nevoie de un aviz consultativ. Care inseamna ca este obligatoriu sa fie cerut dar nu este si obligatoriu sa fie respectat.  Adica nu are nici o valoare, dar intarzie cu minim 30 de zile lucrarea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist