Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 40 Guests are viewing this topic.

bgd77

#10860
^^

Mersi pasaida. Eu tot mai sper. :) Macar sa dea un raspuns final odata sa stim exact ce se va intampla.
Aici e declaratia lui Homor: link.

rocklee


BogdanB

Ciprebbe, foarte frumoase filmarile, felicitari !  :cheers:

Cu privire la sistemul de iluminat montat pe acest lot, foloseste LED-uri sau e cu becuri clasice ? Daca este cel clasic, care ar fi explicatia pentru folosirea lui, tinand cont ca LED-urile au avantaje majore, in speta ajuta enorm la consum (si astfel sa nu mai fie lasate stinse instalatiile de iluminat) si la o iluminare mai puternica dar mai ales fiabilitatea, ar rezista mult mai mult tinand cont ca CNADNR nu schimba becurile cu anii...
Daca costul ar fi singurul argument pt clasice, acesta paleste in fata avantajelor enuntate anterior in favoarea LED-urilor...

Oare sistemele de iluminat pentru restul autostrazilor aflate in construire sunt clasice ? Daca da, ce s-ar putea face ca sa fie folosite LED-urile in schimb ? Eu unul nu vad nici un motiv sa fie pastrate cele clasice, iar proiectele curente si viitoare ar trebui sa faca uz de iluminarea pe LED. LED-urile sunt din ce in ce mai mult folosite pentru ilumantul drumurilor (Pitesti - Campulung, Bucuresti - Oltenita, in orase, etc.), si ar trebui sa apara si pe autostrazile noastre, prezente si viitoare.

ciprebbe

Normativul e cu clasice.... deci asa sunt.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Se doreste trecerea pe sistemul LED, dar deocamdata normativul ii cam leaga de maini pe cei din CNADNR. S-au facut propuneri prin CTE sa se vina cu LED, dar a venit constructorul cu un cost suplimentar care i-a linistit pe cei care au propus asta. Clar, trebuie modificate normativele alea, ca is facute de niste dinozauri care nu au treaba cu realitatea zilelor noastre.

CristiM

Quote from: ciprebbe on September 21, 2016, 04:11:23 PM
Normativul e cu clasice.... deci asa sunt.

Intrebare de neprofesionist in infrastructura... La giratoriul suspendat iluminatul este cu LED, aceasta lucrare de arta se supune altui normativ? Pentru un viaduct de autostrada este prevazut doar iluminat cu becuri clasice?
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ciprianul

#10866
Enjoy

Aici este filmarea de sambata 17.09.2016 filmata impreuna cu marinul@

In momentul filmarii paznici deja se agitau si sunau pe superiorii lor.  Ni sa transmis apoi ca nu avem voie sa filmam sau sa patrundem pe terasament sau pe drumurle tehnologige fara autorizatie.
Nu se lucra pe santier deloc cand am filmat noi.

http://www.youtube.com/v/2LeJJh4ydKo
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

dr4qul4

Mie mi se pare ca au ceva utilaje! Ok, momentan majoritatea sunt in organizarea de santier, dar sa nu uitam ca abia au primit avansul. Or fi ele vechi, dar speram sa functioneze :)

Abia peste 1 luna vom vedea daca trebuie reziliat sau nu. Momentan nu arata la fel de rau ca situatia lor financiara!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Eurocopter

De la 6:30 terasamentul pare destul de "proaspat".

Ciprianul

Se vedea ca sa lucrat. Erau si foarte multe gramezi de material proaspat aduse prin diferite locuri mai ales pe langa viaducte sau podete.  Dupa ce am lasat drona jos la Abram inca ieseau muncitori care se ocupau cu montatul statiei de asfalt desi era trecut de ora 16.
Acum ramane sa vedem ce si cum peste cateva saptamani.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

Eurocopter

Daca isi bat capul cu montatul statiei de asfalt si avem km buni pregatiti pt asternere de balast stabilizat cel putin, inseamna ca au intentii cat de cat serioase.

Ciprianul

La Chiribis se vede pe filmare ca au adus statia de betoane. E acolo aliniata pe jos chiar in stanga acelor utilaje. La Abram deja e montata statia de asfalt e acel turn galben ce se vede pe filmare
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

etalgor

#10872
Usor off-topic... Becurile "clasice" cu sodiu nu-s chiar asa de depasite cum s-ar crede - eficienta lor e foarte buna, chiar mai buna decat a celor cu led in principiu. Dar cele cu LED au directionalitate mult mai buna, asa ca uneori -in functie de ce anume trebuie iluminat, la ce normativ de culoare si intensitate - le pot inlocui pe cele cu sodiu la o putere ceva mai redusa (poate cu 30%, poate mai putin sau deloc, dupa cat de bun e reflectorul lampii cu sodiu, designul drum/stalpi, etc).

pasadia

Quote from: bgd77 on September 21, 2016, 02:39:33 PM
Macar sa dea un raspuns final odata sa stim exact ce se va intampla.
Aici e declaratia lui Homor: link.

In care citatul e asa:

Quote,,Până pe 15 septembrie, comisia de evaluare a ofertelor va emite decizia. Dacă va fi una pozitivă, vom semna contractul", spune şeful de la Drumuri, care nu exclude însă posibilitatea depunerii de contestaţii.

Cu bold este scenariu cel mai probabil. Si ca sa fie clar, nu-l acuz pe Homor de preferinta pentru a nu se construi. Mai degraba m-as uita cine e in acea comisie de evaluare a ofertelor (comisie create de pe vremea lui Neaga). Si m-as uita daca nu cumva respectivii nu sunt prieteni de-ai grupului de "reforma" sau vechi lobby-isti VINCI/PPP. Si daca component comisie e asa cum o banuiesc, sunt convins ca de la bun inceput planul a fost ca licitatie sa fie anulata urmand ca apoi sa se revina la concesiune (aduceti-va aminte numai de cate zeci de cereri de lamurire fusesera depuse pentru ca documentatia era prost intocmita; sau de faptul ca lotul I se termina in inexistenta centura Comarnic).

Pentru bucata de la Comarnic a fost simplu sa anuleze licitatia, era un singur ofertant, si ala cam apatic. Ca atare au dat verdictul repede, in mai putin de 2 luni.
Pentru bucata Rasnov insa au existat 10 ofertanti. Si probabil se stie faptul ca unii dintre ei ar contesta o eventuala anulare a ofertei. Asa ca s-a trecut pe modul "batista pe tambal si amanam orice decizie pana dispare interesul". Si sunt convins ca s-au acoperit de hartii astfel incat sa nu riste sa ajunga in situatia licitatiei de la pasajul Domnesti (acolo unde s-a reusit sa se obtina pana la urma o hotarare din partea comisiei de evaluare).

Scopul final e acelasi dintotdeauna: pe Cobra sa nu fie implementata sub nici o forma nici o alta solutie in afara de concesiune. 

neobluenet

Astazi a aparut intr-un ziar local un articol depre legatura A3-DN1 in zona Tureni. Esentialul:
QuoteProiectul nostru s-a suprapus cu un proiect al Companiei de Apă. Au o subtraversare exact la kilometrul 21 al Autostrăzii, unde suntem noi. Trec ceva conducte de apă exact pe domeniul public pe unde trece drumul nostru şi a trebuit să preluăm noi relocarea de utilităţi. E vorba de un proiect mare al Companiei de Apă Arieş, cu comunele din zonă. Se fac ultimele rearanjări în proiect şi săptămâna viitoare sper să obţinem toate avizele şi noi de la ei, de la Primăria Tureni, şi ei de la noi şi apoi să luăm avizul de la Mediu. După aceea se va putea scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia drumului

Sursa: http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/un-drum-important-pentru-cluj-blocat-de-birocratie-cand-ar-putea-incepe-lucrarile--151034.html

Daca e misca bine poate la primavara se pot apuca de lucru si in 2018 sa avem gata legatura asta. In combinatie cu A10 ar fi extraordinara pentru cei care merg spre centrul tarii.