Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 38 Guests are viewing this topic.

NGC

#8625
^^^ Te referi la directiva 2001/42/CE?
In alta ordine de idei, in cazul de fata ANPM a actionat conform OM 135/2010 (si altele).

GDPR

#8626
Pentru cei interesati: Directiva 2014/52/UE (care modifica directiva 2011/92/UE), HG 445/2009, OM 135/2010

horatiu.cosma

Quote from: NGC20 on February 23, 2016, 09:42:38 PM
Acordul de mediu nu expira atata timp cat tu executi EXACT ce este trecut in el. In cazul de fata mai avem conditia ca lucrarile sa fie incepute in maxim 2 ani de la emiterea acordului de mediu.
Problema este ca toate loturile de la Ogra la Bors sunt cu proiectare. De aici pot surveni modificari ce necesita revizuirea sau actualizarea acordului de mediu sau anexe la acordul de mediu.
In 10 ani, ma gandesc ca pot aparea multe modificari in fauna, flora, cursuri de apa modificate sau cu debite modificate(baraje construite intre timp spre exemplu), constructii noi in apropierea traseului etc, modificari care ar putea impacta acordul de mediu, chiar daca la autostrada nu survin schimbari.
Quote from: NGC20 on February 23, 2016, 09:42:38 PM
Acordul ar trebui sa fie revizuit sau actualizat pe baza proiectelor finale de la toate tronsoanele. Daca se face doar pe baza SF-ului Bechtel, si doar a unor "specificatii", va trebui sa fie din nou revizuit sau actualizat in cazul in care in urma proiectarii se fac modificari semnificative. Asta ar insemna alt timp pierdut.
Fata de ce era in 2004, in momentul in care s-a inceput reactualizarea, aveam eventual proiectul final pe Gilau-Nadasel si proiectul Bechtel pe Suplacu-Bors. Deci cu putin ghinion, pe cand termina reactualizarea, o sa mai fie nevoie de alte schimbari pe Ogra-C.Turzii si Suplacu-Bors. Si apoi poate pe Mihaiesti-Nadasel si tot asa.

clau

Cu problemele de mediu e de inteles... cutter m-a linistit totusi spunând ca se lucreaza multe ore pe zi pt a se gasi solutii.
Dar sper ca nu avem directive europene si la scoaterea terenurilor din circuitul agricol... si acolo dureaza 6-8 luni. Abia astept sa vad ordonanta promisa de guvern. S-au aprobat niste HG-uri de expropriere dar daca dureaza inca asa mult pt scoatere din circuitul agricol inseamna ca cel putin pe Ogra- Tg Mures nu vom avea AC decat prin toamna. Ar fi pacat pt ca exista proiectare si daca ar incepe in martie in decembrie s-ar putea circula.

Hercule

Nu pot intelege cum pentru obiective de interes national, cum sunt autostrazile, se obtine greu acordul de mediu (din cauza catorva lilieci) iar pe de alta parte se da aviz de mediu pentru construirea de microhidrocentrale pe rauri de munte (lucrare de interes personal pentru baietii destepti), lucrare care distruge habitatul tuturor vietuitoarelor din zona. E absurda situatia, dar din pacate in concordanta cu tot ce se intampla in Romania!

Apropo, daca vreti dati si voi o semnatura impotriva construirii unei microhidrocentrale pe raul Nera, aici: http://facem.de-clic.ro/sos-nera
Deșteaptă-te române!

Arrow

#8630
Din informatiile mele AM  pentru Suplacu - Bors ar trebui sa iasa pe 3 Martie, asta in cazul in care nu s-a trezi intretimp vreun destept sa depuna contestatie. Doar AM mai lipseste, restul actelor sunt ok.

ciprebbe

Gilau-Nadaselu  sta dpdv legal in pixul lui Umbrarescu (inca de vineri a expirat termenul din instiintare).
Stadiul fizic depaseste 70%, cel financiar e sub 50% s-au respectat pozitiile structurilor din caietul de sarcini , PT e avizat de CNADNR , consultantul a certificat,  in caz de reziliere au castig de cauza la arbitraj.
Suntem in faza terminala, daca nu se rezolva zilele astea de saptamana viitoare incepe retragera de utilaje si cateva sute de oameni vor deveni someri. Santierul e oprit.

Tic tac , tic tac sanse foarte mari sa urmeze Lugoj-Deva......

Remarca proprie: adevarul e ca dupa ce vezi ca ti se "pregatesc" atatea incepe sa ti se acreasca de tot.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Deci CNADNR persista in a o tine pe a lor? Nu conteaza ca pierd la arbitraj, doar din banii nostri o sa despagubeasca UMB-ul. Obiectivul principal e sa ii scoata de pe toate santierele. Eliminam constructorii romani si facem toate autostrazile cu italieni, spanioli, austrieci. Doar stim cum Bechtel a venit, (s-)a facut si a plecat pentru intrarea noastra in NATO, acum e randul sa platim pentru UE...

ciprebbe

Pai e modalitatea eleganta de a nu ne mai grabi cu viaductul Gilau ..... 2020 se apropie..... :zen:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bridge

#8634
Ce bun ar fi fost Contractul National de Constructii propus de MFE in cazul asta?Sa vezi atunci arbitraj.

TibiV

Horațiu, exact asta este şi senzația mea, că vor să le dea în cap.
Acum mă întreb dacă nu cumva i-au declarat câștigători exact în ideea asta, ştiind că preţul este la limita profitabilităţii şi că dacă îi întârzie cu plățile îi bagă rapid în faliment... :(

PS
Cineva de pe aici nu prea are simţul umorului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Diferenta dintre firmele romanesti si cele straine este unii sunt constructori (unii din ei chiar foarte buni, cazul UMB) iar ceilalti contractori care cam stiu sa jongleze cu clauzele contractuale. UMB-ul are posibilitatea sa suspende lucrarile conform sub-clauzei 16.1 din FIDIC, fara sa rezilieze contractul. De ce nu o face?

cutter

Hai că exagerați. Nu vrea nimeni să omoare nici o afacere.

Important e să avem un management de contract corect. Problemele au apărut din cauza unor ambiguități legate de contractul "proiectare și execuție", respectiv de abordarea "sumă-forfetară".

Nu e nici CNADNR un diavol, nici UMB o mînăstire de măicuțe.

Important e să se aplice contractele în mod corect de către toate părțile.

ps Următoarele teste în acest sens vor fi la Sebeș-Turda lot 1, la Lugoj-Deva lot 4 și la altele, unde lucrurile stau cam invers.

GDPR

#8638
Nu imi imaginez ce fel de ambiguitati il determina pe beneficiar sa nu mai plateasca contractorul cand de abia s-a decontat cam 50% din suma de contract. Onor CNADNR considera ca s-a facut Value Engineering si vrea partea sa din economii, dar pentru asta blocheaza toate platile? E oneros, dar eu asta inteleg. Ar fi putut eventual sa taie niste procente din facturi pana eventual cadeau de acord / mergeau la arbitraj. Asta ar fi avut sens.

GDPR

Pai cand contractorului ii raman bani, atunci trage cu dintii de "lump sum". In caz contrar, striga ca din gura de sarpe ca trebuia sa fie platit pe cantitati real executate. Clasic!  :D