News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

Zinconiu

Cu riscul de a fi in afara curentului la moda :
1 ) Brasov - Comarnic , construita , este izolata la 80 - 90  de km de cea mai apropiata autostrada ,  se deschide in vechile drumuri nationale la ambele capete
2  ) alegerea logica pentru autoritati ar fi  continuarea autostrazii de la Ploiesti spre Baicoi - Comarnic apoi spre Brasov , avem continuitatea autostrazii
Sa fim seriosi , cine credea in viabilitatea concesiunii ?
Romania nu este atragatoare ca  Monte Carlo , nici ca SUA , ca sa atraga mari multinationale in proiecte public privat in concesiune .

nicolaem

#6511
Ca tot a cazut PPP putem dezbate alternatice de traseul Comarnic Brasov.
A fost luata vreodata in calcul ca alternativa, actualul DN1A? Poate in acesi bani sau chiar mai putini am avea autostrada completa din Bucuresti pana in Brasov.

-relieful imi pare mult mai potrivit pt o autostrada,vaile nu sunt atat de abrupte
-exproprierile probabil ar fi nici un sfert din celelalte.
-lungimea tunelelor e mult mai mica, practic cu un tunel de 10km in zona Cheia, autostrada nici nu ar trece de alt de 850m. asta rezolva si alte costuri pe termen lung.
-trece prin mai putine localitati.
-ar rezolva si problema de mediu - poluare fonica.

Practic se scoate tot traficul de tranzit din VP+traficul turistic pt Poiana+Brasov.
Ar mai trebui doar o centura la Comarnic.

pasadia

Dar ce, inainte cine ne oprea sa le dezbatem? :O

istvan78

Quote from: nicolaem on June 17, 2015, 03:26:28 PM
Ca tot a cazut PPP putem dezbate alternatice de traseul Comarnic Brasov.
A fost luata vreodata in calcul ca alternativa, actualul DN1A? Poate in acesi bani sau chiar mai putini am avea autostrada completa din Bucuresti pana in Brasov.

Doar ca pica motivarea principala a autostrazii: traficul turistic de pe VP.
Pentru ca transportatorii au declarat raspicat ca pe ei ii intereseaza PiSi, nu o autostrda care urca la 1000m si lungeste traseul catre vest.

Sorin62

#6514
^
Actualul DN1A este plin de TIR-uri. În ambele sensuri. Oare toate s-ar duce pe PiSi? (Cât era MZA pe DN 1A? ~7.000?)

Ionut

Daca vreti sa comparati A1 cu A3 si variante de traseu and stuff, va rog sa faceti asta pe thread-ul generic de autostrazi, de aceea e facut. Aici vorbim strict de A3. Multumesc!

nicolaem

pasadia: nu stiu daca avea rost didscutia pana acum. toata lumea credea ca va fi facut acel PPP, asta pana am aflat cat costa. ar fi fost discutie inutila. tu spuneai (corect) acu ceva vreme ca daca incepe PiSi, CoBra va fi abandonata o vreme. Dar peste vreo cativa ani proiectul se va realua pt ca e necesar. Cum? Pe unde?

istvan: nu cred ca autostrada avea doar rol turistic. ok, blocajele se fac cand sunt multi turisti dar pe medie sunt convins ca majoriatea autovehiculelor sunt in tranzit.
Pana la urma trebuie sa legam jumatatea de est a Ardealului cu Bucuresti-Ploiesti.
Daca a cazut proiectul pana acum de 3 ori in 3 guverne diferite, de fiecare data din cauza ca era prea scump de ce nu incercam si altceva? poate mai ieftin, poate mai rapid.

PS Ionut, eu nu vrea sa compar A3 cu A1 si nici sa repornesc eterna discutie VO vs VP, vreau doar sa vad si alte pareri legate de oportunitatea modificarii traseului A3 intre Ploiesti si Brasov

Ionut

Quote from: nicolaem on June 17, 2015, 09:01:09 PM
doar sa vad si alte pareri legate de oportunitatea modificarii traseului A3 intre Ploiesti si Brasov

Asta DA, ar fi cred o discutie extrem de utila, mai ales daca o vom avea cu argumente. Chiar sunt curios ce zic si inginerii de pe-aici.

stangabriel

#6518
Ce am gasit,nu e foarte explicit:

http://www.iptana.ro/romania/download/PARTEA%20II_Drumuri.pdf

pagina 85, nr 17 al pdf-ului.

Foarte interesant studiul oricum, cine are rabdare,merita citit.

Plus Valea Teleajenului are versanti foarte instabili, chiar si pana aproape de Cheia. trebuie facuta toata distanta o data. Nu avem 4 benzi nicaieri.

pasadia

Quote from: nicolaem on June 17, 2015, 09:01:09 PM
Daca a cazut proiectul pana acum de 3 ori in 3 guverne diferite, de fiecare data din cauza ca era prea scump de ce nu incercam si altceva? poate

Pai hai sa stabilim conceptele: a cazut din cauza ca era prea scumpa constructia sau prea scump PPP-ul (care include si costurile de intretinere, exploatare si cele financiare)?

Apoi tot tu, in mesajul precedent, ai mai facut o afirmatie cel putin indoielnica:

Quote-exproprierile probabil ar fi nici un sfert din celelalte.

Costul expropierilor in totalul costurilor de constructie e nesemnificativ, mult mai mic decat vehiculeaza opinia publica prost-informata. In plus pe oricare dintre trasee e de presupus ca va fi mai mic decat in zonele de campie pentru ca am avea multe lucrari de arta (viaducte, tuneluri, etc...) pentru care nu este necesara expropierea unor suprafete mari.
Cat priveste celelalte argumente aduse de tine in favoarea unui alt traseu decat Comarnic - Predeal: o autostrada e normal si fireasc sa treaca pe langa localitati, sa le deserveasca si pe acestea, nu sa le ocoleasca la distante mari; in plus nu poti vorbi de poluare fonica cat timp ai prevazute tuneluri. Din contra, impactul de mediu e cu cata mai mare cu cat renunti la tuneluri si construiesti autostrada prin zone ce momentan nu sunt antropizate.

Ca atare, sincer iti spun: tu nu ai adus nici un argument in favoarea discutarii unui alt traseu decat cel dintre Comarnic si Predeal.

stangabriel

Hai sa ne calmam si sa asteptam minunea de studii pentru Ocolitoare. Sa vedeti atunci razboi intre parti. Ceva trebuie sa prezinte in fata publicului, pierd teren.

pasadia

Nu stiu de ce ti s-ar parea ca nu sunt calm. Lucrurile merg intr-un mod previzibil, nu e ca si cum cineva ar trebui sa fie surprins in momentul asta.

Dar daca vrei, reiterez optiunea mea: decat sa se inventeze noi paliative precum un SF pe alt traseu (incalcand astfel inclusiv MPGT-ul si distrugand orice urma de predictibilitate) sau ocolitori care nu sunt pe traseul A3, prefer sa NU faca nimic si sa lase situatia asa cum e. La fel, nu-mi doresc sa initieze constructia pe A3 cat timp nu au asigurate sursele de finantare in intregime (adica inclusiv acel imprumut de circa 7 mld euro prevazut in MPGT). Decat multe santiere incepute si abandonate prefer unul singur dar care are sanse de finalizare. 

istvan78

Quote from: Ionut on June 17, 2015, 09:09:50 PM
Quote from: nicolaem on June 17, 2015, 09:01:09 PM
doar sa vad si alte pareri legate de oportunitatea modificarii traseului A3 intre Ploiesti si Brasov

Asta DA, ar fi cred o discutie extrem de utila, mai ales daca o vom avea cu argumente. Chiar sunt curios ce zic si inginerii de pe-aici.
Pai despre asta discutam: variante pentru A3. VP sau traseul DN1A? A doua automat pierde traficul turistic. Fara el, traficul justifica o autostrada?  Stie cineva cifre pt. DN1A?

pasadia



Asta cauti? In mod normal m-as astepta ca orice user de aici sa o aiba la bookmark. :D

horatiu.cosma

Un traseu pentru A3 pe langa DN1A va fi mai lung cu cativa km buni decat cel pe VP, fiindca trebuie adusa din vestul Ploiestiului in est. La fel si in zona Brasovului, cel mai probabil se va continua spre Fagaras, si nu spre Bacau, si va trebui adusa si acolo din estul orasului in partea de vest, pe directia centurii(daca vrem o autostrada continua pana spre Sibiu, daca nu, atunci e buna si centura Brasovului). Apoi e nevoie de un studiu serios de trafic pe VP. Care e MZA-ul celor care se opresc pe VP, si care doar tranziteaza. Daca peste 50% sunt cei care raman pe VP, cam trebuie autostrada pe aici. In final sunt costurile. Ar trebui sa fie o diferenta destul de mare de pret in favoarea variantei de pe DN1A ca sa mute traseul pe acolo si sa evite VP, plus ca centurile Comarnic si Busteni tot sunt necesare. Mai trebuie urmarit un aspect. Pe VP se construieste in continuare, turistii o sa fie tot mai multi, rezulta masini mai multe. Drumul actual nu prea poate fi latit. Poate ca o autostrada pe langa DN1A o sa ia 40% din traficul actual, dar in 10 ani o sa se ajunga unde suntem acum. Si atunci ce facem? Inca o autostrada si pe VP, fiindca nu cred ca o sa fie suficienta o centura pe strada Zamorei in Busteni.