Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 29 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#5070
cele mai mari blocaje le-am prins intre Posada si Sinaia. Acolo se blocheaza totul, pentru ca Duminica se intorc toti, cam la aceleasi ore, la check-out (la dus se pleaca si de vineri si de sambata dimineata).
Si de pe 2 benzi te trezesti pe o banda de serpentine.
Si in Busteni e rau pentru ca nu are centura deloc, dar nu are rost sa incepi din mijloc deoarece s-ar face si mai mare blocajul la Sinaia.
In plus, in Sinaia raman foarte multi turisti.


Secţiunea 1: km 111+875 - km 115+300 (Lungime 3.4 km, cu o lungime majoritara de-a
lungul raului Prahova)
o autostradă de patru benzi, 3,4 km lungime
o Intersecţie tip sens giratoriu pe DN1, la intersectia cu drumul de legătură
Comarnic şi cu DJ 101 R (Câmpina-Breaza-Comarnic)
o amenajareaRâului Prahova
o lucrarile de arta (viaducte) prevazute sunt in lungime totala de 1,14 km cu o
legătură provizorie pentru conexiunea cu DN1 (Comarnic Nord) (dacă este
cazul)
Secţiunea 2: km 115+300 - km 131+600 (Lungime 16.3 km)
o autostradă de patru benzi, 16,3 km lungime
o inlaturare legătură provizorie pentru conexiunea cu DN1 (Comarnic Nord)
(dacă este cazul)
o statie de taxare pe toata latimea autostrazii in Cormanic zona km 115+500
o spaţii de parcare de scurtă durată la aproximativ km 117+500 (dreapta) şi km
117+600 (stânga)
o tunel dublu Sinaia (2.9 km fiecare tub)
o lucrarile de arta prevazute sunt in lungime totala de 1,8 km
o prima faza a Nodului Rutier Buşteni la aprox. Km 131+600, Centru de operare
& întreţinere la Rampa 1 a nodului rutier Buşteni.
o amenajare Râul Prahova la Sinaia şi amenajare pârâu în zona nodului rutier
Buşteni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

si un lucru extrem de interesant gasit pe site la CNADNR: comparatia costurilor SF vs oferta vistrada
Nr. Categorie lucrare
Cost mii euro

1 Lucrari de drum                SF 371.831,93     O: 616.708
2 Poduri, pasaje, viaducte    SF 537.254,62     O:275.932
10 Tuneluri                         SF 141.344,54      O:396.368

Nu cred ca diferenta de scriere este neintentionata: in SF avem fara virgule, in timp ce in oferta avem doar numere intregi. La o parcurgere rapida, ai fi zis ca Oferta este sub pretul din SF

Restul punctelor se pare ca sunt comparabile, dar aici avem o diferenta de 238 mil E. Mai mare decat in SF!!!!
Daca am lua in considerare ca nu tb sa facem porti de taxare (finantare buget+ fonduri), atunci la licitatii deschise costul s-ar apropia de 1 mld E.
Tinand cont cum se misca licitatiile la noi in momentul de fata, 20 de loturi de 50 mil E, daca ne apucam pe 15 feb, in maxim 10 ani o terminam. Si nu tb sa platim decat 100 mil E/an de la bugetul statului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Quest

Quote from: Katana_ro on January 15, 2015, 06:33:21 PM
(...)
Concluzie de final: nu suntem primii care facem un PPP. Proiectul a fost prezentat unor banci, care au experienta in evaluarea unor asemenea proiecte. Daca conditiile erau asa misto, sareau bancile din prima. Realitatea e ca de vreun an se chinuie sa obtina finantare. Ceea ce inseamna ca bancile au vazut niste riscuri pe care noi nu le vedem. Asta nu inseamna ca ele nu exista. Iar asta mai inseamna un lucru: proiectul, chiar cu ratele de actualizare care ni se par noua mari - nu e bancabil - ceea ce inseamna ca ratele ar trebui sa fie de fapt mai mari.

Katana_ro mi-a placut concluzia ta, si eu vad lucrurile similar, mai ales ce-am marcat cu rosu.

Alina Mungiu-Pippidi (care stie multe) a fost zilele trecute la Rares Bogdan, iar pe subiectul CoBra care s-ar face pe actualul model financiar a zis pe fata ca e renta din bani publici pe 26 de ani catre un privat, contract care daca se semneaza sigur se va lasa cu DNA. Si mie mi se pare la fel, ar insemna ca n-am invatat nimic din mega-tzeapa primita de la Bechtel. Asa ceva nu e admisibil.

Rus a fost tot zilele astea la B1, iar moderatorul l-a intrebat cum se ajunge la peste 300 mil € / an pe care Romania tre sa-i dea timp de 26 (douzecisisase !!) de ani catre constructor ? N-a primit un raspuns concludent...
Common sense will get you far !

ghrt

S-ar putea ca de fapt riscul major al contractului să fie din domeniul juridic şi să se numească DNA. Dacă se va ajunge la condamnarea celor care au semnat (iar 26 de ani constituie o perioadă suficientă), băncile vor pierde banii şi eventual vor trebui să returneze şi ce au încasat, ca venituri provenite din infracţiuni.

În rest nimeni nu are cum să explice de ce ar trebui să plătim 300 mil. € pe 26 de ani când aceeaşi autostradă se poate face în 6 ani tot cu 300 mil. € anual. Adică 2 ani de licitaţii şi proiectare şi 4 ani de execuţie.
Cont (aproape) inactiv.

teocharis

Quote from: ghrt on January 16, 2015, 07:25:57 PM

În rest nimeni nu are cum să explice de ce ar trebui să plătim 300 mil. € pe 26 de ani când aceeaşi autostradă se poate face în 6 ani tot cu 300 mil. € anual. Adică 2 ani de licitaţii şi proiectare şi 4 ani de execuţie.

sunt cativa useri care o fac chiar pe acest forum.

dr4qul4

Din punct de vedere financiar, VNA este calculat corect, la o marja de profit acceptabila.
Insa este bazat pe cifre umflate.
Pe langa cele 238 mil E de la constructie, costurile de operare sunt scandaloase.
Cu siguranta, ca sa ajunga aici, au umflat totul:
- operatori la portile de taxare, tot timpul la toate si in 4 schimburi, cu salarii umflate (pb rude de politicieni).
- asfaltari generale de 2-3 ani
- deszapezire in tunele
- parapeti schimbati imediat
- inlocuirea furturilor (garduri, parapeti, telefoane),
- iluminatul nodurilor si tunelelor

Nu va bucurati, ca astea se vor face doar pe hartie.

Si eu eram unul din sustinatorii CoBra.....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

Si sa nu uitam ca dupa anuntarea noului PPP deja se spunea pe forum ca sunt firme care si-au cumparat camioane si utilaje pentru a lucra la autostrada. Banuiesc ca oamenii mergeau la sigur, doar stim de la DNA cum se imparteau banii la fiecare lucrare din bani publici.

vancouver

Quote from: ghrt on January 16, 2015, 07:25:57 PM
În rest nimeni nu are cum să explice de ce ar trebui să plătim 300 mil. € pe 26 de ani când aceeaşi autostradă se poate face în 6 ani tot cu 300 mil. € anual. Adică 2 ani de licitaţii şi proiectare şi 4 ani de execuţie.

Eu asta incerc sa explic de 5 ani de zile, dar exista unii care contraargumenteaza, ca in concesiune vom avea autostrada in 4 ani, pe cand daca punem bani de la buget in 6-7 ani... Un Argument stupid, ca in concesiune ne chinuim de 10 ani sa o facem, iar daca am fi alocat 100-150 milioane anual acum deja era gata....

Si sa nu vina vreun destept sa spuna ca nu avem cei 150 de milioane anual. Da bine ca avem 325 de milioane anual sa dam in concesiune. Sau 180 de milioane anual, asa cum prevedea concesiunea din 2008, in care platile ar fi inceput sa curga din 2013 !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

Am subliniat si eu acest punct de vedere....sunt perfect de acord cu el
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Si..ținând cont de importantă proiectului ar trebuii ( ținând cont ca ar fii de la buget si pt a nu se transforma intr-un nou Bechtel ) , alocat buget multianual agreat de toate forțele politice , de min 300 de mi-l de euro din momentul începerii construcției ( daca am avea proceduri finalizate in 2015 ) ,începând cu 2016...
de asemenea contractul ar trebuii supervizat de o casa de avocatura cu prestigiu internațional
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Ieri ar fi trebuit sa se deschida oferta pentru:
"PROIECTARE SI EXECUTIE PENTRU FINALIZAREA AUTOSTRAZII BRASOV – TARGU MURES – CLUJ – ORADEA, SECTIUNEA 2B: CAMPIA TURZII – GILAU"
    Stadiu actual licitatie: Deschidere oferte in 16.01.2015
Are cineva ceva informatii? Sau, in stilul clasic, s-a amanat din nou?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Nu cred ca are cum sa apăra ceva , pana luni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

Imagine din Gilau de pe drumul de acces spre santier.


Zona viaduct I






In dreapta se apropie de finalizare si subtraversarea conductei de gaze,


In drum spre II


Intre cele doua dealuri trebuie construit

Zona viaduct II

Partea stanga(Spre Nadaselu)






Dreapta





Cam atat, mai mult nu se putea merge.

Concluzia :
UMB inca nu a inceput activitatea iar, la cum se prezinta terenul, bine au facut.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Mersi de poze. Intr-adevar, o sa mai dureze ceva pana isi reincep activitatea.

yetiman

Daca vor lucra ca si in toamna, nu cred sa fie probleme ca incep mai tarziu.  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu