Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

florin74

Apropo de rezilierile anuntate pe A3, precum si de ordinul de incepere a lucrarilor pe Gilau Nadasel.
M-am uitat azi pe executia bugetara pe primele 2 luni. Situatia e dezastruoasa la capitolul investitii :
- aproape -22% mai putin fata de 2013 (2,084 mld lei fata de 2,7 mil lei in 2013) Nu are rost sa compar cu 2011 si 2012 ca e dezastru (5,1 mld in 2011, 7,31 mld in 2012)
- veniturile din TVA in luna februarie 2014 fata de februarie 2013 : -12%
-veniturile din accize in luna februarie 2014 fata de februarie 2013  : -8,5%

Ce e pe plus sunt cheltuieli cu personalul (+ 3,9%) si cu bunuri si serviciile (15,6%), si transferurile catre primarii si consiliile judetene, ca sa pregateasca alegerile

Din ce bani sa plateasca astia lucrarile finantate de la bugetul de stat, sau de la cele cu finanatare rambursabile (gen programul de reabilitare drumuri BEI)? Mai bine reziliaza si arunca pisica moarta in curtea constructorilor. Lucrari pe A3 pe Gilau Nadaselu anul asta nu cred ca vedem, eventual cateva gropi pentru cercetare arheologica si gata, sau maxim o cupa de excavator inainte de alegeri, ca da bine.




stangabriel

Exact asa e. Am vorbit mai demult cu o cunostinta ce lucra la autostrada subcontractor si imi spunea ca firma mare isi asuma intarzieri,desi nu primea bani,doar sa nu pice statul de rau platnic. Binenteles ca asta duce la un santaj ulterior din partea constructorilor.

MRS

I-au speriat pe astia cu rezilierea si s-au apucat de munca?
Astazi in jurul orelor 14 la overpass DNCB/A3





A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

cutter

O mică analiză a contractului cu Impresa Pizzarotti-Tirrena Scavi pentru km0-km19,5 din A3 București-Ploiești

Valoarea totală a contractului, inclusiv actele adiționale (semnate pînă în iunie 2013): 673,4 mil lei (fără TVA)

Există două acte adiționale (semnate pînă în iunie 2013) care au crescut valoarea contractului:
- unul în valoare de 73,8 mil lei semnat în 10.12.2008
- celălalt în valoare de 85 mil lei semnat în 15.10.2009

Plăți efectuate la zi: 532,2 mil lei (fără TVA), adică 79% din valoarea contractului

Plăți efectuate pe ani:

    An    Mil lei (fără TVA)Procent contract
200838,65,72%
2009115,417,1%
2010158,823,6%
2011116,717,3%
2012649,5%
201321,53,2%
201417,22,5%

Interesant este că în ciuda discuțiilor despre reziliere CNADNR a efectuat o plată chiar acum cîteva zile, pe 24 martie, în valoare de 22.566.313,34 lei.

stangabriel

WOW,asta da afacere,marire de 158,8 milioane in plus.....si nu e gata......Pai cred ca atat a fost spaga.

cutter

#2915
Eu nu m-aș pronunța înainte să știm pentru ce au fost acele acte adiționale - îmi aduc aminte că în epocă s-a discutat despre asta și din vagile mele amintiri, au fost două motive pentru creșterile de preț:
- trecerea de la 2 la 3 benzi pe sens
- schimbarea soluției tehnice pentru terasamente

De asemenea, din tabelul plăților anuale se pare că acest contract a fost din ce în ce mai prost finanțat începînd cu anul 2012.

cezar-mario2012

#2916
De la început proiectul a fost de  trei benzi pe sens,  probleme cu terasamente a fost pe celălalt lot. Creștere de preț la materiale nu se pune problema,  prețurile au scăzut mult de la derularea contractului.
Si încă ceva 7.5 milioane euro pe kilometru,  la câmpie,  chiar cu trei benzi,  este exagerat. Podul peste CB este mult prea lung, se putea face si mai economic,  dar este soluția pentru a justifica prețul mare.

disney

Pun direct aici raspunsul CNADNR de azi pentru ca se refera doar la A3. La celelalte intrebari s-a raspuns anterior.



ovicor

@ cezar-mario2012, eu parca retin ca-n timpul mandatului lui Ludovic Orban s-a decis realizarea celei de-a treia benzi/ sens pana la Moara Vlasiei. Erau discutii ridicole daca cea de-a treia banda sa fie realizata de acelasi constructor sau de altul. Podul peste DNCB a fost gandit, probabil, in ideea de-a permite trecerea de-o parte in cealalta a autostrazii, o eventuala artera paralela cu CF. In rest, de acord cu tine.

dopingu_ro

Salutare. Probleme sunt multe pe aceasta portiune de autostrada. De la lipsa finantarii pana la jocuri care e mai tare, CNADNR vs Pizzarotti. De prin februarie era in discutie de reziliere a contractului sau continuarea lui prin scurtarea autostrazii , o data pana la gherghitei sau a doua varianta sa termine constructorul ce-a facut pana la popasului si apoi sa organizeze alta licitatie. La inceputul lunii martie s-au inteles din nou sa execute toata autostrada care a mai ramas dar intre timp s-au razgandit din nou cei de la companie. Acuma e un joc din asta sa mai cedeze din pretentiile financiare.
Legat de trecere de la 2 la 3 benzi s-a facut pe timpul lui Berceanu. Din ce stiu a fost o chestiune mai mult verbala faceti 3 benzi si va decontam noi lucrarile. Unul din cele doua acte aditionale, din anul 2008, este pentru largirea autostrazii. Constructorii  au executat o buna parte din lucrari si a fost scandalul cu ruperea aliantei DA venind apoi la transporturi Orban el spunand ca nu deconteaza lucrari ce nu sunt prinse in contract si atunci constructorii romani au inceput sa scoata balastul ce-a fost executat.Pozeste ce numai la noi se poate intampla.Cam asta e ce stiu eu despre aceasta trecere de la 2 la 3 benzi.

laurashgeo

Astazi am folosit si eu pentru prima data A3 CB->Ploiesti.
Am iesit din Bucuresti prin Pipera si a trebuit sa intru pe centura prin intersectia de la Tunari. Am auzit multe discutii, dar nu ma asteptam sa fie ata de prost gandita. Am sta vreo 10 minute si era 11 ziua si am avut 3 masini in fata cand am ajuns.
Mi-a placut cum se prezinta autostrada si dupa ce o sa inteleaga atat soferii, cat si cainii si pietonii cum se circula pe autostrada o sa fie tare bine de calatorit prin Romania.
Pe portiunea cu 3 benzi am intalnit multe masini care mergeau cu 80-90 pe banda doi, i-am depasit si m-am retras din nou pe banda 1, dar niciunul nu mi-a urmat exemplul.
Am mai intalnit 2 radare si un dulau mare zdrobit pe banda 1, iar multu,ita voua asteptam podul trambulina, care la 80km/h, cat este limita nu e deloc periculos.
De la Comarnic pana la BV a trebuit sa franez de doua ori violent pentru a evita alte masini care depaseau fara nici o grija!
Concluzia: Pentru siguranta mea, nu as mai merge pe DN1 pe aceasta portiune decat daca ar fi inchisa autostrada.

ciprebbe

As vrea sa repun postul lui disney primit de la CNADNR anul trecut, (legat de continuarea A3 Transilvania).
Teoretic AMR 7 pana la semnarea ordinului pe Gilau-Nadasel.

Quote from: disney on November 11, 2013, 05:26:10 PM
Si totusi, se pare ca tronsonul Gilau - Nadasel NU e reziliat !!!  :p




Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

g.chris

#2922
Bine v-am regasit si aici ;)
De mult am vrut sa fac contul de pe PUM.

Cam asa cred ca va arata nodul de la Mures: (asemanator cu cel de la Campia Turzii)



Iesirea spre aeroport.
CC mapping - Orto - DSM - Geophoto - Point Cloud
www.ccmapping.ro

Ionut

Bine ai venit, multumesc pentru randare! :cheers:
Sa inteleg ca ai si informatii din interior legate de proiectare? :D

Xenos

http://economie.hotnews.ro/stiri-economie-16950859-guvernul-catre-fmi-facem-autostrada-comarnic-brasov-alocarile-2014-2015.htm

Imi scapa ceva in legatura cu aceasta stire - de ce trebuie prevazute alocatii bugetare atat de substantiale acum, in faza constructiei, ca si cum ar fi platita de la bun inceput din buget? Credeam ca alocarile bugetare ar fi doar pentru exproprieri si relocari de utilitati (despre care s-a spus ca nu ar fi semnificative), nu si pentru constructia propriu-zisa, iar redeventele sunt platite abia de la finalizarea autostrazii.
Se transforma concesiunea intr-un fel de cofinantare de la bugetul de stat?