Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 39 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#23790
Să vedem ce zic clarificările pe Nădășel-Mihăiești-Zimbor (188 de răspunsuri CNAIR în 15 luni de la lansarea licitației, multe dintre ele identice cu clarificările pe Zimbor-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu, redundante sau cu răspuns banal):

- CNAIR a "uitat" să atașeze inițial la documentația "matură" raportul arheologic intrusiv. Aici e o întreagă poveste ce datează din 2016 de pe vremea contractului Maltauro, cu acuzații în sfera penalului. Se pare că raportul arheologic inițial a fost făcut în bătaie de joc, nu au fost identificate situri arheologice vizibile cu ochiul liber la suprafața terenului, sau situri arheologice pentru care există literatură de specialitate, chiar dacă s-au dat bani frumoși pe acel studiu arheologic inițial. Concluzia e că acum există un studiu serios făcut în 2016 care a identificat toate cele 14 situri de pe traseul Nădășel-Mihăiești, deci cel puțin pe sectorul acesta ofertanții ar trebui să poată face oferte aproape de realitate. Sperăm să nu avem surprize pe sectorul spre Zimbor.
- CNAIR a trecut în documentația "matură" faptul că toată proiectarea se plătește 100% la final, deși sunt elemente care se concretizează abia după terminarea lucrărilor. Noroc că i-au tras potențialii ofertanți de mânecă și au rectificat.
- nu există dwg-uri pentru studiul topo
- documentația și SF-ul sunt atât de "mature", încât nu este permisă modificarea liniei roșii; fiindcă pur și simplu nu există posibilitatea să apară surprize în teren care să necesite modificări de soluții  :D; o să îi vedem noi pe cei din CNAIR împleticindu-se cu șireturile legate între ele prin 2021 încercând să rezolve modificări de linii roșii necesare în urma unui PT cu adevărat matur
- Antreprenorul își va verifica propriul proiect tehnic, deși legea prevede această operațiune în sarcina CNAIR
- nu există schițe de proiect în format editabil
- Antreprenorului i se pun în cârcă toate riscurile ce țin de obținerea de noi avize, autorizații, revizuiri de acord de mediu și ce o mai fi necesar ca urmare a modificărilor soluției "mature" din SF
- depozitarea surplusului de material și identificarea locațiilor de depozitare e tot treaba Antreprenorului, precum și obținerea avizelor și autorizațiilor necesare
- hai că asta e de cascadorii râsului: nu se acceptă modificarea numărului și a secțiunii grinzilor de pe structuri decât dacă ofertantul propune o structură mai lungă. Deci dacă păstrezi structura la 100 de metri lungime ca în SF, trebuie să faci grinzi exact ca în SF. Dar dacă propui la PT o structură de 100,01 metri, ai voie să faci grinzile cum vrei tu.
- amuzanți și ofertanții; s-au prins ei că e ceva trend în spațiul public cu documentațiile vechi care trebuie revizuite și și-au încercat norocul solicitând studii geo la zi, pe motiv că alea din 2011-2015 sunt depășite  :lol: :lol: :lol:; alo, domnilor ofertanți, geologia și geotehnica "expiră" ceva mai greu  :D
- O zonă foarte sensibilă e în zona km 14-15 la Șardu, unde Search a proiectat la SF pe baza unor hărți din 1900 toamna, evident, fără a se obosi să meargă în teren, și a băgat autostrada printre case, în loc să meargă între sat și DN1F unde e loc ca la Focșani (aproape). Așa că primăria a dat un aviz în care solicită mutarea traseului. Ofertanții întreabă contrariați cum e până la urmă, că ei trebuie să respecte și cerințele obligatorii ale beneficiarului (traseul din SF) și avizele sau acordurile din certificatul de urbanism (avizul primăriei Sânpaul). CJ Cluj a dat-o cu manta, că se poate continua pe traseul propus, cu măsuri suplimentare de siguranță pentru cetățenii din zonă și că trebuie un PUZ pe zona aia ce va fi avizat de primăria Sânpaul (evident, PUZ-ul nu există, CNAIR nu îl are, dar Antreprenorul ar trebui să oferteze măsurile din PUZ). Un OUG din 2018 exceptează aceste proiecte de interes național de la obligativitatea PUZ-ului (vezi cazul Pandele), deci posibil să facă la PT o șopârlă și să scoată AC fără să mai obțină aprobare de la Sânpaul. Evident, singurii care vor avea de suferit din toată ecuația vor fi locuitorii Șardu.
- cireașa de pe tort (care se repetă la fiecare licitație): "Se consideră că Antreprenorul a inspectat și examinat șantierul și împrejurimile sale, s-a edificat înainte de depunerea ofertelor asupra tuturor aspectelor relevante, natura solului și subsolului, materialele necesare, a identificat toate riscurile și poate depune o ofertă completă fără a fi nevoie de modificări de prețuri după semnarea contractului". Păi de ce ne mai trebuie atunci SPF, SF, PT, AM, avize, studii geo, topo, arheo etc? Mergem în teren, examinăm șantierul și gata, știm ce e de făcut. Problema e că poate unii ofertanți au ochi de examinator mai formați, alții mai anchilozați și atunci ofertele pot varia destul de mult. Și fiind prețul cel mai mic, ajungem să câștige ca pe A0 "ochii mai anchilozați" cărora le mai scapă din riscuri.
- întreabă ofertanții ce se întâmplă dacă vor fi necesare exproprieri suplimentare cauzate de proiectul "matur" de la SF; răspunsul CNAIR trece prin toate situațiile ipotetice (exproprieri suplimentare produse de Antreprenor și unde toate riscurile sunt la Antreprenor sau imprevizibilități ce nu pot fi din vina niciuneia dintre părți și în cazul căreia se pot utiliza rezervele de implementare), însă exact situația ridicată de Antreprenor nu e tratată; e patologică mentalitatea asta în CNAIR prin care în realitatea lor alternativă ei nu sunt de vină pentru nimic
- eventualele erori din proiectul "matur" de la SF se pot identifica în maxim 60 de zile de la ordinul de începere, după care a plecat baba cu colacii, nu se mai pot invoca erori din SF; deși studiile topo, geo, arheo și toate celelalte investigații în teren care pot identifica eventualele erori au termene de predare conform contractului după cele 60 de zile; cu alte cuvinte, Antreprenorul va trebui să grăbească foarte mult investigațiile de teren pentru a identifica toate erorile în cele 60 de zile, eventual chiar să le facă înainte de semnarea contractului (după ce a fost declarat câștigător); o meschinărie necontractuală și tristă cauzată de prostia CNAIR
- schimbările de normative de la SF până acum care modifică SF-ul pe partea de seismicitate, taluze, zone de protecție a parapeților etc evident că sunt în cârca Antreprenorului, să le includă în PT; doar că la fel de evident e că acum trebuie să facă oferta pentru toate aceste modificări
- documentația pentru obținerea avizelor necesare proiectului trebuie depusă în 56 de zile de la ordinul de începere, înainte de termenele contractuale pentru investigațiile de teren/proiectul tehnic. Logic, nu?
- în proiectul "matur" de la licitație CNAIR a uitat să includă și studiile de trafic
- CNAIR nu deține un studiu geotehnic realizat pe normativul cel mai recent NP 074/2014 (e în litigiu cu Maltauro), așa că să îl facă Antreprenorul la PT (și evident, să oferteze acum ce va reieși de acolo); totuși, în marea ei mărinimie, CNAIR a "făcut rost" de studiul geologic făcut de Geostud pentru Maltauro și îl pune la dispoziție ofertanților
- "Studiul geotehnic aferent subsectiunii 3A2 evidentiaza o serie de fenomene de instabilitate, care insa nu sunt analizate din punct de vedere geotehnic, i.e. adancimea suprafetei de alunecare, directia de alunecare etc. In acest sens, este de la sine inteles faptul ca, pentru o analiza coerenta a fenomenelor de instabilitate, viitorul Antreprenor va avea obligatia efectuarii de investigatii dedicate, i.e. activitati de monitorizare inclinometrica. In masura in care aceasta activitate care, pentru o minima relevanta, trebuie sa se desfasoare pe parcursul unei perioade de cel putin 3 luni, fiind singura care garanteaza posibilitatea unei proiectari adecvate a solutiilor de consolidare." Răspunsul CNAIR ca mai sus, Antreprenorul trebuie să găsească eventualele erori în 60 de zile de la ordinul de începere, după asta toate riscurile sunt la el. Și evident, acum trebuie ofertat pentru ce va reieși din acele investigații de teren.
- CNAIR a uitat să includă în proiectul "matur" coridorul de expropriere, l-a adăugat acum; ce e mai grav e că nu există exproprieri pentru Mihăiești-Suplacu de Barcău. Răspunsul standard CNAIR e că "urmează lansarea licitației pentru serviciile de cadastru". Când? Urmează.
- "Elaboratorul SF a efectuat calculele de stabilitate locala si generala pentru taluzurile proiectate conform normativelor in vigoare la data elaborarii, rezultatele acestor calcule stand la baza alegerii solutiilor prezentate in documentatia tehnica. Aceste calcule nu au fost predate CNAIR, prin urmare nu pot fi puse la dispoziția ofertanților". Deci mergem pe promisiunea Search că și-a făcut treaba.
- Pe zonele de debleuri adânci se pot modifica soluțiile în tuneluri/semi-tuneluri/polate. Evident, pe barba Antreprenorului dacă nu își dă seama foarte rapid despre aceste necesități.
- "Conform ghidului privind identificarea si monitorizarea alunecarilor de teren (GT006-97), in zona exista un potential "mediu" spre "ridicat" de producere a alunecarilor cu o posibilitate "medie - mare" de alunecare si avand un coeficient mediu de risc Km de 0.31 - 0.80." In lumina celor de mai sus, va solicitam sa puneti la dispozitia potentialilor ofertanti rezultatele investigatiilor specifice pentru zonele de alunecari de teren, i.e. rezultate ale monitorizarii inclinometrice etc. De asemenea, va rugam sa puneti la dispozitia potentialilor ofertanti parametri reziduali ai rezistentei la forfecare a terenului de fundare (coeziunea si unghi de frecare interna rezultati fie din incercari de forfecare directa, fie din incercari triaxiale adaptate la specificul situatiei)." Răspuns CNAIR: "am pus la licitație tot ce am avut la dispoziție." Mai urmează 2 clarificări similare cu "nu avem domle mai mult de atât".
- traseul Autostrăzii intersectează un sit de categorie A, fiind vorba de castrul şi vicusul roman de la Sutoru "Gura Căpuşului". Să sperăm că nu ne vom bloca aici. În cazuri din astea excepționale care pe deasupra sunt și cunoscute ar trebui de la SF realizată o investigație arheologică serioasă, ca să știm din timp dacă trebuie sau nu mutat traseul. Dar la "muncitorii" din CNAIR nu e important, merge leafa și dacă se blochează proiectul, și dacă nu.
- viteza de proiectare pe primii 2,3 km dinspre Nădășel este 100 km/oră, restul e 120. IGPR cere 130 peste tot, vom vedea cum o să dreagă avizul ăsta.
- nu mai găsește CNAIR avizele ISC, OCPI, cel referitor la scoaterea pădurilor din circuitul forestier, IGPR din CU 2008 pentru Nădășel-Mihăiești (la o altă întrebare, CNAIR răspunde că se va lua în considerare CU din 2017; deci, cu alte cuvinte, au aruncat la licitație tot ce au avut prin arhivă, chiar dacă CU și avizele din 2008 nu mai sunt de actualitate)
- lipsesc avizele din CU 2017 pentru Nădășel-Mihăiești pentru utilitățile de canalizare, energie electrică și salubritate, securitatea la incendiu, IPJ Rutier, Apele Române, Cultură Cluj, ANIF, planul topografic vizat de OCPI; CNAIR nu le are, le va obține Antreprenorul la PT
- nu există un aviz de la CFR pentru traversarea de la Nădășel, dar există un PV de mână din 2017 în care s-au deplasat CNAIR, CFR, Maltauro în teren și au observat ce e pe acolo; în aviz nu se precizează nimic despre electrificarea din viitorul apropiat; dar până la urmă nu ar fi prima situație în care instituțiile statului nu comunică și își dau seama când sunt în teren cu lucrările că se calcă unii pe alții
- în documentația "matură" le-a scăpat și niște planșe din zona Crasna de pe tronsonul 4 (după Zalău)
- Ofertanții zic că în soluția SF sunt prea puține separatoare de hidrocarburi conform calculelor făcute de ei, CNAIR zice că numărul final va rezulta la PT (evident, acel număr final trebuie ofertat acum)
- lipsesc planuri de situație și secțiuni pentru lucrările hidrotehnice, studii hidrologice și hidrotehnice, planuri de detaliu și de amplasare a separatoarelor de hidrocarburi, studiile de impact asupra mediului; CNAIR nu are nimic, mai puțin studiile de impact asupra mediului care se găsesc pe site-ul ANPM (nici măcar nu au fost în stare să ofere link-ul exact, lene până la cer și înapoi)
- Întrebare: !în planșele de pe Nădășel-Mihăiești nu apare drumul de întreținere. Cum procedăm?" Răspuns: "Puneți și voi unde rămâne loc în zona expropriată"  :bash:
- urmează tot felul de necorelări și neconcordanțe în documentație pe partea de parapeți, asfalt, straturi sub asfalt, drumuri de întreținere, utilități, nu le detaliez pe toate, pe scurt "documentație matură"
- nu există detalii referitoare la interdistanța coloanelor forate pentru zidurile de sprijin și alte consolidări, planuri de situație etc
- un foraj identifică la 12 metri adâncime o cavernă; ce e acolo, cât de mare, ce lucrări sunt necesare? Nimeni nu știe. Evident, e treaba Antreprenorului să oferteze în "orb"
- un ofertant a făcut niște calcule mai laborioase și i-au ieșit 100.000 de metri de coloane forate pentru consolidări vs 15.000 în documentația "matură" CNAIR; ziduri de sprijin 10.000 metri față de 871 la CNAIR; jetgrout 134.000 vs 0 la CNAIR; coloane din piatră 110.000 vs 45.000 CNAIR; 15.000 de metri suplimentari de piloți forați pentru poduri; 3000 de tone suplimentare de componente de metal pentru structurile secundare; Evident, CNAIR a pus la dispoziție tot ce a avut, e treaba Antreprenorului la PT să facă breviare de calcul și alte modificări față de SF

florin74

Nu cred ca o sa fie multi sinucigasi pe lotul asta....
Poate doar unul care stie cum sa optimizeze ulterior, pe felie cu CNAIR....Sa se uite de linia rosie si de structuri....

MihaiD

de asta e bine să nu-ți faci ,,chip cioplit" din niciun nume din CNAIR. Dacă ofertantul mult lăudat va câștiga și aici, să fie într-un ceas bun. Dar să nu se vândă ca profesionalism ceea ce nu e.

Ionut

Aproape live de pe ciotul bihorean. Dar ploua. Iar. ^@&*^#*&%$*(*#()*@(









Deci drona ciuciu. Poate primesc niste poze de la sol...

mcadam

Confirm miscare la Tg-Mures in zona Metro-Promenada Mall. Pe partea dreapta(directia Iernut) au decopertat un lot care pare pentru organizare de santier sau parcare. Pe partea stanga au inceput sa defriseze "paduricea". Run, Strabag, Run !!!

ivladbogdan

Dada, aparent au intrat in forta in teren. Am primit si eu informatia asta in dupamasa asta.

Ionut

Gata, am terminat-o si pe-asta. Nu ne-a luat decat 16 ani. Pana la Suplacu o sa ajungem sa terminam facultatea. O viata de om.

:rant:
















Ionut

















Cel mai mult urasc ca am ajuns sa nu mai pot sa ma bucur cand se mai finalizeaza cate-un ciot. Vestile bune sunt atat de rare si atat de palide incat nu pot compensa nici pe departe dezastrul.

Dar na, sa fim pozitivi. A3 este gata maine! Intr-un univers paralel! (In care oricum restul autostrazilor sunt gata de 30 de ani.)

ivladbogdan

Imi place ca avem indicatorul ala cu "A3-BH". Bun, deci avem "A3-MS" pe vreo 15 km, avem "A3-CJ" pe vreo 8-9 km si vom avea "A3-BH" pe 5 km. Acum tot ce trebuie sa asteptam sunt bucatile lipsa dintre ele.  :D

Ionut

Sa vezi cand vom avea A3-BV. Alt ciot.

florin74

Quote from: florin74 on June 22, 2020, 11:48:08 AM
O explicatie pentru renuntarea la preluarea nodului Chetani de catre DRDP si angajamentul STRACO ca il va termina, este factura STRACO de 8.383.847,57 lei emisa vineri....
Posibil sa fie ceva cheltuieli din urma, nerecunoscute de CNAIR, si acum au cazut la pace....
Sa vedem mobilizarea STRACO....
Minunea a  durat doar cateva ore....
A aparut factura storno la suma mentionata mai sus, si o noua factura , cu valoarea de 3.266.841,32 lei....
Sa vedem totusi ce se va intampla zilele astea....

voicul

^Eu gandesc ca nu sunt doar 5, ci 5 + 18 in H (sau cati sunt).
Adica daca ai ajuns la Oradea, gata ajungi rapid oriunde in UE.

asztalos

Buna seara tuturor. Colegul nostru @pentium10 a postat pe facebook o poza interesanta : Strabag a inceput decopertarile la iesirea din Tg Mures spre Ungheni.... Poate poasteaza poza/pozele si aici...

pentium10

Informatia e deja postata pe pagina precedenta.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Kimi

Nu a intrat Strabag in teren, cel putin nu la capatul din TgM.

Au aparut doua panouri cu "Strabag" pe ambele sensuri, atat.