Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

jaxa

Bine v-am gasit, desi va citesc de mult timp.
Am vazut ca pentru alte autostrazi (A1, Sebes-Turda, etc.) exista pe prima pagina detalii cu traseul autostrazilor.
Am incercat sa gasesc aceste detalii dar pentru A3 nu am vazut. Poate nu am cautat destul sau unde trebuie.
Poate cineva sa imi spuna unde as putea gasi planurile pentru A3 (in special portiunea Cimpia Turzii - Ogra = intersectia cu TGM - Iasi)?
Ideal ar fi un link, ca poate mai sint si altii interesati.
Multumesc!

Ionut

Bine ai venit!

Pai nici nu ai cum sa le gasesti, ele nu exista. Doar pe www.autostradatransilvania.ro este o harta cu lucrarile... un SF de fapt. Proiectarea exacta nu este facuta de la Campia Turzii spre Tg Mures.

ciprebbe

#2177
Acu mai bine de 1 an circula vestea asta: "Autostrada se extinde spre Târgu Mureş: s-a încheiat contractul de proiectare pentru secţiunea Câmpia Turzii-Ogra "
Mai departe nu stiu ce s-a intamplat, cei de la IPTANA trebuiau sa faca proiectarea.
Incerc sa sap pe Seap.

LE:
Anunt de atribuire numarul 123739/21.04.2012

QuoteContract nr: 92/19442    Denumirea: "Elaborare Proiect Ilustrativ Autostrada Transilvania sector 2A Ogra-Campia Turzii km0+00-km37+191
V.1)     DATA ATRIBUIRII CONTRACTULUI    27.03.2012
V.2)     NUMARUL DE OFERTE PRIMITE    1
     NUMARUL DE OFERTE ADMISIBILE   
V.3)     NUMELE SI ADRESA OPERATORULUI ECONOMIC CARUIA I-A FOST ATRIBUIT CONTRACTUL
SC IPTANA SA
Adresa postala:  Bdul Dinicu Golescu nr 36 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  010873 , Romania , Tel.  +40 213182000 , Email:  office@iptana.ro , Fax:  +40 213121416 , Adresa internet (URL):  www.iptana.ro
V.4)     INFORMATII PRIVIND VALOAREA CONTRACTULUI
VALOAREA TOTALA FINALA A CONTRACTULUI
Valoarea: 1480000.00     Moneda: RON    Fara TVA

VI.2)     ALTE INFORMATII
Durata de prestare a serviciilor 85 de zile din care: Sectiunea 2A1 (3,6km) - 25 zile; Sectiunea 2A2 (33,591km) - 60 zile.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Din ce scrie pe Seap ar trebui sa fie gata proiectarea.
Stie cineva?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

jaxa

Acest proiect este de interes public. S-ar putea oare cere proiectul direct celor de la IPTANA?  :-[

tonică

o fi de interes public insa probabil trebuie cerut beneficiarului mai degraba. S-a uitat complet de asta si oricum nimeni n-a mai pomenit de tronsonul acela. Mai ales ca nici despre cel de la gilau s-a depus praful nestiinduse nici pana acum public daca a fost ori ba abandonat si daca a fost ce poveste sta in spatele acestui gest cat sa-i convinga pe umb la a rezilia dupa ce castigase licitatia... La noi exista doua lucruri vizibile si scoase in fata cu nesimtire. Una bucata burlan, gros la obraz, prin care trec nevazute fel si fel de plati, bani doldora ba pe studii, ba pe planuri, ba pe licitatii despre care nu se mai aude nimic si una bucata cuvertura care se scoate imediat la inaintare si cu care se acopera toate cele cat cel interesat sa piarda sirul, sa nu mai stie despre ce si cum, sa nu mai vada si astfel sa-si piarda si interesul. Cuvertura si burlanu'

jaxa

Atunci haideti sa il cerem beneficiarului. :p
@adiarc, @alin_simeriaveche: Voi aveti "experienta" in comunicarea cu CNADNR. Pe ce adresa trebuie scris sau puteti sa intrebati si despre acest lucru in urmatorul mesaj catre ei? Pot sa ne ofere un link catre proiectul care teoretic a fost deja facut de IPTANA? Eu o sa scriu la IPTANA sa vedem ce au de zis.

vancouver

Ce spuneti voi, sustinatorii PPP-ului, ca privatul isi asuma riscul si statul nu trebuie sa dea nici un ban?????
HA HA HA

A picat si acel asa-zis avantaj al PPP-ului, "cum că PRIVATUL DĂ BANII". Oricum nu era un avantaj, pentru ca tot de la noi ii recupera, si anume triplu, dar cine gandeste superficial asa poate sa creada. Pe asta si mizeaza guvernul: pe credulitatea si superficialitatea a 90% din populatia României. Presupunand ca privatul da toti banii si statul nimic, asta nu inseamna ca banii nu-i platim tot noi, românii. Ca-i dam la stat sau direct la concesionar, tot aia e.

Dar acum s-a dus chiar si mitul asta: STATUL PREIA GARANTIA TRAFICULUI. Adica daca nu trec suficiente masini, statul plateste pentru traficul lipsa. DECI PRIVATUL NU ARE NICI UN RISC!!!!



INTELEGETI: NARCIS NEAGA TOCMAI A ANUNȚAT CĂ PRIVATUL NU ARE NICI UN RISC.
Iată, articol din România Liberă de azi: GARANŢIE. Statul va prelua de la concesionar riscul ca A3 să nu atragă suficient trafic

QuoteStatul îşi asumă riscul traficului

Faţă de alte concesiuni în care concesionarul îşi asumă riscul traficului (riscul înregistrării unui trafic mai mic decât cel preconizat pentru recuperarea investiţiei) şi jonglează nivelul taxei pentru a-şi maximiza încasările, în cazul defaţă acest risc va fi asumat de stat, iar nivelul taxei va fi, mai mult sau mai puţin, bătut în cuie.

Narcis Neaga spune că acest model a fost cerut de bancheri şi este singurul care mai este acceptat de aceştia pentru acordarea împrumuturilor după declanşarea crizei economice din 2008. (vancouver: ia-auzi măăăăă, da la asta nu s-au gândit domnii de la guvern când au promovat ideea cu concesiunea ? )

HOȚIE, HOȚIE, HOȚIE, HOȚIE !!!!


Nenorocirile aduse de PPP-ul Strabag-Vinci pe Comarnic - Brasov:
1. Din cauza mutarii prioritatilor de catre guvern, s-a pus pe linie moarta proiectul finantat din bani europeni Sibiu-Pitesti. Desi in 2011 fusese deja facuta licitatatia pentru refacerea studiului de fezabilitate si anuntat castigatorul, noua guvernare a reziliat contractul si pana acum doar a amanat studiul. Fara studiu nu se poate face licitatia. In loc sa inceapa pe 01.01.2014, lucrarea va incepe cel mai devreme in 2016 - minim 2 ani pierduti de actualul guvern.
2. PPP costa triplu decat normal, pentru ca intra si dobânzile la care Strabag/Vinci va reusi sa se imprumute - cum garantia e preluata de stat, constructorul nici nu se va sinchisi sa gaseasca cea mai ieftina finantare. Costul finantarii pe 30 de ani este de ca. 200%.
3. Fiind un proiect foarte mare, de ca. 1-1,2 miliarde €, nu orice firma de constructii se baga. Ca atare scade concurenta. De acum se stie castigatorul: Strabag-Vinci. Fara concurenta pretul mai creste o tura, cam cu 30-50%.
4. Asadar in total statul român plus poporul român, vor plati 100% constructia + 200% finantarea + 50% grandomania = 350 % din pretul normal.
5. Prin contract statul se va angaja ca in urmatorii 30 de ani sa nu modernizeze nici DN1 si nici DN1a, pentru a nu crea o concurenta pe alt traseu. Bravos.
5. Fiind cu taxa, multa lume va merge in continuare pe DN1, aglomeratia din perioada de week-end rămânând.
6. Datorită taxei autostrada nu-și va indeplini 100% rolul de liant social si economic. In nici un caz autostrada nu va putea fi folosita pentru naveta zilnica - mobilitatea fortei de munca si a serviciilor nu va fi incurajata.
7. In general autostrazile cu plata produc segregare sociala. Pentru ca nu-si permit sa mearga zilnic pe autostrada, angajatii fie se vor muta in orase (vor creste chiriile), fie vor renunta la locul de munca de la oras, mai bine platit. Populatia la tara va continua sa traiasca in saracie (Franta, Italia), orasele mari vor fi supraaglomerate (Paris, Roma). Taxarea autostrazii BV-PL va obliga la impunerea de taxe si pe alte treceri ale muntilor si in final pe toate autostrazile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

#2183
Din pacate ai mare dreptate.....pacat. Insa eu voi fi unul din cei care va merge pe autostrada,din comoditate,siguranta si patriotism invers,tocmai sa mai iau din "presiunea financiara" a statului. Sunt tare curios de ceilalti oameni,cei care nu inteleg regula,vor evita din principiu,"ce dau eu la astia bani?"
Poate concesionarul stiind de garantia statului,va pune o taxa rezonabila,oricum isi scot banii....Aici intervine relatia politica Franta Romania,dar vb de A3.

Ionut


sebba

offf.... ionut... cat sa mai stam calmi?
pai hai mai fratilor sa ne asociem si sa facem noi autostrada PPP
daca este o investitie FARA RISC atunci imi bag la amanet si pisicul si cainele vecinului...
ne adunam cateva mii sau zeci de mii, facem asociatie, avem si locuri de munca asigurat si basca ni se garanteaza ca vom avea si clienti la afacere, la ce pret vrem noi

sunt foarte calm acum, viitorul suna bine! voi?
Sailing away! S/Y Haimana

dorum

#2186
din ce a relatat vancouver, viitoru' suna tare bine... :(
dar totul e ca prin multinationale...reducem in prima faza cheltuielile (subcontractam tot ce putem. etc, etc) ca mai apoi sa platim dublu...triplu...serviciile...peste tot mai marii nu judeca treaba pe termen lung, nu ii intereseaza...pe moment sa dea bine...


vchira

@vancouver: iti inteleg nemultumirea...insa daca ne gandim la rece, ca sa cerem bancilor sa accepte alte conditii decat acestea, ar trebui sa le oferim stabilitate si predictibilitate in romania. Ca o banca sa investeasca miliarde intro tara, mai ales daca investitia este atat de dependenta de politicile guvernamentale, ea trebuie sa poata sa isi faca un calcul pe termen lung...insa in Romania este greu sa stii ce guvern vine peste cativa ani si ce le va trece prin cap astfel incat traficul de pe autostrada, chiar daca acum pare bun, poate varia considerabil daca guivernul se decide sa faca nazbatii. Mai ales ca in legea PPP au inclus si chestia aia cu anularea contractului daca nustiu ce interese are statul acolo! Adica Statul poate sa iti confiste investitia si sa te lase cu buza unflata??? Pai fara garantii guvernamentale cum naiba sa dai credit pentru astfel de lucrari??? Legea PPP si cum a fost conceput procesul este o bataie de joc la adresa romanilor, bancilor si a firmelor de constructii.

Ionut


panda_no 5

Habar n-am ce gresesc de nu pot pune poze.
Am pus dincolo citeva poze de azi de pe A3.