News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

n zona aia ai 4 (sau chiar 5) treceri la nivel cu calea ferata.
- han km 17 (str. Aviatorilor)
- DC 20 (mentionata de tine)
- DJ 109D (accesul principal spre parc)
- accesul spre parc dinspre Rascruci (nu gasesc vreun nume pentru acel drum)
- DJ161 (accesul spre Bontida)

Iar unele dintre ele au ajuns sa aiba chiar un trafic important caci reprezinta calea de acces spre parcul industrial. Prin urmare considerat ca normal ar fi fost sa avem o solutie gandita sub forma unui drum sud-nord, la est de calea ferata, care sa lege intre ele aceste drumuri. Probabil ar fi avut intre 6 si 10 km lungime, pe un traseu care ar fi fost bine sa fi fost ales inca de cand a fost gandit parcul industrial. In ambele capete acel drum ar fi trebuit sa beneficieze de o trecere denivelata peste sau pe sub calea ferata, astfel incat sa fie eliminate TOATE acele treceri la nivel.

Acum, la nivelul in care suntem acum, imi inchipui ca autoritatile judetene si DRDP asteapta momentul in care va fi ales traseul DX Cluj - Dej si vor crea acces prin intermediul acestuia, reducand sau poate chiar desfiintand acele treceri la nivel. Doar ca va mai curge multa apa pe Somes pana se va ajunge la implementare.

qionescu1

Aia era solutia. De cand e parcul ala industrial, CJ Cluj, comuna Jucu si Apahida sau asocierea metropolitana puteau face un drum pe acolo. Da, si eu cred ca se mizeaza acum pe DX Cluj-Dej...

Acum investesc 13 mil de euro in pasajul suprateran de la Jucu (fara rezultate deosebite) cand, aproximativ, cu banii astia puteau realiza acest drum de 6-8 km si problema era in mare parte rezolvata temeinic.

Ionut

Urgent și important.

Zilele astea pregătim un pachet de idei/măsuri/acțiuni LEGISLATIVE de siguranță rutieră pe care să îl împingem către autorități.

Ziceți și voi ce idei/măsuri propuneți voi. Care țin de legislație, atenție, nu de infrastructură. Ce ar trebui să conțină legea ca să ajute la creșterea siguranței rutiere.

kitsune

Prima chestie care îmi vine in cap și nu este in lege: zip merge (regula fermoarului).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Vol

Sa se poata face sesizari pe baza camerelor de bord, nu doar pentru condus agresiv.
Politistii de pe drum sunt limitati ca numar, dar frica ca cineva are camera de bord ar civiliza multi participanti la trafic.

RaduC

1. Masurarea distantei între vehicule, în mers, în UM de timp si nu metri.
Astfel,
pe drum uscat - 2 secunde
pe drum umed - 4 secunde
pe drum cu gheata/zapada - 10 secunde

Astfel, odata cu cresterea vitezei de deplasare, bugetul de timp de reactie ramane la fel. Pentru ca creste efectiv distanta dintre vehicule.

Cetatean

Avand in vedere numarul mare de accidente din ultimii doi ani de pe autostrazi,intre angajatii drdp-urilor si participantii la trafic,cred ca trebuie facut ceva in privinta asta. Eu banuiesc 3 motive:
- lipsa elemente specifice de semnalizare
- lipsa instruire a personalului
- lipsa atentie participanti(distrasi de diverse),ve,i cazul soferului de tir care i-a "agatat" pe banda de urgente.

Eu va scriu o experienta proprie,in care era sa ii iau pe capota.
Fiind pe autostrada si pe directia de mers,curba la dreapta,depaseam un tir. Aveam maxim 120. Efectiv ma trezesc cu niste conuri in fata pe banda 2,care ma directionau spre banda 1/urgenta.
Am franat,tirul a trecut,am incetinit si l-am atentionat pe vasile ca e prea din scurt semnalizat.
Si nu o data am vazut semnalizare slaba sau facuta doar sa fie. Am circulat pe triunghiul Sibiu-Deva-Cluj in ultimii 10 ani,f mult. Si mi-a fost dat sa vad saci de nisip peste balize,indicatoare din tabla,cu stalpi de metal pe care erau pusi saci de nisip.

De cele mai multe ori,daca e limita 60 km/h esti "presat" din spate sa mergi mai repede.


M_Z

Veșnica neînțelegere a faptului că orice semnalizare implica o presemnalizare.

Ar mai fi de zis și despre agenții de la rutieră care fac opririle sărind în fața mașinii cu mana ridicata. Știu că e deja un regulament care nu le indică să facă așa dar nu strică sa le fie reamintit că pun in pericol atât siguranța lor cât și a participanților la trafic cu bravada asta.

Cipi

Probabil o sa fiu contra-curentului, dar eu as imprumuta modelul elvetian care interzice anuntarea radarelor fixe sau mobile (parca si Austria era la un moment dat in aceeasi situatie, dar ei par sa fi permis intre timp folosirea POI-urilor).

Marea problema la noi nu e lipsa legislatiei, e mai degraba neaplicarea ei. In Bulgaria vezi masini de politie tot la 20 de minute, la noi o data la 200 de km. Si cand vezi masina de politie, efectul de calmare a traficului este redus la zona unde este stationata pentru ca este anuntata via aplicatii sau statie in urmatoarele minute.

Sunt de acord ca rolul Politiei ar trebui sa fie cel de calmare a traficului, nu de vanatoare de amenzi, dar e un joc de-a soarecele si pisica cu clopotei. Cum trece lumea de zona unde e semnalizata masina de Politie, cum se revine la 80+ in localitati, 120 in afara.

Si nu, nu sunt de acord cu teoria de a fi mai putin stricti pentru ca nu avem drumuri. TOCMAI pentru ca nu avem autostrazi peste tot ar trebui sa fim mai stricti pentru a scadea numarul de victime din accidente grave.

tom_sawyer

#8859
The "Rettungsgasse"

German and Austrian traffic law requires drivers to form a Rettungsgasse (emergency vehicle lane) whenever traffic backs up on the autobahn due to an accident or some other emergency requiring ambulances, fire trucks, police, or any other emergency response. If there are only two lanes in each direction, drivers are required to move their vehicles to the far right and far left, creating a middle open lane for emergency vehicles.

You should keep all doors closed and avoid standing outside the vehicle in the free lane, which could hinder the free movement of emergency vehicles. Many German and other drivers fail to follow this rule and other Rettungsgasse rules, causing delays and endangering lives.

https://www.german-way.com/travel-and-tourism/driving-in-europe/driving/autobahn/driving-on-the-autobahn/


https://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse








Powered by API/PUM imgur uploader

pista_bacsi

Radare/amenzi bazate pe viteza medie pe sectoare

M_Z

@pista_bacsi
 Da . Clar! E si cel mai ieftin sistem. Doua puncte cu camere, o bază de date și niște fizica de școală generală (parcă).
Să fi făcut dn2 ul așa de la un cap altul din localitate în localitate și nu mai mureau atâția oameni.

dr4qul4

#8862
1. Depasirea unei masini care vireaza la stanga intr-o intersectie (in care are acest drept) se poate face doar prin partea dreapta. Adica prioritate sa aiba cel care ajunge primul in intersectie (cel din fata).
Sunt multe cazurile in care cineva opreste pe drumul principal si vrea sa vireze stanga, in spatele lui opresc alte masini, si se gaseste unul sa le depaseasca pe toate.
Iar cel care vieaza la stanga poate fi vinovat deoarece nu s-a asigurat si din spate. Eu cred ca este de ajuns sa se asigure din fata, dreapta si stanga. Este cam mult sa-l punem sa se mai uite si in spate.

2. pe sensul unic sa acorzi prioritatea doar celor care merg in sensul corect. Daca cineva vine pe contrasens (cu fata sau cu spatele) sa fie singurul vinovat intr-un eventual accident.

3. Sa nu se mai ia permisul daca pentru depasirea pe linie continua pusa aiurea, vizibilitatea este perfecta si nu incurci traficul. Mi s-a intamplat acum cativa ani sa raman fara permis pentru ca am inceput depasirea (unui vehicul lent) cu 10m inainte de inceputul liniei discontinue, desi depasisem varful de panta de  cel putin 100m si din fata nu venea nimic (masina de politie era in coloana formata in spatele meu). In felul acesta ai mai mult timp la dispozitie pentru orice depasire si eviti sa apara unul mai grabit din spatele tau.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Vol

Accidente care au loc datorita incalcarii unor reguli de cirulatie sa fie vina celui care incalca regulile.

-virezi stanga si cineva intra in depasire chiar daca e linie continua
-sens giratoriu unde prima banda iese la o anumita iesire cu marcaj pe asfalt dar cineva nu respecta asta si continua in sens, banda 2 care s-a incadrat corect cand da sa iasa din sens se acroseaza cu cel de pe banda 1.
-drum cu sens unic unde cineva circula pe interzis si intra in coliziune cu alt conducator care vrea sa patrunda pe drum de pe o strada secundara.

Inteleg ideea asigurarii inainte de a efectua o manevra si pierderea prioriatii pentru cei care au dreptul sa fie acolo, dar nu pentru cineva care incalca legea.

M_Z

Problema asta e doar pentru motociclete care au dreptul să depășească prin stânga pe aceeași banda. Am cunoscut doi motocicliști care și-au luat-o așa. Desi e ambiguă situația pentru că, codul rutier îți permite să depășești prin dreapta auto încadrate și care semnalizează virajul la stânga dar nu te obliga. In cazul celor doi motocicliști a fost considerat vinovat șoferul pe considerentul că au dreptul de a depăși prin stânga dar pe aceeași banda, nu pe contrasens. Amândouă cazurile erau în intersecție in zona cu linie continua.
Pentru mașini nu cred că se pune problema din doua motive: înainte de intersecție ai linie continua în ax și dacă sunt mai multe mașini ar însemna să depășească o coloană  ceea ce e interzis. Poate un caz particular gen in exterior la virajul pe un drum neclasificate unde nu se amenajează intersecția cu linie continua în ax să apară așa ceva.
Dar e într-adevăr o situație care merita clarificată suplimentar.