Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#8820
https://www.g4media.ro/cazanciuc-decesele-survenite-in-accidente-comise-de-soferi-fara-permis-au-scazut-cu-53-in-ultimele-6-luni-ca-efect-al-adoptarii-legii-anastasia.html

Cazanciuc estimeaza ca au murit cu 100 mai putini oameni in trafic in cele 18 luni de la intrarea in vigoare a "legii Anastasia" care prevede inchisoare cu executare pt accidente mortale daca soferul nu are carnet sau este sub influenta, si interzicerea dreptului de a conduce pana la 10 ani.

Anastasia a fost o fetita de 4 ani decedata la 1 iunie 2022 in urma unui accident, soferita nu avea permis. Judecatorul a considerat ca accidentul ar fi fost mortal si daca soferul ar fi avut permis


QuoteÎn ultimele 6 luni, decesele survenite în accidente comise de șoferi fără permis au scăzut cu  53% iar decesele survenite în accidente comise de șoferi aflați sub influența alcoolului au scăzut cu 32%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, afirmă senatorul PSD Robert Cazanciuc.


Este vorba de o scădere "fabuloasă", în urma "îndelungatei campanii naționale de prevenire și de conștientizare a efectelor pe care le are Legea Anastasia", consideră Robert Cazanciuc, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

"Tot 6 luni se împlinesc și de la o altă lege pe care am inițiat-o și care cred că poate contribui destul de mult la reducerea numărului de accidente grave, respectiv interzicerea până la 10 ani a  dreptului de a mai conduce autovehicule celor care se urcă la volan băuți, drogați sau fără permis, indiferent dacă au produs sau nu accidente", adaugă el.

Ultima statistică întocmită de Poliția Română arată astfel, potrivit senatorului PSD:

– în perioada 13 iulie 2024 – 13 ianuarie 2025, au avut loc 18 accidente, cauzate de conducerea sub influența alcoolului, ce au avut drept urmări decesul a 26 de persoane, cu 13 accidente mai puține față de perioada 13 iulie 2023 – 13 ianuarie 2024, când au avut loc 31 de astfel de accidente soldate cu 38 de persoane decedate.
– în perioada 13 iulie 2024 – 13 ianuarie 2025, au avut loc 5 accidente, cauzate de conducerea sub influența substanțelor psihoactive, ce au avut ca urmări decesul a 5 persoane, similar cu perioada  13 iulie 2023 – 13 ianuarie 2024.
– în perioada 13 iulie 2024 – 13 ianuarie 2025, au avut loc 13 accidente, cauzate de conducerea fara permis, ce au avut drept urmări decesul a 16 persoane, cu 17 accidente mai puține față de perioada 13 iulie 2023 – 13 ianuarie 2024, când au avut loc 30 de astfel de accidente soldate cu 34 de persoane decedate.
"În cele 18 luni de la intrarea în vigoare a Legii Anastasia am salvat împreună peste 100 de vieți!


Mențin rugămintea de a continua acest parteneriat public-privat și a campaniei naționale de promovare a efectelor Legii Anastasia care poate duce si pe mai departe la scăderea numărului de accidente mortale, ceea ce va face ca România să coboare de pe locul întâi la decese pe drumurile publice, în Europa", mai spune acesta.

Potrivit Legii Anastasia, inițiată de senatorul PSD Robert Cazanciuc, săvârșirea omorului din culpă de către un șofer care a condus fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psiho-active, se pedepsește cu închisoarea, fără posibilitatea ca instanța să dispună suspendarea executării pedepsei sub supraveghere.


qionescu1

Un lucru bun, dar efectul este acum, imediat dupa lege. In timp se dilueaza si uita.
Exemplu, banal dar functioneaza asemantor in psihologia umana, folosirea petardelor. Dupa incriminare (in forma care a fost) au urmat 1-3 ani de sarbatori in liniste. Astazi a revenit nebunia.

oc7avian

Corelația nu înseamnă cauzalitate. Și deobicei frica de bau-bau fără enforcement e inutilă.

Nu știu cum e în restul țării, dar în Brașov sunt în ultimii ani filtre zilnice dimineața. Și fix din motivul ăsta lumea a devenit mai responsabilă seara. Pentru că dimineața e cel mai periculos, când ai impresia că ți-ai recăpătat abilitățile de șofer, că doar băutul a fost ieri.

dumbravaandrei

În cele mai multe cazuri, băutul a fost de ieri*.

Da, și prin restul țării se fac multe controale dimineața, mai ales în zonele cu potențial mare de influență bahică (săli de nunți, zone de cabane/hoteluri, stațiuni etc...)
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TVlad

Cred ca am mai spus, factorul desuasiv nu e neaparat asprimea sanctiunii ci probabilitatea de a fi sanctionat.


dragos76

Nu prea îmi dau seama care e legătura accidentului menționat cu aceste lucrări.

qionescu1

#8827
"perioada când s-a lucrat pe firul II Gherla – Dej (martie-noiembrie 2024), la bariera spre Mintiu Gherlii s-a stat și aproape o jumătate de oră în așteptarea trenurilor, iar șoferii și-au pierdut răbdarea.


Unii dintre ei nu mai țin cont de semnalele acustice și de luminile roșii, aprinse minute în șir, fără să vină vreun tren, și traversează.

Sâmbătă seara, la bariera de la capătul străzii Mintiului s-a făcut din nou coadă. Un șofer a relatat că la un moment dat, s-au aprins luminile albe, iar mașinile au început să traverseze. În scurt timp s-au aprins din nou cele roșii, dar conducătorii auto, care știau că trenul vine după minute bune, cu viteza melcului, n-au mai stat pe gânduri și și-au continuat drumul. Nu este un fenomen singular.

Au fost și situații în care barierele avertizau sosirea trenului, care nu au mai venit, iar șoferii au sunat la 112.

Pe liniile altădată goale se adună acum și câte trei trenuri, un lucru mai rar întâlnit. O astfel de situație s-a produs vineri după-amiază. Două  trenuri de călători așteptau să avanseze spre Cluj și staționau în așteptarea celui de-al treilea. Acesta venea pe singurul fir liber de la Iclod. Călătorii, derutați, nu mai știau la care peron să ajungă pentru a urca în trenul bun."

Parca fi chestiuni de organizare deficitară. Și astea duc la nervi, frustrare, lipsa de răbdare și implicit nerespectarea regulilor. Dacă stai o jumătate de oră singur in câmp la semnal roșu și apoi el încetează fără a trece un tren păi a doua, a treia oară începi să te gândești dacă nu cumva e la fel.

Comuna Mintiul Gherlii este aproape lipită de Gherla, le despart doar o linia ferată dublă spre Dej. De mult timp se impune acolo o subtraversare. Măcar una.

dragos76

Accidentul zice că a fost la o trecere nesemnalizată, deci nu prea are legătură cu problemele de la trecerile cu barieră.

cristi5

Un clip despre Viziunea Zero. Adica siguranta rutiera dincolo de "sa nu se indoaie masina mea sau sa patesc eu ceva, sau ai mei"

https://www.facebook.com/share/r/1Dcu8NSp6T/
 

TVlad

Foarte bun clip, scurt, sugestiv si emotionant. Si cu efectele corespunzatoare, sper...

dumbravaandrei

Când naiba ăștia de la siguranță rutieră din cnair or să conștientizeze că suntem în etapa în care un marcaj lăsat aiurea pe drum poate provoca un accident ?!?

Mergeam ieri la Curtea de Argeș și unde e racordul dintre lotul webuild și autostrada veche au lăsat dobitocii ăștia marcajele temporare galbene care te duceau înainte pe "contrasens" să ieși spre Râmnicu Vâlcea.  Un marcaj gândit pentru un viraj la stânga la 30-50km/h.

Eh, acum gândiți-vă ce frumos a fost când la 130 km/h mașina mea a decis să urmeze marcajul temporar, de șantier (cum e și logic de altfel). Noroc că eram pe B1 și B2 era liberă, că altfel mă vedeați la știri...
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TVlad

Hopaa, deci lane assist in combinatie cu prostia administratorului drumului te pot trimite pe lumea ailalta?

Banuiesc ca il poti dezactiva dar atunci ce rost mai are? Observ ca in ultima vreme au aparut sisteme care interfera nepermis cu factorul uman. Eu nu am decit start/stop si e o pacoste. Il dezactivez mereu la pornire pentru ca de citeva ori mi-a oprit motorul in cel mai prost moment, la o intersectie cu cedeaza trecerea. Nu a mai vrut sa reporneasca nici de la ambreiaj, doar de la cheie, in injuraturile celui cu prioritate.