Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

vancouver

Eu propun sa stea un politist la intersectia A1 cu A6, sa dirijeze traficul...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mikidutzaa

#1831
Quote from: florin74 on July 26, 2016, 04:24:49 PM
Scuza-ma, te numesti inconstient (ca sa nu folosesc un termen mai dur) daca intri cu 130 la ora acolo. 
Daca ne uitam la peisaje, telefoane, si in orice alta parte mai putin la drum si indicatoarele de pe marginea lui, iar in cazul in care le vedem le ignoram, atunci se intampla astfel de incidente. Ulterior dam vina pe autoritati ca nu au facut si dres, iar noi suntem curati ca lacrima. Ipocrizie la greu.

Bun, deci inteleg ca tie ti se pare normal sa moara acesti "inconstienti" si sa ia altii nevinovati cu ei in mormant si e ok si nu trebuie sa facem nimic pentru a preveni chestia asta. I rest my case.

nirolf

#1832
Quote from: vancouver on July 26, 2016, 06:28:12 PM
Eu propun sa stea un politist la intersectia A1 cu A6, sa dirijeze traficul...
Îți apreciez mesajele pline de informații și idei, însă mesajele disprețuitoare de genul ăsta nu aduc niciun plus discuției. Aș prefera să te abții pe viitor.

Și un citat pentru colegii care au rămas un pic în urmă cu noutățile:

QuoteRoad traffic safety refers to the methods and measures used to prevent road users from being killed or seriously injured. Typical road users include pedestrians, cyclists, motorists, vehicle passengers, and passengers of on-road public transport (mainly buses and trams).

Best-practices in modern road safety strategies focus on preventing serious injury and death from vehicle crashes despite human fallibility.[1] (Whereas, previous road safety paradigms assumed compliance with traffic regulations.)

fallibility= ~eroare

Explicația e simplă: oamenii sunt supuși greșelii, fie din nepăsare, fie din oboseală (oare voi nu ați condus niciodată obosiți fiind?), fie din prostie. Dar chiar și omul ăla prost, viu este mai important și mai valoros pentru stat si societate în ansamblu pentru că produce ceva (valoare adăugată) cel mai probabil. Sau urmează să producă (vezi bebelușul mort) și să consume, etc. Deci ar trebui să fie interesul statului, dar și al nostru (pentru că omul ăla poate ar fi cumpărat ceva de la firma mea sau firma la care lucrez dacă nu ar fi murit) să luăm niște măsuri elementare de prevenție. Mai ales când costurile sunt infime comparativ cu pierderea cauzată altfel. Cât costă un semn și 2 săgeți vopsite? Probabil mai puțin decât telefonul de pe care scriu mesaje la mișto despre moartea unor oameni.

florin74

#1833
Quote from: mikidutzaa on July 26, 2016, 06:30:10 PM
Bun, deci inteleg ca tie ti se pare normal sa moara acesti "inconstienti" si sa ia altii nevinovati cu ei in mormant si e ok si nu trebuie sa facem nimic pentru a preveni chestia asta. I rest my case.

Te inseli amarnic. Ce sustin eu - si vezi postarile anterioare- este ca multe din accidente se pot evita prin simpla respectare a semnficatiei indicatoarelor puse pe marginea drumului si a marcajelor rutiere.  Chestie de educatie - respectarea regulilor. Ca la noi in Romania nu ne place, este partea a doua. Si in plus nu ne place si sa ni se atraga atentia cand am gresit, intotdeauna sunt altii de vina, CNADNR, politia, vremea, horoscopul, soarta, gasim o scuza oricand. Binentele ca trebuie  intervenit- cu masurile mentionate inclusiv mai sus- acolo unde este cazul. (corectii de curbe, modificari de traseu unde se poate, insule de calmare la intrare in localitati - sa vezi la socru meu cum se circula cu 140km/h in localitate si nu se respecta linia continua si trecerile de pieton, o aventura sa imi las copiii la bunici)
In acest caz, A1/A6 mi se pare o greseala flagranta a soferului. Semnalizat cu cel putin 3 indicatoare, si el le-a nesocotit. Unul mai inteleg, dar ai cel putin 3 semne pe care le-a ignorat. OK, punem parapeti aici. Dar peste 15 km, ce mai facem, pe DN? Si acolo parapeti sa punem, ca poate nu vede semnul de depasire interzis si nu intelege semnificatia liniei continue?

Sunt solutii de moment, dar pe termen lung, nu se rezolva problema. Educatie si sanctiuni severe sa fie  baza, la care sa se adauge si imbunatatirea infrastructurii unde este cazul.

vancouver

florin74, soferul a gresit, asta este in afara oricarei discutii. A ignorat indicatoarele. Dar de ce trebuie sa moara si alti oameni, cum ar fi pasagerii soferului sau cei din masina care circula regulamentar?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

^ Ar fi ideal sa nu avem decese pe drumurile din Romania. Din pacate suntem fruntasi in Europa. Si, in ciuda parerii ca lipsa infrastructurii este cauza principala, eu as merge mai degraba pe lipsa culturii si educatiei rutiere, precum si a celor 7 ani de acasa la multi dintre soferi.  Vezi A2, unde se circula cum se circula. Asta ne costa si ne va costa mult de acum incolo, - cuantificabil in multe vieti omenesti plecate prea repede dintre noi- , daca nu incepem de "ieri" un proiect serios in aceasta privinta-  a educatiei rutiere, alaturi de modernizarea infrastructurii.

TibiV

#1836
Clar este lipsa de educatia.
Sau educatia primita nu este educatia "celor 7 ani de acasa", ci educatia "celor 7 ani de pui de cocalar"  >:(

Quote from: vancouver on July 26, 2016, 06:28:12 PM
Eu propun sa stea un politist la intersectia A1 cu A6, sa dirijeze traficul...

Nu sa dirijeze traficul, sa ia carnete.
Multe carnete, caci in tara asta idiotii au prea multe carnete...

http://stirileprotv.ro/superbun/ambulanta.html
Quote
La volanul masinii care a tamponat ambulanta se afla un tanar de 19 ani care luase permisul de numai 5 luni. Desi incepator si lipsit de experienta, tanarul, spun martorii, a pornit glont de la semafor si vorbea la telefon inainte de impact. Atent la conversatie, cel mai probabil, nu a auzit sirena ambulantei care avea prioritate in intersectie. Impactul a fost atat de puternic incat salvarea s-a rasturnat.
Desi are permis doar 5 luni, soferul in cauza declara pe Facebook ca masina este marea lui iubire. Pe nume Mihai, isi spune "Miai Viteza".
Cum este sa ai cont de FB pe numele Miai Viteza ?
Ai probleme maxime si cu ortografia, si cu legea - si probabil in general ai probleme de deficit de celule cenusii... (
Acel "Miai Viteza" nu ar trebui sa mai aiba dreptul sa conduca minim 15 ani.
Sau sa se racoreasca la "mititica" fo 2 ani...  >:(

Dar mor oamenii pe drumurile din romanica si fara sa fie loviti de masini....
http://stirileprotv.ro/stiri/sanatate/salvati-de-medici-ucisi-de-gropile-din-drumul-spre-spital-motivul-pentru-care-nu-se-mai-folosesc-elicopterele-smurd.html
Quote
...un pacient din Botosani grav ranit la gat a murit in timp ce salvarea care il transporta la Iasi, rula pe un drum plin de hartoape.
Omului i s-a desfacut operatia iar hemoragia care a urmat, i-a fost fatala. La randul lor, ambulantierii confirma ca de groaza gropilor au ajuns sa conduca incet, desi sunt nenumarate situatiile in care tocmai viteza poate sa faca diferenta dintre viata si moarte.
Cum e sa mori pentru ca ambulanta care te transporta da dintr-o groapa in alta ?....

Felicitari, CNADNR !
Reusiti sa omorati oameni fara sa aiba loc nici un accident...  >:(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#1837
Sa nu uitam ca un prezentator tv a omorat 3 oameni si nu a facut nici macar 1 zi de arest/puscarie.

La asa exemplu, asa soferi. De ce ai fesoecta regulile daca nu patesti nimic?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1839
Quote from: florin74 on July 26, 2016, 04:24:49 PM
Ai cel putin 2 daca nu cumva 3 indicatoare de reducere a vitezei inainte. (2 se vad din filmarea de la Protv - 80 km/h, si cel de 60 km/h), banuiesc ca mai este cel putin 1 indicator inainte. (la 100 km/h)

Scuza-ma, te numesti inconstient (ca sa nu folosesc un termen mai dur) daca intri cu 130 la ora acolo. 

Corect. Dar ce e "acolo"? O curba stransa cu 2 benzi pe sens, sau una cu contrasens?

Te rog sa incerci pentru 2 minute sa te pui in situatia cuiva care are modelul conceptual gresit, fiind convins ca ambele benzi sunt in acelasi sens. Atunci interpreteaza limitele de viteza ceva de genul "e limita de viteza pt ca e curba periculoasa la stanga, lasa ca eu sunt destept si o tai pe banda din stanga dupa ce ma asigur _din_spate_. Linia continua o fi pentru cand e trafic mare, sa fii atent sa tii banda, dar acum sunt singur pe aici".

Ceilalti, care inteleg ca e contrasens, stiu ca isi asuma un risc intrand cu viteza si pe contrasens. Atunci sunt pregatiti sa franeze sau sa faca manevre de evitare. Nici unul din soferii care au provocat accident mortal acolo nu stiu sa fi facut asa ceva.

Deci problema de baza e semnalizarea proasta a circulatiei in ambele sensuri. Ce ii costa sa puna linie dubla continua? Ce ii costa sa puna sageti pe asfalt, sa reaminteasca soferului ca nu e "autostrada" normala? Acum stau si se ascund dupa STAS.

In plus, daca ar imbunatati ceva acum, ar insemna ca recunosc ca nu era bine inainte. Fudulia e mare la noi.

PS: si data viitoare cand faci o greseala, gandeste-te daca ai facut-o pt ca ai judecat situatia gresit (mistake) sau ai judecat situatia corect dar ti-a tremurat mana (slip). Vei observa ca greselile in care "ai crezut" ceva si ai judecat gresit au de obicei consecinte potentiale mult mai grave.

cristi5

#1840
Quote from: florin74 on July 26, 2016, 07:02:14 PM
Te inseli amarnic. Ce sustin eu - si vezi postarile anterioare- este ca multe din accidente se pot evita prin simpla respectare a semnficatiei indicatoarelor puse pe marginea drumului si a marcajelor rutiere.  Chestie de educatie - respectarea regulilor.

Si daca eu iti demonstrez experimental ca (sa zicem) 6 din 10 soferi nu observa un anumit semn intr-un anumit loc? Si ca in urmatorii 400 de metri de curba srtansa nu mai au alt semn care sa le poata rectifica intelegerea situatiei. Ce faci, le dai amenda la cei sase, ii faci needucati, sau repari semnalizarea???

Ai insistat ca nu au fost respectate limitarile de viteza (singurele mai vizibile in zona, desi daca ai judecat gresit situatia, cam tot acolo esti pt ca nu vei pune asa mult pret pe limitari). Cred ca sunt cele mai putin respectate semnalizari, in toata lumea. In Suedia (locul 2 la siguranta rutiera) vad asta in fiecare zi (mers cu 70 pe drum de 50, cu 110 pe drum de 90, cu 130 pe autostrada care e 99% limitata la 110), cu toate ca amenda incepe la 200 EUR. Cand sta politia pe marginea drumului, ridica carnete la greu. Noroc ca sta mai rar... Daca te condamna sa dai examen din nou, e minimum 1000 EUR, cu scoala, educatie de risc, examene, etc, nu mai vorbim de timpul pierdut. Si cu toate astea, se depaseste viteza, se nesocotesc indicatoare. Singura diferenta din punctul de vedere al vitezei sunt cateva camere fixe, dar foarte putine, eu nu intalnesc niciuna pe drumurile la lucru, la mall, etc, asta intr-un oras intins pe 30x30km. Am vazut cateva cand am mers 250 km la schi... Dar si acolo ma depaseau localnicii, stiau ei unde se poate...

Si nu uita, vorbim nesocotiea limitelor de viteza intr-o cultura in care se respecta reguli. Copiii mei ma exaspereaza uneori ca nu inteleg spiritul regulii, o aplica la litera. Dar ce au suedezii si nu avem noi? Drumuri 2+1, centuri, drumuri de viteza prin oras izolate prin planul de urbanism de zonele rezidentiale, semnalizare bazata pe rezultatele cercetarii in ergonomie. Adica infrastructura. Limitele de viteza joaca un rol (se marcheaza tot mai mult 40 si 80 in loc de 50 si 90), dar eu nu le dau o contributie prea mare la siguranta circulatiei in comparatie cu infrastructura, pt ca ea te ajuta sa conduci mai lejer, cu mai putin efort. Si daca obosesti usor, faci mai putine greseli, deci vor fi mai putine accidente.

Si chiar nu inteleg de ce daca punem niste parapeti sau intarim o semnalizare trebuie sa insemne ca vom face asta in toata tara. Eu ma refer strict la A1/A6 unde sunt sigur ca "interfata utilizator" a soferului e proasta (ca sa intelegi importanta interfetei, gandeste-te cate smartphones au existat inainte de iPhone, copiat ulterior de Android, si cate MP3 players inainte de iPod, sau cum se lucra cu un calculator, din linia de comanda, inainte sa apara Mac-ul in 1984, copiat apoi de Windows)... Una din cele mai importante calitati ale unei interfete e evitarea erorilor utilizatorului.

Ca mai e loc de educatie rutiera in Romania sunt total de acord. Dar nu putem arunca toate problemele traficului pe soferi. Faptul ca spun ca la A1/A6 trebuie refacuta semnalizarea cat mai curand nu inseamna ca maine voi spune ca fiecare loc unde e un accident trebuie aranjat. Dar unde se produc des erori umane _similare_, poate e o problema de infrastructura ce merita investigata.

florin74

#1841
Cristi, tot ce spui tu este valabil pentru orice alta tara in afara de  Romania. Aici, dupa sutele de mii de km strabatute in lung si latul tarii (de la Dorohoi pana la Timisoara, de la Satu Mare pana la Vama Veche), am alta viziune. Mai mult ca sigur ca ,cel putin din punctul meu de vedere, fiind in situatia in care am vazut moartea cu ochii de nenumarate ori din cauza inconstientei, prostiei si nerespectarii regulilor de circulatie (stai sa vezi ce este pe drumurile judetene, unde nu vezi politie cu anii, numai pe la accidente apar), sa am pozitia asta mai exigenta si sa cer mai multa responsabilitate in ceea ce priveste atitudinea soferilor, si mai putin starea infrastructurii. Pentru mine ca referinta este accidentul de pe A2, cand a fost carambolul acela groaznic. Ziua in amiaza mare, sa vezi ca este fum in fata ta, si tu sa intri in zona respectiva cu peste 130 de km la ora si lipit de cel din fata ta, scuza-ma, daca ii numesc inconstienti le fac un compliment. SI dupa aia tot ei urlau ca de ce nu functionau panourile de semnalizare. Daca nu au vazut ditamai norul de fum, oare de ce sa ii cred ca vedeau mesajul de pe panou?

Dar cu timpul sper sa se schimbe in bine atat infrastructura, cat si comportamentul soferilor. Doar una fara cealalta, nu rezolvam mare lucru.  Avem de lucru ! Incerc sa fiu optimist. :lol:


oaspetele

http://www.puterea.ro/eveniment/accident-mortal-provocat-de-un-politist-baut-141240.html

Accident mortal provocat de un polițist băut

Un bărbat de 36 de ani și-a pierdut viața după ce prietenul său, polițist rutier, a intrat cu viteză într-o curbă, a pierdut controlul volanului și s-a izbit într-un stâlp. Polițistul, șoferul mașinii avea o alcoolemie de 1 la mie.

cristi5

Florin, am tot respectul pt experienta ta rutiera si nu ma mir ca ai trecut prin multe situatii groaznice, provocate de soferi indisciplinati. Dar sunt convins ca marea lor majoritate stiau ca se expun la un risc si ca te expun si pe tine. Or in cazul A1/A6 avem indicii clare ca oamenii aia n-au stiut, n-au inteles situatia pt ca n-au observat indicatorul, si vazand filmul sunt convins ca putini soferi de nivel mediu dintr-o tara civilizata l-ar fi observat. E prost pus, nu e completat bine de alte semne si marcaje, drumul seamana leit cu o bretea cu doua benzi pe sens, sunt numai sosele cu sensuri separate in jur: in spate, in stanga, in dreapta... Adica toate conditiile sa se creeze o confuzie fatala.

Nu poti sa lasi o semnalizare proasta cerand doar respectarea legii. E ieftin si intransigent, dar nu ajunge.

Odata ce se imbunatateste infrastructura, marja de eroare e mult mai mare, deci cocalarii si bizonii au mai mult loc. De-aia nu-i vedem asa des. Nu pentru ca n-ar exista, stai linistit ca sunt peste tot. Ca la noi or fi mai multi, nu pot sa neg. Dar as vrea sa consideri si tu posibilitatea ca cei doi nefericiti de la A1/A6 n-au intrat pe contrasens din teribilism, pentru simplul motiv ca nu stiau ca e contrasens.

PS: Iti dau cate exemple vrei de caramboluri in alte parti. Inclusiv in Suedia (intrare in zona cu ceata), anul trecut parca. Vizibilitatea se inrautateste brusc pe autostrada, oamenii nu-si dau seama cat de tare merg (ca doar mergeau asa de vreo ora-doua), si gata carambolul.

TibiV

Oameni buni, dar noi discutam doar de "semnalizare"...
Oare problema nu este de fapt mai "adanca", legata strict de incompentetna CNADNR?

Atunci cand proiectantul/constructorul a venit cu proiectul "optimizat" nu ar fi trebuit ca beneficiarul (CNADNR) sa ii propuna la schimb... o felatie ?
Pentru ca este clar din start ca o schimbare (chiar si pe doar cateva sute de metri) a regimului de autostrada cu unul de DN va induce confuie ?

Pentru ca este vorba de o legatura intre A6 si A1. Deci intre doua A.
Semnalizarea este STAS, totul este OK, dar acolo mor oameni.

Nu credeti ca de fapt vina a fost a beneficarului care a acceptat o optimizare criminala ?

"Optimizarea" se baza pe faptul ca "oricum A6 nu exista de fapt"....
Si deci nu avem multi pe traseul A6/A1 si invers, A1/A6.
Pe bune ?!?!?!....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)