Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

Total de acord ca e proiectare proasta si derulare proasta a contractului dar habar n-am daca se pot gasi si pedepsi vinovatii. Iar de refacut jonctiunea, ce sa mai vorbim. Asa ca discutam despre chestiuni fezabile: semne, marcaje, parapeti...

TibiV

Da, ai dreptate..
Raul primordial (proiect de kko) a fost facut...

Acum discutam despre solutiile "placebo".
Nu vindeca, nu repara...  Dar macar ai senzatia ca "ai facut ceva"...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

E o carpeala dar macar nodul devine mai putin periculos, si-i salveaza pe alti confuzati si pe partenerii lor de trafic. Deci e mai mult decat un placebo (daca se face).

Poate putem cumva preveni asemenea catastrofe de proiectare si semnalizare pe viitor. Macar o banda de siguranta sa lase...


cristi5

Nu prea inteleg, nu era pe trecere, viteza nu avea, parapetul e in partea cealalta si oricum nu se compara cu inaltimea cabinei... Nu zic ca parapetul nu joaca un rol in accidente, dar nu inteleg ce rol a avut in tragedia asta...

Oricum se vede clar ca timpul de reactie a CNADNR dupa producerea de accidente grave in care infrastructura joaca un rol e foarte mare. Sa aiba timp sa moara si altii...

MRS

#1850
Pe ati vazut-o?
IDIOTII  :yikes:

LE: multumesc pt dislike. Sa intelegem ca avem acei pandari pe forum?


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Allex

^avem cum sa cerem un punct de vedere oficial de la Politia Rutiera? Asa ceva e inadmisibil.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

Acum 2 ore, pe breteaua A4- Ovidiu - A2, o masina de IF dadea cu spatele pe banda de urgenta....
Si era deja trecut bine de curba.
Nu prea inteleg cum s-a incurcat acolo (dreapta mergi spre dreapta, nu cum e din sens opus) dar la cat de prost era, nu ma mai mira nimic. Cred ca avea si copii in masina (era full masina si se vedea un colac umflat).
@Cristi5, la astia ce le mai facem?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

O solutie pe care o stiu (din Suedia): orientare dupa indicatoare la examen. Examinatorul nu zice niciodata dreapta sau stanga, zice du-ma spre Pitesti (daca in fata este un indicator cu Pitesti). Daca la pregatire (care se poate face si privat) te obisnuiesti cu GPS, pici examenul cu flying colors.

Fii sigur ca orientarea gresita nu e inventie romaneasca. Afara de cateva orase mari, orientarea a fost foarte simpla in Ro pana au aparut autostrazile. Ne putem astepta sa apara multe astfel de incidente din cauza lipsei de experienta in condus pe autostrada si in orientare dupa indicatoare.. Sper ca nu vor da multi cu spatele...

Doua exemple despre infrastructura Ro care duce la dezorientare:
- sagetile de pe benzile de preselectare, in Bv cel putin, sunt la vreo 10m de intersectie, te trezesti ca vrei sa mergi inainte si esti pe banda exclusiv de stanga, cu linie continua (si coloana) in dreapta... In locuri cu semnalizare civilizata nu numai ca ai sageti multiple incepand la vreo 100m de intersectie, dar ai si un indicator deasupra, vizibil de departe, cu informatii despre unde duce fiecare banda plasate fix deasupra benzii respective (mapping). Am vazut ceva in directia asta la cateva intersectii de DN dar nu destul in oras.

- sensuri giratorii cu bretele de intrare si iesire care arata la fel. Pai nu ma mir ca unii ies din sens giratoriu pe contrasens, si uneori mai si continua pe autostrada... Geometria bretelei e bine sa arate clar daca e intrare sau iesire, si sa ingreuneze iesirea daca e bretea de intrare...

Sigur ca noi astia care avem o orientare mai buna radem de respectivii soferi (sau ii injuram daca ne-au pus in pericol). Dar pe alocuri infrastructura poate ajuta mult la orientare. Probabil nu in exemplul tau.

Memoria spatiala, care ajuta orientarea, se deterioreaza cu varsta. Sa n-ajungem sa rada altii de noi...

TibiV

Quote from: cristi5 on July 29, 2016, 12:19:35 AM
Memoria spatiala, care ajuta orientarea, se deterioreaza cu varsta. Sa n-ajungem sa rada altii de noi...

In ziua aia nu ma mai urc la volan... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#1855
CNADNR

Quote
Comunicat de presă
28.07.2016

Montarea separatoarelor de sens pe DN1 continuă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță că începând cu
data de 28.07.2016, ora 20.00 va continua execuția lucrărilor de montare a separatoarelor de
sens de tip parapete rigid prefabricat din beton pe DN 1, în zona pasajului rutier Ikea de la
poziţia kilometrică 8+900.
Reamintim că pe pasaje se montează parapete rigide din beton iar în calea curentă parapete
metalice
.
Lucrările executate vor afecta ambele căi de circulație şi vor fi închise benzile centrale, astfel
circulația se va desfășura pe două benzi pe sens.
Menționăm ca în zilele de sărbători legale nu vor fi executate lucrări, nefiind instituite restricții
de circulație.

Montarea acestor separatoare este foarte importantă pentru asigurarea siguranței
circulației. Decizia de a se lucra pe timp de noapte a fost luată de către conducerea
CNADNR SA pentru creşterea ritmului de montare a separatoarele de sens. De aceea
lucrările se desfășoară doar pe perioada nopții.
CNADNR, împreună cu Poliția Rutieră au stabilit ca toate aceste lucrări să se desfășoare în
anumite intervale orare, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul lucrărilor asupra celor
care tranzitează zona să fie cât mai mic.
CNADNR face apel în continuare la șoferi să circule cu respectarea regulilor de circulație,
mai ales cu viteza legală, pentru că montarea acestor parapete nu va exclude producerea de
accidente cauzate de viteza excesivă.

Ulterior vom reveni cu informaţii suplimentare cu privire la continuarea lucrărilor pe următoarele
lucrări de artă:
- pasajul rutier de la km 9+850 – zona Metro şi
- pasajul de la km 12+384 – zona Otopeni.

Până la această data au fost instalați:
- 3800 metri liniari de parapete metalic și
- 350 metri liniari parapete New Jersey.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1856
Quote from: florin74 on July 26, 2016, 08:40:09 PM
^ Ar fi ideal sa nu avem decese pe drumurile din Romania. Din pacate suntem fruntasi in Europa. Si, in ciuda parerii ca lipsa infrastructurii este cauza principala, eu as merge mai degraba pe lipsa culturii si educatiei rutiere, precum si a celor 7 ani de acasa la multi dintre soferi.  Vezi A2, unde se circula cum se circula. Asta ne costa si ne va costa mult de acum incolo, - cuantificabil in multe vieti omenesti plecate prea repede dintre noi- , daca nu incepem de "ieri" un proiect serios in aceasta privinta-  a educatiei rutiere, alaturi de modernizarea infrastructurii.

Da florin, ai dreptate. 100% dreptate. DAR extrem de important: LIPSA CULTURII SI EDUCATIEI RUTIERE NU SE POATE SCHIMBA (sau nu imediat). INTELEGI CE SPUN? NU SE POATE SCHIMBA. Tu poti sa dai vina pana maine pe lipsa culturii - si ai perfecta dreptate - dar cand lipsa culturii va veni pe contrasens si va intra in masina ta care merge regulamentar, precum Huidu in Dacia celor 3 oameni din Brasov, DEGEABA AI AVUT DREPTATE.

INCA O DATA: AI DREPTATE, dar nu se poate schimba. LIPSA EDUCATIEI NU ESTE O VARIABILA, CI O TREABA SIGURA. La aceasta constanta se adauga inca una: oboseala, neatentia, defectele tehnice si de ce nu varsta inaintata a unor soferi (in Europa de Vest f. multe accidente sunt din cauza soferilor in varsta care nu au o orientare buna sau a celor f. tineri, care desi au o educatie rutiera f. buna ignora regulile pentru ca se considera zmei).

Si atunci singura modalitate de evitare a accidentelor este CONSTRUCTIVA.
Adica pui o bariera fizica in punctele critice si pe viitor nu mai creezi puncte crite.


Drumurile nu trebuie sa fie capcane de logica, in care permanent este pusa la incercare atentia soferilor si daca gresesc: BAM, dar e vina lor. In intersectia A2 cu A4 asemanatoare ca principiu cu A1/A6 nu s-a intamplat nici un accident mortal, desi mai ales vara este mult mai circulata. De ce? Sunt soferii acolo mai educati? Nici vorba, dar constructiv nu se poate sa se intalneasca vehicule pe contrasens (doar vreun idiot care da cu spatele sau intoarce, dar si in acest caz acolo avem banda de urgenta peste tot si e cu totul altceva. Plus vizibilitate excelenta, ceea ce nu e cazul la A1/A6).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

La Otopeni asteapta parapetii de beton pe platforme. Cred pentru zona Baneasa.

adiarc

In zona accidentului de autocar de acum aprox o luna ( in deal ,înainte de Persani pe drumul Bv-Sb ) au pozat pe drum marcaje rezonatoare,mai multe si mai pronuntate.

Este un lucru bun,dar,ca de obicei lucru făcut pe jumătate,deoarece parpaetii New Jersey,f.deteriorati sunt tot acolo si in plus pe exteriorul curbei,chiar in zona de impact,un parapet este răsturnat la fel ca imediat dupa accident si in cazul unui posibil nou accident ,respectivul autovehicul va avea cale liberă sa zboare in aceea râpa.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#1859
Quote from: vancouver on July 29, 2016, 12:51:23 PM

Drumurile nu trebuie sa fie capcane de logica, in care permanent este pusa la incercare atentia soferilor si daca gresesc: BAM, dar e vina lor. In intersectia A2 cu A4 asemanatoare ca principiu cu A1/A6 nu s-a intamplat nici un accident mortal, desi mai ales vara este mult mai circulata. De ce? Sunt soferii acolo mai educati? Nici vorba, dar constructiv nu se poate sa se intalneasca vehicule pe contrasens (doar vreun idiot care da cu spatele sau intoarce, dar si in acest caz acolo avem banda de urgenta peste tot si e cu totul altceva. Plus vizibilitate excelenta, ceea ce nu e cazul la A1/A6).

Excelent argumentat!

Apropo de logica... Sigur, la 130 km/h nu ar fi timp de logica in sensul aristotelic, si nici prea multe presupuneri, deductii sau inductii nu e bine sa faci la volan.

Cum am imvatat eu asta: acum vreo 20 de ani, noaptea, in curbele de pe valea Muresului am vazut in departare spatele unei dube de fabricatie occidentala, parea destul de noua. Asa ca am presupus (prin inductie) ca merge tare si ca probabil are un sofer profesionist. De fapt avea apa-n motorina (alimentase la Nadlac), asa ca mergea cu max 25 (mai incet cand urca podete), si soferul era asa de amator ca nu pusese avaria. Am aflat toate astea dupa o curba fara vizibilitate...

In mod normal la condus ar trebui sa ne bazam doar pe ce stim sigur de la fata locului (deci sa uitam pana si ce am vazut cand am trecut pe acolo data trecuta; unele accidente in intersectii se intampla pt ca "e prima oara dupa X ani cand din directia aia vine o masina"). Pe de o parte asta arata importanta proiectarii semnelor si marcajelor asa incat sa fie receptate de catre un sofer mediu obosit, iar in eventualitatea ca ii scapa, poate e repetat semnul mai incolo, pe stanga, etc. Apoi delimitatoare, parapeti...

Pe de alta parte, mai ales in ce priveste structura de baza a drumului, inevitabil avem cu noi un bagaj de cunostinte si de configuratii similare, iar rationamentul de baza al soferului are loc in acest cadru. Asta e valabil si pe termen scurt: daca in ultimele 10 min am condus cu viteza mare, pe drum drept eventual cu 2 benzi pe sens, "inrautatirea" brusca a acestor conditii trebuie marcata din timp, repetat, etc. La A1/A6, la Persani, etc

----

Apropo de A1/A6 tot incerc sa pricep de ce n-au pus linie dubla continua. Am vazut ca si in filmarea ta pe VO e cand linie simpla cand linie dubla in locuri absolut asemanatoare. Cum fac, dau cu zarul?

Daca tot vorbim de semnalizare, mi se pare ciudat ca la A1/A6 se reduce viteza  la 80 si 60 in curba. Acolo soferul e atent sa ia curba, iar daca merge prea tare (si are toate sansele, ca vine din 130) sa franeze (sau sa taie...). Atentia e prin definitie o resursa cognitiva limitata, soferii mai putin experimentati nu pot fi atenti si la manevra curbei (spre stanga) si la semne (in dreapta).

Eu as propune un 60 mare cu macar 50m inainte de bretele, in felul asta soferul ar fi intai atent la semne si la reducerea vitezei, apoi la luarea curbei. Similar, un "circulatie in ambele sensuri" mare de tot se poate pune deasupra benzii 2 mult inainte de locul unde incepe portiunea de risc. Si repetat de 3 ori...

Eu cred ca e bine sa fie (si) parapeti mobili dar ce vreau sa spun e ca atat semnalizarea cat si marcajul sunt departe de a fi perfecte in zona. Dupa imbunatatirea semnelor si marcajelor sunt gata sa accept ca cei care le ignora sunt needucati.

Dar apropo de educatie, eu cred ca trebuie educati intai
1) politistii si ARR, sa nu mai spuna doar ca e vina soferului si cu asta au inchis capitolul. Poate fi pe fond de probleme de infrastructura, incepand de la semnalizare si marcaj. Cum s-a vazut in cazurile Colectiv, "Ionut mancat de caini" (dupa ce murise si un japonez in conditii similare), Gigina din coloana oficiala, etc, trebuie sa moara cineva ca sa se ia masuri. In functie de domeniu, numarul de morti peste care se face ceva pare a fi diferit. Mortii din trafic sunt printre cei mai "slabi" la capitolul asta

2) administratorii drumurilor, ca mai sus

3) instructorii de conducere. Conducere defensiva, conducere in conditii alunecoase, conducere pe autostrada, riscuri la volan (alcool, droguri, lipsa centurii) etc. Dar atentie, educatia de risc costa bani (200 EUR in Suedia, poate la noi ar iesi mai ieftin din motive de mana de lucru), nu sunt convins ca scolile si elevii ar accepta asa ceva.