Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

davyl

Multumesc de lamuriri bgd77. Acum e mai clar... inseamna ca se va lovi in cei care acum au nr. de BG in Romania...

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Exact asa e: agresivi, vitezomani si distrati, descriere perfecta. :)
Personal cred ca o buna parte din agresivitate si "vitezomanie" provine din faptul ca infrastructura rutiera lasa fff mult de dorit.

ciprebbe

Corect dar si asta:

"Masurile sunt menite sa-l educe pe soferul roman care este intr-o permanenta competitie cu ceilalti in trafic, in loc sa fie partener."

Mai avem de lucrat mult la capitolul mentalitate.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sargon1806

E o chestiune cauza-efect. Nu poti educa soferul roman pana nu-l arzi la buzunar, si nu-l poti arde la buzunar pana nu-i creezi toate conditiile pentru a se manifesta intr-un mod civilizat. Asta inseamna in orase:
-parcari, pentru a elibera bulevardele de masinile care blocheaza uneori si doua benzi
-pasaje, pentru a fluidiza traficul
-banda speciala pentru transportul in comun, pentru a-l face atractiv ca timp de deplasare si a mai reduce din numarul masinilor cu un singur ocupant
-metrou sau alte forme de transport feroviar, in special din zonele limitrofe spre centru, pentru ca "ratele" sunt demult depasite de viteza secolului in care traim
-piste de bicilisti... adevarate, nu de-alea cu masini parcate si dudui cu tocuri, care prefera banda de biciclisti pavelelor de pe partea pietonala.

iar in afara oraselor:
-autostrazi, drumuri expres, drumuri modernizate, cai ferate modernizate, astfel incat sa pot sa calculez si eu ditanta ca americanii. Ei nu calculeaza in mile, ci in ore. De ce? Pentru ca stiu exact in cat timp ajung din punctul A in punctul B. La noi nu stii niciodata, sau stii dar ti se face rau... (Bucuresti-Baia Mare 13 ore cu trenul)

iaaaaaar apoooooi:
-amenzi tata!

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sargon1806

#396
Pai, hai sa le luam pe rand:

1. Doar 67% dintre autovehicule au luminile de întâlnire pornite pe drumurile naţionale şi europene.

Imi vine sa rad... Desi e de plans, pentru ca ma lovesc zilnic de problema asta. Daca nu am fi obligati sa ne inghesuim pe drumuri 1x1 ca in epoca de piatra, problema asta ar disparea. Daca drumurile 1x1 ar fi o optiune, nu singura solutie de a ajunge undeva, daca sensurile ar fi separate pe drumurile cele mai circulate (E60, E85, etc.), atunci punctul 1 ar putea fi uitat. Deci are legatura cu starea drumurilor.


2. Doar 45% dintre şoferi şi pasageri din faţă poartă centura de siguranţă

E drept si mi se pare stupid sa nu porti centura, mai ales ca masinile mai noi te bazaie la creieri daca nu porti centura. Ca sa scape de bazait, unii isi cumpara rahaturi de-alea de le baga in locul unde ar veni centura, doar ca nu au o centura legata de ele... Si totusi... lipsa centurii se simte in caz de accident. Care accident ar avea sanse mult mai mici sa se intample, daca drumurile ar fi sigure.


3. Mai mult de 60% dintre drumurile naţionale şi judeţele traversează localităţile

E clar.


4. Pietonii traversează neregulamentar

Bun. Asta nu are neaparat de-a face cu starea drumurilor. Doar ca ar fi dragut ca in zone cu trafic pietonal intens sa se realizeze dirijarea acestui flux intr-un mod inteligent. In Bucuresti, la Universitate exista pasaj, deci problema e rezolvata (daca ar merge si scarile alea rulante mereu ar fi si mai bine... nu mai zic de niste lifturi, ca nu toti au fost binecuvantati cu picioare functionale). In Piata Romana pasajul pietonal e doar un proiect maret. Problema nerezolvata, pietoni pe unde vrei si pe unde nu vrei. Ca sa nu mai vb de masinile parcate pe trotuar, alaturi de florarii, gogoserii, etc.


5. Viteza neadaptată în zonele rurale

Pai, da... Credeti ca eu pe acolo voiam sa trec? Da' nu e dupa mine. Vezi punctul 3.


6. Neacordarea priorităţii de trecere pietonilor

Asta chiar nu are legatura cu starea drumurilor si pentru asta as merge pana la suspendarea pe viata a permisului. Sunt de acord cu orice masura de prevenire si sanctionare a neacordarii prioritatii de trecere pietonilor. Soferul are tabla si airbag-uri, pietonul are doar pielea de pe el.


7. Viteza prea mare din oraşe

...care are legatura directa cu frustrarea de a sta ore-n sir prin ambuteiaje.


8. Neacordarea de prioritate altor vehicule

Cata vreme va exista virajul la stanga in zone intens circulate (gen DN1), vom avea si astfel de accidente. Daca te doare mana sa faci un pasaj, macar fa un sens giratoriu si ai rezolvat problema. Nu garanteaza ca nu vor mai fi accidente, dar cu siguranta nu vor mai fi cu impact la >70 km/h.


9. Supraestimarea rolului experienţei de conducător auto

Aici asta e... astia suntem. Asta e poporul si ar fi nevoie de niste zeci de ani pentru a schimba mentalitatea de Schumacher a soferului roman.


10. Ignorarea regulilor de circulaţie dacă te simţi în siguranţă

Aici mi se pare ceva interesant. Faptul ca romanii pot circula cuminte cum trec de Nadlac, arata ca nu la ei e problema. Sigur ca mai e si "teama" de a fi in alta tara, cultivata indelung in cei 45 de ani de comunism. Dar pe langa asta, exista sentimentul de respect pentru lege intr-o tara care isi respecta contribuabilii cu niste drumuri decente.

Circul in fiecare zi si de multe ori realizez ca circul "romaneste". Dar mi-e mai mare dragul sa circul prin Germania, inclusiv prin oraselele unde sunt si limite de 30 km/h, si sa circul ca un german. La noi, daca mergi cu 50 km/h, te depasesc toti pe dreapta, pe stanga, mai lipseste pe deasupra, apoi iti taie calea, te mai si injura si iti strica ziua. Asa ca, deh... te inveti sa nu mai fi victima, ci agresor. Problema e destul de simpla, iar rezolvarea e de sus in jos, nu invers.

sebba

+1 Sargon

Din pacate la noi e invers: se asteapta de la cetateni sa nu mai arunce gunoaie pe jos dar autoritatile in drept nu monteaza cosuri de gunoi
dar in acelsi timp maresc amenzile
La fel e si la rutier: vor civilizatie rutiera dar...

cat despre legile noului ev... mai exact la legea cu centura...
nu inteleg de ce e lege asta... de ce sunt obligat sa port centura de siguranta
oare daca am centura conduc mai atent? mai bine? am mai putine sanse sa lovesc pietonul?
nu! doar imi cresc mie sansele de a scapa mai intreg (nu neaparat si viu) dintr-un accident
dar asta e un risc pe care mi-l asum singur, daca vreau... de ce ma obliga ei sa-mi asigur posteriorul prin purtarea centurii?
unde e libertatea? nu pricep...

daca ar fi doar o recomandare: ba, pune-o, ca ai mai multe sanse sa scapi si sa ne platesti noua taxe in continuare! - as intelege, ar fi OK
dar de ce ma obligi sa o port? e ca si cum m-ai obliga sa am CASCO...

...

legea cu interzicerea vorbitului la telefon e ok insa ptr ca imi interzice mie, conducator auto, sa am o activitate care imi poate afecta capacitatea de a conduce masina si sa generez accidente in care oameni nevinovati au de suferit
Sailing away! S/Y Haimana

laurashgeo

Simplist vorbind ai dreptate cu centura, insa poate este loby facut de firmele de asigurari in speranta ca iti platesti tu singur spitalizarea si nu mai trebuie sa plateasca ei familiei tale zeci de mii de euro pentru asigurarea de viata :D
Insa eu si cand mut masina in parcare imi pun centura. De cand sunt in Belgia am inceput sa o pun si cand stau in spate; am mers cu colegi care nu pleaca de pe loc pana nu au toti cei din masina centura pusa. Explicatia este ca la un impact frontal-stanga pasagerul din spate dreapta pleaca ca o torpila direct in sofer si mor amandoi, chiar daca soferul avea centura pusa!!!


sebba

Quote from: laurashgeo on April 20, 2013, 08:17:14 PM
Simplist vorbind ai dreptate cu centura, insa poate este loby facut de firmele de asigurari in speranta ca iti platesti tu singur spitalizarea si nu mai trebuie sa plateasca ei familiei tale zeci de mii de euro pentru asigurarea de viata :D
Insa eu si cand mut masina in parcare imi pun centura. De cand sunt in Belgia am inceput sa o pun si cand stau in spate; am mers cu colegi care nu pleaca de pe loc pana nu au toti cei din masina centura pusa. Explicatia este ca la un impact frontal-stanga pasagerul din spate dreapta pleaca ca o torpila direct in sofer si mor amandoi, chiar daca soferul avea centura pusa!!!

da, corect, sunt anumte aspecte care sa te determine sa porti centura dar aici cred ca e ca la manele
nimeni nu stia de ele pana le-a interzis guvernu'
cum au fost interzise cum le-a vrut toata lumea
cred ca si la centura e la fel
ma obligi sa o port? ete na, ca nu o port! de-al dracu! :D

mult mai eficienta cred ca ar fi o campanie educationala in acest sens si nu o lege care sa-ti impuna acest lucru... mai ales intr-o tara ca Romania...
Sailing away! S/Y Haimana

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

stangabriel

La 0.54 sec se face galben imediat dupa trecerea masinii....foarte tare sistemul,doar ca la noi va costa mai mult decat acele treceri de pietoni cu senzori.....prost concepute...

sebba

"va costa"? adica sa inteleg ca vor sa-l implementeze si la noi?
Sailing away! S/Y Haimana

stangabriel

Scuze,am fost ironic....stiu ca acele treceri in Bucuresti au costat 80 000 euro bucata facuta de o firma de garsoniera,ma interesez acum cat a costat acest sistem din video.