High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

HSR-ul e pus pe traseu nou in integralitatea sa - observati ca sunt trei linii de la Bucuresti la Cernavoda - o transformare a unei linii conventionale intr-una HSR apare doar ca o linie subtire verde si o linie groasa mov. Asta se confirma si pe schema ERTMS - pe linia conventionala ERTMS gata 2018, pe noua linie HSR gata whenever.

"2023" inseamna nici o sansa in exercitiul curent de finantare (care corespunde cu orizontul 1 de planficare TEN).

Harta e o varza (asa a fost trimisa de autoritatile romane, si TEN nu i-a pasat prea mult de cariocile astea, ca nu astea sunt alea care determina finantarea efectiva):

Bucuresti - Constanta apare ca conventional/to be upgraded, desi in 2013, cand harta a fost publicata, linia era deja upgradata la maximul suportat de "conventional" (cu exceptia ERTMS-ului, care era in lucru).

Finantarea e decisa de proiectele prioritare (coridoarele TEN); care contin un subset al hartii TEN; harta asta e mai-mult-sau-mai-putin o harta de visat la liber. Si e modificata radical cam odata la 10-15 ani - harta TEN curenta inlocuieste harta din '96 cu modificari substantiale (HSR in BG dispare, apare in RO etc.).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#286
^
1. Finantarea e decisa de proiectele trimise si negociate de noi cu UE. Daca noi suntem prosti si nu facem proiecte normal ca nu primim nimic.

2. Ce am reabilitat pana acum nu corespunde standardelor UE. Va trebui sa intervenim chiar si pe linile noi reabilitate.

3. Harta nu e o varza, asta am negociat, asta am primit. Mai putem face doar mici ajustari.

4. HSR Bucuresti-Constanta are sanse sa se inceapa chiar inainte de 2023, totul depinde de noi.

PS: O sa incerc sa vad daca pot sa aflu ceva informatii dar va dura vreo doua luni...

frunzaverde

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:28:28 PM
1. Finantarea e decisa de proiectele trimise si negociate de noi cu UE. Daca noi suntem prosti si nu facem proiecte normal ca nu primim nimic.

Corect, dar UE a spus clar ca nu doreste sa finanteze nimic din afara coridoarelor prioritare inainte ca aceste coridoare sa fie gata. Ca si asta se poate negocia, clar, ca UE e un organism politic bazat pe n-spe compromisuri. Dar sa zicem ca sunt foarte, foarte mici sanse ca UE sa aprobe ceva pe Suceava - Dej (TEN-T Core) inainte sa fie la standard ce e in harta de coridoare prioritare.

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:28:28 PM
2. Ce am reabilitat pana acum nu corespunde standardelor UE. Va trebui sa intervenim chiar si pe linile noi reabilitate.

Asta de unde ai mai auzit-o? La reconstructii standardul a fost bazat pe normele UNECE, care sunt peste standardul european TEN curent (standard care a fost oricum coborit de UE):

Hai s-o luam in ordine:
1. electrificare completa a liniilor si a  = da.

2. sarcina maxima pe osie = 22.5t. Reconstructia s-a facut pentru 22.7t; asta a fost motivul principal pentru care au cerut ceferistii reconstructie in gura de sarpe, sarcina standard la CFR anterioara fiind 20-21.5t (nu era nevoie de reconstructie pentru urcarea sarcinii, si se circula curent cu aprobare de tonaj depasit la 22-22.5). E nevoie de o schimbare a instructiilor.

3. Posibilitatea utilizarii trenurilor de 740 m. = fara probleme. Se putea (si se practica) inclusiv acum 40 de ani, trenurile lungi fiind specialitatea CFR in tot blocul de est. Gara Predeal poate compune garnituri de 750, la fel si triajul Brasov (800 m); la fel si toate garile de pe parcursul sectiunilor reconstruite.

4. 100 km/h viteza liniei. 160/120 intre Bucuresti-Constanta; 140(160)/100(120) intre Bucuresti si Floresti. 110/100 intre Floresti si Campina. Intre Campina si Brasov dispensa de viteza din cauza reliefului.

5. ecartament normal = da.

6. ERTMS = aici practic nu,  dar ERTMS e contractat pe tot ce se reabiliteaza, si teoretic operational (nivel 1) pe Bucuresti - Campina, dar nu merge.

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:28:28 PM
3. Harta nu e o varza, asta am negociat, asta am primit. Mai putem face doar mici ajustari.

Hartile astea (retele TEN) contin negociere minimala - fiind in principiu dream list-ul MT. Coridoarele (anterior proiectele prioritare) sunt ce se negociaza.

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:28:28 PM
4. HSR Bucuresti-Constanta are sanse sa se inceapa chiar inainte de 2023, totul depinde de noi.

Nu are nici o sansa. Tot ce se finanteaza in momentul asta (orizont 2023) se gaseste pe Core Network Corridors, care NU includ vreo bucatica HSR in Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#288
^
QuoteSouthern Romanian TEN-T core route Arad – Craiova (axle load, train length); Predeal – București (axle load, train length); Craiova – București (axle load); Existing line București – Constanța (train length)
Nu stiu ce sa zic, acestea sunt problemele semnalate in raport, iar raportul e facut la sfarsitul anului 2016. Poate nu au actualizat datele, poate exista pe undeva restrictii punctuale, habar nu am, ar fi bine sa cerem informatii Ministerului transporturilor.

Iar planificarea pentru ERTMS e din 5.01.2017, deci ft recenta.

frunzaverde

#289
Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 11:27:23 PM
Nu stiu ce sa zic, acestea sunt problemele semnalate in raport, iar raportul e facut la sfarsitul anului 2016. Poate nu au actualizat datele, poate exista pe undeva restrictii punctuale, habar nu am, ar fi bine sa cerem informatii Ministerului transporturilor.

Ah, stiu despre ce vorbesti. E incompetenta din CFR cuplata cu birocratizarea excesiva din TEN si CE; e o varza cu carne care rezulta in informatii gresite transmise de la CFR la MT la TEN la organisme interesate. Pe scurt e un lant al slabiciunilor cap-coada in tot ce inseamna CFR.

Oricum, problema majora pe "coridor" e Brasov - Predeal, si asta a fost dintotdeauna - acolo e restrictia cea mai grava de tonaj, care limiteaza automat si lungimea trenurilor. Bineinteles ca acolo nu doar ca nu e nimic planificat, dar nici nu e nimic finantabil in guideline-urile fiscale curente UE.

Cat de intrebat la MT, intrebam fara probleme. Dar avem de-a face cu Cuc, cu Flori si Ionita (vezi header-ul forumului). Chiar crezi ca la ce fauna e acolo o sa primim altceva decat balbe?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Quote from: frunzaverde on January 14, 2017, 11:31:59 PM
Oricum, problema majora pe "coridor" e Brasov - Predeal, si asta a fost dintotdeauna - acolo e restrictia cea mai grava de tonaj, care limiteaza automat si lungimea trenurilor. Bineinteles ca acolo nu doar ca nu e nimic planificat, dar nici nu e nimic finantabil in guideline-urile fiscale curente UE.
Eu sper ca se poate face ceva si aici, cu bani de la UE desigur. :(

Quote from: frunzaverde on January 14, 2017, 11:31:59 PM
Cat de intrebat la MT, intrebam fara probleme. Dar avem de-a face cu Cuc, cu Flori si Ionita (vezi header-ul forumului). Chiar crezi ca la ce fauna e acolo o sa primim altceva decat balbe?
Si aici imi manifest aceasi speranta... totusi daca nu incercam, nu avem de unde sa stim :(


Revenind la HSR, se pare ca Constanta are cea mai buna perspectiva pentru constructia de HSR.  :lol:

Dan027

Quote from: frunzaverde on January 14, 2017, 11:16:29 PM
Nu are nici o sansa. Tot ce se finanteaza in momentul asta (orizont 2023) se gaseste pe Core Network Corridors, care NU includ vreo bucatica HSR in Romania.

QuoteCEF: Pre-identified projects
Budapest - Arad <> Rail <> studies for high speed network between Budapest and Arad
Arad - Brašov - Bucurešti - Constanta <> Rail <> upgrading of specific sections; studies high-speed
Craiova – Bucharest <> Rail <> Studies and works

TibiV

Quote from: Dan027 on January 15, 2017, 12:14:53 AM
QuoteCEF: Pre-identified projects
Budapest - Arad <> Rail <> studies for high speed network between Budapest and Arad
Arad - Brašov - Bucurešti - Constanta <> Rail <> upgrading of specific sections; studies high-speed
Craiova – Bucharest <> Rail <> Studies and works
Aha...
"studies"...
Putem sa "studiem" inca fo' 50 de ani....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu va ambalati prea tare. Tot ce se vede pe harta ca fiind HSR prin Romania a fost adaugat in 2011-2012 LA PROPUNEREA ROMANIEI (pe vremea Ancai Boagiu si a lui Nazare). Inca ne putem schimba optica, in masura in care este justificat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

#294
Ideea e ca avem HSR nou intre Bucuresti si Constanta pe Core, iar pana acum vreo luna nu am avut asa ceva.

Quote from: TibiV on January 15, 2017, 12:55:59 AM
Aha...
"studies"...
Putem sa "studiem" inca fo' 50 de ani....
Lista asta cu studii e din 2014, ma astept sa fi ajuns la niste concluzii pana acum.

dragos76

Dcaă e să avem HSR, chiar se justifică Constanța ca destinație? Mai ales în una din primele faze?
Să nu veniți cu argumentul turismului, că e o glumă.

dr4qul4

da.
datorita reliefului. datorita venitului mediu de acolo  datorita portului constanta.
cum ar fi sa faci 1h15 min din cta pana la otopeni?

poate parea greu de crezut, dar hsr 250+, in Romania se merita doar intre Craiova -Bucuresti- Constanta si poate in viitor Galati si Iasi.

restul sectiunilor pe care se poate construi fara tunele pe km intregi, nu leaga orase care impreuna sa aiba zona metropolitana de 1 mil loc  si de obicei vorbim de sectiuni scurte.
nu o sa faca nimeni tunel de baza la predeal iar Clujul nu poate fi legat decat eventual de Tg Mures dar diferenta de timp fata de autostrada e infima.

Ar mai fi Timisoara-Arad-Oradea, dar impreuna dar doar daca se baga si ungurii si sarbii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

^ si totusi tehnologia a evoluat iar acum relieful nu ne mai pune probleme... in schimb banii da.

Fara finantare de la UE nu vede nimeni HSR.  :lol:

dr4qul4

Cum nu pune probleme tehnologia?
Da-mi 3 exemple de HSR in europa, pe relief asemnator cu ce avem la noi!
Si cauta sa lege aglomerari urbane de dimensiunea celor de la noi.
De vise sunt satul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

^ pai nu s-au facut pentru ca nu erau fezabile, dar din punct de vedere pur tehnic se poate, daca ai bani desigur.

Noi abia de am avea bani sa facem HSR in campie...