High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Bucuresti-Craiova-Timisoara e tot coridorul 4. Si de fapt e Coridorul 4 principal. Ca de asta au si finantat podul Calafat-Vidin.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AFC

#271
^ , @dan027. Si uite asa ti-ai dat si tie un raspuns ca sa nu mai bati campii si sa-ti irosesti energiile redactand pagini intregi de vise umede ( din alea nerealizabile vreodata, din categoria SF- a se citi science fiction).Ti-am citit toate postarile dar si raspunsurile colegilor. Nu inteleg de ce il consideri ingamfat pe @frunzaverde. Omul iti demonstreaza cu fiecare propozitie ca se pricepe si-ti da argumente si date verificabile. Daca a fost un pic mai aspru, asta e pentru ca l-ai scos din sarite cu incapatanarea ta (deloc argumentata). Oricum, tare postarea ta anterioara, parca a scris-o @ frunzaverde  :D
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Dan027

#272
Nu as zice ca e incapatinare, am vrut doar sa fac lobby pentru un anumit proiect.
Asta nu inseamna ca nu stiu care sunt sansele/perspectivele pentru un asemenea proiect, sunt si eu destul de realist. Poate am dus discutia un pic prea departe, dar mi s-a parut ca @frunzaverde face prea mult lobby pentru proiectul HSR B-Tm via Craiova, de aici si reactia mea. Am doar vreo 2 saptamani de "HSR", dar am timp sa ma pun la punct chiar daca domeniul meu de activitate nu are nici cea mai mica legatura cu asta.


L.E: Apropo de ingamfare, exista 2 tipuri de ingamfare, aia in care persoana in cauza se crede superiora (asta provoaca antipatie) si cea in care ii faci ceilalti inferiorii tie; in esenta e cam acelasi lucru doar ca una se manifesta prin aroganta si alta printr-un caracter ofensiv/denigrator.

AFC

#273
^ Pe o alta sectiune a forumului am mai spus ce urmeaza acum, dar cred ca nu e rau sa ma repet deoarece am observat ca nu toata lumea intelege care e scopul acestui forum. Aici s-au adunat toti " nebunii " si visatorii care-si doresc sa vada tara impanzita de autostrazi, lucrari grandioase de infrastructura si cai ferate de mare viteza. Deci toti ne dorim, avem aceleasi aspiratii. Bine, mai sunt acoperitii, exact ca in presa, care fac loby pentru anumite companii sau institutii dar daca citesti atent iti dai seama imediat cine sunt si nu-i bagi in seama. Faza e ca in timp invatam sa coagulam in jurul ideilor fezabile si realizabile, poate de aia ne atacam cand cineva o tine una si buna. Deci suntem in aceiasi tabara si eu si tu si @ frunzaverde,... etc numai ca unii dintre noi stiu mult mai bine ce se poate si ce nu sau ce este realizabil si ce nu este raportat la resursa financiara si la efectele create in economie. Cred ca noi trebuie sa-i pretuim pe acesti colegi care ne ofera informatie de calitate. Oricum sunt bucuros ca te-ai mai domolit, iar eu imi cer scuze daca te-am suparat in vreun fel, nu asta a fost scopul mesajului meu.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Dan027

^ Nu am de ce sa fiu deranjat, apreciez chiar si efortul lui @frunzaverde de a combate incoerentele argumentelor mele  :-[

frunzaverde

#275
Nu am facut niciodata lobby pentru HSR Bucuresti - Timisoara, doar am aratat de ce e in principiu, dpdv a costurilor, singura solutie fezabila chiar si pe termen luuuuung.

In momentul asta situatia e disperata la calea ferata. Nu e ca si cum exista multe alternative pentru reabilitarea retelei si scoaterea ei din starea muribunda curenta - exista una singura:

1. reparatul liniilor curente la un standard decent de CF conventional (140-160 unde e posibil fara reconstructie adica) si de functionare;
2. aducerea ramasitelor din reteaua primara nationala care nu au fost reconstruite in anii '60-'80 sunt inca la nivel de 1930 (adica Cluj - Oradea, Brasov - Sibiu - Copsa Mica) la standarde moderne (electrificare, poate chiar dublare);
3. semnalizare moderna pe toate liniile.
4. reconstructia operatorilor feroviari. Locomotive noi, automotoare noi, vagoane noi.
5. constructia de retele suburbane de transport feroviar in orasele si zonele care suporta acest lucru (Brasov, Timisoara, Cluj, Constanta etc.)

Adica impartitul fondurilor existente pentru asa-numitul CIV (mai precis ramura nord/secundara a fostului CIV - Constanta - Sighisoara - Curtici) la toate magistralele principale si atragerea de fonduri suplimentare pentru CF pe langa fondurile UE.

Apoi, cand asta e gata, mai vedem. Punctele 1--4, care sunt necesare pentru a salva, nu imbunatati, ci efectiv salva calea ferata romana or sa ia vreo 10-15 minute.

Am mai zis-o: in ziua in care de la Bucuresti la Craiova se vor face din nou 2h9 minute si intre Cluj si Dej se va circula iar cu 120 nu cu 30-50 si nu ne va mai fi efectiv rusine de inaintasii nostri, abia atunci avem dreptul sa visam la cai verzi pe pereti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Pai n-auzişi că CFR infrastructură are profit? :)
Operatorii feroviari nu au cum să se dezvolte pe liniile astea, de unde profit? Dacă ar avea pe ce circula, s-ar descurca ei...
Dar probabil trebuie sa existe si o forma de penalizare la infra ( ai restrictii pe linie, nu mai plătesc, ceva de genul) pentru că ei altfel o sa mai aiba profit incă zece ani de-acum incoace, cand viteza medie va ajunge la 20 km/h si singurele trenuri care vor merge vor fi alea de cărbune... Nu mă îndoiesc că se poate face profit şi aşa, Ceauşescu a făcut asta vreo zece ani, zero investitii, reducem consumul si avem excedent....

frunzaverde

Quote from: carutasul on January 13, 2017, 08:10:01 PMDar probabil trebuie sa existe si o forma de penalizare la infra ( ai restrictii pe linie, nu mai plătesc, ceva de genul)

Bineinteles.

Si ar trebui ca CFR S.A., daca nu-si respecta contractul de gestiune cai ferate (pentru ca CFR nu are in proprietate caile ferate, sunt ale statului, si sunt concesionate CFR in baza unui contract) sa isi piarda acel contract si sa intre in lichidare.

Iar daca statul nu plateste sumele din contract pentru gestiunea retelei, CFR S.A. sa-l execute silit.

Quote from: carutasul on January 13, 2017, 08:10:01 PM
pentru că ei altfel o sa mai aiba profit incă zece ani de-acum incoace, cand viteza medie va ajunge la 20 km/h si singurele trenuri care vor merge vor fi alea de cărbune... Nu mă îndoiesc că se poate face profit şi aşa, Ceauşescu a făcut asta vreo zece ani, zero investitii, reducem consumul si avem excedent....

Viteza medie comerciala la marfa pe retea (2016, ianuarie - septembrie) este de 19,18 km/h. Asta dupa ce am bagat 2.5 miliarde in reabilitari. De euro.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

StefanD_

Pe Bucuresti-Filiasi se poate circula cu 160 cu RK si ERTMS?

frunzaverde

Quote from: StefanD_ on January 13, 2017, 09:10:30 PM
Pe Bucuresti-Filiasi se poate circula cu 160 cu RK si ERTMS?

Dacă rk e făcut cu cap nu vad de ce nu. Dar e de munca
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#280
Avem HSR pe amplasament nou intre Bucuresti si Constanta pe Core?! :o


Si am gasit planificarea pentru ERTMS.


TibiV

Stie cineva ce este cu Bucuresti-Constanta fara Fetesti "Beyond 2023" ?!?!...
Ca Bucuresti-Fetesti si Fetesti-Constanta sunt "2018".

Exista alt traseu "Bucuresti-Constanta" ?!....
Sau asta este HSR-ul ?... Care va fi gata in 6 ani ?... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

beyod 2023 inseamna dupa 2023. Asadar peste minim 6 ani incepem.
Din cele 2 schite eu inteleg ca:
Arad-Brasov se va face la 160-200 kmh. Exact cum a spus Mr.L.
Iar Arad-Timisoara-DTS-Craiova-Bucuresti se va upgrada la 120-160. Poate chiar si 200 pe portiunile pe care nu sunt nevoie de cine stie ce lucrari. Aproape cum a sugerat Frunzaverde.

Iar Bucuresti-Constanta va fi HSR adevarat, probabil pe acelasi traseu dar prin dublare (linia va fi saturata de marfare cat de curand) si se va adauga o corectie de traseu prin care se va sari statia Fetesti.
Oare vor folosi podrile vechi?  Sau nu mai pot fi reparate astfel incat sa mai tina 100 de ani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

#283
Aparent asta vrea UE de la noi dar ministerul transporturilor si CFR infrastructura nu arata nici un interes pentru a lua banii pe care UE ii va pune la dispozitie. Daca nu o sa faca proiecte pe care sa le timita spre aprobare pentru a rezolva toate problemele semnalate iar o sa avem o alocare prea mica pe exercitiul financiar viitor al UE.

Si pe Arad-Timisoara-Craiova-Bucuresti se va face cel mai probabil tot o reconstructie a liniei pentru ca nu respecta standardul cu privire la incarcatura maxima pe axa, iar pentru asta cred ca singura solutie este reconstructia.
Pentru Arad-Craiova au trimis (MT) un proiect spre aprobare la UE din ce am inteles.

Dan027

#284
Quote from: dr4qul4 on January 14, 2017, 08:50:55 PM
beyod 2023 inseamna dupa 2023. Asadar peste minim 6 ani incepem.
Din cele 2 schite eu inteleg ca:
Arad-Brasov se va face la 160-200 kmh. Exact cum a spus Mr.L.

Eu din tot documentul am inteles ca se face pentru minim 100 km/h,22,5+ t per axa si nu stiu ce lungime minima a trenului, urmand sa fie dublat de o viitoare linie HSR (2030+). Adica asta vrea UE de la noi, ramane de vazut ce va face MT...

De inceput ar fi bine sa incepem de pe acum cu pregatitul si aprobatul proiectelor, poate si ceva consultari publice...