News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

M900 circula mare parte prin pustietate, iar majoritatea intersectiilor cu DN si DJ sunt deja denivelate, sunt putine treceri la nivel cu DC si cateva cu DJ.

shift2rail

^termenul "pustietate" mi se pare derogatoriu ptr locuitorii miriadei de sate care impanzesc Campia Romana.
Ptr acesti oameni halta/gara catre Bucuresti/Craiova a constituit o sursa uriasa de progres social.

carutasul

ei hai că nu e nimeni așa de sensibil, nici chiar eu care vin de pe unde "doar s-a auzit de tren" :) Evident că a fost un factor major de progres și încă mai este, dar aici discutăm de traversări, nu de rolul social al trenului.

rizzuh

#423
@shift2rail m-am referit ca nu trece prin aglomeratii urbane, unde eliminarea unei treceri la nivel este extrem de scumpa si ar taia accesul la cladiri, cum ar fi la Domnesti, sau la Chiajna pe centura CF.

M900 chiar trece prin pustietate, fiindca asa a fost construita, ocoleste aproape toate orasele, comunele si satele de pe traseu. La Leu de exemplu, gara este in afara localitatiii, la 1 km distanta de ultima casa, prin camp. La Maldaeni nici macar nu este drum circulabil (macar cu pietris) intre gara si localitate. La fel la Carcea. La Vadu Lat gara este la peste 1km, similar cu Leu.

Singurele localitati bine deservite, in afara de orasele de pe traseu (Caracal, Rosiori, Videle) sunt Cosoveni, Draganesti-Olt (cu indulgenta), Radomiresti, Zorile si Domnesti. Restul localitatilor, ori au gara departe de ultima casa, daramite centru, ori o au la margine (nici asa nu este bine, la Vartoapele gara este la 4 km de localitatea "de Sus").

Compara cu M800, cu gari in centrul localitatii, sau la limita dar langa case, nu la 1km - 4km de ele. Branesti, Islaz, Fundulea, Sarulesti, Nicolae Balcescu, Lehliu, Dragalina, etc. etc. Aici localitatile prost deservite sunt exceptia, nu regula. Asa a fost gandita M900, direttissima, air line, ocolind cat mai multe localitati, unind strict localitatile mari dar doar de pe traseu - Alexandria a fost ocolita.

Da, a fost utila harta/gara, chiar si la 4 km, in urma cu 70 de ani cand nu existau alternative deloc (era doar caruta). Acum cu masini, autobuze, microbuze, doar din Videle se face naveta cu trenul.

AndreiB

Si un motiv bun sa mai desfiintam din haltele fara potential de calatori. Reabilitare mai ieftina si viteza mai mare a trenurilor ramase. Win, win.

etravel

Quote from: AndreiB on December 07, 2021, 09:49:11 AM
Exista sate cu doua treceri unde una ar putea fi lejer eliminata.
Sigur, si te trezesti cu oameni care trec sistematic prin locul in care a fost trecerea, pentru ca pe acolo stiu ei ca acolo a fost trecerea si pe acolo se trece, numai ca administratia ceferistica rea a desfiintat tot, de rea ce e.
Nu mai bine pui un pasaj denivelat in loc, decat sa desfiintezi de tot?

AndreiB

Nu, pentru ca e foarte scump. Trebuiesc rationalizate trecerile si denivelate cat se poate. Daca exista o problema cu trecerea ilegala se rezolva foarte usor - gard de 3m. In general CF la noi mi se pare mult prea accesibila pietonilor. Cel putin in mediul urban m-as astepta sa fi fost ingradita 100%.

dan tm

Pentru ce sa fie ingradita?

ce te deranjeaza pe tine din tren aia care trec pe acolo?

Din an in paste mai loveste trenul unu , mai se urca un idiot pe vagon si actioneaza selelctia naturala.

Nu putem trai intr-o bula de sticla perfecta.

Nici nu exista sistem perfect cum viseaza UE.


AndreiB

Pentru siguranta. Situatia actuala in care ai trenuri de 160km/h trecand prin mijlocul Bucurestiului cu zero separare este bizara. Gard si pasarele pietonale sunt o situatie mult mai civilizata.

dan tm

Noi vorbim de HSR.

Nu trec trenurile cu 160 prin Bucuresti. Si pe nici unde.

Liniile ferate au atras mereu oamenii, azi in occident liniile trec prin fata blocurilor si nu mai deranjeaza pe nimeni, doar la noi unde trec prin fundul curtilor(chiar si la orase, chiar in capitala) si au devenit rampele de gunoi ale riveranilor, acuma incurca.

Am mai scris undeva, pe aici, noi visam la HSR, dar nu avem reviziile la Desiro in schimb modernizam Malaxe. DAr s-a pastrat seria 900 nu cea mare 700 sau chiar 1000.
seria 900 circula bine mersi

Linia Bucurersti Urziceni-Faurei Tecuci reparata (dublata electrificata, reconstruite unele curbe ) ar putea deveni o linie o linie de marfa care ar dreva puternic linie 500 unde pe sectia Buzau-Bucuresti s-ar putea face tot felul de cadentari si de trenuri S intre orase, nu neaparat doar spre Bucuresti. Anumite trenuri de calatori ar putea urma linia prin Faurei despartindu-se in Tecuci pentru a urma linia 500 si linia 600.

si in prezent sint marfare care circula prin Onesti, urmind traseul spre port ar putea folosi linia prin Suraia, la fel degrevind cealalata ( in impoteza ca traficul de marfa ar spori atit de mult)

Linia celaalta pregatita de dublare si chiar dublata Ploiesti-Urziceni -Fetesti la fel ar putea prelua tot traficul de marfa Ploiesti-Bucuresti in tranzit spre port. S-a mai discuta ca pe timp de vara linia Fetesti -Port ar fi punctul nevralgic, desi si acuma stau marfarele pe sectie cu orele.

dublata pe dincolo prin Pitesti de o linie care sa preia marfa sa nu incurce calatorii.

DAr mai e mult pina departe, acolo unde ar fi trafic de naveta trenurile sint puse aiurea,adeseori de la distante mari, intirzie, defectarile fac ca oamenii sa nu ajunga la lucru.

mai e si lipsa unor fabrici care sa ridice zonele. Calarasi-Slobozia-Tandarei-Fetesti-Cernavoda au legaturi feroviare dar nu au industrie care sa faca viabile niste trenuri Calarasi-Slobozia, Tandarei Slobizia, etc.

la fel era vorba despre Corabia.

Pai daca ar fi locuri de munca in Corabia care sa aiba nevoie de oameni din Caracal ar avea o linie buna?

sau invers zona Caracal-Piatra Olt-Bals-Slatina si avind linie chiar Corabia?

mai pot da exemple din tara.

Chiar si la Timisoara sint fabrici care au autobuze cu muncitori de la Bocsa si de la Caransebes.

desi exista cai ferate active si cu trafic de trenuri de calatori :lol: :lol:


AndreiB

#430
Cum sa nu treaca. Vmax este 160km/h de la Gara Baneasa pana la Fortul Pantelimon (si mai departe evident). Ca distinctie - ma refer la toata zona din interiorul liniei de forturi ca de facto Bucuresti, dar si in zona administrativa de jure se aplica ce am zis.

Si separarea e complet inexistenta, cam asa: https://goo.gl/maps/u2FKBXLz71yepGzC9. Se vede si poteca pe Google Maps.

Nu stiu daca tie ti se pare normal. Mie nu. Uita-te pe Google Maps la alte capitale din regiune - se permite accesul asa alandala? Eu nu vorbesc ca "incurca" sau ca ar trebui scoase, ci ca m-as astepta la o separare fizica si la mai multe traversari pietonale.

TibiV

AndreiB,

zona aia din Baneasa in mod sigur nu se poate numi "prin centrul orasului"... (Cunosc zona foarte bine, am facut liceul si apoi am lucrat un deceniu acolo ).

Si aici problema este ceva de genul: isi construiesc unii case/fabrici pana in buza unei cai ferate existente (ca acolo era terenul mai ieftin), si dupa aia plang ca nu pot dormi sau ca nu au pe unde trece.

Problema similara ca la aeroporturi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#432
@dobrogean
@rizzuh
200 cu treceri la nivel si peron e perfect posibil (nu des fireste, si cu aprobari speciale). Se poate vedea pe youtube Railjet cu 200 la peron in Austria iar trecere la nivel am vazut cel putin in Suedia.

Dar daca CFR ar avea cojones si ar scoate BLA acolo unde exista ERTMS, ar reconfigura blocurile si ar putea circula cu 200 cu tren cu tilt pe Brasov-Arad si pe alte linii modernizate pe bani EU (in special Coslariu-Cluj unde SF in derulare putem spera ca da o geometrie noua). Bucuresti-Constanta va primi si el probabil ERTMS nivel 2. Si gata "HSR", chiar daca la limita.

Cu numaratoare de osii la TN sa se astepte ceva mai putin. Si desfiintat progresiv TN prin constructia de pasaje.

AndreiB

#433
@TibiV

Cele doua argumente nu se exclud. Chiar si in tari cu politica ultra liberala in domeniu accesului pe sine (i.e. neingradite), cum ar fi Olanda sau Elvetia, liniile sunt in general ingradite in spatiul urban. Echivalentul zonei din Baneasa ar fi fost ingradita in alte capitale Europene. Indiferent daca e centru sau nu. Asta ca sa nu mai vorbesc de pasarela pietonala la Soseaua Nordului, Cartierul Pajura, Pipera etc etc

Noi facem lucrurile de genul asta ieftin si prost dpdv urbanistic (si risipim banii pe alte prostii).

carutasul

@dan_tm : eu am exemplificat cu Caracalul tocmai în direcția asta, că nu prea sunt șanse să devină un centru industrial sau cultural în viitorul previzibil; dacă ar fi, nu știu în ce stare e acum linia, dar probabil că ar avea clienți pentru ea, însă cum a pierdut statutul de capitală de județ și oricum prosperitatea lui din trecut era datorată agriculturii mai degrabă, respectiva linie nu cred că mai are viitor. Da, e un fel de "oul sau găina", dar la localitățile unde e cerere măcar ne putem gândi la repararea liniei. La asta, din păcate, nu.
( o poveste care dacă nu ar fi groaznică ar fi amuzantă: când eram eu student am mers o dată cu "RATA" de Caracal - luasem bilet la trenul de București și m-am gândit că economisesc o oră de somn dacă merg în Caracal în loc de Craiova. Teoretic mașina era de navetiști dar de fapt am constatat cu stupoare că toți ceilalți călători mergeau  la București să cumpere pâine... Din orașul agriculturii)
În fine, din punctul meu de vedere HSR-ul se adresează unei alte categorii de public și de trafic, câtă vreme există public pentru cursele aviatice interne există public și pentru HSR, când/dacă va fi suficientă cerere o linie HSR ar putea să existe chiar dacă liniile locale dispar. Mi se pare că, deși e tot cu trenuri, e un alt biznis :) Problema e alta, că din cauza centralizării excesive a țării avem un singur oraș mare, deci nu ai cum să generezi trafic, toate firmele sunt aici :) Doar după eventuala intrare în Schengen ne putem imagina că ar putea exista la un moment dat un trafic suficient cu capitalele din jur. Poate.