Utilaje feroviare

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:45:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horatiu Ionescu

Ambulanta bivalenta: sosea si cale ferata


Ambulanta bivalenta: sosea si cale ferata



Powered by API/PUM imgur uploader

Horatiu Ionescu

Plug de zapada rotativ, care arunca zapada in lateral



Powered by API/PUM imgur uploader

Horatiu Ionescu

Un plug de zapada mai vechi, pentru linie simpla, care impinge zapada in partile laterale



Powered by API/PUM imgur uploader

neutro-n

Referitor la discuția cu refacerea secției 502: sigur nu se reface acum integral. Prin vara lui 2019 (August), dacă nu îmi joacă feste memoria, s-a lucrat cu un tren din ăsta în zona Gura Humorului. Lucrările se făceau doar noaptea (după trecerea IR Vatra Dornei - București, nu știu până la ce oră - de obicei pe la 3 trece un IR Timișoara-Iași).

M-am uitat vreo 5 minute cum lucra, era cu linia+traverse ridicată vreun metru din pământ și brațele mecanizate vibrau în sol înfipte bine în terasament. În altă noapte l-am văzut din spate de la ceva distanță, și se vedea scântei ca de polizare.

În afară de linia dublă Beclean pe Someș-Apahida, mai sunt 2 segmente: Prisaca Dornei - C-lung Est, și Pojorâta - Iacobeni (incl. tunelul Mestecăniș).

La mulți ani tututor!

dargauda

Quote from: horatiu.cosma on November 25, 2020, 04:28:51 PM
Păi ce are acum CFR în dotare înțeleg că nu e vorba despre un tren din ăla de lucru de 100 de milioane de euro, lung de peste 1 km care reface linia mecanizat cu viteze impresionante, ci niște echipamente și utilaje de mici dimensiuni. Și că s-ar dori achiziția a 2 astfel de trenuri (a fost anulată o licitație la un moment dat exact pe tema asta), dar că ar dura de la licitație până la livrare 2-3 ani.

ce se mai aude de aceste licitati?
au fost demarate,sau mai asteptam, la anu si la multi anii (au fost niste pomeni electorale)

kitsune

#65
Mașinuța asta cred că are rolul de a dirija trenul (să nu se ducă la baltă, că linia e înfundată). Dar sincer, nu înțeleg de ce i-au pus și cuplă, de se leagă efectiv de vagoane.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Later update: am vorbit cu un localnic, mașina are un compresor de aer in spate și rolul ei e să țină presiunea in sistemul de frânare. Zicea că era pe undeva o reclamă cu o Toyota care trage un tren "da' nu e adevărat". Cred și eu, azi era ditamai locomotiva

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

#66
O Toyota poate trage un tren in regim de manevra. Un Hylux are undeva la 150 CP? Exista o groaza de locomotive si locomotoare in uz de puteri similare. Chestiuta asta are 240 CP:



Un tren de marfa are alocat chiar si 2-3 KW/t pentru rute de campie. La manevra, de obicei se aloca puteri similare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Degeaba ai putere dacă nu poți să o pui in aplicare. Și mașina mea are 170CP, cu mult mai mult decât un tractor, dar nu voi putea niciodată să ar ogorul cu ea.
La Toyota aia, să îi pui câteva tone în benă să crești aderența și tot nu vei genera îndeajuns de multă frecare să poți mișca un tren cu minereu. Ia motorul de pe Toyotă, bagă-l într-o locomotivă, pune-i un reductor ca lumea și atunci da, merge.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

Absolut. Ma gandeam la manevre cu vagoane goale, chestii din astea relativ usoare - nu la trenuri cu minereu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dargauda

cu aceasta licitati ce sa intinplat,la mincat mata  8)

Conform SEAP, vor fi achiziționate următoarele utilaje:

Lot 1 – (3 unități) Masina de ciuruit balastul caii ferate este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplina de a curata patul de balast de sub liniile de cale ferata, precum si de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optima, ceruta de conditiile de transport.
Lot 2 – (o unitate) Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic. Utilajul este un echipament deosebit de complex, care realizează înlocuirea șinei vechi și a traverselor, prin manipulare individuală a traverselor în flux continuu cu ajutorul unei unități portante care transportă traversele de pe vagoanele speciale atașate utilajului.
Lot 3 – (3 unitați) Mașina de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a doua traverse simultan, este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul continuu de mare productivitate pe linii curente si din statii.
Lot 4 – 3 unități Mașina de profilat balastul căii ferate – Mașina de profilat balastul căii ferate este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru profilarea, perierea și distribuirea a unor cantițăti excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast.
Lot 5 – 3 Vagoane – Vagoanele de transport și depozitare materiale servesc la executarea lucrărilor de transport și depozitare a materialelor în vrac, precum și la transportul materialelor excavate. Vagoanele poat fi remorcate în sensul de lucru pentru descarcarea pietrei sparte, a sterilului sau a oricăror materiale transportabile în vrac.

ziare.com 4.28.2021
CFR Infrastructura se modernizeaza pe bani europeni. Compania cumpara trenuri de lucru in valoare de 200 de milioane de euro

Pentru realizarea acestei achizitii se au in vedere urmatoarele termene orientative: pregatire documentatie de achizitie publica si publicare anunt: iulie 2021; derulare procedura achizitie publica si desemnare castigator: august 2021 - ianuarie 2022; semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022; livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

https://ziare.com/stiri/tren/infrastrastructura-feroviara-se-modernizeaza-1675938

razvan96

Azi CFR SA a lansat licitatia:

[CN1034072] - MAȘINI ȘI UTILAJE GRELE DE CALE (5 loturi)

Lot 1 - Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale
Valoare estimata: 37.500.000 RON

Lot 2 - Maşină de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a două traverse simultan
Valoare estimata: 27.500.000 RON

Lot 3 - Maşină de burat linia curentă și aparate de cale
Valoare estimata: 22.500.000 RON

Lot 4 - Mașina de profilat balastul căii ferate
Valoare estimata: 13.000.000 RON

Lot 5 - Maşină automată de sudură electrică a şinei cap. la cap prin presiune şi contact
Valoare estimata: 8.000.000 RON

Durata de livrare: 24 de luni
Termen de depunere a ofertelor: 05.10.2021

Sa speram ca o sa aiba si ofertant pentru ca la o procedura de consultare a pietei desfasurata anterior si incheiata acum cateva zile nu a participat nimeni.

Xenos

Dar astea nu par celebrele trenuri de lucru foarte scumpe, nu?

dargauda

Da acea licitatie pt celebrele trenuri de lucru (Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic. Utilajul este un echipament deosebit de complex, care realizează înlocuirea șinei vechi și a traverselor, prin manipulare individuală a traverselor în flux continuu cu ajutorul unei unități portante care transportă traversele de pe vagoanele speciale atașate utilajului.)
se pare ca stau in sertare la minieterul transporturilor.
Chiar daca sar face licitatia,ce presupun ca anul asta nu pt ca nu santem capabili pt o licitatie normala.Celebrele trenuri de lucru,ar sosi dupa alegeri si atunci tragem concluzia nu este interes pt asa ceva din pacate . Si trenurile circula mai departe cu 30-40km/h .

Xenos

Pai de ce nu se lanseaza, e un produs, nu vad o complexitate asa mare ca la autostrazi, de ex, mi se pare ca singura diferenta e ca feroviarul nu e interesant pt MT si astept fapte care sa dovedeasca contrariul!

dargauda

Poate ne spune ceva mai mult horatiu.cosma ,ca vad mai des printre noi,si acuma.Ca de ce nu se misca nimi cu aceste trenuri de lucru?