News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Utilaje feroviare

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:45:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Fiecare utilaj poate sa faca 1 km pe zi. Adica 300 km / an. 2 utilaje 600 km / an. Nevoia e acuta. Daca se poate 600 km pe an, trebuie facuti.

Plus ca se cumpara inca 2 utilaje mai performante, care pot si ele cate 300 km / an (nu stiu in ce consta performanta superioara, poate ca la astea pe care le au deja mai trebuie facute ceva pregatiri sau operatii ulterioare cu alte utilaje iar la alea mai performante se fac cu totul. Sau poate e vorba ca sunt bune si pentru viteze mai mari)

Stiu ca in Romania multe lucruri au fost o gluma in ultimii 30 de ani, aici intra intretinerea cailor ferate. Dar poate a venit vremea sa trecem de la glume la ceva mai serios. Nu are legatura cu vreun partid sau guvern anume. Utilajele daca pot, nu vad de ce sa nu faca treaba.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

Bani sa fie pentru materie prima, pana la urma. Cred ca ar trebui sa se concentreze mai mult pe "quick wins" la RK. Cred ca daca am aduce magistralele inapoi la viteza constructiva si le-am mentine acolo, am obtinut 80% din beneficii.

Earthchild

Și cu șine sudate (chiar dacă se aude frumos glasul roților de tren).

Vlad94

Cum funcționează aceste utilaje?

Phenol

Parca planul initial era ca fiecare regionala sa primeasca cate doua utilaje de genul, dar e bine si asa.

Altfel, ma intreb de ce au dus utilajul regionalei Brasov pana la Pojorata (450 km pe CF)? Nu putea face demonstratia undeva la Timisul de Sus sau oriunde mai aproape de Brasov?

oc7avian

Mi-am adus aminte că am trecut recent prin zonă: pare că au terminat etapa asta de lucrări pe Brașov -> Predeal. În locurile unde pozasem lucrări înainte era liniște. Am scris puțin aici:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg318134#msg318134

AlexxC

@Vlad94 cam asa functioneaza:

Ce inseamna ca un utilaj face 1km pe zi? Am cautat pe net dar nu am gasit informata cate ore lucreaza pe zi pentru un 1km.
Daca sunt 24/24 nu cred ca vom atinge noi performanta asta.
Daca e calculat pentru un singur schimb de 8 ore/zi  putem creste productivitatea lucrand in 2 sau chiar 3 schimburi. Materialul sa nu lipseasca!!

vancouver

Stirea urmatoare este din 05.06.2019:
https://bzb.ro/stire/noul-tren-de-lucru-al-cfr-a-fost-testat-la-brasov-intre-statiile-apata-si-augustin-a138751

QuoteNoul tren de lucru pentru refacerea căii ferate aflat în dotarea companiei de infrastructură CFR SA a fost testat pe Regionala Braşov.
,,SRCF Braşov a efectuat proba practică cu noul tren de lucru pentru refacţia căii, o tehnologie aplicată în premieră de CFR SA, între staţiile Apaţa şi Augustin. Tehnologia de refacţie a căii cu noul tren de lucru va fi completată cu o instalaţie de sudură electrică, prezentată în premieră la Expoziţia INFRATRANS 2019, care se desfăşoară în zile de 4 şi 5 iunie, în Gara de Nord", se arată într-o postare pe contul de Facebook al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Club Feroviar a anunţat săptămâna trecută că CFR SA va plăti 29,44 milioane lei, fără TVA, unei firme pe mai multe utilaje multifuncţionale de modernizare a căii ferate.
Contractul a fost semnat cu firma Geismar (Franţa) pentru cumpărarea a 16 utilaje multifuncţionale, câte două la fiecare regională. Acestea sunt primele utilaje achiziţionate de CFR SA în ultimii zece ani.

Deci prima oara au testat trenul de lucru anul trecut intre Apata si Augustin, nu departe de Brasov. Probabil ca ulterior au decis sa faca cu acest utilaj refactia totala pe sectia Suceava - Bistrita - Dej - Cluj, unde nu este prevazut in curand nimic pe fonduri europene si starea este probabil proasta. Pe M300 nu avea rost sa continue, pentru ca acolo intre timp a inceput lucrul la modernizare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Suceava - Apahida sunt aprox. 270-280 km pe calea ferata. Daca nu gresesc Suceava - Saratel este linie simpla, iar Saratel-Apahida dubla (ca. 100 km). Saratel este aproape de Bistrita. Deci 275+100=375 km de cale simpla. De aici Gherla-Apahida fir 1 e deja trecut prin RK acum in 2020 si viteza a fost crescuta pe acest fir de la 50 la 100 (linia era apta initial de 120). 375 - 25 = 350 km.

Daca chiar fac 300 km/an, atunci inseamna ca la anul pe vremea asta ar cam trebui sa termine (daca au plecat din Suceava si acum sunt la Pojorata, inseamna ca deja au facut vreo 60 de km).

De urmarit. Mai ales daca din mersul 2021-2022 chiar o sa scada timpii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

razvan96

Gherla-Apahida nu e trecut prin RK, au fost niste reparatii curente sa zicem. Linia nu este la parametrii initiali. Oricum nu cred ca planul e sa faca toata linia Suceava-Cluj, probabil a fost un mesaj foarte entuziast sau strict o gogoasa electorala. Cand ai un singur astfel de utilaj, te apuci sa faci refactii pe tronsoane mici in mai multe locuri ca sa castige mai multa lume si pentru ca scopul ar trebui sa fie de a repara problemele cele mai mari in ordinea gravitatii lor. E improbabil ca cele mai mari probleme sa fie toate pe aceeasi linie.

Pe Suceava-Ilva Mica se merge un pic mai bine ca in 1980 si mult mai bine ca in 1992. Linia banuiesc ca e scadenta la RK, ceva obisnuit pentru reteaua noastra, dar nu sunt multe minute de intarziere in livret, deci e intr-o stare chiar buna raportat la restul retelei. Presupun ca terasamantul are ceva probleme in zona Pojorata-Mestecanis, parca voiau sa liciteze niste lucrari. La geometria actuala nu poti imbunatati decat vreo 10 minute pe toata linia. Oricum, e un semn bun ca avem planuri in directia asta. Schimbarile in bine vor aparea in 4-5 ani la nivel de retea, daca ne tinem de plan, dar macar nu mai stam ca prostii sa ne uitam cum reteaua e intr-o stare foarte proasta si se degradeaza continuu.

AndreiB

#40
Eu as incepe pe segmente mai traficate de CF, insa. Pe Suceava-Vatra Dornei sunt 5 perechi de trenuri de calatori pe zi, un numar nesemnificativ de trenuri.

Pe Bucuresti-Titu sunt 25 de perechi, iar unul din fire este complet distrus. Bucuresti-Videle (22 de perechi), Ploiesti-Buzau (33 de perechi) si Buzau-Faurei (14 perechi) sunt toate segmente foarte traficate si intr-o stare foarte proasta. Astea cred ca sunt prioritare. Personal as incepe cu Bucuresti-Titu.

Daca nu vrem sa reparam in regie proprie segmente care vor intra in reabilitare ulterioara pe proiecte Europene mai ample, Buzau-Faurei si Bucuresti-Titu cred ca ar fi candidate excelente pentru trenurile de lucru.

Neufunk

#41
Eu chiar ma intrebam cum se va face modernizarea asta avand in vedere ca linia este in general cu un singur fir, si chiar daca ai destule locuri in care poti face cruce, nu prea te ajuta in scenariul dat. Sa faci transbordare auto timp de un an de zile (daca ar fi doar un an) tot este aiurea, mai ales pentru trenurile de noapte. Sa nu pateasca ca in alte parti unde dupa ce redeschid linia modernizata nu mai au calatori.

Poate ne poate explica @frunzaverde cum se procedeaza in asemenea situatii.

Dar oricum, nu cred eu ca incep ei fix cu 502. S-ar putea sa ma insel, dar parca am vazut Apahida-Suceava undeva in legatura cu niste fonduri europene (SF?). De-asemenea, cred ca Bucuresti - Titu (- Pitesti) ar trebui sa treaca printr-un proces mai amplu de modernizare, unul care eventual sa includa si electrificare, deci nu stiu cat de oportune ar fi lucrarile cu trenul de lucru.

frunzaverde

#42
@AlexxC - Ce a cumparat CFR nu e atat de complex ca ce-ai tu in film; nu e un sistem tip linie de asamblare completa ("sistem liniar") ca Plasserul SVM1000, e un sistem clasic, ciclic, cu fabricare off-site; practic un sistem similar cu DESEC-urile, dar mai mare si mai productiv - e (o parte, cel putin) dintr-un tren de lucru Gesimar. Ce se vede e modulul PTH 350 din trenul de lucru, similar cu PTH 500 din trenul de lucru CFR. Gesimar le produce modular, nu stiu exact ce module a cumparat CFR-ul (cert e ca a cumparat macaraua PTH):



Si da, poate face cam 1 km/zi in conditii optime, dar are nevoie de tot ce inseamna suport (de la fabricatia segmentelor de linie pana la burare si ciuruire). As zice ca realist ar fi undeva la 100-150 km/an cu asa ceva, daca se asigura materiale la "foc continuu"; asta pentru ca e nevoie si de multa munca manuala in jurul utilajelor (gari, macazuri), de pregatire a lucrarilor, de mutat utilajul si de pregatit lucrarile premergatoare (inclusiv sinele ajutatoare), cu utilajul "in stationare" etc. etc...

Vor sa cumpere si doua in sistem SVM (linie de asamblare), care sunt mult mai productive - pot face pana la 3 km/zi de la zero la full, si fac si burare si ciuruire, si montaj si profilare, si tot-tot-tot.

Toate astea sunt un mare pas inainte; dar trebuie sa existe sina in magazie, traverse, personal de deservire etc. etc. pentru a fi folosite la maximum. Nu cred ca vor face o linie "cap-coada", pentru ca n-are sens. Dar, in acelasi timp, nu are sens nici sa faci mai putin de 15-30 km cu un tren de lucru, pentru ca tot atat timp bagi in lucrari premergatoare pentru 100 m, 1 km sau 100 km. Utilajele tin de regionale, asa ca probabil vor fi organizate in jurul regionalei, nu in jurul liniilor si sectiilor de circulatie.

@Neufunk - exista perioade planificate in avans pentru lucrari - de obicei cateva ore pe zi - la sfarsitul carora linia se restabileste. Inclusiv pentru podete se pot monta solutii temporare (din prefabricate metalice) cu restrictii de 10 km/h. Doar pentru inlocuiri de poduri mai mari, tunele etc. se inchid liniile perioade lungi, cu transbordare de cateva saptamani/luni. De exemplu, acum se fac ceva lucrari de refactie la Caransebes - Slatina Timis (ce exact nu stiu, dar pot afla) cu oprirea circulatiei pe cateva transe orare. IR72/73 (Bucuresti - Budapesta) e singurul afectat - se face transbordare auto.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Quote from: vancouver on November 21, 2020, 02:57:54 PM
Suceava - Apahida sunt aprox. 270-280 km pe calea ferata. Daca nu gresesc Suceava - Saratel este linie simpla, iar Saratel-Apahida dubla (ca. 100 km). Saratel este aproape de Bistrita.

Greseala este ca ai pus Saratel pe linia Suceava - Apahida. Saratel e pe M400, Brasov - Toplita - Deda - Dej, iar linia spre / dinspre Suceava se leaga mai la vest de Saratel la Beclean.

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.