News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Cred ca am nimerit bine topicul.

Noul terminal Ro-Ro și noua platformă pentru mărfuri agabaritice inaugurate la Constanța


Harry

Constanta, the largest container port on the Black Sea, is now home to two new facilities following a €65 million investment: a 5-hectares 'project' cargo terminal for heavy, large and complex cargo, and a new 'roll-on, roll-off' (RO-RO) terminal that will handle up to 80,000 vehicles per year at its peak. A further €50 million will be invested in a new multi-transport platform in Constanta that will open in 2025. DP World's third new facility opening today is in Aiud, in the industrial heartland of Romania, which is now home to a new 8-hectares 'intermodal' logistics hub connecting rail and road, following a €21 million investment. 





https://www.dpworld.com/news/releases/dp-world-boosts-european-trade-with-130m-investment-in-romania/

Harry

S.A., prin Sucursala Regională CF #Constanța – Unitate Operațională, privind achiziționarea serviciilor de Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea Infrastructurii Feroviare din Portul Constanța – Etapa I, #ValuluiTraian".
Descrierea achiziţiei:
Serviciul care se va achiziţiona constă în Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,#Modernizarea infrastructurii #feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian".
Obiectul achiziției:
În Etapa 1 sunt cuprinse următoarele lucrări:
� Realizarea Grupei de așteptare din stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
� Modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
� Menținerea diagonalei 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
� Realizarea unei centralizări electronice în stația Valu lui Traian amplasată în container (lângă cladirea statiei) cu post central deservit de IDM Dispozitor (în cladirea stației) și Post local, deservit de IDM Exterior (în container, Cap.Y al grupei de Așteptare);   
� Includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalație din stația Valu lui Traian  (electromecanisme de macaz, sisteme de detectie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT, etc);
� Proiectarea si execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa stației și Grupa Așteptare;
� Trecerea la nivel, aflata între Grupa Stației si Grupa Asteptare, la km. 215+333 va fi dotată cu instalație SAT;
� Electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din Grupa Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
� Integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Statie și Grupa Așteptare Valu Traian;
� Reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa Așteptare;
� Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y al Grupei Așteptare va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare și deservit de IDM exterior;
� Se vor realiza lucrari de Telecomunicatii intre  postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei și cel deservit de IDM Exterior.
Contractantul/Supervizorul va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform
Durata contractului:
Durata de prestare a serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor va fi de 30 de luni de la ordinul administrativ de incepere, iar durata estimată de implementare a contractului de servicii este de 126 luni.
Valoarea estimată a contractului:
Valoarea estimată pentru achiziția serviciului de Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian" este 11.627.006,74 lei cu TVA.
Sursa de finanţare: Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T-2022-MILMOB, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,CFR" - S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Serviciile sunt cuprinse în #PAAS aferent proiect "Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Valu lui Traian", cod 101113240 – 22-RO-TM-CT Port mobility – CEF–T -2022-MILMOB la poziția 4.B.1.

Harry

Autoritatea pentru Protecția Mediului Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: NU ESTE NECESARĂ EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI,  pentru proiectul: " DRUM DE LEGATURA EST-VEST RADACINA MOL IV-V SI ORGANIZAREA EXECUTIEI LUCRARILOR", propus a fi amplasat în județul Constanța, municipiul Constanța, incinta Port, Radacina Mol IV-V, titular: CN ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANTA.   

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru Expertiză tehnică și proiectare rețea gaze naturale în Portul Constanța cu TRICON WOOD SRL pentru suma de 526.380 lei + tva.

Conform documentatiei:
În zona cuprinsă între Dana 0 si Dana 85 există rețea de gaze naturale de presiune redusă care alimenteaza consumatorii existenti pe platforma portuara. Ca urmare a creșterii consumului de gaze naturale pe platforma portuară, regimul de presiune existent (presiune redusă) din instalația de utilizare gaze naturale de a CN APM Constanța S.A existent este insuficient pentru asigurarea funcționalității consumatorilor industriali existenti si viitori, la parametrii reglementați.

Konter

CFR SA descalifică oferta Strabag la Port Constanța, acceptând doar oferta Bawi (fostă Wiebe). Firmei Strabag i s-a reproșat rezilierea acum 14 ani a unui contract de drumuri.
Război între firmele austriece pentru un contract de aproximativ 20 de milioane de euro pentru lucrări de modernizare în Portul Constanța (prioritatea 4 lot 2). Firma Strabag a fost descalificată, în cursă rămânând asocierea condusă de firma Bawi, una dintre favoritele CFR la lucrările de la malul mării.
Compania austriacă Strabag a depus recent contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după excluderea sa din licitația pentru lucrări de modernizare a Portului Constanța, Prioritatea 4, lotul 2.
Într-o adresa consultată de Club Feroviar, Strabag cere anularea adresei prin care a fost exclusă din procedura de atribuire. Anularea raportului procedurii de atribuire, obligarea CFR SA, Regionala Constanța, la reevaluarea ,,temeinică și legală" a ofertei depuse de Strabag.

În contestația depusă, Strabag arată că rezilierea contractului de drumuri (un drum național din Oltenia în perioada 2010-2011) în urma căreia s-a emis un certificat constatator negativ a avut loc nu din vina sa, ci a firmei asociate Delta ACM, pentru că nu era îndeplinită la acel moment condiția responsabilității asociaților în solidar și că există hotărâri judecătorești care consfințesc acest lucru. Strabag a depus toate diligențele pentru îndreptarea situației și garanțiile depuse asigură absența oricăror pagube provocate autorității contractante de atunci (Direcția Regională de Drumuri Craiova). Comisia de licitație a CFR Constanța nici măcar nu a solicitat Strabag informații suplimentare privind speța ce a dus la etichetarea ofertei drept necorespunzătoare.
Au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag, Terț: Strabag Rail a.s., Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov.
Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct, Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

Ciudat este faptul că în timp ce Strabag este descalificată pentru un contract de drumuri de acum 14 ani, firma Swietelsky nu are nicio problemă că administratorul ei Josef Hornegger a dat mită oficialilor români într-un contract de reabilitare a căilor ferate, fiind condamnat la trei ani închisoare. Viclenia nostru sistemului judiciar a fost aceea că pentru a fi exclusă dintr-o licitație o firmă trebuie să fi fost condamnată penal, ori în cazul contractului în cauză toată lumea a fost condamnată, anume ministrul de Finanțe, Sebastian Vlădescu, administratorul Swietelsky Hornegger numai firma austriacă nu, ca și cum administatorul austriac ar fi dat șpaga in numele său nu a firmei pe care o conducea.
Sursa

Harry

𝐂𝐍 𝐀𝐝𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐏𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐌𝐚𝐫𝐢𝐭𝐢𝐦𝐞 𝐒𝐀 𝐚 𝐝𝐞𝐦𝐚𝐫𝐚𝐭 𝐞𝐱𝐭𝐢𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐨 𝐛𝐚𝐧𝐝𝐚̆ 𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐬𝐮𝐝 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐜𝐚𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐞 𝐜𝐚̆𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐫𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐬̦𝐢 𝐚 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐟𝐞𝐫𝐚𝐭𝐚̆ 𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐥𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐚𝐢𝐧𝐞𝐫𝐞
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a început trei lucrări importante pentru infrastructura zonei de sud a portului Constanța.
𝐑𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐜𝐚𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐞 𝐜𝐚̆𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐫𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐥𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐚𝐢𝐧𝐞𝐫𝐞, situată în zona danelor 121-123, vor aduce în parametrii inițiali ecartamentul, aliniamentul și nivelul pentru ca utilajele să funcționeze fără dificultăți, în condiții de siguranță și fără întreruperi. În acest sens, se va înlocui șina de rulare și infrastructura acesteia cu materiale de calitate superioară și se va amenaja zona șinei de la uscat.
Lucrarea este finanțată din surse proprii ale CN APM și are o valoare totală de 9.846.153,92 lei fără TVA.
În aceeași zonă, au început azi 𝐫𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐥𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐫𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝 𝐌𝐨𝐥𝟐 𝐒𝐮𝐝, parte dintr-un dispozitiv de cale ferată care permite accesul convoaielor de manevră la frontul de încărcare/descărcare al terminalului de containere.
Reparațiile se efectuează pe o lungime de 290 ml și constau în înlocuirea unui aparat de cale, a șinei de cale ferată și reabilitarea pasajului la nivel cu calea ferată, prin înlocuirea dalelor de beton cu unele noi pe toată lungimea pasajului. Valoarea totală a contractului este de 1.685.249 lei fără TVA, din fondurile CN APM SA.
𝐄𝐱𝐭𝐢𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐨 𝐛𝐚𝐧𝐝𝐚̆ 𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐬𝐮𝐝 𝐚𝐥 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚 reprezintă o continuare firească a investițiilor deja demarate în Portul Constanța și va determina eliminarea congestiilor din traficul rutier al Portului  Constanța din zona de sud, corelate cu creșterea siguranței traficului portuar, în final, asigurând intrarea și ieșirea traficului rutier de mărfuri prin Poarta 14 pe 4 benzi de circulație.
Drumul existent se va extinde pe o lungime de aproximativ 1.745 metri cu o bandă cu lățimea de 4.50 m, va fi prevăzut un acostament de 0.5 m și o rigolă de preluare a apelor pluviale. Pe zona de execuție a extinderii, se vor monta indicatoare rutiere de semnalizare a lucrărilor și se vor executa marcaje longitudinale și transversale în conformitate cu regulile actuale. Valoarea totală a lucrărilor, din fonduri proprii ale CN APM SA, este de 3.585.543 lei fără TVA.
Reparațiile capitale ale căii de rulare din terminalul de containere - zona evidențiată cu verde pe hartă.
Reparațiile la linia de racord Mol2 Sud - zona evidențiată cu galben pe hartă.
Extinderea cu o bandă a drumului spre digul de sud al portului Constanța - zona evidențiată cu portocaliu pe hartă.

Konter

"În data de 24 mai, nemulțumită de decizia CFR Regionala Constanța prin care oferta sa a fost descalificată, Strabag s-a adresat CNSC. Consiliul a admis acțiunea companiei austriece și a dispus remedierea.
În contestația sa, Strabag a cerut anularea adresei prin care a fost exclusă din procedura de atribuire, anularea raportului procedurii de atribuire, obligarea CFR SA, Regionala Constanța, la reevaluarea ,,temeinică și legală" a ofertei depuse de Strabag.

În contestația depusă, Strabag arată că rezilierea contractului de drumuri (un drum național din Oltenia în perioada 2010-2011) în urma căreia s-a emis un certificat constatator negativ a avut loc nu din vina sa, ci a firmei asociate Delta ACM, pentru că nu era îndeplinită la acel moment condiția responsabilității asociaților în solidar și că există hotărâri judecătorești care consfințesc acest lucru. Strabag a depus toate diligențele pentru îndreptarea situației și garanțiile depuse asigură absența oricăror pagube provocate autorității contractante de atunci (Direcția Regională de Drumuri Craiova). Comisia de licitație a CFR Constanța nici măcar nu a solicitat Strabag informații suplimentare privind speța ce a dus la etichetarea ofertei drept necorespunzătoare."
Sursa

Konter

"Lucrările aferente Priorității 3 din Portul Constanța s-au finalizat cu succes.
Recepția la terminarea lucrărilor a fost aprobată la data de 𝟐𝟔.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟒.

În cadrul contractului au fost executate următoarele:
- 1.450 m suprastructură nouă tip 49E1-R260;
- 1 bretea combinată 3SS+1TDJ;
- 9 aparate de cale noi tip 49-300-1/9;
- 4 aparate de cale cu set nou de traverse de lemn;
- 3.325 m drenuri noi;
- 700 m de rigole prefabricate noi;
- 206 m canal colector curățat;
- 7.500 mp curățare și defrișare taluz;
- Lucrări specifice de SCB, LC și PICV;"
Sursa



















Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Dupa ce se termina toate lucrarile arferente tuturor loturilor si prioritarilor, mai ramine vreo linie nemodernizata sau vreun vagon-fosila in port?

Xed

Tare mult mi-as dori si o filmare aeriana desi mi-e clar ca este o zona restrictionata pentru dronisti. Insa tare bine mai arata acum liniile acestea. Pur si simplu arata a normalitate iar asta imi incanta ochii

Konter

@TVlad Pai sunt vagoane-fosilă prin gari renovate recent si Gara de Nord,  aici cu atat mai mult.

Harry

A fost semnat contractul de finanțare europeană pentru proiectul etapizat ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din Zona Midia a Portului Constanța" Etapa II
A fost semnat contractul de finanțare nr. 34/2024 pentru proiectul etapizat ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor", etapa a II-a, cod MySMIS 2021 320444, investiție finanțată prin Programul Transport 2021-2027. În etapa I proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare POIM 2014-2020. Au semnat  contractul de finanțare: Autoritatea de Management Programul Transport 2021-2027, prin ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Mihai TEODORESCU.
Pentru etapa a doua, valoarea totală a contractului de finanțare este de 55.647.598,10 lei (cu TVA).
Valoarea totală eligibilă a proiectului este 47.063.459,31 lei, din care fonduri UE nerambursabile în valoare de 23.531.729,66 lei. Rata de cofinanțare a Uniunii Europene este de 50%, iar diferența de 23.531.729,65 lei este asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (50%).
În cadrul acestui proiect de investiții a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, antreprenor fiind desemnat, în urma unei licitații publice, Asocierea ABC VAL SRL & BETOANE ȘI PREFABRICATE SRL & ALMMA CONTRACTORS GROUP SRL. De asemenea, s-a semnat cu TPF INGINERIE SRL și contractul pentru consultanță și supervizare a execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții.
Perioada de implementare a proiectului conform Programelor de finanțare:  01.02.2022 – 31.12.2029.
Proiectul ,,Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor" este parte a unui proiect complex și etapizat de modernizare a infrastructurii zonei Midia și alinierea acesteia la standarde europene.
În cadrul proiectului, este prevăzută extinderea danei 10 cu un cheu din blocuri, pe o lungime de 53,90 m, perpendicular pe cheul existent și completarea până la digul danei 9 cu un taluz protejat cu blocuri de același tip ca protecția digului danei 9. Aceasta este o soluție eficientă prin care se vor crea noi teritorii pentru exploatarea zonei Midia.
Prelungirea cheului danei 12 presupune lucrări pentru realizarea unui cheu din blocuri prefabricate din beton, pe o lungime de 306 m, precum și lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de 8 metri, atât în lungul cheului, cât și pe șenalul de acces cu o lățime suficientă pentru manevrarea navelor. Se vor realiza, de asemenea, lucrări pentru racordarea și asigurarea alimentării cu apă și energie electrică a navelor.
Dezvoltarea infrastructurii de acostare din Zona Midia a portului Constanța va face zona mai funcțională, prin dezvoltarea unui nod de transport al produselor petroliere și al mărfurilor lichide, precum și ca un cluster pentru serviciile conexe și furnizorii de întreținere a utilajelor petroliere.

Harry

A fost semnat contractul de finanțare europeană pentru proiectul etapizat "Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a"
Autoritatea de Management Programul Transport 2021-2027, prin ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin directorul general Mihai TEODORESCU, au semnat  contractul de finanțare nr.25/2024 pentru proiectul de investiții "Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a", cod MySMIS 2021 320443.
În etapa I proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020.
Pentru etapa a doua, valoarea totală a contractului de finanțare este de 26.402.775,48 lei (cu TVA).
Valoarea totală eligibilă a proiectului este 18.825.625,14 lei, din care fonduri UE nerambursabile în valoare de 9.412.812,57 lei. Rata de cofinanțare a Uniunii Europene este de 50%, iar diferența de 9.412.812,57  este asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (50%).
Proiectul  "Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a" se încadrează în Programul Transport (PT) 2021-2027, Prioritate: 7 Dezvoltarea transportului naval și multimodal, Obiectiv specific: 3.1. Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale.
 Obiectivul de investiții "Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanta – etapa a II-a" cuprinde următoarele obiecte:
- Gestiune CN APM SA: Stație electrică 110/20 kV – 1 buc, Posturi de transformare noi și/sau modernizate – 12 buc, Linii electrice subterane 20 kV – 21 km, Dispecerat SCADA - 1 buc;
- Gestiune E-Distribuție Dobrogea - Tarif de racordare: Stație conexiuni 110 kV- 1 buc, Linii electrice subterane 110kV  – 3,5km, Celule 110 kV în stațiile aparținând E-Distribuție Dobrogea – 2 buc.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de administrator al porturilor maritime românești, are ca obiectiv prioritar asigurarea condițiilor necesare de navigație în siguranță a navelor în porturi.
Obiectivul major al companiei îl constituie asigurarea condițiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanța, în sensul consolidării poziției acestuia ca port maritim eficient, durabil și sigur, cu rol esențial în dezvoltarea economică a țării.
Acest proiect este implementat în scopul alinierii la strategiile Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterea eficienției tehnice și economice a utilizării energiei electrice. Totodată, prin implementarea investiției, Portul Constanța va oferi servicii competitive și de calitate operatorilor portuari, precum și condiții de mediu, securitate și siguranța.

Konter

" Deși au fost primite oferte la licitația de modernizare Port Constanța, etapa II, proiectul se află sub semnul întrebării, în condițiile în care procedura e contestată.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins solicitarea companiei Alstom de suspendare a procedurii de licitație pentru accesul feroviar în Portul Constanța, etapa a II-a, potrivit unor surse apropiate situației.
CNSC urmează să se pronunțe pe fondul solicitării depuse de Alstom, compania acuzând răspunsuri contradictorii primite din partea autorității contractante, și anume Sucursala Regională CF Constanța.
În situația în care CNSC va da dreptate Alstom, CFR SA va fi nevoită să reia procedura de licitație, lăsând fără obiect actuala procedură. După desemnarea firmei câștigătoare, cealaltă companie are la dispoziție 10 zile să conteste rezultatul. Dacă nu o va face și dacă CFR SA va semna contractul (iar Alstom va avea câștig de cauză la CNSC) procedura ar putea intra într-un blocaj similar cu cel existent în prezent la cele două licitații de achiziții de trenuri organizate de ARF.
Reamintim că la licitația pentru accesul feroviar în Portul Constanța, Etapa II, lansată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, au fost depuse luni două oferte de către:

Porr Construct – ofertant unic;
Asocierea BAWI Construction (fosta Wiebe România) – Swietelsky Construct.
Acum o săptămână, constructorul francez Alstom a cerut suspendarea procedurii până la soluționarea plângerii sale, modificări ale răspunsului oferit de autoritatea contractantă ce duc la restrângerea artificială a concurenței, încălcarea principiilor transparenței și tratamentului egal. Alstom acuză informații neclare și contradictorii (diferite părți ale documentației cuprind răspunsuri diferite) privind instalația de centralizare electronică de la Palas Constanța și nu se clarifică modalitatea în care va fi acordată garanția lucrărilor."
Sursa