Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Cred ca am nimerit bine topicul.

Noul terminal Ro-Ro și noua platformă pentru mărfuri agabaritice inaugurate la Constanța


Harry

Constanta, the largest container port on the Black Sea, is now home to two new facilities following a €65 million investment: a 5-hectares 'project' cargo terminal for heavy, large and complex cargo, and a new 'roll-on, roll-off' (RO-RO) terminal that will handle up to 80,000 vehicles per year at its peak. A further €50 million will be invested in a new multi-transport platform in Constanta that will open in 2025. DP World's third new facility opening today is in Aiud, in the industrial heartland of Romania, which is now home to a new 8-hectares 'intermodal' logistics hub connecting rail and road, following a €21 million investment. 





https://www.dpworld.com/news/releases/dp-world-boosts-european-trade-with-130m-investment-in-romania/

Harry

S.A., prin Sucursala Regională CF #Constanța – Unitate Operațională, privind achiziționarea serviciilor de Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea Infrastructurii Feroviare din Portul Constanța – Etapa I, #ValuluiTraian".
Descrierea achiziţiei:
Serviciul care se va achiziţiona constă în Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,#Modernizarea infrastructurii #feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian".
Obiectul achiziției:
În Etapa 1 sunt cuprinse următoarele lucrări:
� Realizarea Grupei de așteptare din stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
� Modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
� Menținerea diagonalei 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
� Realizarea unei centralizări electronice în stația Valu lui Traian amplasată în container (lângă cladirea statiei) cu post central deservit de IDM Dispozitor (în cladirea stației) și Post local, deservit de IDM Exterior (în container, Cap.Y al grupei de Așteptare);   
� Includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalație din stația Valu lui Traian  (electromecanisme de macaz, sisteme de detectie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT, etc);
� Proiectarea si execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa stației și Grupa Așteptare;
� Trecerea la nivel, aflata între Grupa Stației si Grupa Asteptare, la km. 215+333 va fi dotată cu instalație SAT;
� Electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din Grupa Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
� Integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Statie și Grupa Așteptare Valu Traian;
� Reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa Așteptare;
� Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y al Grupei Așteptare va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare și deservit de IDM exterior;
� Se vor realiza lucrari de Telecomunicatii intre  postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei și cel deservit de IDM Exterior.
Contractantul/Supervizorul va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform
Durata contractului:
Durata de prestare a serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor va fi de 30 de luni de la ordinul administrativ de incepere, iar durata estimată de implementare a contractului de servicii este de 126 luni.
Valoarea estimată a contractului:
Valoarea estimată pentru achiziția serviciului de Consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian" este 11.627.006,74 lei cu TVA.
Sursa de finanţare: Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T-2022-MILMOB, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,CFR" - S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Serviciile sunt cuprinse în #PAAS aferent proiect "Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Valu lui Traian", cod 101113240 – 22-RO-TM-CT Port mobility – CEF–T -2022-MILMOB la poziția 4.B.1.

Harry

Autoritatea pentru Protecția Mediului Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: NU ESTE NECESARĂ EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI,  pentru proiectul: " DRUM DE LEGATURA EST-VEST RADACINA MOL IV-V SI ORGANIZAREA EXECUTIEI LUCRARILOR", propus a fi amplasat în județul Constanța, municipiul Constanța, incinta Port, Radacina Mol IV-V, titular: CN ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANTA.   

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul pentru Expertiză tehnică și proiectare rețea gaze naturale în Portul Constanța cu TRICON WOOD SRL pentru suma de 526.380 lei + tva.

Conform documentatiei:
În zona cuprinsă între Dana 0 si Dana 85 există rețea de gaze naturale de presiune redusă care alimenteaza consumatorii existenti pe platforma portuara. Ca urmare a creșterii consumului de gaze naturale pe platforma portuară, regimul de presiune existent (presiune redusă) din instalația de utilizare gaze naturale de a CN APM Constanța S.A existent este insuficient pentru asigurarea funcționalității consumatorilor industriali existenti si viitori, la parametrii reglementați.

Konter

CFR SA descalifică oferta Strabag la Port Constanța, acceptând doar oferta Bawi (fostă Wiebe). Firmei Strabag i s-a reproșat rezilierea acum 14 ani a unui contract de drumuri.
Război între firmele austriece pentru un contract de aproximativ 20 de milioane de euro pentru lucrări de modernizare în Portul Constanța (prioritatea 4 lot 2). Firma Strabag a fost descalificată, în cursă rămânând asocierea condusă de firma Bawi, una dintre favoritele CFR la lucrările de la malul mării.
Compania austriacă Strabag a depus recent contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după excluderea sa din licitația pentru lucrări de modernizare a Portului Constanța, Prioritatea 4, lotul 2.
Într-o adresa consultată de Club Feroviar, Strabag cere anularea adresei prin care a fost exclusă din procedura de atribuire. Anularea raportului procedurii de atribuire, obligarea CFR SA, Regionala Constanța, la reevaluarea ,,temeinică și legală" a ofertei depuse de Strabag.

În contestația depusă, Strabag arată că rezilierea contractului de drumuri (un drum național din Oltenia în perioada 2010-2011) în urma căreia s-a emis un certificat constatator negativ a avut loc nu din vina sa, ci a firmei asociate Delta ACM, pentru că nu era îndeplinită la acel moment condiția responsabilității asociaților în solidar și că există hotărâri judecătorești care consfințesc acest lucru. Strabag a depus toate diligențele pentru îndreptarea situației și garanțiile depuse asigură absența oricăror pagube provocate autorității contractante de atunci (Direcția Regională de Drumuri Craiova). Comisia de licitație a CFR Constanța nici măcar nu a solicitat Strabag informații suplimentare privind speța ce a dus la etichetarea ofertei drept necorespunzătoare.
Au fost depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Strabag, Terț: Strabag Rail a.s., Subcontractanți declarați: Rotermit, ISAF-Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA și SC Sircuc Construcții Feroviare SRL Brașov.
Asociere: BAWI Construction (fosta Wiebe România) (lider), Swietelsky Construct, Subcontractant declarat: Construcții Feroviare Mureș SA.

Ciudat este faptul că în timp ce Strabag este descalificată pentru un contract de drumuri de acum 14 ani, firma Swietelsky nu are nicio problemă că administratorul ei Josef Hornegger a dat mită oficialilor români într-un contract de reabilitare a căilor ferate, fiind condamnat la trei ani închisoare. Viclenia nostru sistemului judiciar a fost aceea că pentru a fi exclusă dintr-o licitație o firmă trebuie să fi fost condamnată penal, ori în cazul contractului în cauză toată lumea a fost condamnată, anume ministrul de Finanțe, Sebastian Vlădescu, administratorul Swietelsky Hornegger numai firma austriacă nu, ca și cum administatorul austriac ar fi dat șpaga in numele său nu a firmei pe care o conducea.
Sursa

Harry

𝐂𝐍 𝐀𝐝𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐏𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐌𝐚𝐫𝐢𝐭𝐢𝐦𝐞 𝐒𝐀 𝐚 𝐝𝐞𝐦𝐚𝐫𝐚𝐭 𝐞𝐱𝐭𝐢𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐨 𝐛𝐚𝐧𝐝𝐚̆ 𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐬𝐮𝐝 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐜𝐚𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐞 𝐜𝐚̆𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐫𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐬̦𝐢 𝐚 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐟𝐞𝐫𝐚𝐭𝐚̆ 𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐥𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐚𝐢𝐧𝐞𝐫𝐞
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a început trei lucrări importante pentru infrastructura zonei de sud a portului Constanța.
𝐑𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐜𝐚𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐞 𝐜𝐚̆𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐫𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐥𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐚𝐢𝐧𝐞𝐫𝐞, situată în zona danelor 121-123, vor aduce în parametrii inițiali ecartamentul, aliniamentul și nivelul pentru ca utilajele să funcționeze fără dificultăți, în condiții de siguranță și fără întreruperi. În acest sens, se va înlocui șina de rulare și infrastructura acesteia cu materiale de calitate superioară și se va amenaja zona șinei de la uscat.
Lucrarea este finanțată din surse proprii ale CN APM și are o valoare totală de 9.846.153,92 lei fără TVA.
În aceeași zonă, au început azi 𝐫𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐥𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐫𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝 𝐌𝐨𝐥𝟐 𝐒𝐮𝐝, parte dintr-un dispozitiv de cale ferată care permite accesul convoaielor de manevră la frontul de încărcare/descărcare al terminalului de containere.
Reparațiile se efectuează pe o lungime de 290 ml și constau în înlocuirea unui aparat de cale, a șinei de cale ferată și reabilitarea pasajului la nivel cu calea ferată, prin înlocuirea dalelor de beton cu unele noi pe toată lungimea pasajului. Valoarea totală a contractului este de 1.685.249 lei fără TVA, din fondurile CN APM SA.
𝐄𝐱𝐭𝐢𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐨 𝐛𝐚𝐧𝐝𝐚̆ 𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐬𝐮𝐝 𝐚𝐥 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚 reprezintă o continuare firească a investițiilor deja demarate în Portul Constanța și va determina eliminarea congestiilor din traficul rutier al Portului  Constanța din zona de sud, corelate cu creșterea siguranței traficului portuar, în final, asigurând intrarea și ieșirea traficului rutier de mărfuri prin Poarta 14 pe 4 benzi de circulație.
Drumul existent se va extinde pe o lungime de aproximativ 1.745 metri cu o bandă cu lățimea de 4.50 m, va fi prevăzut un acostament de 0.5 m și o rigolă de preluare a apelor pluviale. Pe zona de execuție a extinderii, se vor monta indicatoare rutiere de semnalizare a lucrărilor și se vor executa marcaje longitudinale și transversale în conformitate cu regulile actuale. Valoarea totală a lucrărilor, din fonduri proprii ale CN APM SA, este de 3.585.543 lei fără TVA.
Reparațiile capitale ale căii de rulare din terminalul de containere - zona evidențiată cu verde pe hartă.
Reparațiile la linia de racord Mol2 Sud - zona evidențiată cu galben pe hartă.
Extinderea cu o bandă a drumului spre digul de sud al portului Constanța - zona evidențiată cu portocaliu pe hartă.