[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

punktnet

HCL are efect de lege in localitatea in care se aplica. Au fost scandaluri la Sibiu (cred) cand se ridicau masini prin 2009 - 2010 in baza unei HCL, s-au incercat contestatii in baza altor legi si degeaba, are titlu de lege pe zona respectiva.
Just kidding.

Duta C

@voicul.....Din ce am inteles astazi ,masinile care parcheaza pe locurile primariei (cele cu dungi albastre) si nu platesc sunt bagate de parcagii primariei in baza de date.Nu sunt blocate ,nici ridicate....mai departe nustiu ce urmeaza sa faca PMB.Si sunt trecute si de cite ori au fost surprinse parcate fara sa plateasca!Momenten atit!

Fred

Quote from: punktnet on July 23, 2021, 12:55:29 PM
HCL are efect de lege in localitatea in care se aplica.
Nu, nu are. Singura entitate in Romania care are dreptul de a institui legi e Parlamentul, in baza Constitutiei. Prin lege data de Parlament se poate da (delega sau imputernici) autoritate si altor entitati sa reglementeze anumite aspecte, dar nu sa legifereze. O HCL poate sa stabileasca niste norme sau valori in conditiile in care prin lege au autoritatea de a face asta, probabil asta a fost si cazul de care ai mentionat la Sibiu, dar 'primarele de Sibiu care este' sau consiliul local nu au drept de legiferare.

adix

Salutare baieti!
Pun si eu aici un update de la Park&Ride Pantelimon.
O zi buna!!

lucian

Se deschide cel mai probabil în prezența primarului general,spre sfârșitul săptămânii viitoare parcarea.Zilele astea urmeaza sa înceapă probele la tramvai


bogdanstancu

Va avea si rolul de terminal multimodal? Adica va fi statie/capat de linie pt autobuzele regio?

lucian

Asa ar trebui,vedem cel mai probabil mâine

TibiV

Din câte știu doar tramvaie, fără autobuze...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lucian

Cum asa ? Păi nu trebuia tot transportul care circula in zonă integrat la parcare? De mâine se deschide parcarea?


voicul

La vorbe e bun ND, ca la fapte cam lipsesc cu desavarsire.

Nicuşor Dan lansează în dezbatere publică noul regulament de parcare pentru Bucureşti. Unde vor fi duse mașinile ridicate

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat joi că va lansa în dezbatere publică noul regulament privind parcările din Bucureşti. El spune că trebuie corectat "dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public". Edilul a mai adăugat că mașinile ridicate vor fi duse pe un teren care urmează să fie amenajat în Sectorul 6.

"Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti, pe care îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate", a răspuns Nicuşor Dan, întrebat cât va costa parcarea maşinilor în Bucureşti.

El a spus că va fi făcută diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică din timpul zilei.

"Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful", a explicat primarul general, citat de Agerpres.

Întrebat dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: "Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală".

"Există un dezechilibru. (...) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare", a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

El a mai spus legat de ridicarea maşinilor abandonate, parcate neregulamentar, că luni, la şedinţa de Consiliu General, se va vota ca un teren de 3 ha în zona de vest a Capitalei să fie dat Primăriei Sectorului 6, pe acesta urmând să fie depozitate maşinile ridicate.

"Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar, problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei", a mai explicat primarul general.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/nicusor-dan-lanseaza-in-dezbatere-publica-noul-regulament-de-parcare-pentru-bucuresti-unde-vor-fi-duse-masinile-ridicate-1615361

punktnet

"La vorbe e bun ND, ca la fapte cam lipsesc cu desavarsire."

O fi vina lui ca de 30 de ani nimeni din administratia centrala nu a facut nimic? Si ND nu este decat altul care trage ponoasele celor dinainte, in adevaratul spirit romanesc, toti vrem sa se faca acum, imediat, daca se poate de ieri. Voila, ca nu merge asa.
Nu o sa faca minuni nimeni la PMB in urmatorii 10 ani, degeaba visam.
Just kidding.

paulmare

^ eu am cumparat anul trecut un loc de parcare+boxa intr-un subsol de bloc in sectorul 1, impozitul e mai mare decat era chiria la adp sector 1, e foarte normal sa corecteze aberatiile astea cu locurile ieftine pentru care semneaza presedintele de scara dupa niste criterii extrem de subiective

dr4qul4

presedintele de scara nu are nici o putere in atribuirea locurilor de parcare. Cel putin nu in sectorul 3.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist