[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

cu asta sunt foarte de acord. Adică trebuie să existe un echilibru ca să nu îl transformi în biznis. Dacă regulile sunt clare, nimeni n-are ce comenta. Eu nici nu sunt genul ăla de șofer, câteodată parchez la un km ca să știu că sunt ok, dar acolo arăta ca o parcare, mirosea ca o parcare... asta e, m-au țepuit :) Ce zic e că nu merge cu "exemple", trebuie să fie foarte clar reglementat și neinterpretabil.

AndreiB

#781
Din cate stiu parcarea pe trotuar e interzisa, fiind permisa doar acolo unde sunt marcate locuri de parcare pe trotuar.

Un articol care detaliaza bine problema (si originea "metrului" lasat pentru pietoni): https://infotimisoara.ro/este-permisa-parcarea-pe-trotuar-sau-nu-mic-ghid-pentru-uzul-autoritatilor/

Mie imi place foarte mult solutia adoptata in UK pentru a semnaliza unde e permisa parcarea (cu marcaje longitudinale la marginea drumului):

1. Doua linii galbene - nu e permisa stationarea niciodata
2. O linie galbena - e permisa stationarea in interval orar, marcat pe placute pe semne
3. Doua linii rosii - nu e permisa oprirea niciodata
4. O linie rosie - nu e permisa oprirea in anumite intervale orare, marcat pe placute pe semne

Exact asa as face pe bulevarde in Romania: permiti stationarea pe banda 1 in intervalul orar 20:00-07:00 (de exemplu) si stationarea interzisa in restul timpului. Pe bulevarde majore (e.g. Magheru) interzisa oprirea tot timpul.

carutasul

surprinzător, dar când am sunat la poliție m-au întrebat dacă am lăsat un metru pentru pietoni :) Însă, încă o dată, nu pentru că am pățit-o, cred că locul nu mai există acum, dar era zona din fața unui fost institut, un pic retras față de restul trotuarului, arăta ca o parcare și sunt ferm convins că a fost chiar o parcare mai demult. E o poveste de demult, nu mai am resentimente, dar după cum ziceam primăria a invocat că e spațiu verde, nu trotuar ( de fapt în prima instanță am câștigat procesul) voiam doar să atrag atenția că dacă lucrurile nu sunt clar reglementate se poate abuza de ele. În general sunt de părere că mașinile care încurcă traficul (inclusiv de pietoni) trebuie ridicate, celelalte doar amendate. În exemplul meu, mașinile de pe bulevard erau lăsate în pace cele care nu încurcau traficul erau ridicate.  Probabil că într-o anumită perioadă s-a tolerat "metrul" pentru a nu se forța primăria să pună mii de indicatoare de parcare. 

Cristi N

#783
Ridicatul masinii are o problema, e al dracului de ineficient pentru echipajul care face treaba asta, dar in anumite cazuri chiar merita, de exemplu, atunci cand e blocata linia de tramvai sau o trecere de pietoni. O cursa completa dureaza peste o ora pentru ca ai niste operatiuni care sunt mari consumatoare de timp: drumul de la baza la locatie, pozatul+intocmirea actelor+ridicatul propriu zis si in final, drumul inapoi cu masina la baza.

In schimb, pentru masinile parcate ilegal dar care nu reprezinta niste situatii extrem de grave se pot folosi blocatoare de roti, in felul asta "productivitatea" unui echipaj ar creste de cateva ori. In mometul in care soferul va vrea sa plece cu masina politistul local afla cine a parcat masina si va putea emite procesul verbal de amenda impreuna cu chitanta pentru deblocarea rotii. Se poate merge si pe ridicare daca persoana respectiva nu isi revendica masina dupa un anumit numar de ore dar asta e deja nivelul urmator.

Lyvyoo

Dezavantajul blocarii consta in faptul ca masina va incurca in continuare traficul, spre exemplu ocuparea unei benzi pe un drum de doua benzi.  Daca mai blocheaza si o parcare in spic atunci e dubla sau tripla  tragedie :) In schimb, cand bizonii vad masina de ridicat ca patruleaza le intra frica in oase iar terenul se degajeaza in 10min.

rt25

Si totusi, oricate amenzi ai da, nu se rezolva problema de fond. Sunt nefericitul care am cumparat apartament fara loc de parcare de la primarie si fiecare zi care trece fara amenda e o zi cu succes (si chiar ma chinui sa parchez cat pot de ok incat sa nu incurc pe nimeni)

Daca in zona sunt 1000 de apartamente si 500 de locuri de parcare de resedinta, considerand ca avem 1 masina/apartament (am luat o limita rezonabila - 1 familie 1 masina 1 apartament), inseamna ca ai 500 de masini care trebuie parcate undeva ale unor oameni care isi pot justifica necesitatea (adica nu mofturi).

Cum vi s-ar parea urmatoare solutie? (ma inspir din recentul scandal de la Brasov). Stiu ca mi se va zice ca mi se va schimba perspectiva daca voi primi un loc de parcare rezervat.

Marcate TOATE locurile de parcare care exista, inclusiv cele informale care nu incalca flagrant legea. Desfiintarea parcarilor de resedinta. Transformarea tuturor parcarilor in locuri cu plata/abonament cu crearea unui sistem de abonare diferentiat resident/non-resident si aplicarea unui tarif cu ora in rest.

Zonarea orasului in zona mari de parcaj. Spre exemplu, ca tot s-a vorbit de Sincai, zona dintre Bd Tineretului, Sincai, Vacaresti ar fi o zona distincta. Asemanator cu abonamentele RATB, poti avea abonament anual pe 1 zona sau pe toate zonele. Pe 1 zona, daca este cea de resedinta, tariful sa fie mai mic. Orice masina care nu e parcate intre 2 linii albe sau nu are abonament  de vreun fel sau plata cu ora sa fie amendata. Oricine poate sa achizitioneze un abonament. Pentru cel redus de resedinta, trebuie facuta dovada cu buletin sau viza de resedinta

Eu ma gandeam la o schema de tipul (nici prea scump, nici prea ieftin):
- Abonament 1 an, 1 zona (resedinta): 1leu pe zi. 365 lei pe an. -> esti riveran nu mergi la serviciu cu masina ci te deplasezi paote la cumparaturi sau in afara orasului, nu mai mult de 1 abonament redus per apartament (adica regulile de la parcarea de resedinta)
- Abonament 1 an, 1 zona (non-resedinta): 3 lei pe zi, 1095 lei pe an -> nu esti riveran dar ai nevoie sa parchezi in zona. Poti parca regulamentar, dar esti descurajat de pret sa pastrezi masina in oras.
- Abonament 1 an, toate zonele: 5 lei pe zi, 1825 lei pe an -> ai o firma si ai nevoie sa parchezi masina des in multe zone sau pur si simplu te deplasezi mult. Daca mergi doar serviciu acasa, e mai ieftin sa iti iei un abonament pe 2 zone (1 resedinta + 1 non-resedinta)
- Tarif pe zi, 20 lei pe zi: nici prea ieftin nici prea scump, astfel incat daca ai treaba in Bucuresti o singura zi sa sti ca parchezi regulamentar si e totul in regula.

Cred ca in felul acesta, oamenii vor fi descurajati sa detina masini pe care nu le folosesc, incasarile la buget vor putea fi estimate si prin folosirea la comun a tuturor locurilor de parcare, descurajarea parcarii ilegale prin alternativa legala pentru toti, nu doar pentru cei care au pus mana pe o feuda (locul de parcare de resedinta).

Doar din acel moment poti afirma, ridicam tot ce nu e parcat regulamentar si intransigenta maxima.



voicul

#786
Am avut un drum printr-un cartier din B si cand sa ies dintre blocuri, ca sa fac o curba de 90 de grade, am facut 4 sau 5 miscari, ca sa trec la mm printre 2 masini si sa fac si curba (nu era intersectie, asa mergea drumul facand 90 de grade, restul directiilor fiind blocate pentru masini).
Masina condusa - clasa medie. O masina de clasa mai mare nu trecea pe acolo.

Sunt multe de spus cum s-a ajuns aici, dar concluzia este ca nu sunt locuri de parcare.

Mai sunt si nesimtiti, dar oamenii parcheaza pe trotuar pentru ca nu mai sunt locuri de parcare pe strada sau de resedinta.

Concluzia: va fi mai rau.

panzer

#787
Quote from: carutasul on November 25, 2020, 08:53:42 PM
cu asta sunt foarte de acord. Adică trebuie să existe un echilibru ca să nu îl transformi în biznis. Dacă regulile sunt clare, nimeni n-are ce comenta.
Pai asta a fost problema data trecuta: a devenit un super business. Si a fost facut cu Politia. Acum cu Gardienii Galaxiei care sunt premizele sa iasa mai bine? In anumite zone acestia sunt Garda Pretoriana a primarului/potentatului local. In alte parti jumatate nu stiu sa scrie.

Raman la parerea mea veche:
- nimeni nu stie cat ar trebui sa coste un loc parcare => licitatie pe fiecare in parte. Situatia poate sa fie diferita de la bloc la bloc. Cand se va ajunge la un pret corect, situatia se va reglementa ca prin minune: unii vor renunta la masina existenta, altii vor face locuri de parcare, mall-urile si supermarket-urile vor gasi alt business, etc.
- arterele mari sa nu mai fie loc de parcare si sa aiba toate banda dedicata pt STB + Serviciile de urgenta. Alternativa trebuie dezvoltata mai repede decat restrictiile.
- digitalizare: sa cumpere unul din sistemele integrate folosite pe afara. Parcarile pe termen scurt cu meter. Platesti prin sms, etc. Am vazut in Montreal acum 8-9 ani sistemul: angajatul are in mana un mic device cam de marimea unui POS cu ecran care si tipareste amenda. Ar fi ideal (vezi mai sus ca unii nu stiu sa scrie). Acum poti sa faci si poze, data, ora, locatia din GPS, admisibile in instanta.

PS: Tibi: mi-a placut aia cu dusul masinilor in Delta.  :lol:

Lyvyoo

Eu cred ca problema are radacini vechi si tot de la noi a pornit cumva. Acum fortati de imprejurari, daca ne cumparam un apartament intr-un ansamblu rezidential sau intr-un bloc nou, iar in jurul nostru e plin cartier, vom face cel mai probabil si un efort pentru a cumpara un loc de parcare in noul bloc... Dar atatia ani la rand, in conditiile in care numarul de masini crestea cu 60.000 pe an in B, ne-am mutat de unde stateam (alt cartier sau alta localitate) si am venit intr-o zona unde deja aveam inaintea noastra o coada de asteptare de inca X00 de masini care nu aveau loc si parcau pe unde puteau. Faptul ca am inchis ochii la problema si am zis "lasa ca merge si asa", eventual am mai crezut si promisiuni electorale, nu ne scuteste de responsabilitatea de a fi venit cu masina intr-un cartier care deja nu mai avea de mult locuri de parcare.
Ca acceptam sau nu adevarul, tine de fiecare dintre noi, dar a ne minti singuri ca la mutarea in noul cartier sau cand ne-am cumparat noi masina, trebuia sa avem de la stat garantat loc de parcare, fara sa ne fi interesat inainte cate locuri libere sunt disponibile, daca sunt, e altceva. Suna patetic sa ne invinovatim tot pe noi, cetatenii, dar daca stam sa ne gandim noi suntem cauza inmultirii masinilor.
 

rt25

Quote from: Lyvyoo on November 26, 2020, 11:18:07 AM
Dar atatia ani la rand, in conditiile in care numarul de masini crestea cu 60.000 pe an in B, ne-am mutat de unde stateam (alt cartier sau alta localitate) si am venit intr-o zona unde deja aveam inaintea noastra o coada de asteptare de inca X00 de masini care nu aveau loc si parcau pe unde puteau. Faptul ca am inchis ochii la problema si am zis "lasa ca merge si asa", eventual am mai crezut si promisiuni electorale, nu ne scuteste de responsabilitatea de a fi venit cu masina intr-un cartier care deja nu mai avea de mult locuri de parcare.

Partial de acord. La noile blocuri construite, ai dreptate, mi se pare ca ar trebui sa nu mai ai voie sa mai cumperi un apartament fara loc de parcare. La blocurile vechi, nu stiu ce sa zic. Totusi, spatiul public este un bun comun. Pentru 60 de lei pe an, parca ma deranjeaza ca unii care au fost pe lista acum X ani cand au primit loc de parcare se comporta de parca ar fi proprietari pe acele locuri, iar noi ceilalti suntem predispusi unor potentiale comportamente discretionare. Nici nu ai curaj daca ajungi seara la 23 sa te pui pe locul de parcare al cuiva (sa zici ca lasi numarul de telefon sa te sune). Spatiul public inseamna ca toti din zona suntem proprietari o anumita fractiune pe fiecare metru patrat, 60 de lei pe an mi se pare prea putin ca sa aloci cuiva dreptul discretionar asupra acelui spatiu. Adica unii sunt mai egali decat altii. Ori la comun toata lumea fara rezervari (dar cu plata, sa nu ne trezim cu rable abandonate ca e gratis), ori gandim alte mecanisme.

Spre exemplu, daca se patreaza acest rationament actual de vechime, pentru o minima echitate nu as permite transferul si locului de parcare in cazul vanzarii proprietatii. Cumperi, intri frumos in lista de asteptare si astepti apoi frumos, si la o anumita vechime ai sansa sa prinzi si locul de parcare. Dar nu astepti ca fraieru' si zeci de ani ca unii care folosesc 1000 km pe an masina sa renunte la bibeloul nemiscat.

carutasul

@panzer: dacă sunt niște reglementări mai clare ( spațiul de parcare are indicator de parcare, spațiul verde are indicator de spațiu verde etc :) ) nu se mai poate abuza cu ușurință. Dar nu văd utilitatea ridicării dacă nu încurci traficul, e doar o activitate lucrativă în plus. Poți să pui o "suprataxă eco" la parcarea pe spațiul verde, poftim, dar n-ai motiv să ridici mașina decât dacă ai de făcut arăturile de toamnă :) Sau să o imobilizezi. 
Până la urmă unul din motivele problemelor e și "tradiția". Cât a fost Vanghelie primar, "se  știa" că Vanghelie nu ridică mașini și nu dă amenzi. Toți prietenii care stăteau în S5 știau asta. Evident că toată calea Rahovei avea o bandă permanent blocată. Pe de altă parte, nimic nu l-ar fi împiedicat să vină într-o zi și să îi amendeze pe toți, că nu poți invoca "tradiția orală" în instanță, la fel ca și "1m pentru pietoni pe trotuar" . Trebuie ori să incluzi tradiția în legislație ori să renunți la ea :) Până la urmă legislația rutieră e una, că e în toată țara la fel, iar reglementările locale trebuie să fie de la caz la caz. Probabil la Văscăuți poți să permiți parcarea pe prima bandă "la liber" dacă ai două benzi și 30 de proprietari de mașină  care au și curți. În București trebuie să mergi "în amănunt" pentru că situația e delicată. în fine, problema parcării a fost pentru mine printre micile motive adiționale pentru care am părăsit orașul; nu cel principal dar nu neglijabil :) 

AndreiB

Mai exista si varianta renuntarii la masina - asta cred ca va trebui sa fie viitorul pentru cei care locuiesc in Bucuresti intramuros. Rata actuala de proprietate de masini nu e compatibila cu structura urbana a Bucurestiului.

carutasul

este posibil ca această opțiune să funcționeze în viitor. Din păcate, în prezent nu prea văd cum, și oricum din mai multe motive nu ar funcționa în cazul meu ( ca liber-profesionist mă deplasez frecvent, mai car câte un computer, câte un server etc, plus că am acareturi pe la țară la care nu vreau să renunț) dar există categorii sociale la care ar putea funcționa, cu condiția să avem niște căi ferate decente și transport public rezonabil. Nu am avut mașină până prin 2000, nu a fost chiar așa de tragic, dar uneori era dificil :)  Pe vremea aia eram angajat, aveam și un șofer la firmă pentru cărat echipamentele, deci în principiu se poate. Dar m-am gândit  că decât să mă împușc cu vecinii pentru parcare le-am lăsat-o lor :) Atunci era și mai bine, nu existau locuri plătite, dar erau locatari care se considerau proprietari pe motiv că acolo parchează de la începutul lumii :)

AndreiB

Da, sunt perfect de acord ca nu merge pentru toti. Insa sunt o gramada de oameni care au un job perfect simplu - intr-un birou 9-6, intr-o singura locatie. Pe termen lung, o parte din ei vor trebui sa migreze spre un alt mod de transport pentru naveta zilnica (si sa reduca rata de motorizare) daca vrem sa transformam Bucurestiul intr-un oras mai liveable.

In rest, vorba ta: suburbiile au loc pentru toti :).

carutasul

da, problema e că presupunând că am avea un transport local perfect, oamenii tot vor să aibă mașini ca să dea o fugă în week-end la mare, la munte, la mătușa Marghioala etc. Spațiul construit actual în oraș e majoritar tip ghetou, aproape nicăieri în jurul blocului nu e spațiu destul pentru mașini, chiar și  una/familie. Chiar cu măsuri de descurajare, cât ai putea reduce? Eu nu văd o soluție lesne fezabilă, poate niște parcări subterane sau etajate comune ( nu neapărat lângă bloc)  a căror construcție să o recuperezi dintr-o taxă "pe oraș" și din închirierea locului... Apartamentul de două camere la bloc eu nu îl văd compatibil cu mașina :) Din păcate venim dintr-o epocă în care așa s-a trăit...