[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

nirolf

Apropos de asta:

Imagini uluitoare filmate in timpul examenului auto. Politistul ii pune sa opreasca pe "interzis", iar un elev sare la bataie

QuoteComisarul sef nu a procedat corect nici cand a amenintat ca-l amendeaza pe jurnalistul care a oprit si el in loc nepermis ca sa il filmeze.

Florin Bracea, seful Politiei Rutiere: "Nu are atributii sa dea amenzi, trebuie sa cheme brigada rutiera."

dr4qul4

@AdrianB1, fie cum zici tu. Dar am si eu o intrebare:
Daca parchez intr-un loc unde primaria a amenajat parcare cu plata (din alea cu 1,5 lei/h) si refuz sa platesc, ce se poate intampla? Se aplica si aici decizia judecatorului, adica doar un politist rutier (MAI) poate sa ceara identificarea proprietarului? Iar gardianul public (aka comunitarul-localul) nu poate face nici in acest caz nimic altceva decat sa ma astepte langa masina ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Ala nu e un caz de parcare neregulamentara, e neplata unui serviciu. E ca si cum ai trece pe la Fetesti fara sa platesti taxa de pod sau mergi pe DN fara rovigneta.

dr4qul4

Sa zicem ca ma urc in masina si plec fara sa platesc. In acest caz politistul local are voie sa ceara proprietarului unui vehicul comunicarea identitatii persoanei care a condus masina sau
Quotedoar agentul constatator din cadrul poliţiei rutiere are competenţa de a solicita proprietarului sau deţinătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.


?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Intr-o sentinta de RIL e clarificat ca in cazul neplatii rovgnetei, de pilda, agentul constatator e CNADNR, nu politia rutiera. In cazul parcarilor cu plata agentul constatator poate fi angajatul primariei care taie tichete de parcare, nu neaparat politia locala. Sunt cazuri diferite, nu vad legatura intre ele; in cel mai rau caz, primaria te poate da in judecata pentru neplata serviciului prestat; in cererea de chemare in judecata cere curtii sa faciliteze identificarea proprietarului masinii pe baza numarului, iar curtea poate sa ceara biroului de inmatriculari aceste date.

Cristi N

Sunt atat de multe locuri in Bucuresti in care se creeaza blocaje din cauza masinilor parcate la intamplare incat incep sa cred ca e rea-vointa faptul ca nu iau nici o masura in directia asta.  >:(

TibiV

Un sofer amendat, un vot in minus la alegerile din 2020....
Si primarul general nu vrea sa riste nimic ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Amenzi parca mai dau din cand in cand desi mult prea putine fata de cate are trebui dar stalpisori anti-parcare nici de-ai dracu nu vor sa monteze.

voicul

TibiV e cu experienta si stie mai multe ;)

Nu vor sa puna stalpi, nu vor sa ridice masini, nu vor sa faca parcari, nu vor sa dea amenzi ... ai zice ca nu vor ... asa in general.

dr4qul4

politia locala nu mai poate da amenzi decat daca asteapta soferul langa masina parcata aiurea.
Iar la cate masini parcate aiurea, sansele sa-ti iei amenda de la un comunitar sunt infime.
Iar politistii rutieri primesc alte misiuni.
Asa ca adio amenzi.

Pana sa apara decizia aia stupida, 1 data pe saptamana un comunitar de la s3 venea, poza si "felicita" masinile parcate pe interzis vizavi de parcarea cocor.
Acum nu-i mai deranjeaza nimeni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

"Justitia" si "administratia locala" colaboreaza "strans" pentru ca in tara asta sa nu se mai respecte NIMIC.

Legal, decizia  ICCJ despre care vorbeste dr4qul4, poate fi citita asa: EU POT sa imi "parchez" masina pe Magheru, sa zicem pe banda 3 din cele 4 disponibile, iar politia locala NU ARE VOIE sa imi ridice masina "pe NV" pana nu ajung EU, in persoana, la masina. Abia atuni au voie sa imi ceara actele ...
NU au voie sa ceara "prin stratie" identificarea proprietarului masinii cu numarul "B-abcd"

Politia locala are voie (conform deciziei ICCJ) doar sa transpire langa masina mea pana am eu chef sa vin si sa plec de acolo... N-am chef, sa transpire "aia de la locala" cat vor...

Surprinzator, daca vine POLITIA RUTIERA, poate decide "instant" ca sunt parcat neregulamentar. Si ei (atentie (DOAR ei, adica DOAR Politia Rutiera...) pot dispune ridicarea masinii parcate anapoda...

Pare o gluma, dar cercetati pagina de FB a RATB...
Trafic de tramvaie blocat 30-40 de minute de cate o "pisi" (nu discut culoarea parului....) care "nu si-a dat seama ca a parcat pe linia de tramvai"...
(Ghiciti voi ce culoare avea parul lu' pisi....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Politia Locala face ce ii da voie legea, iar legea nu a fost scrisa de ICCJ. Cred ca v-ati suparat pe cineva care nu are nici o vina.

Cristi N

#87
Eu vad 3 variante posibile in situatia actuala:

  • Se face modificarea in codul rutier prin care si Politia Locala poate cere datele conducatorui auto in cazul parcarilor neregulamenare
  • Se modifica legea Politiei Locale astfel incat sa aiba dreptul sa ceara datele conducatorului auto
  • Se da amenda pe numele propietarului autovehiculului, nu stiu daca s-ar incalca vreo lege in cazul asta sau ce lege ar trebui mdificata pentru a se considera ca propietarul masinii este responabil de parcarea ei


AdrianB1

1 sau 3 sau ambele, dar nu 2. Deja politia normala are carente, politia locala e jale, am avut odata o discutie cu unii la un accident in care eu eram victima si am zis ca asa ceva nu e de ras, e de plans.

Cristi N

Nu am mai scris eu dar si la punctul 2 ideea era sa aiba dreptul sa ceara datele doar pentru lucruri de competenta lor respectiv parcari, masini abandonate, etc
Cel mai eficient din punctul meu de vedere ar fi sa fie amendat propietarul masinii se evita tot ping-pong-ul de adrese, solicitari, comunicari. Asta cu conditia sa fie ok juridic ca altfel ne intoarcem de unde am plecat.