[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

http://www.mediafax.ro/social/planul-pentru-bucuresti-al-gabrielei-firea-parcari-de-tip-park-ride-la-intrarea-in-capitala-15939859

,,Vom vota în foarte scurt timp PMUD (Plaul de Mobilitate Urbană Durabilă), care implică şi şase parcări de tip park&ride, care vor fi construite la intrările în capitală, astfel încât cei care tranzitează oraşul să aibă posibilitatea să îşi lase maşina personală la intrarea în Bucureşti, iar de acolo să aibă mijloace de transport în comun care să vină la intervale foarte scurte de timp", a explicat Gabriela Firea  :lol:

TibiV

Primaria administreaza 4 parcari subterane.
Doua dintre cele patru NU au aviz ISU...
Cool... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ion59

Câteva documente găsite pe situl Primăriei generale referitoare la parcări. Să sperăm că mai și încep lucrările într-un termen rezonabil.
- parcare subterană Uranus-Piața Rahovei
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_240.pdf
- ansamblu urban complex Pod Mihai Vodă, pod pietonal și pentru bicicliști peste Dâmbovița și parcaje subterane
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_242.pdf
- spațiul public urban Podul Calicilor, Ansamblul urban Domnita Balașa, parcaj subteran, amenajare urbană Palatul de Justiției
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_243.pdf
- proiectul Piața Constituției- spațiu public cu parcaj subteran
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_244.pdf
- modernizare spațiu urban public Sala Palatului cu parcaj subteran(Sud)
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_246.pdf
- modernizare spațiu urban public Sala Palatului cu parcaj subteran(Nord)
http://doc.pmb.ro/monitorul_oficial/2016/sept_2016/HCGMB_247.pdf

Ionut

Batman, Batman!




PARCĂRI SUBTERANE NOI în Capitală cu o capacitate de peste 9.000 de locuri

Potrivit Strategiei de Parcare pe Teritoriul Municipiului Bucureşti elaborată în 2008, ar fi trebuit ca în anul 2017 Capitala să aibă zero deficit locuri de parcare, faţă de un deficit de 35.000 de locuri în urmă cu opt ani. Deşi timpul a trecut, nu numai că deficitul locurilor de parcare nu este nici pe departe aproape de zero, dar s-a mărit din cauza numărului în creştere a maşinilor aflate în Capitală, în condiţiile în care parcări publice noi nu s-au mai construit după cea de la Universitate.

Pentru a reduce decalajul, municipalitatea a anunţat că îşi propune să construiască 15 noi parcări subterane cu un total de 9.113 locuri, după cum se precizează în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov 2016-2030. Documentul ce prevede o nouă strategie de configurare a traficului în Capitală şi zonele limitrofe din judeţul Ilfov urmează să fie supus votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), pe 30 ianuarie 2017.

Zonele unde vor fi amenajate noile parcările subterane sunt:

1. Piaţa Alba Iulia (1.420 locuri de parcare)
2. Piaţa Obor (1.530 locuri de parcare)
3. Piaţa Presei Libere (1.633 locuri de parcare)
4. Piaţa Sudului (964 locuri de parcare)
5. Piaţa Hurmuzachi (843 locuri de parcare)
6. Parcul Herăstrău, la Pavilioanele H (468 locuri de parcare)
7. Bdul. Ştefan cel Mare, la Perla (417 locuri de parcare pentru masini şi 25 pentru motociclete)
8. Str. Edgar Quinet (380 locuri de parcare)
9. B-dul Barbu Văcărescu, lângă Circul Globus (290 locuri de parcare)
10. Str. Walter Mărăcineanu (281 locuri de parcare)
11. Aleea Circului (250 locuri de parcare)
12. Piaţa Dorobanţi (186 locuri de parcare)
13. Gara Băneasa (140 locuri de parcare)
14. Piaţa Domenii (188 locuri de parcare)
15. La restaurantul Pescăruş (123 locuri de parcare).

Costul total al celor 15 parcări subterane este estimat la peste 311 milioane euro.

B365

Sorinus

De ce e nevoie la Beraria H de parcare subterana? Sunt ceva locuri, si doar seara e plina parcarea.

La Gara Baneasa e aglomeratie mare datorita cladirilor de birouri din zona, dar ar trebui mai ales reconfigurata si reasfaltata parcarea existenta. La fel, noaptea e goala zona.

La Rest. Pescarus are sens doar in weekened, cand vine lumea-n parc.

La Obor ar trebui una supraetajata, e mai ieftina si este loc destul langa piata.

Restul suna ok.

dr4qul4

La Obor nu vad logica... Acolo ai parcarea din pasaj, parcarea de sub piata si parcarea de la Veranda. Mai e si kaufland-ul la 2 pasi.
In toate gasesti locuri libere la orice ora. Dar primele 2 sunt cu bani.
Si la Piata Sudului 1000 de locuri de parcare? Nu zic ca nu e nevoie, dar mi se pare supra-dimensionata. Unde vor gasi ei 1000 de platitori de parcare, cand la 2 pasi ai Sun Plaza?

La Beraria H probabil e nevoie de o parcare pentru cei care vin in weekend in parc. Dar si la Beraria H si la Piata Presei Libere?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qsv

311 milioane/ 9000 ->> 34550euro/loc de parcare, cam cat o garsoniera! Cat e abonamentul pe an, 10euro in oras? In cati ani se amortizeaza? Care e efectul cererii induse asupra traficului din oras?
Never mind, don't bother!

Harry

De ce costa atat de mult 9000 de locuri de parcare? Parcarea Albatros din Mamaia cu 400 de locuri a costat 5 milioane de euro:  7 etaje, terasa, constructie speciala (fiind pe nisip, panza freatica sus etc).

Ori un nr de astfel de parcari care sa totalizeze 9000 de locuri e undeva rotunjit 112.5 milioane.

Ionut

^ Este o estimare acea suma.
Si probabil multe dintre acele parcari sunt gandite sub pamant, nu la suprafata, costurile fiind exponential mai mari.

AdrianB1

Dar intrebarea e valida: in cati ani se amortizeaza investitia? Sau mai nou subventionam si locurile de parcare pentru SUV-uri pentru ca nu au proprietarii bani?

subway

Orice constructie subterana e de zece ori mai scumpa ca una supraterana echivalenta...

AdrianB1

Asta era raspunsul la intrebarea cu amortizarea sau doar o afirmatie generala despre starea vremii?

Ionut

Pai este imposibil sa spui acum in cat timp se amortizeaza. Nu ai tariful. Sper sa gandeasca abonamente pentru acele parcari (lunare si anuale). Discutia este valida, intr-adevar, insa pur teoretica. Desigur, putem sa discutam, dar ne suparam degeaba ca nu avem ROI. :)

AdrianB1

E simplu si practic: daca se ia in calcul doar amortizarea constructiei, fara costurile de operare si intretinere tot ar insemna vreo 3.000 de euro pe an pe loc de parcare (10-12 ani ar fi un termen rezonabil). Cine plateste un abonament de 250 de euro lunar pentru parcare? Ca tariful orar ar trebui sa fie mai mare, nu ai ocupare 24 din 24, abonamentul e la pretul cel mai mic.

Parcarea costa, oriunde, doar ca oamenii nu sunt dispusi sa plateasca atata timp cat pot parca gratuit cate 3 masini in paralel, cum era ieri pe Mihalache la 100 de metri de Piata Victoriei (in fata Ministerului pentru Foduri Europene).

voicul

Am postat aici pentru ca probabil vor si ridica niste masini, deci locuri de parcare noi ... care sunt vechi.

Statul începe prigoana împotriva maşinilor vechi, care ocupă spaţiul public!

Statul începe prigoana împotriva maşinilor vechi, care ocupă spaţiul public degeaba! Primăriile au început să le pună pe parbriz somaţii în care le comunică proprietarilor că în cazul în care nu îşi ridică maşinile de pe carosabil, vor plăti o amendă cuprinsă între 1000 şi 2000 de lei.

http://www.capital.ro/statul-incepe-prigoana-impotriva-masinilor-vechi-care-ocupa-spatiul-public.html