Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Proiectare si executie la CFR? A mai existat asa ceva? Daca CFR e pus sa fac ce n-a mai facut, ma indoiesc ca va reusi.

Si cand face ce-a mai facut, tot intarzie proiectele un an-doi.

subway

Ionut, se vede foarte usor pe GoogleEarth unde-s linii duble si unde-s simple, ba chiar mai mult, care-s in exploatare curenta si care-s <decrepite> ori semiabandonate.
In ce priveste pozitia API poate ar fi fost mai util sa punem mai intai documentatia de licitatie in public si sa analizam mai la concret nu doar sa comentam diverse declaratii de intentii sau termene fantasmagorice...parerea mea!
:p

dumbravaandrei

O intrebare simpla: daca cei de la CFR ar colabora mai bine cu CNAB, nu se poate face un grafic de  trafic pe CF corelat cu graficul de decolari/aterizari pe OTP? Ca daca il colereaza cu fluxurile de pe aeroport, niste ani inca se mai pot descurca cu cale simpla. E doar o intrebare.

dr4qul4

Nu exist nici o sansa sa faca subtraversarea DN1 in 2 ani. Nici daca ar fi avut deja SF-ul si acum ar fi lansat licitatia pt executie, nu ar fi fost gata in 2 ani.

Insa ar putea face altceva in astia 2 ani. Un trotuar rulant, subteran, de la aeroport pana la linia CF. Ar avea undeva la 2 km.
Iar cu acest trotuar ar dura  17 minute calatoria. Daca mai mergi si tu pe el, o poti reduce la 10 minute.



Iar in Franta exista unul si mai rapid, care initial avea 12km/h (10 min pt 2 km), iar mai apoi a fost redus la 9km/h (14 min pt 2 km).

Probabil ca mai exista si alte variante (ex. telegondola)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC


subway

Asa da!...luati de studiati mai intai!  :)
Parerea mea strict personala e ca daca incercam sa punem cap la cap ce se vrea pe moduri de transport, aerian, cf, metrou, auto...nu se leaga mai nimic, e o varza totala :(
Gaina beata...care scurma in gramada...  :-[
In ce priveste fotbalul e valabil ce a spus Lupescu, nu s-a pus nicio conditie speciala privind meciurile alea in afara ca ar trebui sa avem niste stadioane corespunzatoare pe care nu le avem inca si daca o mai lalaim mult nici nu le vom avea la timp si sa asiguram transferul suporterilor de la aeroport in oras in conditii civilizate...restul au fost doar promisiuni guvernamentale desarte si fara acoperire in fapte...
>:(
Asta doar asa ca sa stim pe ce teren jucam...si raman la concluzia de mintea cocosului ca rezolvarea transferului e doar la PMB/Ilfov+STB/CNAIR prin masuri organizatorice minimale cu costuri practic zero...

frunzaverde

#96
Este linie simpla, neelectrificata de la Pajura pana la viitoarea ramificatie spre Otopeni. Odata, de muult de tot (inainte de desfiintarea grupelor din triajul Bucuresti, prin 2002-2003), a existat intre Bucuresti Triaj si Mogosoaia si un al doilea fir. Acest fir nu a fost folosit niciodata la calatori, dar a fost electrificat - era folosit pentru a duce trenuri de marfa din triaj spre centura, fara a le mai baga pe 1000 si apoi pe Ramificatia Buciumeni (Chitila - Buciumeni - Mogosoaia).

Acest fir e dezafectat, electrificarea complet desfiintata si eliminata. Situatia schematica cu starea curenta a complexului Bucuresti este asta (singura schimbare de cand am facut harta e circula fara electrificare pe centura nord in regim de teste):



Pe linie simpla vei putea avea cel mult un tren la jumatate de ora spre aeroport. Cam atat este fizic posibil dat fiind distanta totala pe linie simpla (practic intre macazurile de iesire din Pajura si ramificatia spre Otopeni). Vei putea, probabil, asigura 1 tren la 20 de minute pe directie cu incrucisare la Mogosoaia. Problema e ca vei avea usor-usor de tot deranjamente, cu intarzieri foarte frecvente de 10-20 de minute. Si cealalata problema e ca nu vei mai avea loc de trenuri spre Urziceni-Slobozia/Galati.

In plus, fara electrificare, nu vei putea avea statie subterana, ci doar o statie de suprafata (sau in debleu). Si nu, nu se poate corela cu "plecarile"/"sosirile". Uitati-va cum arata orarul aeroportului...

P.S. Caietul de sarcini spune clar ca faza I va fi linie simpla, neelectrificata si fara centralizare electronica. Sunt date patru variante de studiu :
1. ramificatie din gara Mogosoaia cap Y cu subtraversare DN1
2. ramificatie din P.O. Odai cu subtraversare DN1
3. ramificatie din gara Balotesti (solutia "Costescu")
4. Monorail (nu, pe bune!) intre Gara Odai si Aeroport.

Apropo, au fost atat de dobitoci incat nu s-au dus sa verifice starea in teren a liniei cand au scris documentatia. Si se poate ajunge la pas acolo... De exemplu, au scris ca intre Pajura si Bucuresti Triaj linia e reabilitata. Nu e! Doar liniile apartinand de M1000 sunt reabilitate; si nu se poate intra pe firul spre Urziceni de pe M1000 decat inainte de Pajura. Si firul respectiv e infect (50-70 km/h).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Deci este clar pentru toata lumea ca faza I este inutila...

@frunzaverde,
mi se pare ca al doilea fir Buc.Triaj-Mogosoaia poate fi refacut relativ usor si electrificat, mai ales ca vor termina pasajul peste DN1A de la Mogosoaia (care parca are loc pentru 3 fire ?....).

Cred ca ideea de a folosi ramificatia Buciumeni pentru o legatura feroviara de calatori GdN-OTP este o aberatie...
Sau, cum a spus subway: "e o varza totala. Gaina beata...care scurma in gramada..."

Tineti minte cum arata trecerea la nivel DN1A-ramura Buciumeni ?....
Daca ati uitat, uite aici.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Podisca Mogosoaia e pentru doua fire de circulatie...la fel cu cea de la Otopeni iesire spre Corbeanca...aceea e directia corecta, restul sunt fantezii...Costescu stia el ce stia...si cu perspectiva spre terminalul cel nou atat de mult visat oriunde va fi el amplasat!

TibiV

Si eu am impresia ca varianta lui Costescu este mult mai rapid realizabila... Ai deja traversarea (peste) DN1.
Singurul incovenient este ca intre DN1 si gara Balotesti esti pe un mega-rambleu...
Dar, deh, nu exista problema fara solutie inginereasca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

E varianta sugerata de Jaspers din cate stiu eu...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Doar ca e un baiat pe acolo la locul nepotrivit ce o tine langa...
:(
In ce priveste termenele directorul ISPCF a spus-o clar zilele trecute la comisia parlamentara...luati-va gandul!

Ionut

Din caietul de sarcini, cate detalii care mi s-au parut relevante. Sunt si altele, evident, puteti sa le gasiti in CS.

Situatia actuala.



Obiective generale. Din ce vad, faza I este cam degeaba... linia va ramane simpla... abia in faza II este electrificata dar nu am gasit pe nicaieri dublarea liniei. Deci nu se cere in CS dublarea liniei?! In plus, linia care se desprinde spre OTP este tot simpla?! Am inteles bine?



Studiul se livreaza separat, pe cele doua faze, astfel incat dupa ce e gata faza I sa se poata lansa licitatia de proiectare si executie...



Activitati specifice.




Durata contractului.


Ionut

Si bugetul pentru contract, pe fiecare parte componenta.







Atat am selectat din caietul de sarcini. Dezamagitor, din ce am putut eu sa inteleg, nu ma pricep la cf. Mi se pare doar asa un quick fix si atat. Probabil ca se considera ca dupa ce e gata M6 aceasta conexiune nu mai are sens sau oricum nu va mai fi folosita la capacitate mare.