News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

davyl

Quote from: tonică on October 01, 2012, 01:46:44 PM
Tot de la podul de la calafat-vidin:



Superb, tonica! Multumim! Avanseaza bine, insa incep sa fiu de parere cu ionut, ca nu vor termina la timp. Ce bine ar fi sa ne inselam si sa fie gata, totusi!

mariansb

Quote from: udar on September 30, 2012, 10:25:33 PM
mai tineti minte acest pod de unde este ?



asta a fost acum 6 saptamani



E in Oradea?
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

sebba

la calarasi si bechet, hai, sa zicem, ar merge noi poduri, dar la giurgiu-ruse de ce ar mai trebui un alt pod? ma rog... e doar o "dorinta", 'om trai si 'om vedea...
Sailing away! S/Y Haimana

frunzaverde

Quote from: sebba on October 04, 2012, 06:56:28 PM
la calarasi si bechet, hai, sa zicem, ar merge noi poduri, dar la giurgiu-ruse de ce ar mai trebui un alt pod? ma rog... e doar o "dorinta", 'om trai si 'om vedea...

Pentru ca podul curent e construit in anii '50, si are 2 benzi de circulatie de putin sub 3m fiecare. Planurile insa sunt doar planuri - la SF-uri sunt buni si RO si BG.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

davyl

"Bulgaria s-a plans Comisiei Europene ca Romania intarzie punerea in exploatare a podului de la Vidin-Calafat

Bulgaria s-a plans Comisiei Europene ca Romania intarzie punerea in exploatare a podului de la Vidin-Calafat, construit in parteneriat de cele doua state. La pod se executa pe partea bulgara ultimele lucrari.

Probleme ce tin de conjunctura politica in Romania impiedica constituirea companiei care trebuie sa administreze Podul Vidin-Calafat,  a declarat, la Vidin, ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski.

"Am incercat in zadar, de cateva ori, de a organiza intalnirea. Am trimis scrisori, dar pe moment raspunsul partii romane este ca nu are mandat pentru discutii de acest gen", a spus Moskovski, citat de agentia de stat BTA, transmite Radio Romania Actualitati.

"Voi regreta sincer daca apare situatia sa avem podul terminat, dar nu si o companie care sa-l administreze. Am propus trei variante si am informat Comisia Europeana pentru aparitia problemei", a adaugat ministrul bulgar.

Pana acum au fost executate 86% din lucrarile de constructie-montaj. Din constructia podului a mai ramas de montat un singur element de 18 metri. In prima saptamana a lui noiembrie, podul va putea fi traversat pe jos. Mai sunt de efectuat lucrari de hidroizolare."

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13353620-bulgaria-plans-comisiei-europene-romania-intarzie-punerea-exploatare-podului-vidin-calafat.htm

Pacat! Incepusem sa cred ca lucrurile merg bine!


Ionut

Wait a minute. E podul gata si nu are cine sa-l administreze?! :wtf:
Pai ce companie frate, n-o sa-l administreze CNADNR?! :o

orioane

Ar trebui sa fie un JV intre CNADNR si echivalentul bulgar, avand in vedere ca podul este o structura transfrontaliera. Din ce am inteles, bulgarii nu au reusit sa dea de CNADNR ca sa discute despre statutul acestei societati.

Ionut

Stai putin, ca sa inteleg. Poate sunt eu mai imbecil. Un joint venture NU este o companie separata. Este... un joint venture, este o intelegere intre doua parti. NU este o companie separata! Este un act, un contract, intre doua companii (doua persoane cu personalitate juridica), act care nu are in sine personalitate juridica. Un joint venture este doar o intelegere. Este vorba despre un pod amarat, de ce e nevoie de o companie SEPARATA care sa-l administreze? Se face "o hartie" intre RO si BG (companiile de drumuri ale fiecarei tari) si cu asta basta.

Ah, ca guvernul nu a dat niciun semn de viata nici macar pentru o hartie... nu mai zic nimic ca sunt acuzat ca sunt prea negativ. :o Ideea e ca nu vad de ce s-ar face o noua companie. Se face un contract (joint venture sau zi-i cum vrei) intre doua companii din doua tari diferite. Nu e nimic special in asta.

laurashgeo

Poate bulgarii se gandesc la intretinerea ulterioara a podului. Din ce am inteles jumatatea podului de la Giurgiu, pe partea bulgara, a fost refacuta calea de rulare, iar pe partea romaneasca sunt numai gropi. Daca ar fi fost administrata de o singura firma(tara) s-ar fi facut lucrari complete.
Ce ma sperie este ca nici bulgarii nu mai au incredere in Romania, si noi vrem sa intram in Schenghen pe increderea acordata de toate celelalte state europene.

get

Ionuț, un Joint Venture presupune taman o persoană juridică nouă.

orioane

Din cate inteleg eu, pentru infrastructuri de dimensiuni mari (in plus si transnationale) exista doua moduri de gestionare:
*fiecare parte (i.e. stat) se ocupa de partea lui cu o minima coordonare intre cele doua jumatati (ca la Giurgiu) => aspect diferit de o parte si de alta, decalaje intre fazele de intretinere, taxare diferita, etc.
*unitar. Atunci se infiinteaza o noua companie (Jonit-venture) intre cei doi proprietari care se ocupa doar de infrastructura respectiva. Daca statutul companiei este suficient de bine realizat se reduc la minim frictiunile dintre cele doua parti (i.e. eu am platit mai mult si am incasat mai putin, ceilalti ne trag in teapa) si se poate controla mult mai bine bugetul alocat si incasarile din taxare.
Din cate am inteles, pentru podul de la Calafat se doreste alegerea solutiei 2, deci pentru asta e nevoie de infiintarea companiei de exploatare.

davyl

Si o problema in plus ar fi ca taxarea se face la romani (asa este proiectul) si probabil ca bulgarii vor sa stie exact ce si cum...

Incurcat, oricum...

Ionut

Daca cititi pe wikipedia, un joint venture nu e musai o noua companie! Un joint venture poate fi un contract de parteneriat ceva mai complex. Este exact ce a explicat orioane. Poate fi si o noua companie, da, OK, doar ca eu nu stiam ca JV-urile din zona de infrastructura sunt companii SEPARATE, cu personalitate juridica. Am invatat ceva nou azi, e de bine. Multumesc pentru clarificari! :cheers:

Sincer, pentru intretinerea unui pod, mi se pare un pic cam ne-necesar sa faci o companie separata. Operatiunile pot fi fara probleme administrate de companiile de drumuri din ambele tari. E doar un pod. :)

MRS

Podul de la Doaga/Cosmesti de pe E581/DN24 peste Siret este APROAPE PA
Limita de viteza este de 10 km/h,  mare parte din podul rutier are in loc de asfalt bucati de tabla groasa... POATE SE SESIZEAZA CINEVA
Traversarea lui este o AVENTURA!!!



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...