Infrastructura de metrou in Europa

Started by Ionut, October 08, 2016, 10:08:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Costuri de 1,5 miliarde euro pentru o noua linie de metrou in Praga

Consiliul Local din Praga a solicitat Institutului de Planificare si Dezvoltare sa schimbe planul teritorial al capitalei cehe, astfel incat sa fie permisa extinderea viitoarei linii de metrou D. Potrivit cerintelor Consiliului Local, extensia liniei ar trebui sa se faca din partea de nord-est a orasului, de la Žižkov catre Náměstí Míru. Cu toate acestea, inca nu este pe deplin stabilita ruta si localizarea statiilor. Prima sectiune a noii linii de metrou va fi construita incepand de la Písnice, din partea de sud, catre Pankrác. Ar trebui apoi prelungita catre Náměstí Míru, acolo unde se va intersecta cu Linia A de metrou. Aceasta prima sectiune a fost estimata la costuri de 39,7 miliarde de coroane cehesti (1,54 miliarde euro). Extensia catre Náměstí Míru ar duce la un cost total de 50 miliarde coroane cehesti (circa 2 miliarde de euro).

Autoritatile din Praga spun ca linia D va imbunatati conexiunea intre centrul orasului si zona de sud, zona care in prezent este tranzitata de autobuze si de cateva tramvaie. In plus, linia D va prelua o parte din calatorii care circula in prezent pe Linia C de metrou, aceasta fiind extrem de aglomerata.

Este important de mentionat ca noua linie de metrou va fi complet driverless. Desi constructia trebuia sa inceapa in 2017, ea a fost amanata pentru 2019 din cauza unor probleme privind exproprierile. Dar daca toate lucrarile se vor desfasura conform graficului stabilit, Linia D de metrou ar putea fi gata in 2022-2023.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Danemarca si Suedia vor construi un metrou transfrontalier

Proiectul se ridica la un cost de 30 miliarde coroane daneze (4 miliarde de euro), inceperea lucrarilor fiind estimata pentru anul 2028. Linia ar putea fi inaugurata in 2035. Este vorba de un proiect, initiat cu ani in urma, ce propune construirea unei retele de metrou intre Copenhaga, capitala Danemarcei si Malmö, unul dintre cele mai importante orase din Suedia. Metrourile vor pleca cu o distanta de un minut si jumatate intre ele si vor parcurge, in subteran, distanta dintre Copenhaga si Malmö in 23 de minute, aproximativ jumatate din cat dureaza acum o calatorie intre cele doua orase, la suprafata si cu alte mijloace de transport.

"Metroul Öresund a depasit stadiul de viziune pe care o aveam acum sase-sapte ani si a devenit o sansa la un proiect realizabil", spune Frank Jensen, primarul capitalei daneze. "Noul metrou va avea o importanta strategica pentru cele mai atractive piete de business din Europa de Nord. Tarile scandinave vor avea oportunitatea sa devina un loc semnificativ pe harta Europei", sustine si Katrin Stjernfeldt Jammeh, primarul orasului Malmö.

Conexiunile rutiere si feroviare de care dispune regiunea scandinava la ora actuala, via Podul Öresund, permit tranzitul a 1,3 milioane pasageri pe ora. Estimarile arata ca cifra ar creste la apoximativ 2,3 milioane, dupa construirea liniei de metrou Öresund.

Viitoarea linie de metrou va parcurge o distanta de 22,1 kilometri de tunel pe sub Stramtoarea Öresund, cea care separa Danemarca de Suedia. Linia va fi astfel proiectata incat sa sustina operarea a 36 de trenuri pe ora, per fiecare directie. Vor fi construite cinci statii de-a lungul traseului, iar ramele de metrou vor parcurge distanta cu o viteza de 120 km/h.

ClubFeroviar.ro

cristi5

1,3 miloane pasageri pe zi probabil, nu pe ora :)

Ionut

Siemens va livra noile trenuri pentru metroul din Londra



Transport for London (TfL) a acordat companiei Siemens Mobility Limited un contract in valoare de 1,5 miliarde de lire (1,7 miliarde de euro) pentru livrarea a 94 de trenuri de metrou de ultima generatia care vor inlocui intregul parc de vehicule de pe linia Piccadilly, fabricate in anii 70. Desi aceasta comanda este pentru un numar initial de 94 de trenuri, contractorul doreste sa angajeze un singur producator care sa construiasca trenurile pentru toate cele patru linii ale Programului Deep Tube (Piccadilly, Central, Waterloo & City si Bakerloo). Designul unic al trenurilor ii va permite operatorului TfL sa reduca la maxim costurilor, standardizand circulatia trenurilor, instruirea personalului, echipamentele, piesele de schimb si intretinerea.

Trenurile vor avea elemente de design noi care vor creste semnificativ confortul calatorilor. Fiecare tren nou va fi cu sase metri mai lung decat actualele trenuri de pe linia Piccadilly. Vehiculele vor avea vagoane deschise, dotate cu aer conditionat si accesibilitate imbunatatita si vor fi proiectate special pentru a optimiza limitele de spatiu din tunelurile inguste ale Deep Tube. Clientii vor beneficia si de sistem de informare la bordul vehiculelor care ii vor ajuta sa isi planifice mai usor restul calatoriei.

Incepand cu 2023, noile trenuri Inspiro vor fi livrate pe Linia Piccadilly si vor permite operarea a 27 de trenuri pe ora la orele de varf pana la sfarsitul lui 2026, de la nivelul actual al serviciului de 24 de trenuri pe ora. Toate acestea, combinate cu modernizarea sistemului de semnalizare si achizitia de trenuri suplimentare, vor contribui la cresterea capacitatii de transport la orele de varf pe sectiunile centrale aglomerate ale liniei Piccadilly cu 50% pana la sfarsitul anilor 2020 si se vor concretiza intr-un numar suplimetar de 21.000 de calatori transportati pe ora in perioadele de varf.

Adjudecarea acestui contract ii va permite companiei Siemens Mobility Limited sa isi duca la bun sfarsit planul de a construi o noua fabrica in Goole, East Yorkshire, pentru fabricarea si darea in exploatare a trenurilor. Dupa finalizarea acesteia, TfL si Siemens vor cauta o solutie pentru ca un numar cat mai mare de trenuri pentru Linia Piccadilly sa fie construite in aceasta fabrica. Aprox. 700 de persoane specializate in inginerie si productie vor lucra in aceasta fabrica, la care se adauga 250 de persoane angajate in faza de constructie a fabricii. Prin urmare, aprox. 1.700 de locuri de munca indirecte vor fi create in cadrul lantului de furnizare britanic.

Aceasta este prima comanda din cadrul Programului de Modernizare Deep Tube care are ca scop inlocuirea materialului rulant cu durata de viata expirata, precum si a sistemelor de semnalizare si control necorespunzatoare de-a lungul celor patru linii de metrou. In total, programul de modernizare va contribui la cresterea cu 36% a capacitatii celor patru linii pana in 2035. In prezent, cele patru linii ale Deep Tube reprezinta o treime a retelei de metrou, transportand aprox. doua milioane de calatori pe zi pe coridoare cheie care leaga orasul de West End, Kink's Cross si Aeroportul Heathrow.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Varsovia alege un producator ceh in licitatia pentru noile metrouri

Metro Warszawskie, a selectat producatorul ceh de material rulant, Škoda, pentru livrarea a pana la 45 de trenuri de metrou. Consortiul, format din Škoda Transportation si Škoda Vagonka a castigat in fata altor oferte venite de la companii precum Stadler, CAF, de la consortiul Konstal din care face parte si compania Alstom sau consortiul Siemens-Newag. Oferta depusa de catre Škoda a fost in valoare de 1,3 miliarde de zloti (302 milioane euro)

Primul tren de metrou, format din sase vagoane, va fi livrat in termen de 20 de luni de la semnarea contractului. Apoi, livrarea celor 37 de metrouri (222 vagoane), din comanda de baza, va avea loc in termen de 53 de luni de la semnarea contractului. Metro Warszawskie are la dispozitie 30 de luni, de asemenea de la semnarea contractului, sa isi exercite optiunea pentru livrarea a inca opt rame de metrou (48 de vagoane). Cu toate acestea, presa poloneza scrie ca rezultatul procedurii nu este definitiv si deschide calea formularii unor contestatii de catre ceilalti producatori  de material rulant.

Contractul este finantat atat din surse proprii ale Metro Warszawskie, cat si cu sprijinul unor fonduri europene. Licitatia fusese anuntata inca din mai 2017. Metro Warszawskie doreste achizitionarea noului material rulant in vederea deservirii unor noi sectiuni ale celei de-a doua linii de metrou si inlocuirea trenurilor rusesti, mai vechi, aflate inca in operare. Cele doua noi sectiuni, Will si Targówek, vor fi gata in 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Paris a alocat fonduri pentru 53 de metrouri automatizate



Île-de-France Mobilités (autoritatea care controleaza si coordoneaza activitatea mai multor companii de transport public din Paris si regiunea sa metropolitana) a confirmat ca a alocat fonduri in valoare de 680 milioane de euro pentru achizitionarea a 53 de metrouri automatizate. Acestea vor fi puse in circulatie pe liniile 15, 16 si 17, primele tronsoane ale viitoarei retele de metrou Grand Paris Express. Potrivit autoritatii pariziene, noile rame de metrou vor intra in operare incepand cu 2024.

Aceasta prima transa cuprinde achizitionarea a 30 de rame de metrou pentru linia 15 Sud si 23 de rame pentru primele tronsoane ale liniilor 16 si 17 Sud. Noul parc de material rulant va permite circulatia metrourilor la distanta de 3 minute pe linia 15 Sud si la o distanta de 2 minute pe tronsonul comun al liniilor 16 si 17. Pe termen lung, comanda va fi marita pana la 133 de rame de metrou pentru linia 15 Sud si pana la 50 de metrouri pentru celelalte doua linii. O astfel de comanda se va ridica la o valoare de 1,3 miliarde de euro. Noile achizitii vin in completarea unei comenzi anterioare, in valoare de 1,1 miliarde de euro pentru 72 de rame de metrou ce vor intra in circulatie pe linia 14 a aceleiasi retele Grand Paris Express.

Viitoarele trenuri de metrou pentru Île-de-France Mobilités vor fi compuse din mai multe vagoane cu lungimea de 18 metri si 2,8 metri, latimea. Acelasi model va circula in doua versiuni:

–pentru liniile 16 si 17 – un tren de metrou de 53 metri lungime cu 3 vagoane si posibilitatea de a transporta 500 de pasageri
–pentru linia 15 – un tren de 108 metri lungime, compus din cate 6 vagoane si cu posibilitatea de a transporta 1000 de pasageri.

Viteza maxima de exploatare va fi de 110 km/h. Circulatia trenurilor va fi asigurata de catre un sistem automatizat de trafic si control al trenurilor, ceea ce va permite operarea acestora fara mecanic. Société du Grand Paris (compania care a conceput si realizat proiectul Grand Paris Express) a anuntat, in luna mai 2018, ca a selectat compania Alstom pentru fabricarea si livrarea noilor rame de metrou. Imediat dupa achizitionare, acestea vor fi transferate in proprietatea Île-de-France Mobilités.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Milano comanda mai multe metrouri Hitachi



Compania de transport public din Milano (Azienda Trasporti Milanesi-ATM) si Hitachi Rail Italia au semnat un contract, in valoare de 87 milioane de euro, pentru livrarea a inca 12 metrouri Leonardo. Acest nou contract este parte a unei comenzi exprimate in 2012 pentru livrarea a 60 astfel de vehicule feroviare. Livrarea celor 12 trenuri de metrou este programata sa inceapa in toamna anului 2019. Acestea vor fi fabricate in uzinele pe care Hitachi Rail le detine in Reggio Calabria si Napoli.

Noile trenuri de metrou sunt echipate cu cele mai noi standarde in materie de siguranta si beneficiaza de un design "open-space" inovator care asigura pasagerilor o vizualizare neintrerupta de la un capat la celalalt al trenului. Ramele de metrou sunt echipate cu anumite structuri si boghiuri care asigura o rulare lina, cu aer conditionat, pereti rezistenti la acte de vandalism si un sistem de supraveghere video care inregistreaza in permanenta activitatea in spatiul destinat pasagerilor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Portugalia aloca peste 500 mil euro pentru mobilitate urbana durabila

Guvernul portughez a anuntat ca va aloca un total de 546 milioane de euro pentru extinderea retelelor de metrou din Lisabona si Porto, pentru linia de cale ferata din Cascais dar si pentru sistemul de mobilitate "Mondego". Din totalul sumei a fost deja anuntata alocarea a 285 milioane euro. Banii vor proveni din reprogramarea proiectului Portugalia 2020, reprogramare financiara pentru care guvernul de la Lisabona a cerut aprobare de la Comisia Europeana. Astfel, investitia va fi disponibila pentru imbunatatirea sistemului de cale ferata conventional si a celui light rail din regiunea Coimbra.

In plus, guvernul portughez spera ca prin sprijin financiar din partea Uniunii Europene dar si prin imprumuturi bancare sa poata aloca relansarii programului Portugalia 2020 o finantare de 2,93 miliarde euro. Cea mai mare parte din aceste fonduri va fi indreptata catre sistemul de transport feroviar si mobilitate urbana durabila, insa aceasta din urma va fi sustinuta financiar doar daca proiectele sunt pe segmentul de cale ferata (light rail, metrou, etc.). Si inovarea se numara printre domeniile care beneficiaza de stimulente financiare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom semneaza un contract de 1,3 miliarde euro in Franta



Société du Grand Paris alaturi de Île-de-France Mobilités au selectat compania Alstom pentru furnizarea ramelor de metrou complet automatizate pentru liniile 15, 16 si 17, parte din reteaua Grand Paris Express. Contractul, in totalitate finantat de catre Île-de-France Mobilités, se ridica la o valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro si prevede furnizarea a pana la maximum 1000 de vagoane (183 de trenuri de metrou). Acestea vor intra in operare comerciala in doua versiuni diferite, cu 3 sau 6 vagoane in compunere.

In iulie 2018, Consiliul de conducere al Île-de-France Mobilités a aprobat o prima transa, de 680 milioane de euro, pentru a finanta achizitia a 53 de astfel de trenuri, pentru viitoarea retea Grand Paris Express.

Comanda ferma din contractul semnat intre cele doua autoritati si Alstom, in cadrul InnoTrans 2018, prevede livrarea a 150 de vagoane (25 de trenuri de metrou formate din cate 6 vagoane fiecare). Valoarea acestei prime comenzi se ridica la 280 milioane de euro.

Noile rame de metrou, de mare capacitate, cu boghiuri de otel, vor rula la o viteza de 110 km/h, fiind complet driverless. Primele livrari vor avea loc incepand cu 2022, iar operarea comerciala va incepe in 2024. Avand la baza platforma de solutii din gama Metropolis, dezvoltata de catre Alstom si imbunatatite prin feed-back de la clienti, noile metrouri pentru liniile 15, 16 și 17 vor garanta un grad sporit de disponibilitate, fiabilitate si siguranta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler prezinta noul metrou pentru Glasgow



In cadrul targului international InnoTrans din Berlin, Stadler, in consortiu cu Ansaldo STS si Strathclyde Partnership for Transport, a prezentat noul tren pentru Metroul din Glasgow. Cu o viteza maxima de 58 km/h, noile trenuri vor avea aceeasi lungime si dimensiune ca materialul rulant existent, dar vor avea in componenta patru vagoane, spre deosebire de trenurile cu trei vagoane care alcatuiesc parcul existent. Vehiculele vor avea culoare deschise pentru maximizarea spatiului existent, dar si zone dedicate carucioarelor cu rotile, ceea ce va creste accesibilitatea trenurilor pentru toti. Noile trenuri vor fi dotate pentru a permite operatiunile complet automate, neasistate (UTO). Este pentru prima data cand Stadler construieste trenuri pentru un sistem driverless.

In 2016, Strathclyde Partnership for Transport a acordat consortiului format din Stadler si Ansaldo STS un contract in valoare de 226 milioane de euro (200 de milioane de lire) pentru livrarea a 17 vehicule si sisteme de control. Contractul include noi sisteme de semnalizare si telecomunicatii, dar si un centru de control nou, modernizarea depourilor si usi noi pentru separarea peronului de linie.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Lisabona a lansat licitatia pentru achizitia a 14 metrouri noi

Metropolitano de Lisboa a lansat licitatia publica pentru achizitionarea a 14 metrouri noi, compuse, fiecare, din cate trei unitati. In plus, operatorul portughez a lansat si licitatia pentru instalarea unui sistem CBTC modern, pentru semnalizare si control al trenurilor. Mai mult, Porto, al doilea oras ca marime din Portugalia, a anuntat intentia de a achizitiona 18 metrouri noi, insa o data exacta pentru lansarea licitatiei nu a fost inca anuntata.

In Lisabona, investitia pentru achizitia noul parc de material rulant si a sistemului CBTC se ridica la 127 milioane de euro. Noile metrouri vor spori cu 20% capacitatea de transport in retea. Acestea vor trebui sa fie echipate cu sisteme de comunicatii variabile si flexibile pentru informarea pasagerilor, dar si cu sisteme de siguranta si de supraveghere video. Noile rame vor fi mult mai confortabile si cu o accesibilitate imbunatatita pentru persoanele cu dizabilitati.

Noul sistem de semnalizare si control al trenurilor va reduce la patru minute intervalul de circulatie intre doua metrouri. Metropolitano de Lisboa estimeaza ca noile rame vor fi livrate incepand cu 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Viena a lansat lucrarile pentru extinderea retelei de metrou



Ministrul Transporturilor din Austria, Norbert Hofer, viceprimarul Vienei, Maria Vassilakou, alaturi de Günter Steinbauer, directorul general al companiei de transport public Wiener Linien, au lansat oficial lucrarile pentru constructia primei sectiuni a noii linii de metrou U5 si pentru extinderea liniei U2, care se va intersecta cu U5. Ceremonia a avut loc pe 8 octombrie in viitoarea statie Matzleinsdorfer Platz pe linia U2, care va oferi posibilitatea de transfer catre reteaua feroviara suburbana, prin statiile de cale ferata Meidling si cea centrala, Vienna Central Station. "Intersectarea liniilor U2 si U5 va forma o parte centrala a retelei de metrou din Viena. Rutele din centrul orasului, care inglobeaza toate modurile de transport, impreuna cu aceasta interconexiune subterana, ofera diferite posibilitati de transport pentru cetateni si turisti," a declarat Ministrul Transporturilor.

In cadrul proiectului, se vor construi, in prima etapa, 9 km de linii si 11 statii. Din lungimea liniilor, se vor construi in faza initiala 6 km de linie ca parte a U2 si 3 km in cadrul U5, aceasta fiind prima sectiune a noii linii, proiectata pentru a raspunde standardelor privind sistemul automat. Extensia U2 catre Matzleinsdorfer Platz va fi finalizata in 2026, iar lucrarile pentru prima linie automata a capitalei austriece vor fi realizate in 2024. Intersectia formata de U2 si U5 va elimina decalajul major al retelei din partea centrala a orasului.

U2 va fi extinsa din statia Rathaus (unde se afla Primaria orasului), iar pentru prima sectiune a liniei U5 lucrarile vor incepe din Frankhplatz/Altes AKH. In cadrul proiectului, statiile Rathaus (punct comun pentru U2 si U5), Neubaugasse (U3/U2) si Pilgramgasse (U4/U2) vor deveni hub-uri de transport. Statia Neubaugasse va deveni al doilea mare hub de transport din Viena, fiind estimata a avea aproape acelasi numar de pasageri cu statia Stephansplatz, care, in prezent inregistreaza cel mai mare flux de pasageri. Statia Matzleinsdorfer Platz va fi situata intre Vienna Central Station si Meidling si va deveni al treilea nod de transfer intre reteaua de tranzit existenta si sistemul de metrou din Viena, ceea ce va contribui la optimizarea serviciilor de transport in special pentru navetisti.

In prezent, autoritatile vieneze implementeaza si cel mai mare proiect de modernizare a retelei de metrou, implicand linia U4. Proiectul, cu o valoare de 335 milioane de euro, a fost demarat din 2014 si se va finaliza in 2024, an in care vor fi puse in functiune si noile sectiuni de metrou.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Madrid va achizitiona noi trenuri de metrou

Comunitatea din Madrid a anuntat ca in 2019 va lansa o procedura de licitatie pentru achizitia a 60 de trenuri noi estimate la 700 de milioane de euro. Acestea vor inlocui 32 de trenuri mai vechi, iar 28 dintre trenurile mai noi vor creste capacitatea de transport a retelei. Achizitia trenurilor noi este necesara deoarece compania estimeaza o crestere a numarului de calatori la 687 de milioane de pasageri pana la sfarsitul lui 2018. Anul acesta, numarul zilnic al calatorilor a crescut cu peste 100.000 de pasageri. In plus, autoritatile au inceput negocierile cu sindicatele pentru a creste forta de munca si planuiesc sa angajeze mai multi soferi.

Conform Biroului National de Statistica (INE), in perioada mai-iulie, numarul pasagerilor care au utilizat serviciile de metrou a crescut cu 12,8%, luand in calcul declinul de 11,6% a serviciilor de transport municipal cu autobuzul. ,,Din ce in ce mai multi cetateni aleg metroul pentru a calatori mai rapid, mai confortabil si mai sigur. In 2019, a fost anuntata o procedura de licitatie pentru achizitia a 60 de trenuri noi dintre care 32 vor inlocui vehiculele vechi, iar 28 dintre trenurile mai noi vor creste capacitatea de transport a retelei", a declarat Rosalía Gonzalo, Secretar de Stat pentru Transport, Locuinte si Infrastructura.

Pentru a raspunde nevoilor de mobilitate si pentru a imbunatati siguranta transportului, Metro de Madrid efectueaza si lucrari de modernizare a infrastructurii. Este necesara o investitie de 400 de milioane de euro pentru proiectele de modernizare a metroului, 200 de milioane de euro fiind alocate de BEI.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Société du Grand Paris acorda contractul de inginerie civila pentru Linia 16



Société du Grand Paris a acordat un contract in valoare de 718,8 milioane de euro companiei Salini Impregilo pentru lucrarile de inginerie civila pentru Linia 16 a Grand Paris Express. Contractul include lucrari de excavatii pentru un tunel de 11,1 km si constructia a 4 statii in Aulnay, Sevran-Beaudottes, Sevran-Livry si Clichy Montfermeil, dar si 11 alte lucrari auxiliare. Darea in exploatare a acestei sectiuni este estimata pentru 2024.

Compania Salini Impregilo va aloca 20% din valoarea contractului unor subcontractori locali si va angaja muncitori din categorii defavorizate pentru 5% din numarul total al orelor estimate ca fiind necesare pentru finalizarea sectiunii de metrou. Linia 16 a Grand Paris Express va avea o lungime de 29 km si 10 statii, dintre care 8 vor fi statii de tranzit. Traficul pe Linia 16 va fi estimat la 200.000 de pasageri pe zi. Valoarea totala a proiectului este de 5,5 miliarde de euro. Linia va oferi servicii de transport cu metroul pentru 6 cartiere din 2 departamente, Seine-Saint-Denis si Seine-et-Marne.

ClubFeroviar.ro

Harry

 :shocking: :shocking: :shocking: :shocking: :shocking:
Ba baiatule ce e la astia, pai Metrorex e lux