Infrastructura de metrou in Europa

Started by Ionut, October 08, 2016, 10:08:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Siemens Mobility va livra 94 de metrouri in Londra



London Underground (LUL), o subsidiara a companiei Transport for London (TfL), a acordat companiei Siemens Mobility un contract in valoare de 1,54 de miliarde de euro pentru livrarea a 94 de trenuri de metrou de ultima generatie care sa inlocuiasca parcul de vehicule actual din 1970. Noile trenuri vor fi livrate in 2023 si vor fi puse in serviciu pe linia Piccadilly.

In cadrul contractului, Siemens Mobility va furniza si piesele de schimb pentru o perioada de cinci ani, dar si suport tehnic pentru intreaga durata de viata a trenurilor atunci cand acestea depasesc perioada de garantie. In plus, LUL a comandat servicii digitale bazate pe sistemul Railigent, dezvoltat de Siemens. Noile vehicule au la baza conceptul trenului de metrou Inspiro si ofera pasagerilor confort imbunatatit. Noile trenuri de metrou vor imbunatati semnificativ experienta a milioane de clienti datorita usilor largi si a vagoanelor mai lungi prin care se poate circula de la un capat la celalalt si dotate cu aer conditionat. Vehiculele pot fi dotate cu sisteme de informare moderne.

LUL a comandat trenuri in cadrul Programului de Modernizarea a Metroului care include liniile Piccadilly, Bakerloo, Central si Waterloo and City. Pana in 2026, linia Piccadilly va beneficia de frecvente mai mari in timpul orelor de varf (pana la 24-27 de trenuri pe ora). Aceasta linie este utilizata de 700.000 de calatori zilnic. Serviciul pune la dispozitia pasagerilor un tren la fiecare 135 de secunde in perioadele aglomerate.

TfL si Siemens Mobility vor colabora pentru a identifica alternativele de productie locala in Marea Britanie in parteneriat cu centrul de excelenta pentru metrouri din Viena, Austria al companiei Siemens Mobility. In martie 2018, Siemens Mobility a anuntat ca intentioneaza sa construiasca o fabrica in Goole, East Yorkshire, creand astfel 700 de locuri de munca si alte 1.700 de locuri de munca potentiale in cadrul lantului de furnizare din Marea Britanie.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Nuremberg comanda alte sase trenuri de metrou fabricate de Siemens Mobility



Operatorul de transport public din Nuremberg, VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft, a comandat sase trenuri de metrou G1 fabricate de Siemens Mobility, exercitand astfel una din cele doua optiuni ale contractului semnat in decembrie 2015. In total, Siemens Mobility va livra 27 de trenuri de metrou noi orasului Nuremberg. Vehiculele vor fi construite la fabrica Siemens Mobility din Viena. Mai multe componente, precum convertoare de tractiune, motoare, convertoare auxiliare si sisteme de control, vor fi fabricate in Nuremberg. Noile trenuri cu patru vagoane G1 din cadrul primei optiuni a contractului vor fi utilizate pe linia de metrou U1 incepand cu 2021 si vor inlocui 12 trenuri cu doua vagoane clasa DT2.

,,Odata cu trenul G1, vom lansa o noua etapa a operarii metroului. Trenurile au interioare moderne si respecta toate cerintele noastre. Putem transporta mai multi pasageri, le putem oferi un grad imbunatatit de confort si putem imbunatati accesul persoanelor cu mobilitate redusa. Odata cu acest tren care va circula pe linia U1, putem spune ca am acoperit serviciile de transport cu metroul pentru urmatorii 40 de ani", a declarat Tim Dahlmann-Resing, membru in Consiliul de Administratie al VAG si directorul diviziei Tehnologie si Marketing.

Trenurile sunt proiectate pentru operare manuala. Pentru a permite operarea automata in viitor, vor fi furnizate spatiile si interfetele necesare adaptarii ulterioare. De asemenea, cabina mecanicului poate fi eliminata. Noile trenuri de metrou au usi mai late, iar accesul pasagerilor este posibil pe intreaga lungime a vehiculelor. Acestea vor fi dotate cu un sistem modern si complex de informare a pasagerilor, cu un sistem compact de aer conditionat si un sistem de iluminare cu LED. Reducerea automata a spatiului dintre vehicul si peron imbunatateste siguranta calatorilor si faciliteaza accesul in vehicul pentru toti calatorii. ,,Trenul G1 este un tren foarte avansat proiectat special pentru a raspunde nevoilor orasului Nuremberg. Toate vehiculele pot fi convertite pentru operare automata ceea ce le asigura continuitatea pe viitor pentru toata durata de viata", a declarat Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.

ClubFeroviar.ro

RaduC


Ionut

Consortiul Alstom-Bombardier va livra inca 13 metrouri orasului Hamburg



Compania Hamburger Hochbahn i-a acordat consortiului Alstom – Bombardier Transportation un contract pentru livrarea a 13 metrouri DT5 suplimentare. Astfel, numarul total de trenuri de metrou de acest tip comandate creste la 131. Conform programului, noile vehicule vor intra in serviciu in decembrie 2020. In cadrul acestui contract, Alstom va furniza elementele mecanice, inclusiv boghiurile si sistemul de franare, in timp ce Bombardier va furniza echipamentul electric si cel de tractiune, sistemul de informare a pasagerilor si tehnologia de control a vehiculului. Lucrarile de asamblare vor fi realizate la fabrica Alstom din Salzgitter, Germania. Cota Alstom in cadrul contractului are o valoare de peste 40 de milioane de euro.

Parcul de trenuri de metrou DT5 opereaza in Hamburg din 2012. Pana in prezent, consortiul Alstom-Bombardier a livrat 46 de metrouri din cele 131 de unitati comandate de Hochbahn pentru a putea raspunde cererii de transport in continua crestere. Anterior, compania Alstom a mai furnizat in Hamburg trenuri de metrou DT2 in consortiu cu Kiepe, trenuri DT3 in consortiu cu BBC si Kiepe si trenuri DT4 in consortiu cu Bombardier, in total 462 de vehicule.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Portugalia aproba extensia metrourilor din Lisabona si Porto



Guvernul portughez a aprobat extensia Metroului din Lisabona si constructia noilor sectiuni ale Metro Ligeiro do Porto. Proiectul consta in ,,implementarea Planului de Extindere a Metropolitano de Lisboa", prin prelungirea liniilor Galbena si Verde din Lisabona. Regiunea Porto a declarat ca a autorizat ,,constructia unor noi sectiuni a Sistemului de Metrou Usor din Zona Metropolitana Porto, care include sectiunile Casa da Música-S. Bento si prelungirea Liniei Galbene, care include constructia depoului Parque de Material din Vila D'Este".

Proiectul pentru extinderea retelei de metrou din Porto este in conformitate cu recenta autorizare acordata administratiei Sistemului de Metrou Usor din Porto pentru achizitia de material rulant nou. Conform anuntului, vor fi achizitionate 19 trenuri de metrou noi cu o valoare totala de 50,4 milioane de euro, fara VAT, plus serviciile de intretinere. Confirmarea a avut loc la inceputul lunii decembrie. Pentru Metroul din Lisabona, lucrarile de extensie presupun realizarea ,,Planului de Extensie a Metroului din Lisabona – prelungirea Liniilor Galbena si Verde, sectiunile Rat – Cais do Sodré. Decizia aproba o investitie de 210,2 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

#50
Adevarul e ca multe, multe autobuze si mare parte din metroul roman au ajuns sub orice critica. Am ramas foarte dezamagit cand am fost acum cateva luni. Ma bucur ca iau masuri, e pacat de oras...




Metroul din Roma primeste finantare pentru modernizarea a doua linii si achizitie de rame noi

Primarul Romei, Virginia Raggi si Ministrul italian al Infrastructurii si Transporturilor, Danilo Toninenlli, au semnat un acord, in valoare de 425 milioane de euro, pentru modernizarea liniilor A si B ale metroului din capitala Italiei, precum si pentru inlocuirea materialului rulant. Cele doua linii de metrou au lungimea de 46 de kilometri.

Din fondurile acordate, suma de 184 milioane de euro va fi directionata pentru modernizarea statiilor, modernizarea sistemului din tunele pentru prevenirea incendiilor, dar si modernizarea sistemului de alimentare cu energie electrica. Petru modernizarea sistemului de control al trenurilor si informarea pasagerilor se aloca cinci milioane de euro. Achizitia a 14 trenuri noi de metrou va costa 134 de milioane de euro. Pentru mentenanta ramelor se aloca suma de 66 milioane de euro. Reinnoirea materialului rulant pe Linia A va costa 36 milioane de euro.

Primarul Romei spune ca situatia in care au ajuns cele doua linii de metrou, cele mai vechi din capitala Italiei, este innaceptabila, iar gradul avansat de deterioare afecteaza fiabilitatea serviciului de transport public. "Problemele pe aceste doua linii, in special pe Linia A, s-au agravat deoarece in ultimii ani serviciul de mentenanta a fost complet defectuos", este de parere Virginia Raggi. Edilul Romei a dat asigurari ca noile fonduri primite vor asigura punctualitatea serviciului de transport cu metroul, modernizarea sistemului electric, tunelelor si a statiilor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Francezii testeaza un nou tren de metrou driverless



Trenul de metrou MP14, fabricat de catre Alstom si care urmeaza sa intre in operare comerciala pe Linia 14 din a metroului din Île-de-France, se afla acum in perioada de teste. Acestea se efectueaza pe Linia 1, complet automatizata la fel ca si viitoarea Linie 14. Trenul este compus din opt garnituri (fata de sase cat au restul trenurilor de metrou din actuala generatie MP05) si, dupa finalizarea testelor, va intra in operare comerciala catre sfarsitul lui 2019 sau inceputul lui 2020.

Finantat de catre Île-de-France Mobilités, trenul fabricat de Alstom va fi mai confortabil, va avea o capacitate mai mare de transport, tinand pasul cu proiectele curente de extindere a Liniei 14. Dupa efectuarea testelor statice, menite sa valideze functiile de baza ale materialului rulant, se va trece si la testele dinamice in vara acestui an. In urma acestora se va verifica performanta trenului, mai exact franarea, tractiunea, compatibilitatea electromagnetica, confortul acustic sau cel climatic. Dupa aceasta perioada, RATP Paris va efectua teste la sistemul automatizat de control, precum si la echipamentul audio-vizual de la bordul trenului. Acestea se vor efectua pe Linia 14.

In total, in urmatorii cinci ani Alstom va livra 72 de trenuri MP14, comanda fiind in valoare de 1,096 milioane de euro, finantata in totalitate de catre Île-de-France Mobilités. Trenurile MP14 vor intra in serviciu pe reteaua de metro din Île-de-France pe Linia 14 (in compunere de cate sase vagoane), incepand cu 2021, dar si pe Linia 11 driverless (in compunere de cate cinci vagoane), incepand cu 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Marsilia va contracta un imprumut BEI pentru metrouri driverless



Imprumutul acordat de catre Banca Europeana Europeana pentru Investitii (BEI) este in valoare de 200 milioane de euro si vizeaza reinnoirea parcului de metrouri din Marsilia. Valoarea totala a proiectului se ridica insa la suma de 679 milioane de euro si cuprinde achizitionarea a 38 de trenuri de metrou, cu optiunea suplimentarii comenzii cu inca 22 de trenuri.

Pentru acest proiect Métropole Aix-Marseille-Provence a lansat o licitatie in vederea achizitiei materialului rulant si a echipamentului de automatizare aferent. Metrourile vor fi operate de catre Regia de Transport din Marsilia (RTM). Municipalitatea dezvolta proiectul Nouveau Metro de Marseille (Neomma), proiect ce implica reinnoirea materialului rulant pe Liniile 1 si 2, livrarea sistemului CBTC, inlocuirea centrului de semnalizare din La Rose si construirea unui nou centru de semnalizare la Saint-Charles. Atat Métropole Aix-Marseille-Provence cat si Regia de Transport din Marsilia si-au propus sa inlocuiasca metrourile din oras cu unele complet automatizate, incepand cu 2025 pe prima linie automatizata si apoi, din 2026 pe cea de-a doua linie automatizata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Barcelona organizeaza o licitatie pentru achizitia a 42 de metrouri noi

Licitatia a fost aprobata de catre Autoritatea de Transport Metropolitan din Barcelona (TMB), iar cele 42 de metrouri noi vor fi compuse, fiecare, din cate cinci garnituri. In urma licitatiei, cele mai vechi rame de metrou din Barcelona vor fi complet scoase din circulatie, urmand sa fie inlocuite cu cele noi. Astfel, Liniile 1 si 3 vor beneficia de rame de metrou complet noi.

Licitatia va fi impartita in doua loturi, primul avand o valoare estimata la 264,6 milioane de euro si vizeaza achizitia a 24 de rame de metrou pentru ecartamentul iberic de 1668 mm al Liniei 1. Cel de-al doilea lot se ridica la o valoare de 182,6 milioane de euro si prevede achizitia a 18 rame de metrou, cu ecartament standard de 1435 mm, pentru Linia 3.

Potrivit Autoritatii de Transport Metropolitan din Barcelona, castigatorul licitatiei ar putea fi anuntat in toamna acestui an.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Metroul din Madrid a implementat un sistem de ventilatie bazat pe Inteligenta Artificiala

Operatorul de transport cu metroul din capitala Spaniei a pus in functiune un sistem de ventilatie bazat pe Inteligenta Artificiala, in ideea de a reduce emisiile nocive si de a imbunatati calitatea aerului in statiile de metrou. Sistemul de ventilatie a fost dezvoltat si instalat in cooperare cu Accenture, companie specializata in aceasta tehnologie. Atat specialistii din cadrul Metro de Madrid cat si specialistii companiei Accenture Applied Intelligence au colaborat pentru a dezvolta un sistem inteligent care va utiliza un algoritm pentru a identifica balanta optima de ventilatie in fiecare statie de metrou.

Sistemul utilizeaza date privind temperatura aerului, arhitectura statiei, frecventa trenurilor, fluxul de pasageri si pretul energiei electrice pentru a determina nivelul optim al ventilatiei necesare. Include atat date reale cat si date simulate, precum si temperaturi exterioare si subterane cu trei zile in avans in vederea realizarii optimizarii.

Dezvoltarea acestui sistem ar trebui sa faciliteze metroului din Madrid reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 1.800 de tone. De asemenea, noul sistem va contribui la reducerea costurilor cu energia pentru ventilatie cu 25%. Sistemul de ventilatie include, de asemenea, un motor de simulare si un modul de mentenanta. Detecteaza defectiunile de functionare ale ventilatoarelor si va permite operatorului Metro de Madrid sa efectueze mentenanta echipamentului.

Reteaua de metrou Madrid cuprinde 294 kilometri de cale si 301 de statii. Aproximativ 2,3 milioane de pasageri circula zilnic cu metroul din capitala spaniola.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens Mobility va livra inca 7 trenuri de metrou in Nuremberg



Operatorul de transport public din Nuremberg, Verkehrsaktiengesellschaft Nuremberg (VAG), a comandat alte sapte trenuri de metrou G1, produse de Siemens Mobility. Primele doua trenuri de metrou sunt testate la Centrul de Testare si Validare Siemens din Wegberg-Wildenrath, Germania. Vehiculele G1 vor fi construite in Viena, iar principalele componente ale acestora vor fi produse in zona metropolitana a orasului Nuremberg si includ piese cum ar fi convertoare de tractiune, motoare de tractiune, unitati convertoare auxiliare si echipamentul de control. Servicii precum managementul de proiect, productia si suport servicii vor fi furnizate din Erlangen.

In 2015, VAG a comandat 21 de trenuri de metrou cu patru vagoane produse de Siemens. Contractul includea doua optiuni de livrare a pana la 13 trenuri suplimentare. In noiembrie, VAG a comandat alte sase trenuri de metrou G1 cu patru vagoane, facand astfel apel la prima optiune. Prin aceasta optiune, VAG a finalizat exercitarea optiunii incluse in contractul semnat in 2015. In total, Siemens Mobility va livra operatorului VAG 34 de trenuri de metrou care vor fi puse in operare pe linia U1 din Nuremberg. Livrarea este programata sa inceapa in toamna anului 2019. Noile trenuri vor inlocui trenurile DT2 cu doua vagoane.

Linia U1 este cea mai veche din cele trei linii de metrou din Nuremberg si este operata conventional. De asemenea, este cea mai lunga si cea mai aglomerata linie de metrou din oras si se intinde de la Langwasser Süd via Centrul Expozitional, Gara Centrala din Nuremberg si Plärrer catre Statia Hardhöhe, cel mai vestic punct terminus al liniei, in apropierea orasului Fürth. Linia are o lungime totala de 18,5 km si deserveste 27 de statii. Numarul de calatori creste brusc atunci cand turistii vin sa participe la anumite evenimente mari, precum Piata de Craciun din Nuremberg sau alte astfel de targuri. In timpul saptamanii, linia este folosite cu precadere de navetisti.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler prezinta noul tren de metrou pentru Minsk



Primul tren de metrou livrat de Stadler pentru orasul Minsk a fost prezentat oficial la fabrica producatorului din capitala Belarusului. Metroul din Minsk a plasat o comanda pentru sase trenuri cu patru vagoane si patru trenuri cu cinci vagoane in ianuarie 2017.

Fiecare tren cu patru vagoane si o lungime de 78,4 metri este capabil sa transporte 168 de pasageri pe scaune si 588 in picioare, in vreme ce trenurile cu cinci vagoane si o lungime de 97,7 metri pot transporta 212 pasageri pe scaune si 737 in picioare. Trenurile au caroserie din aliaj de aluminiu si sistem de alimentare prin sina a treia cu o putere de 825V in curent direct si sunt dotate cu motoare de tractiune asincrone EPM-ATP. Vehiculele vor intra in serviciu pe Linia 3 care are 17,2 km si care leaga Zeleny Lug de Kurassovshina, a carei prima sectiune va fi inaugurata spre sfarsitul acestui an.

Metroul din Minsk planuieste sa achizitioneze si alte trenuri de la Stadler pentru a inlocui treptat vehiculele care opereaza in prezent pe liniile 1 si 2.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom va livra alte 23 de metrouri regiunii Île-de-France



Île-de-France Mobilités si Société du Grand Paris au comandat alte 23 de trenuri de metrou cu trei vagoane pentru liniile 16 si 17 ale retelei Grand Paris Express cu o valoare totala de 100 de milioane de euro. Aceasta optiune este inclusa in contractul semnat in septembrie 2018 pentru 25 de trenuri de metrou cu sase vagoane care sunt realizate, in prezent, in fabrica producatorului Alstom din Valenciennes Petite-Forêt. Primele metrouri vor parasi fabrica in 2022 si vor intra in serviciu comercial incepand cu 2024.

Noile trenuri de metrou vor putea circula cu o viteza de pana la 110 km/h in modul automat driverless. Île-de-France Mobilités va pune aceste trenuri la dispozitia viitorilor operatori, permitandu-le astfel sa opereze un material rulant de ultima generatie, dotat cu cele mai recente tehnologii si care ofera un grad ridicat de performanta. Avand la baza solutiile Metropolis, fiecare tren este capabil sa transporte aprox. 500 de pasageri in versiunea cu trei vagoane (cu o lungime de 54 m) si aprox. 1.000 de pasageri in versiunea cu sase vagoane (cu o lungime de 108 m).

350 de angajati ai Alstom din Franta vor lucra la acest proiect, inclusiv 150 de ingineri experimentati. In plus, peste 1.150 de locuri de munca vor fi create pentru sectorul feroviar francez datorita acestui proiect. De asemenea, Alstom va asigura un volum ridicat de lucru pentru persoanele care se confrunta cu dificultati sociale sau profesionale. Noul material rulant va fi proiectat si produs de sase facilitati Alstom din Franta.

Ionut

Alstom a livrat primele rame de metrou pentru Paris care vor circula pe linia M 14



Primele rame de metrou pentru Paris care vor circula pe linia M 14 au ieșit pe poarta uzinei, iar testele au început pe linia M 1 și vor continua pe M 14. În vara anului viitor M 14 va fi prelungită de la Saint-Lazare până la Mairie-de-Saint-Ouen. Punerea în funcțiune, anunțată pentru finele lui 2017, apoi pentru finele lui 2019, a fost amânată șase luni de zile după un incident care s-a produs pe șantierul stației Porte-de-Clichy. De acum încolo, toate echipele sunt mobilizate pentru a se respecta acest ultim termen – vara lui 2020. Atenția a fost focalizată pe calendarul lucrărilor, în încercarea de a înțelege de ce este atât de dificilă respectarea lui.

Mai multe detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens a livrat primul metrou modern G1 pentru orașul Nuremberg



Siemens anunță livrarea în Nuremberg a primului metrou modern G1, parte a unui contract pentru 34 de rame ce vor fi livrate și puse în funcțiune până în anul 2022. Livrarea vine în urma semnării în 2015 a unui contract între Siemens și VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg, primele trenuri urmând să intre în exploatare comercială până la finalul acestui an, după o etapă de testare și reglare pe rețeaua unde vor circula. Trenurile vor circula pe linia U1, cea mai lungă și cea mai veche a rețelei din Nuremberg, cu o lungime de 18,5 km și 27 de stații.

Mobilitate.eu