News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile in lume

Started by Ionut, October 08, 2016, 08:36:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

horyatm

QuotePod din Columbia dărâmat înainte de inaugurare. Ce s-a descoperit în proiect

Autorităţile din Columbia au reuşit performanţa să demoleze un pod a cărui construcţie nici nu fusese terminată.

Podul respectiv traversa un canion şi era menit să lege capitala Bogota de zona de vest est a ţării.

Însă, la începutul anului, o secţiune a structurii s-a prăbuşit, provocând moartea a 10 muncitori. Un raport al autorităţilor a arătat că tragedia s-a produs din vina unor erori de proiectare.

Aşa că au luat decizia să îl distrugă. Experţii au folosit pentru implozie 100 de kilograme de explozibil şi încă 30 de dispozitive pentru detonare.

E vorba despre podul Chirajara

https://stirileprotv.ro/stiri/international/pod-din-columbia-daramat-inainte-de-inaugurare-ce-s-a-descoperit-in-proiect.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Chirajara_bridge_collapse



TibiV

Imagini mult mai bune cu podul Chirajara...
https://www.liveleak.com/view?t=913BF_1531350185

Deh, Venezuela... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

In prima parte a acestui an am avut ocazia sa calatoresc in Hawaii, unde am condus pe drumul ce duce in varful vulcanului Mauna Kea (4.207 m altitudine).

Drumul ce urca sus pe vulcan are 19 km, iar diferenta de altitudine este de 2.146 m de la inceputul urcarii pana sus. Panta medie este de 11%, dar sunt sectiuni ce au si 17%. Drumul este asfaltat, cu exceptia unei portiuni de aproximativ 8 km in zona centrala, pentru care un autoturism 4x4 e recomandat.

La peste 4.000 m altitudine este cu aproape 40% mai putin oxigen decat la nivelul marii, asa ca problemele respiratorii sunt posibile. Toti cei care urca trebuie sa se opreasca minim 30 minute la centrul de vizitatori (aflat cam la jumatatea urcarii), pentru a se aclimatiza, iar persoanele cu probleme de sanatate sunt avertizate sa nu urce.

Cu toate ca este in Hawaii, unde e un climat in general tropical, conditiile meteo in varf pot fi foarte neprielnice. Iarna zapada poate ajunge si pana la 2 m. In Aprilie cand am fost eu inca erau cateva petece mici de zapada.

Drumul pana sus:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Super fimare!
Felicitari ca ai ajuns intr-un asemenea loc... Probabil in Romania mai sunt 10 care au reusit... ;)

Cateva observatii:

1. Daca ma iau dupa imagini, un sfert dintre astronomii americani lucreaza pe Mauna Kea... Telescop langa telescop...
2. De ce naiba au lasat treimea/portiunea de mijloc neasfaltata? Ca nu or fi chiar asa saraci?!...
3. Treimea "de sus"... Mamaaaaa, ce de WRSB !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV....probabil ca pe sectiunea de mijloc se scurge lava. Un motiv destul de bun pentru a nu asfalta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

Un nod interesant între 2 drumuri cu multe benzi (specific Chinei ultimilor ani).
Scuze pentru calitate, poza e făcută cu telefonul.
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#66
^ Poza excelenta, cadrul spectaculos, dar eu nu o pot identifica pe harta, si nici nu pot sa pricep logica celor doua bretele de intoarcere (?). Noroc ca nu am planuride condus in China

voicul

Apasa pe varianta "satellite" si e putin mai dreapta sus.

kitsune

#68
A fost Voicul mai rapid. Da, pe satelit se vede. Sunt bretele mici care permit virajul la dreapta, iar apoi o iei pe buclă dacă vrei la stânga.
E oricum un mare pas înainte, de obicei puneau intersecția la nivel, trăgeau niște semafoare și... D-zeu/Budha/Allah cu mila.

LE: coordonatele GPS sunt ale avionului din care am făcut poza, înainte de aterizare în Tianjin
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Am inteles. E un sens giratoriu urias, cu doua cai directe, denivelate. Practic o intersectie pe 3 nivele (nord-sud, est-vest si giratoriul dintre ele) amenajata pe doua. Pe drumul cu "bucle" (S51 Jishan) intri spre dreapta, si daca ai vrut de fapt stanga, intorci. Cu iesirea de pe S51 e mai complicat, poti iesi spre G103 tot numai spre dreapta, dar daca vrei sa ajungi pe directia stanga (venind dinspre sud si mergand spre vest, sau dinspre nord spre est) trebuie sa intorci in prealabil. Sau te tot invarti pana iti dai seama :)

https://goo.gl/maps/w72dp4V74WD2

Banuiesc ca nu era nod acolo si a fost adaugat ulterior. Interesant.

Imaginea satelit e decalata cu vreo 400m spre vest si cu 200m spre sud.


bogdymol

Quote from: TibiV on October 05, 2018, 02:30:31 AM
Super fimare!
Felicitari ca ai ajuns intr-un asemenea loc... Probabil in Romania mai sunt 10 care au reusit... ;)

Cateva observatii:

1. Daca ma iau dupa imagini, un sfert dintre astronomii americani lucreaza pe Mauna Kea... Telescop langa telescop...
2. De ce naiba au lasat treimea/portiunea de mijloc neasfaltata? Ca nu or fi chiar asa saraci?!...
3. Treimea "de sus"... Mamaaaaa, ce de WRSB !....

1. Sus in varf sunt 13 observatoare astronomice. Clima acolo e propice pentru asa ceva, acesta e motivul pentru care sunt atat de multe (cer negru pt ca nu exista poluare luminoasa in zona, aer curat si uscat etc.).

2. Treimea din mijloc e neasfaltata pentru a descuraja turistii (gen eu) sa mearga sus sa interfereze cu observatoarele lor. Accesul nu e interzis, dar seara trebuie sa cobori la 30 minute dupa apus, iar pe portiunea de sus ai voie sa circuli doar cu "pozitiile" aprinse pentru a nu polua cu lumina.

Quote from: dr4qul4 on October 05, 2018, 10:29:25 AM
@TibiV....probabil ca pe sectiunea de mijloc se scurge lava. Un motiv destul de bun pentru a nu asfalta.

Vulcanul nu mai e activ de vreo 4500 de ani. Vezi mai sus raspunsul de ce nu e asfaltat.

Ca tot spuneai de lava, la o zi dupa ce am urcat pe Mauna Kea, am fost in zona vulcanului Kilauea. Vulcanul a erupt fix in ziua cand am fost acolo, plus in aceasi zi a fost si un cutremur de 6.9 grade. Sa vezi ce fain e sa simti cum iti fuge pamantul de sub picioare...

Eruptia vulcanului am vazut-o in craterul unui alt vulcan ce a erupt prin anii '70:



In timp ce ne plimbam pe acolo, vulcanul erupea si mult sulfur rosiatic era eliberat in atmosfera. Drumul arata asa:







Dupa vreo luna am vazut intr-un articol pe net ca din cauza seismelor repetate, drumul din pozele de mai sus arata acum asa:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

​VIDEO Se deschide cel mai lung pod maritim din lume, proiect de 20 de miliarde de dolari ce a stârnit multe controverse

​Pe 24 octombrie președintele chinez Xi Jinping va inaugura unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din China, un pod lung de 55 km care va lega orașul chinez Zhuhai de Hong Kong și Macao. Timpii de călătorie vor scădea de la peste trei ore, la sub 40 de minute și China spune că regiunea se va dezvolta și mai mult. În Hong Kong însă criticii spun că nu era nevoie de un pod atât de scump și că autonomia teritoriului va fi știrbită și mai mult, la doar câteva săptămâni după ce în Hong Kong au ajuns și primele trenuri de mare viteză.







Hotnews

TibiV

Mamaaaaa,
ce super-filmări...

Mai ales ultima (al treilea video)...
Nu degeaba are sigla FT (Financial Times)...
8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul


Ionut

Am pus o mini-pozitie si pe Facebook. :) Interesante solutiile alese, cu insule artificiale, tunel, hobanat... au combinat cam tot ce e mai tare in constructii. Mda, misto, ce sa zic. Bine, sunt si multe controverse legate de proiect, de la chestiuni politice (influenta Chinei in Hong Kong) pana la cele strict ingineresti si de mediu.